Fórum témák
» Több friss téma |
Két észrevétel:
-mivel zárt égésterű (turbós) kazánról van szó, így NINCS benne égéstermék visszaáramlás érzékelő! - és mivel nem gyújt, nem nyit gázszelepet, ezért nincs égéstermék sem, amit bármi érzékelhetne! digiservice! Ellenőrizd le, hogy a levegőpresszosztát mikrokapcsolói megfelelően működnek-e. Amikor a ventilátor felpörög, akkor nemcsak záródnia kell az addig nyitott érintkezőknek, hanem nyitnia az addig zártaknak. És mivel többen kotorásztak már a kazánban, ezért nagyon jól meg kell nézni, hogy az egymást követő szakik nem kevertek-e össze valamit. Például az alaphiba Venturicső dugulás, amit megcsinált az első. De a presszosztátra fordítva dugta rá az impulzus-csöveket, és már kész is a káosz.........
Ha így lenne, akkor gyújtáshibára állna..................
Szia!
Idézet: „Én a gyújtótrafóra vetek, ami a gázszelepet is vezérli” Ne kombinálj! A gyújtótrafó nem vezérel semmit!!! Ő csak szikráztat ha jó, és kap ehhez energiát. És egyébként is, ahogy "szerviz" írta, gyújtás hibára állna ki, ha vele, vagy az őt meghajtó áramkörrel lenne a hiba... A szivattyú egyáltalán elindul???
Sziasztok!
Nos a következő a helyzet: - levegő pressztosztát egy darab van benne, az ahogy kell, vált amikor a ventillátor a turbó csőben megcsinálja a megfelelő nyomás különbséget. Ez kb 2-3 mp alatt megvan a venti indulásától számítva. A venturi csövek sorrendjéről fogalmam sincs, de a előbb leírtak alapján sztem jól vannak feltéve. Lehet, hogy gyújtáshibára áll, de ilyen hibajel ezen a kazánon nincs, lehet közös hibajel a ventillátor hibával. (majdnem biztos... Más hibánál is észrevettem összevont jelzéseket) Tibibalogh: a gyújtótrafó ebben a cuccban sztem vezérli a kettős biztonsági gázszelepet. A kanóc a vezérlőről a gyújtóra megy, ami rá van dugva a gázszelepre. Viszont egy impulzust kellene kapjon, hogy szikráztasson, és utána behúzva maradjon a gázszelep 2 db retesze. No ez az impluzus hiányzik, amit manuálisan elő tudok idézni, ami után gyújt, majd fűt mint állat. Hozzáteszem, hogy a vezérlésen - mint más gyártóknál - a 330nF/400V fólia kondi ebben is szar volt, csere után állt elő az az állapot, hogy most már csak egy pillanatra kell vezérlő jelet adnom a gyújtónak, hogy szikra legyen, majd indul a gáz és megy a cucc, amíg meg nem áll,mert újra indulni nem tud magától. Vezérlés probléma lesz szvsz ez a jelenség, találtam is benne valószínűleg rossz tranyókat, de semmi sem biztos. Szóval még mindig hálás lennék, ha ötletelnétek egy kicsit. Köszi!
Kövesd végig az alábbiakat:
Ha hőigény lép fel, elindul a vezérlőpanelen keresztül a keringető szivattyú. A víz áramláskapcsoló indítja a ventillátort és a pressostát rövidzár jelet ad a vezérlőpanelnek. A gázszelepre dugott "barna szerkezet" gyújtótrafó és csatlakozás a gázszelep tekercseihez. Bekötésileg van benne 2 fázis, 1 nulla és egy földelés.
Sziasztok !
Boldog Karácsonyt szeretnék kívánni minden olvasónak ! Segítségeteket kérném. Tegnap felhívtak, ahol kb. 1 hete betettem egy új nagy kondenzátoros utánkeringtető panelt, hogy megint kiment a biztosíték. A panelt most kiiktattam, hogy így is van -e zárlat... lecsapta az automatát. Szerintetek a szivattyú lehet menetzárlatos ? Én valami ilyesmire gondolok. Volt valakinek eféle tapasztalata ? köszönöm a válaszokat !
sziasztok,
Korábban(dec24) úgy gondoltam megoldódott a probléma de mégsem. Bár jobb a helyzet egy plusszkör megnyitásával, de napjában egyszer -szintén a melegvíz készítés fázisban- még mindíg hosszasan melegít és a padlófűtés is melegszik mégis a kikapcsolt állapot ellenére, DE ha kihúzom a konnektorből és visszadugom, aznapra megoldódik a probléma.Ha mondjuk ez reggel történik, aznap biztos hogy minden szép és jó ahogy kell. Aztán másnap kezdődik előlről...Tehát ha resetálok, akkor helyre áll minden! van ötletetek,mi lehet az összefüggés? Még arra is gondoltam, hogy esetleg bojler anód probléma lehet...de ez csak tipp.....meg a többi is
A szivattyút a kazántermosztáton keresztül kötöttem.
Szia!
Idézet: „A panelt most kiiktattam, hogy így is van -e zárlat... lecsapta az automatát...” Fejezd be ezt a műveletet, bízd szakemberre ezt a melót!!! Üdv Tibi.
Nem akarok indiszkrét lenni, de mi a becses szakmád?
Már csak azért, ha valami balhé lenne! Mivel a kazán termosztát beállított értéknél kikapcsol, megszűnik a hőcserélőről a víz elvétel. A termosztát a környezeti hőmérséklet csökkenéssel fog ismét működésbe lépni.
A hiba az időjárásfüggő szabályzóban leledzik.
Azért fűt a lelkem.
Szia!
Teljesen jól működik a folyamat addig amíg, - HMV vagy fűtés hőigény esetén keringető indul - Ventillátor indul - presszosztát 2-3 mp-en belül átkapcsol - a gyújtó szikrának indulni kellene, de ez már nem következik be.... szvsz panel hiba. Egyébként minden védelmi funkció működik! Honnan lehetne ilyen vezérléshez hozzájutni?
Én csak javítgatom - ha adódok probléma vele.
A panel csere nem nagy ügy, csak a hozzá jutás! Nézz egy szakszervízt a lakókörzetedben a neten. Az új panelt hozzá kell a kazánodhoz illeszteni. Költsége (a panel ára ) 50.000.-Ft környékén mozog.
szia Toro,
A külső érzékelőt nem köttettem be, szóval az nem lehet. az az igazság, a fűtűssel itt nincs semmi gond..soxor megfigyeltem már hogy akkor következik be a kazán "tévedése" amikor a melegvizet melegítette, aztán nem tud leállni...(függő lehet) (merthogy szép lassan melegíti a melegvizet a kijelző szerint , de olyan lassan hogy 30 percig is. A radiátor kör meg vár vár és semmi. és közben ebből a melegvízből ráenged a padlókörre. reggel is így történt...aztán kihúzom, visszadugom és minden ok. a melegvíz melegítést befejezi 1 perc alatt, aztán kezdi fűteni a radiátort, ami 30 percce vár, a forró padlókört meg szépen visszahűti és ki is kapcsolja ha a termó épp ki van kapcsolva....és ez így történik nap mint nap. és holnap is ez lesz...tudom na erre varrjatok gombot!
Azért írtam, hogy lehetséges a váltószelep probléma!
Az időjárásfüggő szabályozásnak fontos, hogy be legyen a külső érzékelő kötve a panelhez. Ugyanis ehhez próbálja a rendszert pontosítani, ill. a fűtőkörökre csak a kiszámított hőmérsékletű vizet engedi! A tárolót viszont majdnem 100%-al kell, hogy fűtse!
Küldtem a gépkönyvet, a 13. oldalon a hidraulikai rajzot nézd meg. Ott az E05 szelep amelyik a melegvíz készítés után át kell, hogy váltson!
köszi toro.
a szerelő novemberben hozott egy tök új motoros váltószelepet...és ugyanaz történt... aztán visszacserélte a sajátra merthogy akkor nem ez a rossz. én azt nem értem miért áll helyre ha megszünik az áram majd visszakapcsolom..
megnéztem a gépkönyvet...szerintem a bojler anód zárlatos,,,az esetleg megér egy cserét,,,drága egy ilyen vajon?
A bojler anódnak semmi köze a vezérléshez!
A feladata a bojler védelme. Írtad, a kazánod két éves. Egy anódnak a vízkeménység függvényében 4-5 évig jónak kell lennie. Ha "kopna", a fürdővized szagán éreznéd! Ellenőrizni úgy tudod, hogy víz mentes állapotban kiveszed és vizuálisan ellenőrzöd. Szerintem az a baj, hogy újra kellene programoznod a vezérlést. Nézd meg a gépkönyv 26. oldalát és kövesd azt ott leírtakat. A 31. oldalon vannak a leállási kódok. Értelmesen van leírva.
Tisztelt fórumozók, "balsorsú" termomax tulajdonosok!
Én is beleestem abba a hibába, hogy MAGYAR kazánt szerettem volna venni. Mivel a FÉG-et nem ajánlották, egy Inka 24 K-RK -ra esett a választásom. A beüzemelés óta jelentkező hibák: - enged a kazántest --> cserélve (garanciába) - a műanyagra cserélt kazáncsatlakozók eltörtek, az elektronika beázott --> elektronika cserélve (garanciába) - még 2 garnitúra műanyag csatlakozó tönkrement, cserélve - beázott motoros szelep, leégett --> cserélve - az elektronika folyamatosan kiakad, csak feszültségmentesítés, majd visszakapcsolás segít ideiglenesen. - a kazánból még mindíg csöpög a víz (hőcserélő csatlakozói). - a keverőszelep néha megbolondul, oda-vissza állítgatja magát. ilyenkor semmilyen melegvízkérésre nem reagál. - melegvízkérés nélkül is bekapcsol a padlófűtés - néha folyamatosan működik a szivattyú, holott nyári üzemmódban van. stb. stb. Több hivatalos szerelő is járt kint, "szart" se értenek hozzá. A gyári programozójuktól fényévekre járok tudásban...
Ezek szerint, Te (is) csak az alkatrész cserélőket fogtad ki!
Sajnos vannak "kollégák", akik tudják, hogy melyik hibánál - mit szoktak cserélni és cserélnek ha kell ha nem! Ennek a típus sorozatnak a javításához egy marék "O" gyűrűt kell vinni. Természetesen vagy 4 különböző méretet. Részvétem!
Igen ez nagy baj mikor csak csere létezik egyes szerelőknél, de őszintén nem könnyebb kicserélni 10 perc alatt 10 ezerért ( munkadíj ) egy panelt, mint órákon át keresgélni a hibát a panelon? Nem beszélve arról, hogy egyszer kiszedi, elviszi, majd irány egy műszerész ( ha ő maga nem ért hozzá, vagy ha igen alkatrész után- pl kondi- szaladgálni), onnan vissza , telefon, egyeztetés, majd elmenni újra a megrendelőhöz most már 400 ft feletti üzemanyaggal. Én az elmúlt alkalommal 1 db "O" gyűrű miatt lementem 50 km-t a dugóban araszolva kb 2 óra volt.
Persze vehettem volna komplett váltószelepet ( egy nyavajás gumigyűrű miatt ami 20 ft ) úgy 30 ezerért! Kifizettettem 5L benzin árát ( amit még talán így is sokalltak)- és én nem kerestem semmit., mert ugye mennyi is lenne 3 óra munkadíj + üzemanyag? Én is hanyatt estem volna ha erre valaki nekem mond egy 5-7 ezret. persze gyári tömítést- mit ad isten, még a szakszervíz sem tud adni, de még a hivatalos SAUNIER DUVAL Magyarország sem, de még méretet sem tudnak mondani, CSAK A CIKKSZÁMOT ISMERIK. Ennyi erővel atombombát is árulhatnának- és ez a szakszeríz / forgalmazó! Ilyen rendszerben élünk, az eldobható dolgok világában. Ezért nincs munkája lassan a gondolkozó tv szerelőnek, háztartási gépszerelőnek, stb. A munkára rakódó terhek olyanok, hogy többe kerül a munkadíj, mint egy újat venni- hacsak nem milliós értékű kütyünk van.
Igazad van mindenben!
Sajnos én úgy öregedtem meg a szakmában, hogy azért javítani sem röstellettem. Igaz, sokszor mások után. Mit csináljak - szeretek a dolgok végéra járni. Mármint mi romlott el és mi az oka!
No mára megjött 1-2 tranyó. és tirisztor, kicseréltem, és működik a kazán.
Gyorsan lekopogom, úgy néz ki megúsztam egy 50ezres kiadást... 1500 Ft-ba került amit beletettem. A 330nF kondi itt is cserélendő! Abból eredt minden probléma.
Ok, jó melegedést!
"Megérte, hogy ment érte!" Szlogennek szántam.
Közben nálam történt egy NTC csere tegnap, egy napig megint jó volt..és mivel toldva volt a vezeték, érintkezési gondra is gyanakodtam. Mértük, minden úgy kapot áramot ahogy kell.
most váltószelep lenne a következő lépés...úgy okoskodunk, hogy amíg a váltószelep oké, nem melegedhet a padló, mert a radiátor előremenőre engedi a többlet melegvizet...de mi van ha egyszer nem kap jelet, vagy néha hibás.....akkor nem nyit a többlet melegvíznek, és így a vészkör-padló felé áramlik....legalábbis így beszéltük a haverommal....rosszul gondoljuk? amúgy jó lenne egy szerelő ki az elektronikában képben van, és nem azonnal cserél...hát nem tom mi lesz.... (((
Ha a váltószelep a padlókör fűtésénél ment tönkre és ottmaradt, HMV termeléskor tényleg ráengedi a forróvizet!
Ugyanis nincs visszacsatolás, hogy hol áll a szelep! S mivel a HMV nem melegszik, a maximumra fűt fel a kazán!
Szép-, jó-, nyugodalmas éjszakát mindenkinek.
Holnap leszek s ha megosztjátok kazángondjaitokat másokkal is, megpróbálo(un)k segíteni a hiba elhárításában.
Sziasztok!
Kapott itt minden szépet a termomax ( a H nincs benne) Az enyém 4 éves és gond nélkül üzemel, mondhatjuk az is , hogy mák. Azért találtam már meglepő hibákat.( más készülékekben ) Az itt leírt esetben szinte biztos vagyok abban, hogy a háromjáratú szelep rakoncátlankodik. Igen, olvastam a szerelő cserélte mégsem lett jó. Mégsem tudok más lehetőségre gondolni. A kazán végzi dolgát, küldi a felfűtött vizet-hova? A józan logika szerint valamiért nem mindig oda ahova kellene. A VEZÉRLŐJÉT MÉG NEM ISMEREM. Érdemben panel alkatrész cserét nem tudok javasolni, sajnos. De mivel a váltószelep hibája, vagy hibás működése a valószínű, itt sem árt egy komoly hiba keresés. |
Bejelentkezés
Hirdetés |