Fórum témák
» Több friss téma |
Ja igen. Az aksikra gondoltam. Méghozzá 4x 12v 100Ah ra. Ebből akarok 2x 24 voltot csinálni és 1 inverter segítségével meghajtani a motorokat.
Lehetőség szerint életképes válaszokat kérnék. Köszönöm.
Ember vagyok És elfáradhatok. És ebből adódóan hibázhatok. És az érdekelne igazából hogy a generátor adatait megadtam. Hogy ahhoz mekkora elektromos motort lehet rákötni hogy max 4 kw legyen a fogyasztás. Természetesen kellene egy töltésszabályzót stb.. gyártani
Ja igen a 2x 24v os és 2x 200??Ah aku elég kraftott lead hogy működjön az autó vele?? Sajnos nem nagyon értek az elektronikához.
Az a 4kW szerintem elég karcsú egy autóhoz, úgy hogy haladni is lehessen vele. És most tekintsünk el a hatásfoktól. Ha még levonod a motorok hatásfokát, a sok átalakítás veszteségeit, akkor még kevesebb jut a hajtásra.
Szerintem nézz utána kicsit, hogy az átépített autók milyen sebességnél milyen teljesítményt igényelnek.
A 4kW-os motor egy mopedautó kategória, ami alig 350 kg, és max 50-nel halad. És ez a csúcsa hátszél mellett. Erre tökéletesen elég, de semmi többre. Ha ezt beteszed egy két-háromszoros súlyu aútóba, akkor sok jóra ne számíts. 7-8kW alatt nagyon nem érdemes gondolkodni átalakításnál, főleg ha néha egy kis emelkedőn is fel kell menned. A targonca más kategória, más szempontok. Városban egy esetben lehet csak elég, ha nagyon könnyű mopedautóban vagy hasonlóban gondolkodsz.
Már bocsánat, de amit leírtál ennél többet nem érdemelt. Nem látom értelmét egy olyan rendszernek, ahol egy benzinmotor hajt egy nem tudjuk milyen generátort, de ha gyári akkor váltóáramút. Erre kapcsolgatnánk motorokat. Miért nem elég egy motor ilyen kis teljesítményhez? Ha váltóáramú a generátor mivel töltöd az akkukat? Milyenek a motorok váltó vagy egyenáramúak? Ha váltóáramúak akkor még inverter is kell ami plusz veszteség. Szóval gondold még át ezt a dolgot egy kicsit.
Az az igazság hogy az alváz is házilag lesz megcsinálva. Ezáltal sokkalta könnyebb lesz mert csak egy kétszemélyes kisautó lesz. Akkor feljebb fogom vinni a motor teljesítményét 8 kW ra. Bár az már elég nagy feszkó hogy a földhöz vágjon és ropogósra süssön. . Valaki el tudná készíteni nekem egy ekkora feszültségre kialakított hálózatát papíron? ezalatt értem a töltés, motor táplálást, hőfok kijelzése a műszerfalon. télire 1 fűtés is kell. Az sima benzines lesz. Meg ami kelhetmég
Bár azért jöttem ide hogy okosodjak és lám sikerül is ű.
Azért jöttem ide hogy megtudjak ezt azt mielőtt nekifognák az építésnek. Ezért kérem ki a véleményeteket. A generátoron van váltó és egyenfesz is. tehát a probléma letudva amúgy az inverter kell mert az aksikból szedi ki a gyorsításhoz szükséges energiát.
No és a motorok? Az energia átalakítás mindig veszteséggel jár. Nem úgy működik, hogy egyszer benzin és ha akarom egyen ha akarom váltóáram. Olyan rendszer már a hetvenes években volt, hogy egy kis benzinmotor hajtott egy generátort, az töltötte az akkukat és erről elektromosan hajtották az autót. Ez városban működhet is. Csak a sok energia átalakítási veszteség miatt nincs sok nyereség a rendszerben. Akkor inkább egy kis diesel start stop rendszerrel.
Benzinkutasok kíméljenek., Köszönöm.
Itt van lelke a gépnek. Ez termelné az áramot. Több adatott ne kérjetek mert nincs. Egyfázisú kefés STC szinkrongenerátor, beépített feszültségszabályzóval,kétoldalt csapágyazott kivitelben. Az áramfejlesztő fix furdulatszám igényű (1500ford/perc). Univerzális felhasználhatósága miatt alkalmazható szinte minden területen. Technikai adatok: Tipus: Egyfázisú kefés szinkrongenerátor Teljesítmény: max. 12kW (230Volt) Teljesítmény: < 52,2 A(1x) Feszültség:230Volt 50Hz Fordulat igény: 1500 rmp Gerjesztés: öngerjesztő Szabályzás: elektronikus beépített feszültségszabályzó (AVR) Méret: 590x345x485mm Súly: 107kg>
A problémát megoldani és nem eltakarni kell.
Hol van itt az egyenáram?
Ezt mondom én is.
Ez csak maga a generátor rész. ezen még nincs ami pörgetné. Tehát erre külön kell készíteni ami egyenáramot csinál. Azért kellet váltanom a bevált generátorról mert az túl gyenge. Ez3x erősebb. Hirtelen csak ezt találtam. Holnap ha lesz egy kis időm akkor keresek 1 12kw os aggregátort ami tudja az egyent is.
ok?
Szépen haladunk felfelé az eredeti 5Kw-tól. No meg azóta beszéltünk akkumulátorról is. Tehát fejlődik a fejedben a dolog, ami igen dicséretes. Talán előbb-utóbb belátod miért írtam azt amit.
Na akkor már csak egy olyan belsőégésű motor kell, ami 1500-as fordulaton tud leadni legalább 12kW-ot. Benzinesben nehéz lesz ilyen alacsony fordulatú, de nagy teljesítményű motort találni. Dízelben már lehet akad, de biztos nem olcsó.
Elektromos autó.. Én is gondolkodom egy ideje az alternatív meghajtásokon. Most ez a benzin és áremelés kicsapta a biztosítékot nálam. A végén egy őrjöngő őrültet csinál belőlem ez az ország. Gyermekkoromban nem ezt nevelték belém. Azt hogy a becsületes munkának meglesz a gyümölcse. Nem is törtem nagy babérokra, csak arra ami elég a boldog biztonságos élethez, de ez se lesz ha így folytatódik. 2 éve vissza kellet térni a fatüzelésre, és úgy látom jön a sirling gép. Abból elektromos áram,és így hajtod az autód. Mert nem az a probléma hogyan hajtsd elektromos árammal a kocsit, hanem azzal mennyibe is került majd.
Lehet azt szabályozni azt hogy csak 1500 at pörögjön a generátor. gondolok én itt a két??? kúppal ellátott sebességváltóra. Nem tudom hogy mi a neve de egyszer láttam egy régi gépen. ha ez egyik irányban megy arráb az ékszíj akkor gyorsul míg a másikba lassul. Bár ez gondolom ekkora teljesítményre nem jó. Van valakinek egyéb ötlete?
Ha csak egy kicsi nyereség van rajta akkor már megérte. és ha a környezettet is kíméltem vele na nekem az a nyereség. És ha meg nem használom az autót akkor meg szépen használom mint sima generátort. Így ha elmegyek vele valahova nem kell félnem hogy villany nélkül maradok. Legalábbis amíg van benzin
Variátornak hívják és elég nagy az energia veszteség rajta, ezért már nem igen használják sehol. Utoljára a DAF variomatic nevű autójában volt hajtásra használva ha jól tudom az 50-es évek végén. A generátor 1500-as fordulata egy fix áttétellel is megoldható, nem kell rajta állítgatni. Stabil generátorok mind így működnek.
A benzint kell elfelejteni, ha környezeti nyereséget szeretnél. Éppen ez volna az elektromos autó előnye, hogy otthon feltöltöd napelemről, vagy valami egyéb megújuló energiaforrásból és nem szennyezel. Ezt a benzingenerátor csak rontja.
ha sikerül egy olyan autót megépíteni ami a mai átlag fogyasztást nem éri el akkor is jobb a helyzet. Kevesebb szennyezőanyag jut a levegőbe. (becslésem szerint 5-6 liter városban/ normál autó) Sőt ha úgy tetszik esetleges katasztrófák esetén még megállják a helyüket sima generátorként is. Amúgy nem rossz ötlet a fix áttétel. sokkalta jobb mint amit én javasoltam. 10*
Alacsonyabb benzin fogyasztáshoz elég jobb benzines autót építeni. Nem nehéz, csak az autógyárak nem preferálják ezt a műfajt. Mondjuk ez nem idevaló téma.
Működhetne ez az elektromos autó dolog, csak ki kellene építeni az infrastruktúrát.2 vezeték az út alá és kész. Amíg az olaj az úr addig nem lesz semmi alternatív meghajtás.
De azért mi tehetünk ellene ha akarunk
Sajnos ettől tartok én is. Minden esetre próbálkozni muszáj.
na akkor lényegében így néz ki az autó motor része.
12kW os generátor 11kw os motor 4 darab 12v 100 aH ás akku. sorba és párhuzamosan kötve (2x 24v 200ah) 1 darab inverter aksitöltésre 1 darab inverter motor táplálásra. 1 darab konvertálót. váltó feszből egyenáram meg egy nagy adag kábelek biztosítékok nem tudok mást felsorolni ami így nagyjából kelhet még.
Ebben az eseteben ha a 12kW-os motort közvetlen hajtásra használod, jobb hatásfokot érsz el. Csak abban kevés az elektromosság.
Hehe. Most elképzeltem, hogy miután már bevált módszer lenne a Dolog 25 éve "nyugaton", valaki a fejéhez kapna itthon is, a náluk szokásos tempóban pályázatot írnak ki, azt 3x lefújják, aztán feltúrják az utat, ott hagyják 1,5-2 évre, kispórolnak belőle amit lehet, majd a folyamat megkoronázásaként egy este felszednék egy 5km-es szakaszon a kábelezést a rézért. Megnevettettél, köszi!
A kerekeket tápláló inverternek szabályozható kell legyen a kimeneti feszültsége, a gáz-, vagy a tengelykapcsoló pedál segítségével, különben úgy fog indulni a géped, mint egy szokásos gépkocsi, amelyiknek egyből felengedted a tengelykapcsoló pedálját.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |