Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   71 / 600
(#) tibibalogh520 válasza latya73 hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
Szia!
Arról meggyőződtél már, hogy a bemenő hálózati víz, és az elmenő meleg víz nem-e fordítva van bekötve??? (ha jól rémlik, korábban írtad, hogy sosem volt tökéletes...)
És ha jól emlékszem, ezt a kérdést már feltette egyik fórumtársunk...
A általad leírtak alapján --a szorosan vett-- kazánodnak semmi baja, inkább a tárolónál lehet valami "árulás".
(az említett fordított bekötés, valamint a már szintén említett -esetleges- szifoncső...)
(#) freddy1 válasza toro hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
meg egy lenne egy kérdésem hogy hol lehet rola a vizet leengedni megcsináltam ugy ahogy irtad és még mindig ugyaz a jelenség csak annyi változott hogy nem esett le 0-ra a nyomás hanem kb 0.8 on megállt nem lehet hogy sok rajt a viz?
(#) latya73 válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
Biztosan nincs fordított kötés.
(#) briki válasza freddy1 hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
Az alsó részénél kell lenni egy leürítő csapnak / fekete csap / ( egy piros kupakos biztonsági szelep, és talán egy feltöltő csap, amivel a víz bemenő ágából tudod feltölteni a fűtési kört. Na azok nem azok ). Van rajta egy kis kifolyó csőnek helye szerintem, amire egy szilikon csővel meghosszabbítva bármilyen edénybe, kádba leüríthető lenne. Ha ezt nem találod, akkor valamelyik radiátorodon keresztül engedd le a fűtőköri vizet.
(#) freddy1 válasza briki hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
és az esetleg nem lehet a hiba oka hogy az egyik radirobol csöpögött a fagyállo mert nekunk azzal van feltöltve a rendszer és azért nöl meg mindig a nyomás
(#) briki válasza freddy1 hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
Az, hogy fagyállóval van feltöltve a rendszer, annak semmi köze hozzá, csak a víz sűrűsége nő- ha nagyon fagyállóssá teszed. Normál fagyállózásnál ( -25 c°-ig )semmi probléma. A nyomás emelkedés abból ered, hogy a melegedő víznek nő a térfogata ( 4% ), és e miatt mivel a csőhálózat térfogata nem változik, ezért a nyomás emelkedik. Ennek kompenzálására van a tágulási tartály. Ha a víz hidegen és meleg állapota közt nagy a nyomás különbség, akkor egyértelműen a tág tartályból eltünt a levegőd. Az, hogy a radiátorodból csepeg a víz- az baj, mert mindig utána kell tölteni, és ha nem bekevert fagyállóssal csinálod, előbb- utóbb felhígul a fagyállód. De alapvetően ahogy mondom a nyomásnövekedés oka a levegő hiánya.
(#) Pauly hozzászólása Dec 25, 2011 /
 
Sziasztok!
Van egy ariston kombi kazánom itthon, most járt le 2 hónapja a garancia, az ünnepekre bedöglött persze ahogy kell. A hiba a következő: fütés, vagy melegvíz indításkor nem gyújt be, leáll, kigyullad a piros led(őrláng áthúzva). Reset gomb lenyomása után van, hogy elindul, de ma még sajnos nem tette meg. ha véletlenül elindul, akkor fűt rendesen, de ha melegvizet engedek, akkor általában nem indul el a fűtés újból, ilyenkor jöhet a sokszor 1-1,5 órás Resetelés. Két szerelő megnézte, persze amikor jöttek működött a kazán! Szűrőket takarítgatták ennyi. Valaki esetleg valami ötlet?
(#) briki válasza freddy1 hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
Tömény fagyállózásnál nő a víz sűrűsége, ezáltal a szivattyú nehezebben forgatja a vizet, így csökken az áramlási sebesség- de ez szélsőséges esetben igaz, majdnem tömény fagyállózásnál (50 -60% higítás felett)
(#) briki válasza Pauly hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
Turbós, vagy nem turbós? Meddig jut el a kazán az indításnál? Kinyit a gázszelep, begyújtja a lángot- ha igen mennyi ideig ég a láng?
(#) Pauly válasza briki hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
Túrbós kazán, nincs gyújtás egyáltalán, nem hallatszik, hogy pattog a szikra és nincs láng riasztással leidőzít.
(#) briki válasza Pauly hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
Ha a gáz begyújt, és utána leáll, akkor az ionizációs lángőr elektródája tisztításra szorul.
(#) Pauly válasza briki hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
Nem gyújt be egyáltalán!
A gyújtó trafótól induló elektróda vezetékét lebontottam és műszerrel szakadást mértem az elektróda hegyéig. Ez normális, vagy ez lesz a hiba?
(#) briki válasza Pauly hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
Turbós? Fűtési kör nyomása nem alacsony?
(#) briki válasza Pauly hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
Ha a gyújtó trafó, és a szikráztató elektróda közt szakadást mértél, akkor az NEM JÓ. Kinyit a gézszelep? érezni gáz kiáramlást?
(#) Pauly válasza briki hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
Nincs nyomás alatt a régi radiátorok miatt, de két éve így működött rendesen.
(#) Pauly válasza briki hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
Nem nyit ki szerintem.
A gyújtó elektródák vezetékei a kerámia foglalat alatt feketére is vannak égve.
(#) briki válasza Pauly hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
Próbáld ki egy darab vezetékkel, adja-e a szikrát az égőnél, és begyújtja e a kiáramló gázt. Van benne egy nyomáskapcsoló, ami a fűtési víznyomás minimális szint alá való esésénél letiltja a kazánt. Nyomd fel legalább 0.5 Bar-ig, de a legjobb, ha 1 Bar-ig fel van töltve
(#) Pauly válasza briki hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
Kivettem most a gyújtót. A három kábel közül a kicsi, amit igazából nem is tudok, hogy mi az nem szakadt, az jó. A másik kettő, ami a trafóból jön az a kerámia foglalat aljáig jó, de a foglalatból kijövő gyújtókon már szakadás van. Tehát az a kerámia gyújtófej lehet rossz?
(#) gubi64 hozzászólása Dec 25, 2011 /
 
SZiasztok!
Nekem az lenne a problémám egy western kzánnal, hogy ha meleg vizet engedek és elzárom a csapot a kazán nem kapcsol ki. Mi lehet a hibája és házilag javítható-e?
Válaszokat előre is köszönöm.
UI. a hőcserélőt és a vízmelegítő réz csövet kipucoltam.
(#) Pauly válasza Pauly hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
Ja és a nyomás érzékelője ki van iktatva egy hurokkal, mert nyitott a rendszer, nincs nyomás alatt.
(#) briki válasza Pauly hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
A kicsi amit nem is igazán tudsz, az is egy különálló porcelán foglalatba megy be?- ha igen, akkor az az ionáram ( láng ) érzékelő. Ha már idáig szétszedted, csiszolópapírral, vagy gyertyakefével tisztítsd meg az érzékelő részét. A másik kettő az egymás mellett lévő porcelán foglalat kb 5 mm távolságra egymástól? Ha igen, akkor azoknak- tudásom szerint - folyamatosan a porcelánon kell átmenni, tehát szakadás mentesnek kell lenni. Az csak 2 db fém pálca. Nézd meg, a porcelán szigetelés nem törött, repedt nem vezeti e el máshová az áramot
(#) briki válasza Pauly hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
A keringető szivattyúnak azért jó ha nyomás alatt van-min 1 bar, mert az alatt károsodhat. Legalább is azoknál a szivattyúknál, amelyekkel én dolgoztam. Szívó oldali nyomás min. 1bar
(#) tibibalogh520 válasza gubi64 hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
Szia!
Ilyenkor, mikor a meleg víz vétel után nem kapcsol ki, mit csinál?
Gondolom fűti a fűtés kört!?
Ha így van? Akkor a kazánban lévő mikrókapcsoló hibásodott meg. Keress vissza itt a topikban, találsz róla bőven leírást.
Elvileg (és relatíve) olcsón javítható hiba, de így az ünnepek alatt.....háááát.
(#) szerviz válasza Pauly hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
Ha már ennyire szétszedted a kazánod, akkor kipróbálhatod, hogy látsz-e szikrát akkor, amikor elindítod.
Ha csak az elektróda rossz, akkor hallod a gázt sziszegni kb 10 mp-ig, ha addig nem gyullad meg, akkor kiáll hibára.
Egyébként mind a kettő elektróda szakadt? Tehetnél fel képet az elektródákról is, meg a kazán belsejéről is, mert azt írtad, hogy meg van égve a vezetéke, az meg nem jó jel!
(#) Pauly válasza briki hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
A porcelánnak nincs baja, csak a két gyújtó fémpálcán van szakadás. A porcelán aljánál belenyomtam a vezetékbe a mérőműszer tüskéjét, odáig jó a gyújtókábel. Viszont a porcelánból kijövő mindkét gyújtópálcán már nem tudok mérni, olyan mintha a porcelánba belül lenne szakadás. Létezik ez? Mi ment abba tönkre?
(#) Pauly válasza szerviz hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
Na így néz ki a gyújtó elektróda:
(#) briki válasza Pauly hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
Elvileg- tudomásom szerint- csak elektróda van a porcelánba öntve és arra kötve a vezeték (nincs hozzá kötve ellenállás, zavarszűrő kondi, stb ) Látom a hőtől jól megégett. igaz furcsa, hogy mind a kettő szakadást mutat. Fehér vékony kábel a lángőr
(#) briki válasza briki hozzászólására (») Dec 25, 2011 / 1
 
Nem írtad még konkrétan, jön-e gáz az égőtálcán ki. Ha igen, akkor tartsál oda egy gyújtót, gyufát, azzal gyújtsd be a gázt
(#) Pauly válasza briki hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
Szerintem nem jön gáz, de kipróbálom. Egyébként, ha nincs gyújtás, akkor nem tiltja le a gázt a kazán, akkor is be kéne nyomja az égőbe?
(#) bpstalker hozzászólása Dec 25, 2011 /
 
Sziasztok,
Egy Ferolli Domina F30e típusú kazánnal van egy kis problémám. Leáll a fűtésünk hibajelzés nélkül, általában pár perc üzemelés után, lekapcsol az égő a fűtés visszajelző készenlétet jelez, majd pár perc múlva lekapcsolja a készenlétet. A használati melegvíz rendben van. Tudnátok segíteni mi lehet a gond? Köszi
Következő: »»   71 / 600
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem