Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Szia.
Köszi, próbálkozom "Nekem csak E20-as magom van (lomex), azzal is működőképes a dolog? " Persze neked is 0,5 Cu javaslok a primerhez meg számíts a primer kondenzátor cserélgetésére. Amúgy légrés az enyémbe nincs de, ha tennék bele növelni tudom vele a szekunder feszültséget. Ezt vedd figyelembe, bár én nem javaslom de lehet más majd megcáfol hogy esetleg miért jobb ha van benne. "Ha jól látom a kapcsolási rajzot, akkor nincs semmi, ami tiltja az oszcillátort a gyújtás idejére, ez nem probléma? " Nem mert amint látod ez nem szokványos a szekunder áramkör. Ebben egy feszültség kétszerező kapcsolás található aminek a két kondenzátora nem egyforma (220nF-1uF). Ezáltal el lehet húzni (időben) az 1µF kondenzátor feltöltését, avagy növelhető dV-dt ami általában a tirisztor beragadás fő oka. "Valamint érdeklődnék a szabályzás iránt, hogy van-e lehetőség itthon programozni ilyesmit (mondjuk direktbe is esetleg, vagy csak PIC cserével)? Hány pontot tud, és meddig használható? A max fordulatom 15.000 amit tudnia kell hiba nélkül." A letölthető fájlba vannak Excel táblák , ha azokat megnyitod ott szerintem választ kapsz ezekre a kérdéseidre. Amúgy 15 ezres fordulatig teszteltem is már a vezérlőt egy kis fűkasza motoron, szuper. Nem akarom magam dicsérni, bár igen felsőbb fordulatokon már nem olyan pontos a program (10000-nél +--1°) de az algoritmus idejére büszke vagyok (38-60uS) . Üdv nyemi.
Üdv, mindenkinek.
Nekem van egy 125-ös 4T-motorkám és abba szeretnék egy fordulatszám korlátozót épiteni, ebben szeretném a segitségeteket kérni. Bővebben: Link Linkeltem egy oldalt ahol ha lejeb görgettek akkor van egy kapcsolás, nekem az is jó lenne csak nemtalálok róla semmi rajzot. A segitséget előre is köszönöm.
Szia Nyemi,
A kondi cserélgetésnél mit kell figyelembe venni? Azt tudom, hogy a frekit változtatja, de mit kéne lássak ezen kívül? Felvett áramot? Nem annyira érteka kapcsoló tápokhoz, de mostmár kellene valami normális elektro. És ezt választottam... Szóval a görbét csak a PIC cserével lehet módosítani?
Hát én nem nagyon tudok kimenni abból a kapcsolásból
Mármint hogy mit hová kössek és az alkatrészek. Ha tudnál segiteni azt nagyon megköszönném.
Eagle programot ha le tudod tölteni akkor lerajzolom normálisan.
Szerintem a tiltás topikban folytassuk, az úgyis halott.
Igen van, eagle, progim. Ám a kérdést már felettem ide is:Bővebben: Link
Itt fojtassuk.
Szia chiefyeager
Először is helyesbíteném az előző hozzászólásomat . Az inverter szekunder körben levő feszültség kétszerezésnek dV-dt csökkentő hatása van, avagy az 1µF kondenzátort lépcsőzetesen töltöm fel az inverter több impulzusa alatt. De sajnos ez még kevés hogy a tirisztor ne maradjon beragadva bár kísérleteim során a tirisztor típusok válogatásával megoldani látszott a dolog. Ezek a tirisztorok általában nagy gate áramúak voltak (BT151 dv-dt=130).De én érzékeny tirisztort szerettem volna alkalmazni (C106M,2P6M MCR106-8) amiknek sajnos alacsony a dV-dt-jük. Ennek növelésére került még három alkatrész a kapcsolásba 27ohm-22nF Snubber páros és a 150ohmos gate ellenállás. Szóval az inverter élesztésénél ha tirisztor már be van forrasztva feltétlenül mellette legyenek ezek az alkatrészek is mer sajnos tirisztor halál lesz a vége. Na most már jöjjenek akkor kérdésedre a válaszok. A kondenzátorral igen az alap áram felvételt kell beállítani ami nálam 12Volton 100-120mA volt. Ennél ne menjél feljebb . Én is kísérleteztem most más primer huzal átmérővel (0,8 Cu), bár a menetszám 2x12 volt mégis kondi cserével se tudtam 250mA-nál lejjebb vinni az alap áramfelvételt. Valószínűleg telítésbe vittem a kis EI22 magomat. Ezt azért írtam le hogy azért mindenki tisztában legyen hogy egy kis kísérletezés nélkül sajnos nem lehet megúszni az után építés a vasmagok sokrétűsége miatt. ?Szóval a görbét csak a PIC cserével lehet módosítani?? Nem, hanem a program módosításával. Ezért ha van egy előgyújtás göbe elképzelésed akkor pontosan megmutatom hogyan kell az Excel táblába beírni majd a tábla által kiszámolt értékeket beírni a ASM fájl ?ba majd lefordítani. Sajnos kezelő program nincs , oka hogy szerintem túl megbonyolítaná a programot ami sajnos az algoritmus ídő növekedésével járna ami a reagálási időt rontaná. Nekem ez a tapasztalatom. Na akkor lássuk a programmal kapcsolatos kérdéseimet? Először is kéne a előgyújtás ?fordulatszám görbe amit gondolsz vagy valami hasonló motoré. A Hall kapcsolása felfutó élre vagy lefutóra történjen. Egy fordulat érték aminél leszabályozzon a gyújtás (fordulat limit). 456 fordulat alatt szeretnél e szikrát vagy nem (motor kerékpárnál nem javaslom 456RPM alatt a szikra képzést). Mert onnan tudom pontosan kezelni az előgyújtás. 456-917 között fix előgyújtás tudok adni , 917RPM felet meg már fordulatszámfüggőt. A tirisztor vezérlő idő. Bár én 1mS használok de ha mégis lenne esetleg valami más kérésed. Ennyi kérdésem lenne a program megírásához amit bemutatva nyíltan szeretnék végrehajtani hogy más is lássa hogyan kell . Ezzel zárom is hozzászólásom mert ahogy látom kicsit hosszúra sikerült. Üdv nyemi.
Szia chiefyeager.
Hú ez a kérdés még kimaradt. Idézet: „A két induktivitás csak a tápoldalt "szűri"?” Nem. A 330uH/1,5A -res az inverter része. Szóval ne hogy kihagyd mert nagyon leromlik a hatásfok. Üdv nyemi.
Nem gondoltál arra, hogy tirisztor helyett HEXFET-et, vagy IGBT használj?
Szia Nyemi!
Első körben az előgyújtás szabályozást kihagynám a dologból, egyenlőre elegendő lenne az inverter részét éleszteni... Egyébként a későbbiekben kelleni fog, kb 2-3000 alatt nem nagyon érdekel, hogy mi van, sőt szerintem ha 5000-ig fix lesz majd az előgyújtás, akkor sincs baj. A mostani motorom 7500-tól indul meg felfelé, és 12.500-ig forog. A tervezett meg valahol 13.000 fölött adná le a csúcsot. Szóval pont az kellene, hogy "fent" jó legyen. A PIC cserével arra akartam kilyukadni, hogy mondjuk verseny közben nem biztos, hogy akarnék PIC-et programozni (nem mintha tudnám, hogy hogyan kellene... ), de ha van x db előre megírt programú, akkor azt esetleg lehetne cserélni... Az áramköri tanácsokat meg felírtam szorgosan. Ha úgy alakul, akkor a héten beszerzem az alkatrészeket, és mehet a nyáktervezés.
Igen . De ahhoz minimum egy driver ic társult volna minden nyűgjével, így meg megúsztam egy opto csatolóval bár az is lehet hogy egy kicsit túlzás. Mert szedtem szét olyan RCexl (model repülő) gyújtást ahol csak 2N4401 látja el ezt a feladatott. Pic kimeneti 5Voltja vezérli 4,7 K ellenálláson keresztül.
sziasztok!
adott egy 350-es aprilia és egy hozzávaló feszszabályzó viszont nem tudom hogy hogyan kössem be. találtam hozzá rajzot viszont azon eggyel több csatlakozó van mint az én feszültségszabályzómon. a feszszab. típusa: ducati energia. ilyen jelölések vannak rajt balról jobbra: A A G +B és föld. segitsetek légyszives!
a kapcsolási rajz lemaradt.
Köszi, hogy megosztottad ezt a kapcsolást!
Tisztelt Fórumozók!
Üdvözlök mindenkit! Még új vagyok ezen a fórumon, bár már régebben regisztráltam magam. Szereretném a segítségeteket kérni elektronikus gyújtás bekötéssel kapcsolatban. Van egy T5-ös Pannóniám. Ennek a gyújtását le szeretném cserélni Yamaha robogó gyújtásra, így 12 v-os lenne, így lenne rendes világításom. Beszereztem hozzá mindent ami kell: 3VP gyújtás alaplapot, lendkereket, CDIvezérlő egységet, gyújtótrafót, fesszabályzót. Gyújtás alaplapon a következők vannak: Jeladó: fehér-piros vezeték Gyújtó tekercs: zöld-fehér fekete-piros Ezen kívül még három vezeték egyben: fekete (test) sárga-piros (szerintem a töltés) fehér (világítás) A gyújtás vezérlőn öt szál van: fehér-piros fekete-piros fekete fehér 2 db egyben: barna fekete Trafón: egy barna szál van Szeretném megtudni, hogy ezeket miként kell összekötni, hogy jól működjön? Egy két bekötésről van sejtésem, de teljesen nem világos. Esteleg tudna valaki egy bekötési rajzot feltenni? Köszönettel: Ricsi
Szia!
A linkelt oldalon rengeteg motor kapcsolási rajz van fent, valószinűleg találsz neked valót köztük. (Csak halkan jegyzem meg, hogy az egyhengeres egy delejezés után remekül működött nálam a gyári gyújtásával is, csak látni nem lehetett éjszaka vele) kapcs rajzok
Hát mentem vele egyszer sötétben kb. 30 Km-t.
Nem kívánom senkinek! Szó szerint halál félelmem volt. Semmit sem láttam, és a szembejövő forgalom miatt ez még csak egyre rosszabb lett. Akkor eldöntöttem, hogy soha többé sötétedés után nem megyek vele.
Most látom, hogy mennyi kapcsolási rajz.
Nagyon szépen köszönöm!
Üdv! Azt szeretném megkérdezni, hogy ez a kapcsolás tényleg jó lehet e babettához. És megtudnátok e mondani, hogy mekkora lehet az R1-es ellenállás értéke. Köszi!
Jó. De ha nem ragaszkodsz ehhez a rajzhoz, ajánlom ezt Link. Ezzel a tapasztalatom hogy kiválóan működik, XXXX helyére tegyél egy 1K-s potit. Az én babettámon átkötés van ott.
Azt szeretném megkérdezni, hogy mi az a varistor.
Sziasztok! Nekem egy 125 ös Yamaha RD, vel van gondom,
A motoron ha egyvalamihez nem értek akkor az az elektronika Szóval a gond az hogy indításkor Berúgásnál túl áram keletkezik, gyakorlatban azt jelenti hogy kivágja a műszerfalban az izzókat az üres jelzőt és az olajat. (azt nem próbáltam ki hogy a többit is szétvágná-e, gondolom) szóval minden izzót ami ég indításkor. üzem közben semmi gond a gyújtás sem csesződött el, és megy minden izzó is, csak indításnál. Mondjatok valamit, mihez nyúljak A választ előre is kösz! A.
Hello. Van egy simson S51-en 60/4es hengerrel babetta gyújtással.
A lendkerék gyári babetta semmi mókolás. A jeladó tekercs is gyári semmi mókolás. No a gerjesztő az 0,12es drótból és 3500 menetből ujra van tekerve. Így 500V-ot is le tudn adni. Az elektronika egy bevállt kapcsolás nem a gyári én építettem (a rajz csatolva). A trafó gyári babetta. A gondol az hogy világítás nélkül olyan 9-10E fordulatnál elkezd kihagyni a gyujtás. Világításon amikor kisebb a gerjesztő feszültség már 6-7E fordulatnál jelentkezik a kimaradás. Kérdésem hogy a 1µF kondi kapacitás nem-e sok és nem tud nagy fordulaton feltölteni és amiatt hagy ki. Kis fordulaton mindne rendben van. (A D1 nem a rajzban feltüntetett tapus hanem 1N4007 és a varisztor nincs bent. Esetleg a arisztor megoldaná a problémát?)
A nagyobb fordulatok felé csökken a tekercs által szolgáltatott feszültség, mert az induktivitása nagy, így a kondit nem tudja kellőképpen tölteni. a diódát érdemes kicserélni, javít a helyzeten, de megnyugtató megoldást egy más rendszerű gyújtás jelentene.
mex, más rendszer alatt mit értesz? invertereset?
Nem feltétlenül inverteresben kell gondolkodni. Maradhat tekercsgyújtás, csak a tekercset relatíve vastag huzalból (0.2-0.25) kell tekerni, és kevesebb menetszámmal. Ekkor a tekercs induktivitása jelentősen kisebb, viszont a gerjesztett feszültség is jóval alacsonyabb. Ezt növeli meg egy elektronika, ami tulajdonképp annyit csinál, hogy a tekercset a pozitív félperiódusba rövidre zárja, amíg egy meghatározott értéket el nem ér az áramerősség. Ekkor hirtelen megszünteti a rövidzárat, és az így keletkezett önindukciós feszültség (ami jóval nagyobb mintha csak gerjesztett feszültséget használnánk) tölt a kondenzátort.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |