Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Tehát a számoláshoz a 12-36-os értéket veszem figyelembe.
Köszönöm!
Sziasztok.
Nem értem mi lehet a problémája drága házilag készített pc erősítőmnek. Mikor bekapcsolom és nézek 1 filmet pl, 3-4 perc múlva el kezd búgni úgy, hogy a szöveg elhalkul és a búgás felerősödik. A szöveget meg olyan mintha hangtorzítóval mondanák. maga a hangfal egy 3 utas soni hi-fi hangfal amit lomolásból szereztem pár éve. A hangsugárzók jók mert kipróbáltam erősítés nélkül. Maga az erősítő 1 márkásabb pc hangfalé volt amit beépítettem a soniba.(1 darab volt a pc hangszóró nem 1 pár ezért építettem át.) ha esetleg ebből valakinek van jó ötlete azt szívesen várom. Ha kell rakok fel képet az erősítő részéről. Előre is köszönöm a válaszotok és türelmeteket.
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. Meghalt a villanysütőnk.Van hátul egy 10x10mm-es kis porcelán kütyü,egy 6-os csavarral van rögzítve ami a sütő felső részén van felfogatva.csak egy 5-6mm-es rész lóg bele a sütőbe a csavarból.gondolom valami hőkapcsoló lehet mert két sarú van rajta,az egyik a hálózatból jön a másik megy tovább a főkapcsolóba.A saruk közül elégett az egyik úgyhogy összeforrasztottam a két vezetéket igy tökéletesen működik .De ha megadja magát a hőfokkapcsoló akkor túlmelegedhet a sütő.A kérdésem az lenne,hogy az alábbi kapcsolásból ,ha kiváltom a kondit egy relével működőképes lesz az áramkör? Köszi
Sziasztok!
Építettem egy átmenet nélküli alkonykapcsolót relével. Ha a relét kicserélem egy optocsatolóra akkor is átmenet nélküli lesz? Az Rx egy fototranzisztor
Miért ne lenne az. A két tranzisztor egy Schmitt triggert alkot, amelynek hiszterézise van. A fényérzékeny elem, és a poti által leosztott tápfeszültség, és a trigger billenőfeszültségének megegyezésekor kapcsol. Arra azért vigyázz, hogy az optocsatoló diódájának árama megfelelő legyen mind a dióda, mind a tranzisztor számára.
Sziasztok!
a Link-en ha 100 Wattos erősítőt szeretnék építeni, mekkora trafó kéne hozzá? ez áll a szövegben: "Tápegység hangfrekvenciás teljesítményerősítőkhöz a tökéletességre törekedve. A trafó teljesítménye és szekunder feszültsége az erősítő igényeihez illeszkedjen'' Előre is köszönöm a válaszokat
Ez jó lenne?
Üdv. Van egy távirányítós konnektorom, amiben elromlott a relé (abból gondolom, hogy az, hogy egyszer csak hallottam, hogy kattant és kikapcsolt minden, utána pedig lehet hallani ahogy bekapcsol, de sokkal halkabban mint azelőtt és nem is kapcsolja át az áramot).
Kiforrasztottam, a típusa: OJE-SS-124DM Ilyent nem találtam sehol, esetleg tudtok valamit amivel ki tudom váltani? Ennek 4 lába van elég hülyén helyezkedik el (derékszögű trapéz), de van még hely benne, tudnék bele nagyobbat rakni a lábakat meg vezetékkel összeforrasztani. Köszi előre is.
Azért én kipróbálnám azt a relét így kiforrasztva is.
Lehet hogy a kapcsoló tranzisztornak van baja.
Sziasztok,
egyik rokonunk megtisztogatotta egy Dell D620 képernyőjét. Saját bevallása szerint valami tisztítóhabot fújt rá, és rögtön letörölte úgy, hogy nem folyt be sehová. Ennek némileg ellentmond, hogy azt tapasztalta, hogy vízszintes csíkok futkorásznak a képernyőn. Mire én odaértem addigra ez a hiba megszűnt, viszont cserébe nincs kép. A háttérvilágítás működik, egy nagy fehér képernyőt lehet látni. A videókártya működik, mert külső monitorral megy a masina. A laptop-ot szétbombáztam, hátha VGA kábel csúszott le (éppen most). A kábelt megmozgattam, de semmi gyanúsat nem látok rajta. Kép természetesen most sincs. Lehet még valamit kezdeni vele (TFT kukát leszámítva)? Köszönöm a segítséget.
Sajnos nem nagyon értek hozzá, hogy lehetne kipróbálni? Van multiméterem, gondolom az kell hozzá.
Tehát a relé feladata, hogy egy jelre megszakítsa vagy átengedje az áramot. Gondolom ezért van rajta 4 láb. 2 a bemeneti jel, a harmadik amire a bemenő áramot kell kötni, a negyedik meg ahol leadja, ha be van húzva? Ezt hogy tudnám leellenőrizni? Bocs, ha butaságokat írtam.
Ellenállást mérsz azon a két lábán ahová az áramot kapja, amitől meghúz.
Elvileg ezeknek a tisztítóhaboknak nem szabadna kárt tenni, akár befolyik, akár nem. Esetleg megpróbálhatod, hogy valami nagyobb lapos tárggyal (pl. könyv) enyhe nyomást fejtesz ki a kijelzőre, miközben hátulról megtámasztod. Ha így változik a kép, akkor az lcd-panellal van a gond, nagy kézügyességgel szét lehet szedni a legtöbbet és újra összerakva van esélyed, hogy megjavul.
A kapcsolt lábak között alapban szakadást kell mérjél, a tekercs lábain pedig közel rövidzárat (pár miliohm). Ha a tekercs nem szakadt, akkor adj neki 24V DC-t. Ekkor elméletileg meghúz a tekercs és a kapcsolt lábak között rövidzárnak kell lennie.
Adatlap
A tekercs lábain közel sem milliohmok vannak, hanem 1200 Ohm körüli ellenállás mérhető.
Igaz, az adatlapon ott az info. Bocs a denzinformációért!
Sziasztok, azt szeretném kérdezni, hogy az elemeknek illetve akkumulátoroknak hogyan lehet megmérni a teljesítményét (mAh) multiméterrel?
Egy ellenállással sorba kötve akár azzal is, no meg egy órával a közben eltelt időt.
Tudnátok nekem ajánlani olyan vezetéket, és hogy hol szerezhető be (1métrnyi elég), ami elég jól bírja ha többször hajligatják legalább 180fokban fix pontokon és persze forrasztható?
pl. mint egy laptop kijelzőjét amikor becsukja az ember meg teljesen kihajtja ott is megszokott ettől szakadni a vezeték, nekem ennél is kicsit jobban igénybevett szituációra kellene jó megoldás. Egy erű árnyékolt vezeték kellene, 12volt 200mA átlag áramra. Eddig különböző vastagságú hangfalkábellel próbálkoztam, egy idő utánmegadták magukat, mert merevek bennük a réz szálak. BÚÉK!
Én is ilyennel próbálkoztam de elég körülményes a teljesen feltöltött aksit meríteni órákon át és figyelni mikor merül teljesen ki meg a merítő áramot és aztán pontosan kiszámolni, így karácsonyra kértem egy ilyet:
http://pixinfo.com/cikkek/voltcraft_vpc-1l Le is teszteltem van benne olyan mód, hogy teljesen feltölti 200mA-en majd meríti teljesen 100mA-en és az eltelt időből kiszámolja a kapacitást. pl. van olyan sokéves névlegesen 2850mAh akkum amire most kiirta hogy 2.5aH kapacitású szerinte ez után a mérés után, ez még jó is lenne, de csak 100mA-el merítette, ha pedig beteszem a vakumba vagy fényképezbe az első 1-2amperes terhelés után használhatatlan az akku.... szóval azért ez sem egy tökéletes eszköz mert nem lehet stressz tesztelésnek kitenni az akkut, hogy mennyie jól bír nagyobb merítő áramokat a 100mA meg nem reális merítés manapság. Vagy én nem tudom rendesen használni még vagy tényleg nemlehet gyorsabban meríteni vele.
Sziasztok!
Riasztóközpontot és egységeit szeretném összekötni, és ehhez kapcsolódóan merült fel pár kérdésem. Elég nagy távolságokat kell áthidalnom. Tegyük fel, hogy 120 métert. Ekkor ha pl 0.8 mm átmérőjű vörösréz kábelt veszek, akkor a következő számításokat végzem el: A=(d^2*pi)/4 =0.502 mm^2 R=(ró*l)/A=(0.017*120)/0.502=4.06 ohm ami azt jelenti, hogy: I=U/R=12/4.06=2.955 A-t tudnék rajta áthajtani veszteségmentesen. Jól számoltam így? És ha nagyobb lenne az áramfelvétel, akkor esne a feszültség?, vagy felmelegedne a kábel, vagy akkor mi lenne? Az, hogy egyen vagy váltóáram, az a számításaimat nem befolyásolja? Köszi! Zsolti
Ilyen vezeték nincs. A fix pontban történő hajlítás a legrégebbi darabolási módszer, amit ismerek. Ezután jön a harapófógó, csípőfogó, lemezvágó, körfűrész és társai...
Azt próbálhatod meg, hogy a lehető legnagyobb sugarú ívnél korlátozod a hajlítást. Így talán tovább bírja.
Sziasztok!
7815/7915-ös stabkockákra mehet +/-37V körüli bemenő feszültség? kb 100mA lenne a csúcsáram, de az adatlapon +/-35V a max.
Sziasztok! Boldog új évet kívánok! Segítség kellene abban, hogy ezt (http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=198412) a fénykábelt hogyan kell használni? Előre is köszönöm a válaszotokat.
Magad is láthatod,hogy sok,az ideális 18-20V lenne.
Több hiba is van a számításban. A hosszúságot kétszer kell venni a feszültségesés számításához. A másik gond lehet az, hogy 12V feszültséggel számolsz az áram kiszámításánál. Ha 230V-ot vezetsz a vezetéken, akkor lehet éppen ezzel is számolni (ekkor azt feltételezzük, hogy a vezeték végén 218V "marad", vagyis 12V esik a vezetéken), de ha 12V-ot vezetsz, akkor semmiképpen. 12V vezetése esetén ekkora áramnál éppen 0V feszültség lenne a vezeték kimenetén (eltekintve most a hossz számítási hibától).
Feszültségesés mindig van, csak kicsi áramnál kicsi a feszültségesés is. Az egyen vagy váltakozófeszültség a számításban nem számít lényegében (50 Hz-es frekvenciát feltételezve), csak váltakozó áramnál az effektív értékeket kapod meg így.
Előfokhoz kellene ugye. Ha a stabok elé teszel néhány 10ohm 2w teljesítmény ellenálást akkor talán ki fogják bírni,(bár ez nem garantált) valahol már láttam ilyen megoldást igaz hűteni is kellett rendesen a stabokat a nagy bemenő fesz miatt. Ha ez mégsem műkodne akkor javaslom az 1tranyós + zéneres stabilizátort ami talán a legjobb előfok elé, ilyeneket használtak a régebbi erősítőkben is. Üdv.
Üdv mindenkinek !
Lenne egy olyan problémám hogy van egy aiwa cx-77 hifim és a mély hangot nem adja le csak torzít max hangerőn már kiad valamit ez tegnap jött elő másodszor csak most nem múlt el mi lehet az oka?
Az Absolute Maximum Ratings azt jelenti, hogy a gyártó azon kívül nem garantálja a működést. Ha sok pénzed van, lehet próbálkozni azon kívül is. De ez nem olyan, mint a KRESZ-táblán a sebességkorlátozás, hogy "ha nem veszi észre a rendőr, akkor lehet próbálkozni"! Itt a fizika büntet, mert annak törvényei vannak, nem csak szabályai, amiket lehet változtatgatni!
Ha ilyen problémám volna, sorbaraknék vele egy 6-12V-os zenert, és nem kellene rizikózni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |