Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Köszi szépen a segitséget!!!Igy már menni fog a dolog remélem.üdv!
Üdv.!
Azt szeretném kérdezni, hogy ha két db 6V-os zselés akku sorba van kötve, hogy 12V legyen, azt lehet úgy tölteni egyben, mintha egy darab 12V-os lenne, vagy muszály különvenni, és külön tölteni őket?
Ha egyformák és mindig együtt voltak használva, akkor szerintem nem gond. Az akkun belül is sorba vannak kötve a cellák... De persze az igazi az lenne, ha külön töltenéd.
Ehhez hasonló megoldású töltőt építettem már vagy 20 darabot.A zénert cseréld ZY15-re az R1 legyen 47 ohm/2-5W,Re max. 1 ohm vagy semmi (én nem rakom be),tirisztor marad vagy cseréld mondjuk 2N6508-ra vagy hasonlóra,az 51 ohm/5W ellenállás a csepptöltésben dolgozik csak,el is hagyható.Üres járásban a trafód kimeneti feszültsége attól függ,használsz e egyenirányítást vagy sem.Ha gréc hidat teszel akkor 14-15V legyen,kétutas egyenirányításnál mindkét tekercs 12,5-13V legyen,ha semmilyen egyenirányítót sem teszel s csak a tirisztorra bízod azt is akkor 18-20V legyen a feszültség.A tekercseket 5A/mm2 szerint méretezd (saját tapasztalat),esetleg nem árt egy kisebb ventilátor a dobozba.A nagy áramú félvezetőket,tirisztor,gréc híd vagy dióda,szereld hűtőbordára,kb. 100x100x30mm nagyságú elégséges lehet.Kimenő feszültséget terheletlenül nem érdemes mérni,akaszd rá az akkut és ott mérjél annak kapcsain.A készülék fokozatosan megy át csepptöltésbe,ha túl korán leszabályozna nullára akkor tegyél még egy diódát a zénerrel sorba vagy válogass hozzá zénert,hogy leszabályozáskor közelítse meg a 14,4V értéket.Töltéskor ne légy türelmetlen,idő kell neki mire felnyomja.A trafó szekunder feszültsége nagyban befolyásolja a töltő kimeneti áramát.
Köszönöm szépen. Amúgy nem konkrét helyzetről van szó, csak tervezgetésről, és egyelőre csak elméleti szinten van róla szó.
Ebben az esetben, szerintem nem lesz vele probléma, csak mindig együtt legyenek töltve, kisütve.
Van itthon egy 12 voltos 1A akKsitöltöm,ebböl hogyan tudnék több AMPERT KIHOZNI?legalább az auto akksimat feltudjam vele tölteni.12 v. 55 A-es.KÖSZI..
Ebből nem tudsz többet kivenni,át kell építeni egy erősebb trafóval és a hozzá tartozó egyebekkel,magyarul,építeni kell egy másikat.Egyébként ezzel is fel lehet tölteni csak idő kérdése.
Sziasztok!
Van egy trafóm, ami 15-16 v-ot ad le terheletlenül.Ebből lehet-e úgy akkumulátor töltőt csinálni, hogy a primer oldalon a primer tekercsre jutó feszültséget mondjuk egy porszívó teljesítmény szabályozójával állítanám. Igy a szekunder oldalon a feszültség is változna és 6-12v-os aksit is lehetne vele tölteni.A trafó teljesítménye megfelelő. De az elgondolás is?
Igen,lehet így szabályozni,hasonlót én is készítettem.
Erdgab, köbzoli köszi a választ. A töltés figyelésre meg proli mester egyik kapcsolását használom fel,amit az oldalon közzé tett. Leginkább 12v-os aksi töltésére kell,6v-osra nagyon ritkán van szükség. Még egyszer köszi.
Sziasztok
Gondolkodok, már régóta gondolkodok egy akkumulátortöltő építésén. Zselés akkumulátor töltésére szolgálna. Olvastam egy ún "Pulsed Charging" módról. Első lépésben, tudna nekem erről valaki többet mondani?
Ha arra gondolsz, hogy létezik olyan megoldás amikor egy kis ideig töltöd, egy kis ideig kisütöd. Ilyenkor ha hosszabb ideig töltöd mint kisütöd azonos árammal, vagy nagyobb árammal töltöd, mint kisütöd, akkor egy idő után fel lesz töltve az akkumlátor. Elég bonyolult töltési módszer, de bizonyos fokig képes regenerálni az akkumlátort. Különösen NiCd akkuknál lehet eredményesen használni, mert regenerálja a depolarizátort.
Másik kérdésem, láttam a neten, hogy létezik olyan töltő, amely 'felismeri', hogy milyen akkumulátort kötöttek rá, és hány A-el kell tölteni. Ezt hogyan lehet megállapítani?
Én ilyet még nem láttam, de gondolom a belső ellenállását megmérve következtetni lehet a kapacitására is. De ez egyáltalán nem biztos, mert a kapacitás változik az élettartam során, (csökken) és ezzel együtt a belső ellenállás is nő. Dehogy milyen összefüggés szerint, arra nézve nincs se tapasztalatom, se adatom.
(csak szenvedtem velük, sohasem gyártottam)
Helo, nem tudná valaki megmondani, hogy használt/hibás 12V 44Ah akkumulátorokat hol számítják be új vásárlása esetén? Mennyit adnak érte legjobb esetben? Fontos lenne tudnom.
Üdv!!
Hello!
Használt ólomakkumulátorokat a méh telepen vesznek át, kilóra veszik, nem nagy összegekért, de legalább újrahasznosításra kerül. Az összeget sokban befolyásolja a hulladékok aktuális ára, ami napi szinten változhat. Boltban nemigazán szokták beszámítani a régieket.
Van egy (úgy gondolom) zselés akkumulátorom. Mérete 7.5x4.5x3.5 cm.
Nem tudok róla semmit (hány voltos, hány amperes, stb.) Hogyan lehetne ezeket megtudni, illetve hogyan tudnám feltölteni? Jelenleg kb. 0,7V-ot mérek a sarkai között. Ez azt jelenti, hogy használhatatlan, vagy csak teljesen le van merülve? Ha van még esély, akkor hogyan tudnám feltölteni, kipróbálni?
Méreteiből következtetve 6 V -os (3 cella) újkorában olyan 10 Ah körüli lehetett. Tegyél rá 10 - 12 V -ot egy 12 V/10 W -os égőn keresztül egy kis ideig, majd mérj kapocsfeszültséget. Aztán meglátod, hogy mit lehet kezdeni vele
Sziasztok!
Én is szeretnék össze rakni egy alap töltőt,ami nagyon alap és legalább 80Ah-ás aksit tudjon tölteni... pár alkatrész meg is van...csak a trafót nem tom hogy jó lesz-e.... a trafóm: Unitra Zatra Ts120/13 ami 2x18V-2x25V a gerac hídam: kbpc1010 a kérdésem az lenne hogy jó e a trafó aksi töltéshez? Ha igen akkor tud valaki valami tök egyszerű rajzót linkelni a töltőről? Előre is köszi!
Üdv. Szeretnék egy kicsit "komolyabb" akkumulátortöltőt készíteni amivel lehet 6-12V-os akkumulátort tölteni de labortápként is lehet használni. Úgy képzeltem el, hogy 230-ról jön a feszültség, egyenirányítom, szekunderen (pl.24V) és ezt tudom egy potméterrel állítani amikor labortápként használom. Ha pedig akkumulátort szeretnék tölteni vele akkor pedig egy kapcsolóval állítom, hogy a védelem 6V-os vagy 12V-os akksira legyen, a potméterrel pedig be tudom állítani a feszültséget. Jó lenne ha lennének valami kis visszajelző LED-ek, amikor tölt, ellenkező pólusnál, amikor kész a töltés.
Ha valaki tud segíteni azt köszönöm szépen.
Üdv! Meglesném a hsz-ben említett kapcsolást, de Picture not found hiba van
Megköszönném, ha feltöltenéd valahova ismét. Köszi.
Sziasztok! Nekem olyan akkutöltő kellene, ami gondozásmentes akksi töltésére is jó, szóval ha jól tudom, akkor azt 14V elérése után párszáz mA-el lehet tölteni csak, lefényképezem még most mellé, hogy milyen töltőm van most, sajna nem sokat tudok róla, annyit, hogy szelénes. Amikor elkezdtem tölteni az akksit, 12.1V körül volt benne, akkor 1.5A-el töltött, most 12.65V körül jár, és 1A-el tölt, töltővel ilyenkor 13.5V körül van az akksi. Úgy terveztem, hogy 13.9V körül leveszem róla az akksit.
Hello!
Ha ehhez az egyszerű töltőhöz szeretnél lekapcsoló áramkört készíteni, építsd meg az előző hozzászólásomban linkelt áramkört. Nyomtatott áramköri rajz is van hozzá, itt. üdv! proli007
Az megoldható legyen, hogy valahogy tudjam csepptölteni az akksit, mert azt néztem, hogy a töltés vége felé már felszaladt 14.5V-ra, és ott már megint 1A fölött adott le, és nagyjából maradt a 12.7V amikor levettem a töltőt. Majd még holnap reggel is megnézem De elvileg márciusi az akksi, szóval még bírnia kellene.
Már néhányszor leírtam, de legyen itt is a gondozásmentes akku csak annyiban különbözik a nem gondozás mentestől, hogy egy fedéllel meg egy matricával betakarják a kupakokat. Az akku egyébként ugyanaz.
A működési elve ugyanaz, de ha tényleg gondozásmentes akkor megoldott benne a gázrekombináció és van benne labirint tömítés ami nem engedi ki a vízgőzt. De igazad van, minden ólomakkumulátor azonos elven működik.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |