Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Idézet: „házilag gyártott aktiv szénből készitett kondi ami 15 -20 kiló lehetett” Ez meg micsida?Tudnál mondani erröl egy kicsit több infót?Hogyan is készitik és mekkora a kapacitása?
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni hogy mi az a csengő reduktor. Most láttam egy filmben és abban azt mondták hogy 4.5V-os egyenáramból 220V-os váltóáramot készít és hogy az áramerősség nagyon kicsi maradt benne. Tehát akkor ez csak a feszültséget növeli és az áramerősséget nem? Válaszaitokat előre is köszönöm!
A csengőreduktor egy egyszerű transzformátor. Arra használják, hogy a 220V-ot letranszformálják biztonságos 4,5 voltra amivel a kapucsengő működik. (hogy esőben se vágja agyon a postást a csengőgomb )
Egy trafóval lényegében az áramot tudod "átalakítani". Ha felfelé transzformálod a feszültsége nő, de arányosan kevesebb lesz az áramerősség, és fordítva. De.. egy trafóra nem köthetsz egyenáramot, mert legfeljebb füstölni fog. Viszont ha a trafó 4,5 Voltos oldalára rákötöd a laposelemet, mikor leveszed róla, a 220-as oldalon egy pillanatra megjelenik a feszültség. (megcsíp)
A rajzzal kapcsolatban tévedtem, jól raktam össze csak hülyeséget rajzoltam, az mclr lábon egy 10k-ellenállás van. Gondolod ha az emittereket közösítem és külön viszek GND-t a PIC-nek akkor megszünik ez a zavar dolog? A relék azért 5V-osak mert ilyenek voltak itthon. Érdemes kicserélni őket vagy esetleg valami kondival kéne megpróbálkoznom valahol?
Nem tudnatok egy 3 ledes futofenyt kapcsolasi rajzot ? ... koszonom elore ....
Koszonom szepen . De en valami egyszeru Tranzisztorosra gondoltam, elenezest en nem irtam le pontosam hogy mit akarok .
Utánanéztem, de még ködös.
Szimulátorral próbálgatok sokféle kapcsolást, Opa-val is, de a eredmény mindig az, hogy nem tartja állandó értéken a kimenő áramot, hanem változik egy picit. Tehát a bemenő fesz.t változtatom 10-14 volt között, a kimeneten pedig pár tized amper mindig mászkál. (5A a cél) Ennyire bonyolult lenne egy olyan kapcs. ami halál pontosan tartja a kimeneti áramerősséget, vagy én vagyok még túl buta hozzá?
Koszonom szepen .. Koszonom megegyszer .
Sziasztok!
Nem tudom, hogy még elektronika témába vág-e a kérdésem, de remélem, valaki tud nekem segíteni. Vettem frissen egy 16 GB-os micro SDHC memóriakártyát, és úgy tűnik, véletlen sikerült formázás közben kihúznom a számítógépből, és azóta nem tudok semmit sem kezdeni vele. Mivel AVR-rel és PIC-kel (meg egyéb más mikrovezérlőkkel) lehet ilyen kártyákat kezelni, így esetleg olyan lehetőség van, hogy magát a kártyát valahogy "lenullázni", legalább annyira, hogy a PC-n a rendes formázást meg tudjam csinálni? Adapterem van a kártyához, amivel nagy SD-kártya helyre be tudom tenni, AVR-jeim és PIC-jeim is vannak itthon, plusz a kártyához foglalat. Egyáltalán lehetséges az, amit szeretnék? Elnézést, ha nem megfelelő a téma, de ami SD-kártyásakat találtam, mind mással foglalkozott. A válaszokat előre is köszönöm! vtnagy
Meg mindig nem arultad el, hogy mit akarsz csinalni.
Az ingadozas termeszetes egy stepdown-nal, de mi a baj ezzel?
Jó, hogy nem vagyok egyedül a házi hibrid gondolatával. Jó, hogy mások már előttünk járnak, szó szerint, működő prototípusokkal.
A Swiftből is van 4x4, annak is hasonló lehet az átalakítása. Talán a 4x4 hajtás hátsó hídjának mechanikai súrlódási veszteségénél kedvezőbb a két hátsó agymotor alkalmazása. Agymotorral olyan autók is villanyosíthatók hátul, amelyekből nincs 4x4. - Miért vagyok HIBRID párti? Mert hétvégén kell a hatótávolság. - Miért HÁZI átépítés? Mert 8 évig dolgoztam eredetvizsgálóként, sokszor láttam ahogy az NKH nem kevés pénzzel lehúzta a népet egy-egy autó átépítése miatt. Jó lenne, ha egyre több villanyautó tulajt és tapasztalatait ismerhetnénk meg a fórumokon!
Lényegében egy olyan műterhelést szeretnék készíteni autóakksira ami egy fix állandó (5-10 amper közt) árammal terhel. A baj az hogy az akku feszültsége csökken a terhelés hatására, igy kis mértékben elmászkál az áramerősség is. Nekem az a cél, hogy fesz. csökkenés esetén is halál pontosan tartsa a beállított terhelőáramot.
(12,6-10,5 volt között) Szimulátorral már csináltam néhány kapcsolást, de pár tizedet mindig változik a terhelőáram, ahogy változtatom a bemenő feszültséget. Ez az egész egy kísérlethez kell nekem.
Áramgenerátoros megoldás kell Neked, de hogy az mennyire atomstabil???
Sziasztok!
Lenne egy nagyon amatőr problémám, egyszerűen nem tudok rájönni a megoldásra, és már tiszta ideg vagyok. Adott egy autós EQ, 12VDC kell neki, kb 80mA. A "labortápom", ami egy kiszuperált PC ATX tápegység, a 12V-os ágán 11,8V-ot ad le. Erről gyönyörűen működik az EQ. (Az EQ-n annyi módosítást kellett végezzek, hogy a +12 és a remote ágakat össze kellett kössem, így egyből indul, ha feszültséget kap) Szóval Pc tápról szépen megy, de amikor egy hagyományos trafós dugasztápról üzemeltetem, vagy bármi másról, egyszerűen nem működik. Pedig próbáltam 9V kapcsoló üzeművel is, 11-től 15VDC-ig mindennel, csak a led világít az elején, ami a bekapcsolt állapotot jelzi, és a kimeneten egy fura halk zúgás hallható. Szkópom sajnos nincs. Segítsetek kérlek, mert bele fogok őrülni
Amit lent ajanlottam neked az pont ez. Azt hittem, a hullamzasra gondolsz. Nem, az atlagos aramot tokeletesen fogja neked tartani, a hullamossag nagyon kis idoleptekben el csak.
Aramgenerator, ahogy elottem action2K megjegyezte. Meg lehet csinalni ateresztosre is, akkor a tranyot magat szabalyzod, csak ilyenkor a felvezeto futi el a tobbletet es ez meghibasodashoz vezethet. De a szerkezete ketsegkivul egyszerubb.
Nem tudom, mi az az EQ, de a jelenseg arra utal, hogy nem kap eleg aramot a cucc ezert ejti a feszultseget.
Merd meg a feszultseget mukodes kozben a tapon, amikor a cucc bele van dugva.
Ezeken már túl vagyok, a tápok mind 500mA feletti áramerősséggel bírnak, és mértem is, miközben bedugtam, nem esett a feszültség jelentősen (kb. 0,5V-ot) de ez betudható annak, hogy nem stabilizáltak a tápok, csak egy trafóból, graetz-ből és pufferkondiból állnak. Plusz infó: próbáltam 7812-ről is hajtani, ugyanezzel az eredménnyel.
Ha jól emlékszem, ezen is túl vagyok, de szerintem már nem láttam az idegtől, ezért ezt megismétlem ma este.
Amivel megy, abba biztos vagyok, hogy onnan 80mA a teljes áramfelvétele. (van benne kb. 6 műveleti erősítő meg egy led, tehát komolyabb áramfelvétele nem is igazán lehetne)
A remote szalra tegyel egy jo nagy pufferkondit a fold fele. Hatha a kesleltetett bekapcsolas segit.
Köszi, ezt is megpróbálom, este írok, mi a fejlemény.
De szerintem akkor is a 'kemeny tap' aPC es puha a dugasztap. Talan a dugasztapra egy jokora pufferkondi a ket kimenet koze. Es akkor nem tudja bekapcsolaskor annyira lerantani az eszkoz.
A remote szal is megerne egy kulon vizsgalatot.
e zt a házilag gyártott kondít ne úgy képzeld ,hogy a konyhába csinálják,.Ezt kisipari mühelybe. Mert az köztudott ,hogy egy cm3 aktiv szén több négyzetméter a minőségtől függően ezért lehet vele szürni gázokat is ,lásd :gázálarc. a kondinál meg a fegyverzet területe mérvadó a kapacitáshoz. most az irom amit nekem mondott az illető : akár 3000 volt átütést gátló szigeteléssel /ügyanta/ inox lemez lamellákka össze van préselve az aktiv szén.és az aktiv szénbe a poriozusok vékony rengetege négyzetkilóméternyi területnek felel meg.De meg tudod nézni a kondenzátorok linkén is.én is megnéztem,mert nem hittem el először.majdnem lehidaltam mert aksi helyett is lehet használni. Üdv oszkár
igazad van az agy motorral de! egy agy motorral átalakitod az mennyibe kerül,vagy ha egy kardánt leszerelsz és oda építed fel.2000 euró több mint 600000 ft ha nekem otthon penészesedés ellen forgatnom kellene otthon a milliókat nem jutna eszembe épiteni hibrid autót vennék egy gyárit.De mivel leszázalékotak és kapok 33 260 ft nyugdijat maximum egy rollert tudok épiteni de csak ha van egy kis fusi munkám és amit kapok pénzt csak abből üdv oszkár
légyszives keresd az ultrakondenzátor linket és ott megkapsz minden magyarázatot az aktiv szén kondiról,üdv oszkár
mert ????
Ez egy egyszerű ólomakku. felesleges volt ezért topikot nyitni, van akkutöltős fórum már ott tedd fel kérdésed.
A kép lemaradt...
ott van az...elvileg
beleteszem ebbe is .hátha. amúgy csatolmány
Elkeszitetem ezt a kapcsolast 3 ledes futofeny de nekem ez nem megfelelo mert igy mindig vilagit 2 led es a sotetseg fut vagyis nem tudom hogy magyarazzam el . De egyszerre csak egy Led kene egjen nekem Mit kene valtoztassak a kapcsolason ?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |