Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Ha jól látom, ki van vezetve mind a 6 vég. 3 piros, 3 kék. A 3 kékre rakd rá a 3 lamellát, és akkor elvileg csillagban lesz. Azért ellenőrizd le, hogy úgy van-e.
Szia, lattam a kepen a hat tekercsveget, ha ismered a csillag/delta kapcsolast nyugodtan indithatod csillagbanutana atkapcs deltaba, hogy a kivant teljesitmeny is meglegyen. A 230/400v ra keszult motoroknal a 230V ra keszultek a tekercsek ezert deltaba kell kotni, ha 400V-rol jaratod akkor kell csillagba kotni ekkor a ket fazisra nezve ket tekercs van sorbakotve.
Hoppá újra tekercselték a motort, A jelek jelentősége ezáltal semmi. Remélhetőleg ennyi csak a változtatás. Ilyenek ezek a tekercselő mesterek. Ha a megrendelő azt kívánja, még a feszültség is lehet más, Sőt, ne ragozzuk.
Miből látod rajta, hogy újra tekercselték?
Sajtolós kábelsaruk vannak a végeken. Mikor ez a motor készült, ilyesmi még nem volt szokás.
![]()
Jó, épp az előbb próbáltam ki mondom bekötöm csillagba utána deltába kapcsoló nélkül csak azért hogy lássam működni meg ,hogy bírja az automata kötném csillagba és akkor vettem észre a 3 fém lemezt a 6 kivezetés között mindjárt csak 3 kivezetés lett na mondom akkor a csillag kilőve marad a delta bekötöttem és bírja az automata
![]()
Lehet, hogy át volt tekerve, de a lamellákból láthatóan deltában üzemelt. Akkor pedig csillagba át lehet kötni gond nélkül.
Ez érdekes, lehet, hogy a vezetékezés (a házban, vagy a felhasználás helyén) szerepel, mint "áramkorlátozó tényező", a 16A-s kismegszakító már 4kW-os (pl. karos daraboló) indításakor is hátárértéken van (az indítás nem mindig sikeres).
Az is lehet, hogy az áttekerés után már nem 5.5 kW -os, és meglehet ez volt az áttekertetés oka. Gondolom.
Mindenesetre érdekes.
És azt most hogy tudom kideríteni, hogy mekkora a teljesítménye?
Az elég nehéz, teljes terhelésen meg kellene mérni az áramfelvételét. De ha áttekerték, akkor szinte biztos, hogy csökkent a teljesítménye, mert amit a gyárban beletettek, azt már elég nehéz visszatenni, max hasonlót.
Használd amire szántad, aztán minden kiderül. A motor melegedése mindent el árul. 60 C alatt marad nincs baj. Meglehetne tippelni de túl macerás. A 60 C teher alatt is értendő.
Ma reggel kíváncsiságból multiméterrel meg mértem az R-jét a pontok között a egymással szemben lévő pontok között 0,4-0,5 ohmot mértem a mellette lévő ponton hozzá képest majdnem 3ohmot ez engem arra enged következtetni hogy nagyon érdekesen lett megtekercselve felrakok 1 képet sztem hogy van.
A 0,4 ohmot azért mértem mert a 2 pont között fém lemezek vannak amit már korábban is írtam.
Ha így van. akkor jól van. Ha így állnak a lamellák akkor delta, ha vízszintesen akkor csillag.
Hello!
Whirpool 2288-as mosógép motort szeretnék darálónak felhasználni. Ehhez az kell hogy a lassú fordulatot tudja. Lehetséges ez? Bekötési rajz kellene a mellékelt ábra alapján.
Az a gyanúm hogy ez egy tachogenerátoros motor. Szabályozó elektronika kell hozzá, ami a fordulatszámot a jeladóról nyert feszültség függvényében változtatja.
Szia! Majd talál itt hozzá rajzot "xikla", mert csak a mosógépnek fontos, hogy milyen fordulaton üzemeljen a mosási ciklus alatt (mos vagy éppen mit centrizik). A motorral csak az a baj, hogy nyitott kivitelű és csak szakaszos üzemre készült. A darálás nem tartozik ebbe a kategóriába.
![]()
Akkor egy nagyobb teljesítményű porszívóból kitermelt fordulatszám szabályozó is jó lehet hozzá. Persze csak ha elbírja a darálót.
Sziasztok!Kaptam egy 220v-os villanymotort,de a bekötéssel nem jutok dűlőre.Kérlek segítsetek ,a táblája nincs meg, de a kapocsdeknit lefényképeztem.Előre is köszönöm.
Szia!
A W2 és U2 közé kösd a fázis-nullát. Ez a fekete vezeték és az átkötőlemez. Bővebben: Link
Tisztelt hozzáértők.
villanymotor bekötéséhez kérnék segítséget az adat tábláján a következő olvasható ,villgép Budapest 220v 1f 4A 50Hz 450W 2800n a motorból négy vezeték jön ki két barna , két fekete. Vajon milyen kondenzátor kell hozzá és hová kell kötni és milyen kapcsoló lenne jó hozzá? Előre is köszönöm.
Szia! Meg kellene mérni a kivezetéseken, hogy melyik tekercsnek mennyi az ellenállása. Talán akkor többet tudnánk hozzászólni. A motornak nincs kötésdoboza? Direktbe jönnek ki a vezetékek a pajzs felől? Akkor ez valami "ventillátor" lehetett.
![]()
Székesfehérvári gyártású, háztáji kukoricamorzsolós terménydarálókban volt hasonló motor. Eredetileg nem kellett hozzá kondi mert sárgaréz zománchuzallal volt tekercselve a segédfázisa és annak a nagyobb ellenálása hozta létre a fáziseltolást ami az induláshoz kellett. A főfázis zománcszigetelésű aluhuzallal volt tekercselve. A kivezetésekből ítélve már nem az eredeti tekercs van benne mert az nem így néz ki.
Ha üzemi kondenzátorosra tekercselték akkor kb. 12-16 mikrós üzemi kondi kell hozzá.
Helló Próbálkoztam10 és egy 16 mikrofarádos üzemi kondenzátorral a 10-es elinditotta de nem pörgött fel a16-osal nem indult csak kézi pörgetéssel,úgy idul kondi nélkül is.
Helló Jól csináltam? Sajnos kötés doboz nincs a vezetékek direktge jönnek ki.
Akkor ez a motor a tekercselése révén csak "simán" indító relével indult. Ha azt a két vezetéket, ami a segédfázisnak van kivezetve, összeérinted induláskor, akkor el kellene indulnia.
Azonosítottad már, hogy melyik a ff. ill. a sf. tekercskivezetése?Bővebben: Bekötés
Ide is berakom már, mert nagyon fontos!
Sziasztok! Az alábbi villanymotor bekötéséhez kérnék szépen segítséget. Nem vagyok valami nagy szaki elektronika téren. A motorból 5 vezeték jön ki 2 fehér, 2 fekete és egy piros. Ha jól mértem akkor a piros vezeték a test de a többi 4-ről nem tok semmit. A motor egyébként egy olajégőbe van. Valaki tudna segíteni? kép3 kép2 kép1 |
Bejelentkezés
Hirdetés |
A használat feltételei
• Adatvédelem
• GY.I.K., Használati útmutató és szabályok
• Impresszum
• Elosztó
• Hiba jelentése
K�rlek v�rj...