Fórum témák
» Több friss téma |
Én se vetem el a Ring-generátor építés jogosultságát, de az előző zárójelbe tett típusok közül válogatnék, természetesen a póluspáronként 3f-ú, a tekercsfejeknél átlapolt elrendezéssel, és nem a Pigot-féle "térpazarló"-val.
A hatalmas légrés (tekercs a légrésben van) miatt nagyon erős mágneseket, (neodímium, szamárium) kell használni. A kimentett hangszóró, mikro, HDD, stb. mágnesekkel érdemleges, 1-2 kW-s max. teljesítményt kis fordulaton (200-500, akár enyhe áttétellel 500-2000) lehetetlen elérni 0,5-1 m átmérővel. Amikor végig gondolom a "gyártást" - 20-30 db, egyenként 3-5000 Ft-s mágnes - leáll a projekt. A PMG-DC motorok különösen indító nyomatékra, alacsony fordulatra válogatása természetes, de 50-150000 Ft mágnes árból ez se lehetetlen. Ki-ki saját vérmérséklet szerint döntsön, de ne ugorjon be egy-egy fényes video MÁSOLÁSÁNAK!
Hogy mik ki nem derülnek erről a szinusz jelről! Remélem nem csak engem érdekel.
Egy idős szaki szerint a generátorok megjelenésekor egyes autógyártók kérték a csillagponti kivezetést is. Szerinte ez akkor használható valamire, ha két diódával csatlakozik a hálózatra. Ez a kivezetés rövid idő alatt eltűnt, mert nem használták semmire, mondta a régi dolgokra még emlékező szakember.
Hellósztoki!
van nekem egy380 as villanymotrom és letudnátok nekm írni hogyan lehet áttekercselni hogy tudjak vele áramot termelni le tudnátok írni lépésröl lépésre vagy valami oldalt belinkelni előre is köszönöm
Olvasd végig a fórumot! Néhányszor leírtuk már benne. Több megoldás is van, lehet válogatni.
Légy szíves, a magyar nyelv alapvető szabályait betartva, a mondatkezdő nagybetűket alkalmazni!
Köszönöm. ![]()
Először el kellene döntened, mit szeretnél. Milyen feszültségre, milyen fordulatszámra? Aszinkron generátor, állandó mágneses vagy gerjesztett szinkrongenerátor? Lehet, hogy nem is kell áttekercselni, csak a forgórészét átalakítani.
Addig nem is csodálom, hogy a sok információ között nem találod meg a neked hasznosat. ![]()
Csak az a baj hogy anyira nem értek hozzá.
Egy 380 as motorból szeretnék készíteni 230v os feszültséget termelő cuccot. állandó mágneseset szeretnék a fordulat pedig KB 500fordulat/ perc
Szia az áttételem kétlépcsős van 1 plusz csapágyazott tengely egy pici és egy nagy ékszíjtárcsával.megismétlem hogy én ékszíjat még egyszer nem használnék a generátorom se tökéletes Wartburg generátort használtam amibe az az érdekes hogy 5É 5D pólust használ ezt én leütöttem a tengelyről ere raktam egy danamid tárcsát amire körbe elhelyeztem 10 neodynium mágnest 20mm átmérőjű 6mm vastag 9mm lyukkal a közepén ezeket csavarral rögzítettem rá.
Ha ez ilyen egyszerű lenne....Szakíts rá időt hogy végig olvasd a topicot.
Idézet: . „Csak az a baj hogy anyira nem értek hozzá.” Idézet: „raktam egy danamid tárcsát amire körbe elhelyeztem 10 neodynium mágnest” és mi fogja vezetni a mágneses erővonalakat?
Mekkora fordulatú volt eddig a motor? Mert ha éppen 480-as vagy 720-as a gyári fordulatszáma, akkor még sikerülhet is áttekercselés nélkül. Nagyobb fordulatúaknál a fordulatszám arányában növelni kell a menetszámot.
amikor csináltam nem gondoltam rá bár meg kell mondanom így is termel
kisseb fordulaton leadja a 12 v ot igaz 36 volttot ad 1500 fordulatnál. bár belegondolva a generátor forgórész körmei közt is légrés van enyi erővel itt is lehet a lényeg ugyan ugy meg van egymást vátva az 5É 5 D pólus ugy mint a gyári forgórésznél
Készítettem gyorsan 2 szimulációt. A képeken nem sok különbséget látni, az egyiken valamivel ritkábbak a mágnespólusokon áthaladó vonalak. Az apró eltérés annyit jelent, hogy a mágneseket vastömbön elhelyezve kb kétszer akkora a légrésben a térerősség, mintha nem mágnesezhető, azaz danamid, alu, réz... anyagra téve. Ugyanazon a fordulaton kétszeres feszültséget adna és az áramterhelhetősége is megnő.
Ha az autógenerátor forgórészébe a kerek vagy négyszögletes mágneseket egymás mellé a tekercs helyére rakom, a maradék magasságot vaskarikával pótolom, mennyivel rosszabb, mint a kerületre rakott mágnesek?
Ez a szöveg így nem teljesen egyértelmű, de láttam a képeidet, az nagyon ügyes megoldás. Megmarad a generátor eredeti karakterisztikája és ha elegendően erősek a mágnesek, a teljesítménye is. Ráadásul maximálisan mágnestakarékos.
A ki mit mond érdekelt volna. Meg az ennél is mágnestakarékosabb figura.
Ennél jobban nem nagyon lehet takarékoskodni. Ha pontosan kiszámolod, mekkora gerjesztést akarsz a légrésben és legalább nagyjából a kerülőutakon elveszőt, előre kiszámolhatod, mekkora hasábokból hányat kell venni. Biztos nem lesz 30e.-.
Talán még a méretre készített ívelt lehetne kevesebb mágnestömegre, mert kevesebb a lehetőség a "munkakerülésre", de az meg sokkal drágább lenne.
És a tengely?
Esztergályos munka nélkül nem megoldható (a körmös vasakat kell belülről esztergálni). egyébként pöpecül működne. Szerintem nem is kell megtömni mágnessel az egész térfogatot, mivel kicsi a légrés így mágnes vastagságra 10mm bőven elég, mágnes felület meg minnél nagyobb (körmök alatt legalább 5mm levegőt hagyva)! Így lesz olcsó, de jobb már nem (hiába tömnék bele a +mágneseket...)
Nézzétek meg a 1170919 hozzászólást valami hasonlóról szól csak le kell koppintani. ha láttátok akkor elnézést.
Gk. generátorhoz:
Ezek a fránya tervezők spórolásból megint ellenünk dolgoztak. Képesek a tengelyt használni a gerjesztő tekercs vasmagjaként, ami állandó mágnes (körgyűrű, vagy hasábok) beragasztásakor nagyon nem jó az erővonalak haszontalan kerülőútja miatt. Ez mágneses szigetelő gyűrű beépítése nélkül kiküszöbölhetetlen. Mi történhet, ha nem mondunk le a teljes elektromos gerjesztésről, csak rásegítünk a körmök oldalára érintő irányban szembeálló pólusokkal ráragasztott mágnes csíkokkal? A köröm távolságokat harmadolva, 1-1 harmad mágnes, 1 harmad levegő. Megoldaná az akku, vagy impulzus nélküli felgerjedést, kis fordulaton rásegítene a gerjesztő teljesítményre és még a körmök szélén szóródó erővonalakat is kedvezőbb irányba terelné. Megfűszerezve a gerjesztőáram maximálását lehetővé tevő PWM fesz. szabályzóval. Számolás, próba??? Nem megvitatásra szánt, de hozzám hasonló vékony pénzű pl. generátorokkal is kísérletezők részére segítség lehet a most befejezett PC hangkártyaszkóp előosztóm. Pl. a free Zeitnitz szkóp1-2 kHz-ig jól használható jelalak vizsgálatra, tartalmaz spektrum analizátort (felharmonikusok) és egy gyengécske, de használható jelgenerátort, már integrált hangkártyával is elvan. Közreadom: képek és Link
Köszönöm a válaszod.
Nem akarlak kisajátítani, hogy csak az én kérdéseimre válaszolj, de lenne még két kérdésem, amire majd ha időd és kedved lesz, válaszolsz. Az első kérdésem az lenne, hogy az ékszíj helyett mit használnál? A másik, a danamid tárcsa és a neodímium mágnes között nincs vas?
Szerintetek azonos körülmények között a két lapátos szélgenerátor látványosan nagyobb fordulaton fog forogni mint a 3 lapátos?
Tegyük fel hogy a két lapátosnál a két lapát felülete ugyanakkora mint egy 3 lapátos verziónál a 3 lapáté. Vajon a levető teljesítmény marad csak a fordulat nő meg?
Kis szélsebességre a soklapátos rotor a nyerő,nagyra meg az ellentéte.
Tehát szél sebesség függő a dolog.Már ha a hatásfokot is figyelembe vesszük!
A forgás sebessége nem a lapátszámtól függ, hanem a gyorsjárási tényezőtől, az pedig a lapát beállítási szögtől, és az elcsavarástól.
egy kisérletet meg ér mágnes és a tengely adott álórész áttekercselve már egy forgórész eszergálása nem fog visszatartani
kipróbálom
Nem elég csak esztergálni. Le kell maratni síkba a hengert, hogy a mágnes tisztességesen felfeküdjön.
Párat kellett aludnom, mire megértettem azt, amit leírtál nekem. Közben, mivel saccolva a háromfázisú kétutas egyenirányítás teljesítmény tényezőjénél a kevesebb mint 5 százalék veszteséget mindig kevésnek tartottam, most mezei módszereimmel ki is számoltam.
Tanulság: jobb tudomásul venni azt amit mondol, mint megpróbálni pontosan megérteni a teljes folyamatot. A mágnesek berakásánál az 5 mm-es és a 10 mm-es vastagság között a számolásom szerint csak 6-8 százalék fluxus növekedés van. Mivel a mágneseket még az áremelés előtt vettem kísérletezni, és pont kiadta a darabszám a 10 mm-es vastagságot, ez lett betéve. A generátort gerjesztő tekercsével gerjesztve 13,9 voltról 3,9 amperrel, 300 ford/perc-nél a csillagkapcsolás vonali feszültsége 2,9 voltot adott. Az indulási nyomatéka 0,42 Nméter volt. A mágnesekkel a feszültség 2,44 voltra esett vissza, a ragadás maradt az eredeti, sajnos. Esztergapadom van, és én tényleg vasas ember vagyok. |
Bejelentkezés
Hirdetés |