Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   99 / 302
(#) ODU válasza erbe hozzászólására (») Feb 1, 2012 /
 
. A holnapi nap folyamán kihúzgálom majd a dugókat és megvizsgálom kicsit közelebbről. Ha nem lepi el a lamellákat a víz akkor után töltöm. Illetve akkutöltővel feltöltöm az akkut és használom majd ameddig megy. Tudom hogy nem sok van neki hátra, kár egy ciklikus akkuért. Nem is tudom ki volt az az eszement aki autóba rakta.

Köszönöm szépen mindenkinek a készséges segítségét. Örülök hogy ilyen gyorsan ki tudtuk vesézni a dolgot
(#) Tomi111 válasza kopi91 hozzászólására (») Feb 1, 2012 /
 
Üdv!

Előbb rosszul írtam. A katódot jelölik csíkkal.
Igen, ahol mérted, a két dióda között kb.26V lehet. De nem ott kell mérni.Itt mindig csak egyik dióda vezet. A trafóból a negatív kivezetés felé menő vezeték és a diódákra menő között mérj. Itt kb a fele lehet!

Hát 15A-es a bizti, én nagyobb diódát tennék. 20-25A-est. Hűtőbordára kell szerelni. Lehet akár a gépkocsi generátorokban lévő dióda, vagy van sokféle kivitelű, menetes, to220-as tokozású. 100V 20A szerintem jó, vagy nagyobb.

pl ilyen is jó lehet:
http://www.hqelektronik.hu/info/hu/byv42e-200.html
Ebben egy tokban van kettő dióda. Neked pont jó. A két szélső láb megy a trafóra, a középső az ampermérő felé. Hűtőborda kell! Vigyázz, a középső láb és a hűtőzászló egy potenciálon van!
Számítógép tápokban is találhatsz hasonlókat.

Üdv! Tomi
(#) GTO hozzászólása Feb 2, 2012 /
 
Szép napot mindenkinek volna egy régi kb orosz akkutöltöm és az a helyzet hogy a trafo az jo de az elekronika az kokány és ahol csak lehet el van szálva az öszes kötés a nyákon szoval az lenne a kérésem hogy kellene nekem egy kapcsolási rajz de én nem találtam rola semit hát ha van köztetek olyan aki igen nos a képek a kicsikéröl elöre is köszönöm.
(#) gerenk válasza GTO hozzászólására (») Feb 2, 2012 /
 
Orosz akkutöltő automata.....

Уh...pdf
    
(#) Novak válasza GTO hozzászólására (») Feb 2, 2012 /
 
[OFF]Ne sajnáld az írásjeleket, és a nagybetűket, senki nem haragszik érte ha olvasható, értelmes formában írsz a fórumra.
(#) GTO válasza gerenk hozzászólására (») Feb 2, 2012 /
 
Köszönöm gyors reagálásod (gerenk) köszönöm (Novak) megjegyzésed majd figyelek. nos (gerenk) az a bajom hogy ez egyáltalán nem hasonlit az én egységemre pl az én trafom az kb 10 kivezetés van a trafón és ebböl 2 egy kis égönek és ha jol számolok akkor van még 8 aminek nem vágom hogy hova kösem vagyis amit adtál (köszönöm) de nem igazán jo hozzá. ja és azt még nem is montam de 6/12v.
(#) poros válasza GTO hozzászólására (») Feb 2, 2012 /
 
Lehet érdemes volna a belsejéről is egy képet feltenni.
(#) GTO hozzászólása Feb 2, 2012 /
 
Nos itt a képek a masina belsejéröl elöre is bocs a minöségért.
(#) gerenk válasza GTO hozzászólására (») Feb 2, 2012 /
 
Ez már jó lesz.......
(#) GTO válasza gerenk hozzászólására (») Feb 2, 2012 /
 
Isten királyvagy ezzel már tudok mit kezdeni ezzer hála és köszönet.
(#) pontaz hozzászólása Feb 2, 2012 /
 
Hali! Bocsi, de akutöltő témaban nem vagyok jártas... az idők során összegyűlt nálam pár aksi, de nem tudom őket tölteni. csak annyi lenne a kérdésem, hogy az miért nem jó, ha kevés, vagy sok az áramerősség? Csináltam egy kísérletet, és megnéztem egy 1,2 voltos Nikkel Kandium aksin, hogy fel tudom e tölteni úgy, hogy csak simán hozzákapcsolok egy 1,5 V-s ceruzaelemet. Szépen feltöltődött 1,3-ra, az elemből meg kb 0,1-0,2V ment le. Találtam még 2 napelemet is, ezek délben napon egyenként kb 2 voltot termelnek. Ebből akarok napelemes aksitöltőt csinálni. Ezeket csak simán kapcsoljam rájuk, vagy kell hozzá valami áramkör is?

Köszi!
(#) Macsek71 hozzászólása Feb 2, 2012 /
 
Üdv !

Van két akkus játékom a "gyári" töltőjükkel. ( klasszikus dugd fel az akkut a dugasztápra formájú cuccok). Engem bosszant, hogy nincs semmi visszajelzés a töltésről ( csak a melegedés ). Szeretnék valami "kütyüt" ami az akku és a töltője közé dugva valami infót adna a folyamatról.

Van egy 1500 éves leselejtezett multiméterem annak az árammérő része kibelezve jó lenne a célra ?
(#) GTO válasza GTO hozzászólására (») Feb 3, 2012 /
 
Hello van egy kis gondom a pdf-es kapcsolási rajzal nem volna egy kicsit jobb minöségben meg elég rossz és egy csomo értéket nem tudom kivenni belöle hogy mekkora ha van rá lehetöséged akkor azt megköszöném elöre is kösz.
(#) pontaz válasza Macsek71 hozzászólására (») Feb 3, 2012 /
 
én az ilyeneket mindig azzal mérem. Nem is kell kibelezni, csak átállítod arra.
(#) illesoszkar hozzászólása Feb 4, 2012 /
 
Üdv valaki meg tudja mondani ,hogy a müanyag tetejét az aksinak valahogy le lehet operálni ,vagy dobjam ki ne kisérletezzek vele,
(#) kissadam válasza illesoszkar hozzászólására (») Feb 4, 2012 /
 
Csavarhúzó, feszítő szerszám. Feszegetés erőltetés után le szokott jönni. Egyébként javaslom mindenkinek hogy gondozást igénylő akkumulátort vegyen és rendszeresen ellenőrizze a savszintet, a gondozásmentes semmivel sem jobb, csak hamarabb tönkremegy és macerásabb a folyadékot utánatölteni.
(#) illesoszkar hozzászólása Feb 4, 2012 /
 
megpróbálom mert iszapos az alja 96 Ah hátha spórolok vele egy évet ,mert a régi bitumenesből annó 5-ből négyet összehoztam
(#) Schliemann hozzászólása Feb 4, 2012 /
 
Üdv.
Ha 24V-os trafóm van és 17V-os feszültség kellene, akkor azt nem lehet esetleg úgy megoldani, hogy a trafót egyenirányítóm és utána bekötök 2db 3,5V-os izzót sorosan, ezután megy rá az akksitöltő kapcsolásra?
Ha igen akkor az izzók teljesítményét, hogy válasszam meg, hogy minél kevesebb Áramveszteség legyen?
Köszönöm
(#) kissadam válasza illesoszkar hozzászólására (») Feb 4, 2012 /
 
Faterom pár éve egy régi akkumulátort, ilyen gondozás menteset szétszedett, és újrasavazott, két évet bírt így felújítva, úgy hogy minden nap járt az autóval.
(#) Watson válasza Schliemann hozzászólására (») Feb 4, 2012 /
 
Nem a legelegánsabb megoldás.Ez a módszer úgy lenne használható,hogy egyenirányítás + izzó,és semmi más,mehet az akksira a drót,az izzó(k) pedig szabályozzák a töltőáramot,mert a töltőáram megegyezik az izzókon átfolyó árammal.
Én a helyedben vagy vennék szabvány 18V-os trafót,vagy letekerném a 24V-osról a felesleges menetet.A szekunder felül szokott lenni vagy a primer mellett.
(#) Schliemann válasza Watson hozzászólására (») Feb 4, 2012 /
 
Letekerni, hogyan tudom ha le van kenve valami lakkszerűséggel. Azt valamivel fel tudom oldani?
(#) poros válasza Schliemann hozzászólására (») Feb 4, 2012 /
 
Nem kellene ezt túl bonyolítani. A trafó után egyenirányítani kell diódával vagy grécz híddal majd egy 12vagy 24volos 5-45W izzóval polaritás helyesen sorba kötni az akkuval. Így. Az izzó teljesítményét a trafó teljesítménye szerint kell megválasztani.
(#) Schliemann válasza poros hozzászólására (») Feb 4, 2012 /
 
És az izzó teljesítményét a trafó teljesítménye alapján hogyan tudom meghatározni?
(#) Watson válasza Schliemann hozzászólására (») Feb 4, 2012 /
 
Egyszerűen,ismered a trafód teljesítményét,tudod hány ampert bír ( I=P/U),ha a primer teljesítményt ismered akkor csökkentheted a hatásfok miatt 10-20%-al.Az izzónál szintén I=P/U ,de ha csak fél fénnyel ég akkor a rajta áthaladó áram (fél tápfeszültségnél) 25%-al csökken.
DE mire kell neked a 17 V-os trafó,nem valami automatikus töltőhöz?
(#) Schliemann válasza Watson hozzászólására (») Feb 4, 2012 /
 
Igen, automatikus töltőt szeretnék csinálni de csak nagyobb trafóm van kéznél. (24V)
(#) Watson válasza Schliemann hozzászólására (») Feb 4, 2012 /
 
Erről általában le lehet tekerni a huzalt,már én is csináltam ilyent,amikor erősítőhöz kellett 24 voltosból 22,5 voltosat csinálni.Elég erős a huzal,nem kell feloldani a lakkot,csak lehúzod,letekered.Letekersz tíz menetet,aztán megméred mennyivel lett kevesebb,tudni fogod 1 menet feszültségét ha elosztod tízzel.Mérd meg a hálózati feszültséget is ne hogy becsapjon.A 17 voltnak terhelten kell meglenni.
(#) Schliemann válasza Watson hozzászólására (») Feb 4, 2012 /
 
És azt, hogy tudom meg hogy terhelten mennyi a feszültség? Hogyan csináljam. Sose csináltam még ilyet és nem akarom, hogy tönkretegyek egy trafót emiatt.
Köszönöm
(#) pucuka válasza Schliemann hozzászólására (») Feb 4, 2012 /
 
Ha automata töltőt akarsz csinálni, akkor szinte mindegy, hogy mennyi a trafó feszültsége, úgyis oda szabályzod, ahová kell. Minél kisebb feszültségű, és minél nagyobb töltőáramú akkut akarsz tölteni, annál nagyobbak lesznek a veszteségek, amit el kell fűtened. De lehetőséged van előszabályzásra is, amivel csökkentheted az elfűtendő veszteségeket. Pl. ha az egyenirányított feszültséget tirisztoros egyenirányítóval állítod elő, máris a kívánt nagy árammal terhelhető feszültséget, amit szabályozhatsz a szükségletednek megfelelően. Egy kicsit (nagyon) bonyolultabb lesz, mintha a megfelelő trafót használnád, de nem lehetetlen dolog.
(#) Schliemann válasza pucuka hozzászólására (») Feb 4, 2012 /
 
Valami kész kapcsolási rajzot esetleg nem tudnátok adni? Az nem lényeg, hogy kicsit bonyolultabb ha jól/biztonságosan működik, és nem sokkal drágább. Egyszer kell megcsinálni.
A mellékletben szereplő rajzot szeretném megcsinálni csak egy kicsit nagyobb 5-6A-es verzióban, meg persze a 24V-os trafóval. Azt tudom, hogy a hidat és a tirisztort erősebbre kell cserélni.
(#) Schliemann válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 5, 2012 /
 
Itt a ZPD12-t kell kicserélnem 17-re? azok az ellenállások mekkorák amihez nincs írva semmi? És akkor így nem is kell graetz híd?
Következő: »»   99 / 302
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem