Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Ha jól látom, ki van vezetve mind a 6 vég. 3 piros, 3 kék. A 3 kékre rakd rá a 3 lamellát, és akkor elvileg csillagban lesz. Azért ellenőrizd le, hogy úgy van-e.
Szia, lattam a kepen a hat tekercsveget, ha ismered a csillag/delta kapcsolast nyugodtan indithatod csillagbanutana atkapcs deltaba, hogy a kivant teljesitmeny is meglegyen. A 230/400v ra keszult motoroknal a 230V ra keszultek a tekercsek ezert deltaba kell kotni, ha 400V-rol jaratod akkor kell csillagba kotni ekkor a ket fazisra nezve ket tekercs van sorbakotve.
Hoppá újra tekercselték a motort, A jelek jelentősége ezáltal semmi. Remélhetőleg ennyi csak a változtatás. Ilyenek ezek a tekercselő mesterek. Ha a megrendelő azt kívánja, még a feszültség is lehet más, Sőt, ne ragozzuk.
Miből látod rajta, hogy újra tekercselték?
Sajtolós kábelsaruk vannak a végeken. Mikor ez a motor készült, ilyesmi még nem volt szokás.
Jó, épp az előbb próbáltam ki mondom bekötöm csillagba utána deltába kapcsoló nélkül csak azért hogy lássam működni meg ,hogy bírja az automata kötném csillagba és akkor vettem észre a 3 fém lemezt a 6 kivezetés között mindjárt csak 3 kivezetés lett na mondom akkor a csillag kilőve marad a delta bekötöttem és bírja az automata nem kell csillag delta kapcsoló jó lesz simán deltába is
Lehet, hogy át volt tekerve, de a lamellákból láthatóan deltában üzemelt. Akkor pedig csillagba át lehet kötni gond nélkül.
Ez érdekes, lehet, hogy a vezetékezés (a házban, vagy a felhasználás helyén) szerepel, mint "áramkorlátozó tényező", a 16A-s kismegszakító már 4kW-os (pl. karos daraboló) indításakor is hátárértéken van (az indítás nem mindig sikeres).
Az is lehet, hogy az áttekerés után már nem 5.5 kW -os, és meglehet ez volt az áttekertetés oka. Gondolom.
Mindenesetre érdekes.
És azt most hogy tudom kideríteni, hogy mekkora a teljesítménye?
Az elég nehéz, teljes terhelésen meg kellene mérni az áramfelvételét. De ha áttekerték, akkor szinte biztos, hogy csökkent a teljesítménye, mert amit a gyárban beletettek, azt már elég nehéz visszatenni, max hasonlót.
Használd amire szántad, aztán minden kiderül. A motor melegedése mindent el árul. 60 C alatt marad nincs baj. Meglehetne tippelni de túl macerás. A 60 C teher alatt is értendő.
Ma reggel kíváncsiságból multiméterrel meg mértem az R-jét a pontok között a egymással szemben lévő pontok között 0,4-0,5 ohmot mértem a mellette lévő ponton hozzá képest majdnem 3ohmot ez engem arra enged következtetni hogy nagyon érdekesen lett megtekercselve felrakok 1 képet sztem hogy van.
A 0,4 ohmot azért mértem mert a 2 pont között fém lemezek vannak amit már korábban is írtam.
Ha így van. akkor jól van. Ha így állnak a lamellák akkor delta, ha vízszintesen akkor csillag.
Hello!
Whirpool 2288-as mosógép motort szeretnék darálónak felhasználni. Ehhez az kell hogy a lassú fordulatot tudja. Lehetséges ez? Bekötési rajz kellene a mellékelt ábra alapján.
Az a gyanúm hogy ez egy tachogenerátoros motor. Szabályozó elektronika kell hozzá, ami a fordulatszámot a jeladóról nyert feszültség függvényében változtatja.
Szia! Majd talál itt hozzá rajzot "xikla", mert csak a mosógépnek fontos, hogy milyen fordulaton üzemeljen a mosási ciklus alatt (mos vagy éppen mit centrizik). A motorral csak az a baj, hogy nyitott kivitelű és csak szakaszos üzemre készült. A darálás nem tartozik ebbe a kategóriába.
Akkor egy nagyobb teljesítményű porszívóból kitermelt fordulatszám szabályozó is jó lehet hozzá. Persze csak ha elbírja a darálót.
Sziasztok!Kaptam egy 220v-os villanymotort,de a bekötéssel nem jutok dűlőre.Kérlek segítsetek ,a táblája nincs meg, de a kapocsdeknit lefényképeztem.Előre is köszönöm.
Szia!
A W2 és U2 közé kösd a fázis-nullát. Ez a fekete vezeték és az átkötőlemez. Bővebben: Link
Tisztelt hozzáértők.
villanymotor bekötéséhez kérnék segítséget az adat tábláján a következő olvasható ,villgép Budapest 220v 1f 4A 50Hz 450W 2800n a motorból négy vezeték jön ki két barna , két fekete. Vajon milyen kondenzátor kell hozzá és hová kell kötni és milyen kapcsoló lenne jó hozzá? Előre is köszönöm.
Szia! Meg kellene mérni a kivezetéseken, hogy melyik tekercsnek mennyi az ellenállása. Talán akkor többet tudnánk hozzászólni. A motornak nincs kötésdoboza? Direktbe jönnek ki a vezetékek a pajzs felől? Akkor ez valami "ventillátor" lehetett.
Székesfehérvári gyártású, háztáji kukoricamorzsolós terménydarálókban volt hasonló motor. Eredetileg nem kellett hozzá kondi mert sárgaréz zománchuzallal volt tekercselve a segédfázisa és annak a nagyobb ellenálása hozta létre a fáziseltolást ami az induláshoz kellett. A főfázis zománcszigetelésű aluhuzallal volt tekercselve. A kivezetésekből ítélve már nem az eredeti tekercs van benne mert az nem így néz ki.
Ha üzemi kondenzátorosra tekercselték akkor kb. 12-16 mikrós üzemi kondi kell hozzá.
Helló Próbálkoztam10 és egy 16 mikrofarádos üzemi kondenzátorral a 10-es elinditotta de nem pörgött fel a16-osal nem indult csak kézi pörgetéssel,úgy idul kondi nélkül is.
Helló Jól csináltam? Sajnos kötés doboz nincs a vezetékek direktge jönnek ki.
Akkor ez a motor a tekercselése révén csak "simán" indító relével indult. Ha azt a két vezetéket, ami a segédfázisnak van kivezetve, összeérinted induláskor, akkor el kellene indulnia.
Azonosítottad már, hogy melyik a ff. ill. a sf. tekercskivezetése?Bővebben: Bekötés
Ide is berakom már, mert nagyon fontos!
Sziasztok! Az alábbi villanymotor bekötéséhez kérnék szépen segítséget. Nem vagyok valami nagy szaki elektronika téren. A motorból 5 vezeték jön ki 2 fehér, 2 fekete és egy piros. Ha jól mértem akkor a piros vezeték a test de a többi 4-ről nem tok semmit. A motor egyébként egy olajégőbe van. Valaki tudna segíteni? kép3 kép2 kép1 |
Bejelentkezés
Hirdetés |