Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   86 / 229
(#) szsrobert válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 26, 2011 /
 
Kiszámoltam. Ha 20Ah 12V 10000Ft, a benzines olcsóbb.
(#) zolika60 válasza szsrobert hozzászólására (») Dec 26, 2011 /
 
Ezt gyanítottam én is, csak nem számoltam utána.
(#) mobilos3 hozzászólása Dec 27, 2011 /
 
hello mennyivel tud menni egy polymobil pb030-as?és hogy kell kisütni az akksikat?
(#) Krisz03 válasza mobilos3 hozzászólására (») Dec 27, 2011 /
 
Bővebben: Link :google:

Ólom akkut nem kell kisütni töltés előtt. Ha regenerálás a cél (bár akkor sem feltétlen szükséges), akkor 10.5V alá (12V-os akku esetén) ne essen a kapocsfeszültsége.
(#) Pulyka válasza HA3GX hozzászólására (») Dec 28, 2011 /
 
Szia.

Tudsz képet feltenni?
(#) Pulyka válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 28, 2011 /
 
De ha azt nézed a folyékony üzemanyagot(mert ugye az áram is üzemanyag.. ) nem tudod otthon előállítani az áramot pedig igen, és máris csak az akkukat kell kifizetned..
Lehet, nem egy nap alatt töltöd fel az akkukat, szél, nap segítségével, de ha ritkán van használva a gép, akkor megéri, míg feltölt megujuló energiából.. Igaz, akkor nem annyira észrevehető a megtakarítás..
Ha érted mire gondolok..
(#) zolika60 válasza Pulyka hozzászólására (») Dec 28, 2011 /
 
Ezért írtam az ingyen töltést. Így természetesen jó lehet.
(#) szsrobert válasza szsrobert hozzászólására (») Dec 30, 2011 /
 
Savas akkuval az akkuamortizáció mértéke az áram árának 3,5-4 szerese KWh-nként.
Tehát 40km/h 1000W-os motorral 2500Wh 100km-en.
Töltési/akku veszteség miatt másfélszeres szorzó: 3,75kWh 100km-re.
206,25Ft + akkuamortizáció: 1031Ft 100km-re. 2,4liter/100km-nek felel meg.
Persze itt nem kopik a dugattyú, henger, gyűrű.
(#) fuelope válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 1, 2012 /
 
Mégis ahoz folyamódtam hógy mind 3 elektromosrobogókerékpárom szénkefe cseréjét magam cseréltem ki igy megspóroltam egy csomó pénzt,a nyolc csavar ami fógta a kerékagymotort az nem vólt piskóta nagyón rá voltak szórulva de az is összejöt majd a mágneseség ami még fógta a kereket de lazitással megadta az is magát,útána jött a 4-csavar ami fógta a szénkefe tartot lecsavartam mindegyik elkópva és beszórulva vólt kivettem kiporszivóztam a motor mindkét óldalát majd váratam a témát mivel helyben van két üzlet de alkatrész és hózzáállás véget nem álnak a dolgok magaslatán.Igy maradt az interneten való rendelés a szénkefék Békéscsabárol jöttek meg összeraktam a kerekeket új csavarokal kipróbálva mindhárom kerék pörgöt szép hangal.Majd Hódmezövásárhelyröl jöttek a ritar power 4db 12v-14ah aksik garival 9,400ft db akciós árban igy még hózattam indexkapcsolot,világitás kapcsit,beépitö fórasztó csómagot visszapilantó tükröt. Az akupakba biztósitékfoglalatot 3db Székesfehérvárbol rendeltem.Hógy miért 3-helyröl jöttek az alkatrészek csak azért mert mind egyhelyen nem vólt kapható vagy ép a különbözö árak véget igy vólt célszerüb. Helyben csak aksikat kaphattam vólna drágában 13,500ft igy csak ha múszály akor veszek valamit pl, fékbovdent vagy gumit mert it alkatrész csak 1-2 belül várható a neten keresztül 2-nap és még a szállitási költségel együtt is ólcsób.Nem untatásnak irtam az irásomat csak ezt a kálváriát jártam ki 3 robogó felújitása véget.Üdv mindenkinek Tibi.
(#) fuelope válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 1, 2012 /
 
Az meglehet gyakran esek ilyen hibába bocsi ezért, és köszi a gyors reagálást a témára,majd eztán jóbban ügyelek a helyesirásomra de tökéletes énse lehetek üdv Tibi.
(#) fuelope válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 1, 2012 /
 
Köszi igazad van és neked is BUÉK.
(#) mobilos3 hozzászólása Jan 17, 2012 /
 
hello.érdeklődnék mindenkitől,hogy van egy 36V-os elektromos robogóm,aminek az első lámpáival nem vagyok megelégedve.merthogy nem arra szórja a fényt amerre kéne.se refibe kapcsolva se tompitottan,és nem is igazán világit elég erősen.szerintetek mi lehet a probléma?mekkora teljesitményü égőt vegyek bele.és mit lehet csinálni vele hogy rendesen szórja a fényt?köszönöm a segitséget.
(#) sanykaraj válasza mobilos3 hozzászólására (») Jan 17, 2012 /
 
Hát ha koszos a bura akkor mindjárt nem szórja jol a fényt , ha öreg akkor sem ,ha sokat ált nagy hőingadozásban akkor is romlik a fény áteresztő képessége a burának. De valószínű hogy ha gyári az izó akkor lehet nem kap elég áramot vagy feszt : ezt is érdemes megnézni i
(#) mobilos3 válasza sanykaraj hozzászólására (») Jan 18, 2012 /
 
hello.hát az a helyzet hogy a burával minden oké nem koszos meg ilyenek.ez még egy elég uj motor.az áram is oké kap eleget.lehet hogy nagy bele az égő?mert 36voltos a robogó és 40voltos izzók vannak benne.
(#) mobilos3 válasza sanykaraj hozzászólására (») Jan 18, 2012 /
 
ja azt elfelejtettem.az miért van hogy nem ugy gyorsul a motor ahogy huzom a gázt?ez a hiba most jelentkezett.lassan gyorsul fel.
(#) sanykaraj válasza mobilos3 hozzászólására (») Jan 18, 2012 /
 
Lehet hogy sőt biztos Szeben fog világítani egy 36 v os izzóval de abból is több fajta van az legbiztosabb ha bemész egy motoros boltba és ott a motor típusának megfelelőt kérsz a többi re n tudom a megfelytést
(#) fater0827 válasza mobilos3 hozzászólására (») Jan 18, 2012 /
 
Üdv Mobilos3
Az izzó azért 40 V-os mivel az akku közel 45V-ra töltődik , töltés után mindjárt világítanál akkor örök vadászmezőre menne az izzó (" 48V-os bringánál az izzó 56V-os"),másik az akkuk feszültségét kellene mérni (37 - 38 V) .És sötétben menni a világítással , ha a gázadással a fényerő csökken "lassan gyorsul" akkor az akku szelektív gyűjtésre szorul (3 - 4 év után ).Az akkupakk csatlakozóival is lehet gond (Anya Apa) , WD 40 ,csiszolópapír lehetséges megoldás .
Üdv
(#) ttindian hozzászólása Jan 19, 2012 /
 
regen jartam erre , en is sokat okoskodtam egy elektromos biciklin, oninditot alakitotam at csapagyra es eksziju meghajtasra, felbutykoltem egy robogora, de helybol nem tudott elindulni , sot leolvadtak a saruk az aksirol, kicsereltem es ha lenduletet adtam neki mar ment is de igy a szigeteles olvadott le a drotokrol, igy bedoptam a csurbe , lemondtam rola.

egy nap a MEH-be jartam valamit keresni es ramvilant a szerencse , kidobott mozgaserulteknek valo , 2 akus 3 kereku, eleg ramagy alapotban de azonal vitem haza , ket nap cinezgetes 2 teljesen rosz aku ami mar az autot sem hajtsa be es csoda tortenik elindul az auto a 90Kilomal es megy, es megy ,es meg mindig megy , elektronikabol kapcsoloval alithato 6 fokozat , aku telitetseget mutato ora , elo es hatramenet rajta, ha gyengul az aku lekapcsolja sajat magat, kisebb sebesegra kapcsolva meg meg egy keveset majd ujra lekapcs, a 2 db teljesen rosz akuval tobb mint 9 Km mentem , ezt szereltem at vegul a bringara es repeszt eleg jol nem tudom mi a vegsebeseg meg nem mertem ki de a gyalogosok melet csak ugy suhanok el , anyit tudok hogy egyszer latam egy hasonlo mozgasserult kocsit menni az uton es az automal kimertem a sebeseget ami 21 Km/H volt , az erdekes az hogy nincsenek ujni vastagsagu kabelek rajta, gondolom nincs nagy aramfelvetel, mar csak egy toltot kell csinalnom ami tolti a 2 akut egyszere, amit raszerelek hogy mindig velem legyen, bisztos meg azt is elbirja mivel mar probaltuk ugy is hogy a 2 kislanyom is felult es mentunk vele tobb mind 5 Km-ert
(#) mobilos3 válasza fater0827 hozzászólására (») Jan 19, 2012 /
 
az mit jelent hogy az akku szelektiv gyüjtésre szorul?
(#) sanykaraj válasza mobilos3 hozzászólására (») Jan 19, 2012 /
 
Szerintem ara célzót hogy vegyél újakat
(#) fater0827 válasza mobilos3 hozzászólására (») Jan 20, 2012 /
 
Üdv Mobilos3
Igen valóban új állja a helyét , a nagyobb teljesítményű izzó pedig a keleti műanyag lámpatestet elolvasztja ,hőre lágyuló foncsor .Így olcsó előállítás ,drága eladás !
Letett akkut állás idő alatt is érdemes (kell) kisütni illetve tölteni ,legalább havonta .Zselés akkura is érvényes az önkisülés , hiába gondozásmentes és zárt !
Üdv
(#) djlaliboy hozzászólása Jan 22, 2012 /
 
Sziasztok!Nekem egy olyan problémám lenne hogy van egy elektromos Taifun robogó szerű biciklim és nem megyen!A gázkar jó,kimértem a kerékben a szenzorok jók,de viszont azt nem tudom hogy a 3fázisrol ami a motorba megy ott hogy és mennyit kell mérni?48voltos és léptető motor van benne!Köszönöm előre válaszotokat!
(#) (Felhasználó 5823) válasza djlaliboy hozzászólására (») Jan 22, 2012 /
 
Szia!

Ha nem forog a kerék semmit kell mérj! Lehúzni az összes tiltást( fékek), megnézni, hogy a gyújtás vezetéken meg van-e a táp, nézni, hogy a gázkar ad e feszkót a vezérlőnek, ha ad akkor vezérlő kuka! A motor háromfázisú úgy nevezett Brushless motor, aminek a lényege, hogy kefe nélküli.

Leiszt Jani
(#) (Felhasználó 5823) válasza djlaliboy hozzászólására (») Jan 22, 2012 /
 
Szia!

Egy kép a működési elvről!

Leiszt Jani

Ui: ez csak a 120 fokosra igaz
(#) laszlo29 hozzászólása Jan 24, 2012 /
 
Sziasztok! Lenne egy pár kérdésem a témával kapcsolatban. Egy 207-es babettát alakítanék át villanybringává a motort a főtengely helyére tenném be, a röpsúly rúgóit, lágyabbakra cserélem, hogy alacsony fordulaton is "húzzon".( nem száguldozni akarok, az eredeti lábbal hajtást meghagyom, rásegítés a cél.)A kérdés:van 350-es jawa 6voltos dinamóm, milyen a hatásfoka motorként, mekkora a fordulatszáma, mit szól hozzá, hogy ha soros motorként 12 voltal "kínálom "meg?Valamikor régen szereztem egy dízel autó hűtő ventilátort,ami olyan 9cm átmérőjű, két szénkefés,de jó nagy, és kefénként két kommutátor szelethez ér hozzá,egyszerre, 10mm-es tengellyel áldották meg, csak sajnos önbeálló siklócsapággyal van szerelve.Én a dinamóra szavaznék, csak nincsennek tapasztalataim vele, de jóval robosztusabb,mint a hűtőmotor, olyan válaszoljon,aki már alkalmazott dinamót meghajtásra.Tudom, hogy a puding próbája az evés, de a két meghajtáshoz két különböző segédtengelyt kéne esztergáltatnom, és bizony nem olcsó az esztergáltatás. Még mielőtt lebeszélnétek róla,közlöm, hogy a blokkot már szétkaptam, és a gyújtásrész eladó az apróban megtalálja, ha kell valakinek.Köszi:Laci!
(#) zolika60 válasza laszlo29 hozzászólására (») Jan 24, 2012 /
 
Valamikor a nyolcvanas években építettünk egy kis elektromos kocsit Watburg dinamóval. Elég gyenge volt az is. Attól tartok a Jawa dinamó még kisebb teljesítményű. Talán még 150W sincs. Ha mindenképp dinamót szeretnél használni, a szénkefék helyzetét is állítani kell, mert motornak és dinamónak másképp optimális. Csináld olyanra, hogy forgó motornál is tudd állítani. Addig tekergesd, amíg a legkisebb lesz az üresjárati áramfelvétele. Ott fixáld.
(#) laszlo29 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 24, 2012 /
 
Szia! Na ez már valami, mindjárt tanultam,tudod elfelejtettem leírni,hogy, a hűtő motorom állandómágnesű.A dinamó csak azért tetszik,mert mint írtam tönkretehetetlenebbnek tünik, és mivel eredetileg a főtengellyel együtt volt csapágyazva, így adott a babetta csapágyazása, könnyebben beépíthető, és máris gördülőcsapágyas.Ráadásul 6voltos, lehet variálni a gerjesztéssel is(bár ha jól tévedek a varesz is 6 voltos lehetett, bár nekem csak 12 voltos generátoroshoz volt szerencsém) Köszi:Laci!
(#) zolika60 válasza laszlo29 hozzászólására (») Jan 24, 2012 /
 
Volt abból 12V-os is. IFA-ban meg 24-es. Az biztos, hogy stabil szerkezet, de hogy neked elég teljesítményt tud-e szolgáltatni azt nem tudom.
(#) laszlo29 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 24, 2012 /
 
Szia! Na ezt se jól tudtam, és a trabant 6 voltos volt?Nem száguldozni akarok,csak rásegítésnek kell!
(#) zolika60 válasza laszlo29 hozzászólására (») Jan 24, 2012 /
 
Az 6V-os dinamós volt. Wartburg volt 6és 12V-os is dinamósban. Azt-n később 12V-os generátorosban. A Trabant amikor 12-os lett akkor ha jól emlékszem mindjárt generátoros is. Azt hiszem itt száguldozásról szó sem lehet. M-g a Wartburg dinamó sem volt több 250W-nál. Persze rövid ideig túlterhelhető többszörösen is. Próbálkozni lehet, de sokat ne várj tőle.
Következő: »»   86 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem