Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Lapozás: OK   737 / 1385
(#) BarnaPili válasza Daveeboy hozzászólására (») Feb 19, 2012 /
 
Szerintem ennek a teljesítménye is kicsi,és ha a kibocsátott fény hullámhosszát és teljesítményét megnézed,látni,hogy gyenge,és nem ott sugároz,amire a lakk ill.Dry fólia érzékeny.
Ez 257,3 nm-en világít,nekünk meg 385-400 nm kell.
István
(#) Daveeboy válasza BarnaPili hozzászólására (») Feb 19, 2012 /
 
Nagyon köszönöm a gyors válaszokat. Rájöttem hogy nagyon amatőr vagyok ehhez jelenleg.
Szerintem rossz filmel is dolgoztam. Azt kell letekarni amit le szeretnék marni? vagyis a vezetősávokat kell megvilágítanom UV-val?
(#) Daveeboy válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Feb 19, 2012 /
 
Akkor nem kell negatívba nyomtatnom, viszont mivel nincsen kvarc üvegem ezért mással kell levilágítani. 40W-os izzó? Napfény? ...
(#) p_istvan válasza p_istvan hozzászólására (») Feb 19, 2012 /
 
Nos, készítettem egy egyszerű UV optocsatolót két UV LED-ből (kb. 400 nm). A vevőnek 4,5 Voltal záróirányban előfeszítve kötöttem be a ledet. Elég jelentős a sötétárama, amit kompenzáltam a méréshez.
- A 220 k Ohm-os munkaellenálláson, 145 mV esik ha nincs a fény útjában semmi.
- A méréseket üres és fekete területekkel fedett részeken végeztem.
- Fólia: 125 és 4 mV
- Pausz no nitro 36 és 4 mV
- Pausz nitrozva 36 és 1 mV ? (nem mérhető egzaktan)

Továbbá megnéztem pár anyag csillapítását is:
- Sima írógéppapír: 1 mV (nem mérhető egzaktan)
- Sima írógéppapír étolajjal 3 mV
- Üveg (2,8 mm) 131 mV
- Plexi? (3,2 mm) 92 mV