Fórum témák
» Több friss téma |
Szerintem fogd be a satuba a fogaskereket érzéssel. Aztán egy finom csiszoló papír vagy vászon csíkkal tisztítsd meg a kommutátort. A szénkeféket ne bántsd, WD40-et csak a csapágyakba tegyél.
Értem.Az a baj hogy 750w pc tápom alig bírja el.azon gondolkodom hogy az eredeti aksijával kéne használni.És úgy jó lenne.Vagy rá egy nagy propellert és lenne Mini szélgépem
Itt egy alternatív megoldás is:Bővebben: Link
Megtisztíttottam az kommutátort, kifűjtam a grafitot ami volt a környéken, beolajoztam finoman a siklócsapágyat, a mechanikát, visszaszereltem az eredeti fogaskerékáttételt, differenciálművet és a kisebb kerekeket tettem fel, beforasztotam a 4db védó Schottky diódát is.
Kipróbálam és sajnos még rosszabbul biírja mint a régi tranyókkal, még így sem tud rendesen elindulni a lassú sebességfokozatban, pedig az árttétel jobb és kisebbek a kerekek, a nagyobb sebességfokozatban el tud indulni de akkor irányíthatatlanul gyorsan kezd el tekerni majdnem megcsúsznaka kerekei is ha már elindult nehezen kormányozható. A lassú sebességfokozat ereje hiányzik sajnos, lehet azért van mert ezeknek atranzisztoroknak kisebb az áteresztése, ha jól emkszem a hFE az előzőeknél 390 ezeknél csak 30 egység, ha kimérrem a tranzisztor teszterrel. A 4 új tranazisztoron a hatalmas hűtőbordákból 2db igen forró lesz hamar és a harmadik egyenesen éget, a 4. egyáltalán nem melegszik. Tehát használható lett az autóka, de csak a gyorsabb fokozatban kisebb kerekekkel és nagy melegedés árán. Nem tudom miért melegszik ennyire a masszívabb tranzisztor nagy bordával, de majd kiviszem a hidegbe is kipróbáni hátha ott jobban bírja, hiszen tél van, aztán meg a végén hűtőventi is kell a tetejére és még így is csak döcögni fog pedig akartam rá tenni egy kis műanyag autótetőt, de tuti leolvadna róla vagy besülne alatta. Hát most itt tartok kezdem feladni, mert már hónapok óta próbálom feltuningolni de nem igen jön össze. A nagyobb motor meg nem fér bele a fogaskerékblokkba, azt csak direktbe tudtam kötnia kerekekre és az sem kapott elég kakaót. Esetleg a 4 új tranzisztor helyett valami nagyobb hFE értékűt vegyek pl. Darlington tranzsztort ami tulajdonképpen mindegyik 2db tranzisztort tartalmaz? Mert akkor pl. a BDX54 BDX53 páros sem lenne rosz, ezek talán beszerezhetőek. GB.
Üdv.
Bocsi, hogy nem tudtam előbb életjeleket adni, csak koliban voltam, kár hogy ne tudtam előbb segíteni . A réz lapokat ami tartja a keféket azt állítsd vissza eredeti állapotába, mert el van ferdülve és az úgy nem lesz jó. A kommukátorok utáni műanyag körlapkákat szedd le, és egy pamutos rongyra fújj kicsi WD-40-et ( nem tudom így elmondani milyen rongy kéne) viszonylag szorítsd rá a kommukátorokra a rongyot és kezd forgatni (megfogod a fogaskereket közben a másik kezeddel a rongy...), és forgasd párszor körbe. A szénkefékről minden létező szennyet takaríts le és WD-40 ne follyon le összerakásnál. Utána pedig a kommukátorok közül szedd ki a koszt egy éles kés, vagy penge segítségével, aztán mehetnek vissza a műanyag lapkák. Összerakásnál pedig figyelj oda, hogy óvatosan kell ráigazítani a keféket a helyére. Ezt úgy tudod megoldani, hogy egy kis lapos óráscsavarhúzóval kifeszíted először az egyik majd a másik felét, de semmiképp ne erőltesd vissza, mert eldeformálódik a réz lap. Bocsi ha nem voltam érthető, nem tudom kifejteni rendesen amit mondani akarok. Ha valami nem világos kérdezz.
Igen, a tranyócsere segíthet, és én már követtem el olyan hibát is, hogy áttekercseltem egy motort :pirul: . Sebesség körülbelül 3x-os Csak itt a melegedésre kell figyelni, mert itt minden pengeélen táncol, a motor, a tranyók és persze áramot is szépen veszegeti fel.
Mi lenne, ha az eredeti típusú tranzisztorokkal próbálkoznál. Lehet, hogy a tisztított motorral jobban bírnák. No meg a hővédelmet is szereld vissza. Akkor lehet, hogy olyan lesz mint újkorában.
igen, sikerült azóta szétszedni, akommukátorok utáni kis műanyag korongokat lehúztam, nagyonfinom smirglivel körbeforgatva megtisztítottam, és amennyire lehetett WD40-es PZSvel kipiszkáltam a vájatba berakódott koszt, persze úgy látom az egyik vájat pár tizedmilivel vastagabb mintha kezdene szétnyílni de nem vészesen.
A szénkefe réz lapjai tényleg picit ferdültek, amikor próbáltam még kiránciálni, úgy ahogy visszahajligattam, egyébként jól pörög amotor ha adok rá 6voltot mitn egy gyorsvágó hasít. Nézek egy mégnagyobb hűtőbordát a tranzisztorokra és megnézem BDX54 BDX53-al jobban megy-e majd, h sikerült azokat is beszerezni azoknak a hFE érték min. 750 katalógus szerint, ami csak közelebb áll az eredeti 390-hez képest, mint a mostani helyettesítők amiből a PNP 290, az NPN csak 30 hFE a mérőm szerint. Talán még több áramot is adnak mindenesetre hestore-ban fellelhető akkor csak be tudom itt szerezni 3-4 szeres áron lassan kell találnom valami csatlakozót tranzisztor lábakhoz hogy ne kelljen ennyit forrasztgatni szegény nyákot... (pl. régi alaplapról a DIP tokos chipehez ami volt foglalat abból tuti lehet vágni 3asával és lesz csatlakozó)
Üdv.
Még annyi, hogy majd figyelj a tranyók lábkiosztására Idézet: ->„ matyusz írta: Üdv. Még annyi, hogy majd figyelj a tranyók lábkiosztására ” persze, arra mindig figyelek! Örömmel jelenthetem be, hogy beválltak a Darlington tranzisztorok! Most van ereje elindulni lassú módban is sőt, kb. kétszer gyorsabb lett a nagyobb erősítési tényező miatt. Ez mondjuk még nem előny mert még nehezebb kormányozni, viszont már több kakaót ad bele a motorvezérlés ami tuning szempontjából jó jel, lehet, hogy később majd a nagyobb motorral is ösze tudom házasítani megfelelő kerekek vagy áttétel segítségével. Sajnos a műanyag tengelyek és mechanika már látom, hogy nem bírja sokáig, ezt biztosan le kell cserélnem hamar, de a lényeg, hogy az elektrónika kezd rendbejönni végre! Köszönet mindenkinek a segítségéért! Aki viszont házilag építene/tuningolna RC autót annak ajánlom a Darlington tranzisztorokat is, azaz nekem a BDX54 BDX53 páros lett a nyerő. Lehet ez még az akkusfúró motort is meg tudná hajtani ha jó az aksi.
Sziasztok!
A minap találtam egy rx-2b, tx-2b párost amit régebben szedtem ki egy kisautóból.Azt tervezem építek egy kicsit nagyobb méretben egy ilyen autót.Az lenne a kérdésem,hogy tudnám azt megoldani azt hogy a tervezett motorja egy 12v-os aksis fúróból lenne és annak a terhelését elbírja. Azzal tisztában vagyok hogy az ic-k nem bírnák a feszkot és az áramot,arra gondoltam hogy úgy építem meg ,hogy az ic kapnak pl. egy 5v-os tápot külön, és a motort vezérlő áramkörre csak egy jelet küldene, hogy melyik irányba forgassa a motort. Azt szeretném kérdezni hogy ez kivitelezhető-e valahogy és tud e valaki egy kapcsrajzot ajánlani nekem ? Vagy valami hasonló megoldásra van e ötlete? A segítséget elöre is köszönöm!
A kapcsolást az IC adatlapján találod. A motort egy "H" híd hajtja. A motorvezérlő tranzisztorokat kell kicserélni nagyobb áramúakra, de lehet, hogy a nagyobb áramú tranzisztorok meghajtását is meg kell erősíteni.
Köszi a választ!
A motor vezérlő tranyok alatt az ic adatlapjában levőket érted? És a megerősítés alatt mit értesz? .
Az IC adatlapján levő példakapcsolásban a Q2, Q4, Q5, Q6 tranzisztorokat kell nagyobb áramúra cserélned, aminek a meghajtásához szükséges bázisáramot az eredeti tranzisztorok nem biztos, hogy szolgáltatni tudják. Lehet, hogy ezeket is cserélni kell. Nagyobb áramúra, és nagyobb hfe -s típusra.
én ezeket a gagyi kis tesco-s vackokat úgy szoktam tuninngolni h az elemtartó hellyére berakom a vevőpanelt, a panel eredeti tartóit lereszelem és oda rakok egy házi akkupakkot
Lehet hogy eddig ez neked bejött, de kolléga egy oldallal ezelőtt pont így cs'szte szét a verdáját. Aztán vadászhattuk hozzá a tranyókat. Szóval nem biztos hogy mindenkinek bejövős.
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy ez a kapcsolás: http://www.bhabbott.net.nz/bridge.html működhet-e egy sima 27MHZ-es vevővel. üdv.: Roland
Mort már csak az a kérdés, milyen az a "sima" 27 MHz (nem MHZ) -es vevő.
Ezaz!
Milyen rég óta olvasom ezt a topicot, és most látom, hogy itt az első dolog, amivel érdemes lenne foglalkozni. Ebből lehetne készíteni egy nagyáramú változatot is. Nézegettem már régebben ezt az oldalt. A bajom az, hogy itt használnak a H hídhoz "P", és "N"-es feteket is. A "P"-s nem jó. Én inkább használnék egy drivert hozzá. A másik gond az, ha az akksi fesz lecsökken. Akkor a fetek nem kapnak elégséges vezérlőjelet, és összenyitnak. Azaz halál mindenkinek. Ezek helyett lehet jobbat építeni. A kérdés az, hogy mi lehet a PIC-ben? A Hex az kevés. Mit figyel a vezérlő felől jövő jelben? Mi lehet a pic forráskódja? Aki tud segíteni, annak nagyon örülnék. Már nagyon régóta szeretnék építeni egy kajak vezérlőt.
Ez egy 2 csatornás SAICO 27MHZ-es vevő
A forráskód elméletileg ott van az oldalon, de adok 1 linket hozzá.
http://www.bhabbott.net.nz/esc/bridge.asm
A helyzet az, hogy a rádiós összeköttetés, az egy csatornás, a vezérlés meg lehet akárhány. Az adó bemenetét meghajtja egy enkóder, (ami lehet több csatorna esetén mikrovezérlő is), Amit a vevő kimenetén levő dekóder dekódol. (ez is lehet egy mikrovezérlő, mint jelen esetben is. A rádiós adó vevő párosnak azonos frekvencián kell üzemelni, és a vevőből olyan jelnek kell kijönni, mint amilyet az adóba beküldtél. Ez szükséges, de nem elégséges feltétel. A rádiós eszközöket általában egybeépítik az enkóderrel, illetve a dekóderrel, és gyakorlatilag ezt látod. Ettől még az enkóder dekóder párosnak is passzolnia kell.
Ez viszont egy fényképből nemigen deríthető ki.
Az alján van egy rakat tranyó és egy HEF4013bt flip-flop ic.
Szerintem mennie kell, de vigyázz, mert a program nem a rajzon jelölt PIC-hez van írva, azzal nem fog menni. A rajzon 12F629 van, de 12F675-re van írva a program, tehát utóbbi kell bele. A 629 nem tudja nézni a tápfeszt, mert nincs analóg bemenete, a program pedig nézné azt is, így nem fog működni.
Egyébként úgy látom a vevőd egy szabványos RC vevő, így működnie kell ezzel.
Összeraktam a cumót de ez nem akar menni sajnos :S
Van valami ötleted hogy mit nézzek meg?
Valakinek nincs egy működő képes kapcsolási rajza RC motorhoz?? Előre és hátramenet kéne csak rá....
Biztos jó minden? Processzort azt raktad bele, amit írtam és nem ami a rajzon van? Fel lett programozva rendesen?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |