Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gázkazán vezérlő hibák
Lapozás: OK   83 / 296
(#) leono válasza szerviz hozzászólására (») Márc 5, 2012 /
 
Hát igen. Vannak ilyenek. Sajnos a konkrét típust nem ismerem, vagy már csak nem emlékszem rá. Tény, hogy kiöntött panelen utólagos javítás az felejtős dolog. Egyébként is házi barkács szinten nagyon kevés dolog van ami egy komolyabb panelen javítható főleg SMD alkatrészeseknél. Dokumentáció hiányról nem is beszélve. Mint ahogy a vak tyúk is talál szemet, én is találtam egy már kidobott panelen konkrét hibát, amikor volt időm és kedvem "átnyálazni" az egészet.
(#) martinkira válasza szerviz hozzászólására (») Márc 5, 2012 /
 
Köszi a véleményt! Nem tudtam,vagy nem is tudhattam, hogy a kazánom nem jó nyitott rendszerre! Szakember javasolta,vette meg velem közösen, tudva hol és milyen körülmények között lesz használva! Szakember üzemelte be, hogy mit alkotott azt nem tudom, de ő sem tett semilyen észrevételt! 10 évig kifogástalanul működött! A házam nem magas, de ezek szerint a víznyomás elegendő.
(#) martinkira válasza leono hozzászólására (») Márc 5, 2012 /
 
Köszi a véleményt! Megpróbálok ilyen irányba továbblépni!
(#) Drasek válasza alek hozzászólására (») Márc 5, 2012 /
 
Na ma fügetlen szak szervízes szaki volt kint a kis drága quadrigánál . Végig hallgata a sztorit , meg
vizsgálta a beteget . Véleménye a következö , 90 % a panel ment tünkre, nincsen jele , hogy vízet kapot volna, elözetes hiba alapján , a panel már valószinüleg nem volt egészen üzembiztos, forditott feszültség lehet nem tett jót neki . Komolyabb vizsgálatnak allávetve sem lehet majd biztosan megálapítani a panel meghibásodását. Na akkor most mi lesz az arany közép út? Én a szerelés és egyébb költségeket nem számitom fel , csak a panel árát fízese meg az arany ügyfél (mert a fogyaszto az védve van, csak a szolgáltató van leszarva). Te mit tennél , vagy tenétek a helyemben?
(#) leono válasza Drasek hozzászólására (») Márc 5, 2012 /
 
Én ott hagynám, bár ez nem vetne jó fényt a szakmai presztizsedre, de az már így is oda van ennek a tulajnak a szemében. Az meg tény, hogy a csatlakozó dugót ő dugta be fordítva és az is tény, hogy ennek a lehetőségét a valamikori beüzemelő nem szakszerű ténykedése okozta. Nincs az a hivatalos szakszerviz, amely egy nem szabályos csatlakoztatás esetén a tulajnak adna igazat. Ha a vízkőtelenítés alatt az elektromos egység meg nem volt kiszedve, márpedig mért lett volna, akkor az nem kaphatott vizet, mert ezek fröccsenő víz ellen védett műanyag dobozban vannak. Ezt a tulaj is láthatta. Az, hogy a csövezés megbontása vízkifolyással jár, az meg természetes dolog. Az a javítási technológia része. Mindamellett a független szakértő véleménye is téged véd.
Ez az én véleményem, de hallgasd meg a többieket is.
(#) Drasek válasza leono hozzászólására (») Márc 5, 2012 /
 
A presztizs eme ügyfélnél oda , van , hát röviden tömören , (leszarom ) nem bánom , nem fog hiányozni. Az tutti majd lesz negatív visszhang, de bizok benne , a többi elégedet ügyfél majd igazol. Rosszat meg ez sem mondhatna, hiszen nem hagytam ott rohadni a problémával. tehát megoldást tettem , a probléma leghumánusabb intézésére. Tehát még ö is csak azt mondhatná oké hibázot de nem fordítot hátat nekem .
(#) toro válasza Drasek hozzászólására (») Márc 5, 2012 /
 
Gazdagodtál egy tapasztalattal és vesztettél egy amúgy is kekeckedő kuncsaftot.
Ha jól dolgoztál eddig és van stabil kuncsaft köröd - ne bánkódj. Ne töröld ki a telefon számát, de tegyél mellé egy jelet!
Ámbár a csatlakozó fordított bedugásával semmi probléma nem adódik. Kizárólag az ionikus lángőrzésre van hatással.
(#) KTib962 hozzászólása Márc 7, 2012 /
 
Üdvözlök mindenkit! Van egy Ocean eco 20 fp tip.turbokazánom, amiben az elmúlt fél évben ki lettek cserélve az elhalás sorrendjében először a turboventillátor, mert csapágyas lett és szinte szétesett. Úgy tűnt ezzel el is lett hárítva a vész és van fűtés valamint meleg víz. Tartott is ez pár hétig, mikor a szivattyú adta meg magát. Csere, megint mindenki happy, egészen addig, míg megint csak nem kapcsol be. Megy a ventilllátor, keringet a szivattyú, van őrláng, de ennyi. Annyira rájött a szerelő, hogy a vezérlés lehet a baj, de konkrétabbat nem tudott mondani. Attól érdekes, hogy ha megnyitom a meleg vizet lekapcsolom az off-melegvíz-fűtés 3 állású kapcsolót, majd visszakapcsolom akkor beindul, viszont ha szakaszos fűtés miatt kikapcsol, vagy elzárjuk a vizet és elalszik a láng, ismételten csak akkor indul újra, ha megint használom a kapcsolót: off- majd meleg víz vagy fűtés bekapcs. Fürdéskor tehát az egyik fürdik, a másik áll a kazán mellett, ha elalszik vár egy kicsit, majd ki-be kapcs., erre megint fűt és így tovább. A lakás fűtése is ilyen módon manuális, habár néha bekapcsol önállóan is. van-e valakinek ötlete, hogy mire mozduljon rá a szerelő, vagy ez így komplett panelcsere? Köszi előre is minden ötletet!
(#) Drasek válasza KTib962 hozzászólására (») Márc 7, 2012 /
 
szia nincsen ugy a szemem elöt a készülék , de meg kellene nézni a membránokat , vagy a mikro kapcsolokat . de ha dobsz fel egy elég részletes képet a kazánrol , akkor lehet több tippet fogok tudni addni .
(#) toro válasza KTib962 hozzászólására (») Márc 7, 2012 /
 
Van bent két mikró kapcsoló. Az egyik a szivattyú nyomást figyeli a másik a megnyitott HMV átfolyást. Ezeket kellene megnézni. Cserélhető mindegyik (ha már felújításra kerül lassan a kazán) pár száz forintért!
(#) KTib962 válasza Drasek hozzászólására (») Márc 8, 2012 /
 
Köszi szépen a választ, viszont ahogy átolvastam amit tegnap írtam picit pontosítanom kell hátha jelentőséggel bír.Tehát a szerelő úgy summázta a dolgokat, hogy azért nem indul be a fűtés, mert a vezérlés nem pörgeti fel a turbó ventillátort. Viszont amennyiben ki-be kapcsolom felpörgeti, de mindig csak első alkalommal. Nem tudom így más lett-e a leányzó fekvése. Még egyszer köszi minden tippet, zargatni fogom vele a szakit, mert azt tudom, hogy a vezérlés lélektanában mintha nem lenne teljesen otthon, tehát nagyon jól jön minden tipp, amit továbbíthatok.
(#) KTib962 válasza toro hozzászólására (») Márc 8, 2012 /
 
Neked is nagyon szépen köszönöm a tippet és amit írtam válaszban Drasek-nek, az neked is szól természetesen, légyszi olvasd át, hátha új megvilágításba helyeződik a szitu.
(#) toro válasza KTib962 hozzászólására (») Márc 8, 2012 /
 
Ok!
De a lélektanhoz annyit: ha hőigény lép fel (fűtés vagy HMV) az első a keringető szivattyú kell, hogy induljon!
A hőmérséklet érzékelőnek le kell hűlnie ahhoz, hogy valami történjen a vezérléssel. Ekkor a szivattyú víznyomása által a mikrókapcsoló - a vezérlésen keresztül - indítja a ventillátort, amely a pressostátját kapcsolva rövidzár jelet ad a vezérlésnek.
Röviden - érthetően próbáltam fogalmazni.
Ha teszel fel képet - pontosítani tudom(juk)!
(#) Drasek válasza KTib962 hozzászólására (») Márc 8, 2012 /
 
Mint emlitetem , és kedves toro is , kép sokat segitene nekünk is , hogy jobb ötleteket tudjunk addni . Ajáljad a szakinak ezt az oldalt , ö is kérhet segítséget, akár csak te.
(#) Drasek válasza leono hozzászólására (») Márc 8, 2012 /
 
Hát az ügyfél lehet zabos, mert nem jelentkeztem nála , alkatrész már a boltban , lehet majd meg osztom vele , hova menjen a panelért , azt csináljon amit akar , nem fogok 50 ezret kockáztatni, vagy is nem fogok jotékonykodni . Panelt szereztem neki , ha akar magának müködö kazánt , elmehet azt megveheti az alkatrészt. Majd kiderül mit lép , és mit kever majd.
(#) Drasek válasza Drasek hozzászólására (») Márc 8, 2012 /
 
szerelö ugye nem azért javít készüléket , hogy maga pénzén újitson fel valamit , mert az ügyfél ugy gondolja nem szeretne fízetni. Mert ö ugy gondolja.
(#) toro válasza Drasek hozzászólására (») Márc 8, 2012 /
 
Olvasva, azért bele ültetett a ringlisbe!
(#) Drasek válasza toro hozzászólására (») Márc 8, 2012 /
 
Igen kissé , mert most a boltbol is hívnak , mi legyen a panelal , mikor megyek érte. majd el megy érte a kedves kuncsaft , azt csinál vele azt amit akar
de most még ott is én maradjak szarban
(#) alek válasza Drasek hozzászólására (») Márc 8, 2012 /
 
A helyes úton jársz, csak nem kell bujkálni. Felhivod a tulajt, hogy megjött a panel ennyi az ára ki kell fizetni, ha kell neki fizet, ha nem sajnos rajtad marad, de szerintem nem nagy gond, mivel én évente négy-öt darabot tutti cserélek, bizti te is találsz még majd hibásat. Tanulság: kérj elöleget min. felét drágább alkatrészeknél. A kazánodat már valaki bontotta elöted, azért tudta a tulaj, hogy hogyan kell szárítgatni, mond el neki bátran, hogy azért ment tönkre a panel, mert ö vagy valaki más belenyúlt a kazánba. A független szaki neked kellet volna segitsen, kijelentve, hogy egy eleve hibásan müködö panel nem javulhat meg magától, inkább tovább romlik, ha kínozzuk. Velem ezeket nem tudná eljátszani. Te egy hibás panelt találtál, amit más tett tönkre, fizetessen azzal.
(#) leono válasza Drasek hozzászólására (») Márc 9, 2012 /
 
Egyéb más okok között mindenekelőtt az ilyen és hasonló esetek miatt hagytam fel a szolgáltatási tevékenységekkel. Csak adalékként mások okulására egy konkrét szívatós esetet ismertetek.
Már egy jó ideje üzemelő kazán a tulaj hiba bejelentése szerint nem indul be. Telefonon egy-két alapvető dologra rákérdezve már eleve azzal mentem ki, hogy az áramlásérzékelővel lehet valami gond, mivel termosztát kapcsol, szivattyú indul őrláng rendben, mégsem megy.
Na a lényeg, hogy egy-két felesleges kör megtétele után hangosan gondolkodva, morfondírozva a keringető hibájára a nem megfelelő fordulatszám miatt a tulaj kinyögi, hogy átállította a fordulatszám szabályozót alacsonyabbra. Valami spórolási magyarázatot próbált velem megetetni. Férfiasan bevallom, hogy arra nem gondoltam, hogy a tulaj bele babrált és nem is néztem rá fordulatszám kapcsoló állására. (A jó pap is holtig tanul.) Természetesen a fordulatszám max-ra kapcsolásával azonnal indult a kazán. Gondolom nem is kell külön ecsetelnem, hogy mennyire elhúzta a száját, amikor kiakartam fizettetni vele a feleslegesen végzett munkákat is a kiszállással együtt. A slussz poén most következik. Közben nyár fűtés nincs és a amikor újra jött a fűtési szezon egy idő után ismét jön a hiba bejelentés, hogy megint nem indul a kazán. Telefonon egy-két infó, külön rákérdezve a szivattyúra, de nem jutok vele semmire, el kellett mennem. Most már a szivattyúval kezdtem, rendben. Áramlásérzékelő egyebek rendben, mégsem indul. Nem ragozom tovább, a lényeg, hogy megint egy-két felesleges kör megtétetel után kiderült, hogy a tulaj a két radiátor kivételével elzárta a házban található többi radiátorokat (spórolni akart), ezért nem volt megfelelő a szivattyú teljes max. fordulatszáma mellett sem a víz szükséges áramlása. Az üzemelők is korlátozva volt. Természetesen mivel tényleges javításra nem volt szükség, ezért ismételten csak elhúzta a száját a számla láttán.
Okuljatok a fenti történetből.
(#) toro válasza leono hozzászólására (») Márc 9, 2012 /
 
Leono, jó az írásod - tanulásul másoknak!
Ma MO.-on mindenki belenyúl mindenbe.
Szakképzettség - tapasztalat hiányában!
Az autóját viszi ha kell hanem szervízbe. Költ rá, mert használja.
A kazánját (fűtőberendezését) csak november közepén akarja a spórolás miatt elindítani, természetesen karbantartás nélkül.
Ha nem indul, képes 4-5 szervizt is felhívni, hogy azonnal hárítsa el valaki a hibát!
S ha nem ugrik valaki - azonnal - fel van háborodva!
Ennyi hozzá szólás, röviden.
(#) Drasek válasza toro hozzászólására (») Márc 9, 2012 /
 
És az auto javításánál elkért öszeget ki is fízetik kapásbol , és ott nem kezdenek el kekeckedni , mi is igaz a számlán szereplö alkatrész cserék , vagy javításokból.
(#) Drasek válasza leono hozzászólására (») Márc 9, 2012 /
 
Holnap fogom megosztani a vezérlö panel leledzési helyét , a boltba meg oda szolok , ki is az az ember akinek kell , mert neki lett megrendelve. És megoldja a kedves ügyfél a problémáját , ahogy szeretné. Ha meglátogat itthon kap kávét , és megkapja a választ , hogy miért igy zárult részemröl a dolog . De manapság a szolgáltatással az a gond , mindenki mindent egyböl , és ugye ne kelljen fízetni. És csodálkoznak , ha nem sietnek a szerelök sem úgy mint régebben .
(#) toro válasza Drasek hozzászólására (») Márc 9, 2012 /
 
Így van!
(#) alek válasza Drasek hozzászólására (») Márc 9, 2012 /
 
Aki szolgáltatásból akar megélni, sajnos néha ki van szolgáltatva az ügyfelek szeszélyeinek és csak a törvényes keretek adnak némi védelmet a szolgáltatást végzö szakembernek. Hivatalos kiszálláskor hibafelmérés írásba foglalva, elvégzett javítások alkatrészcserék úgyszint, a kazán állapota javítás után beírva aláíratva ügyfél által is, sok kellemetlenségtöl megvédi a szerelöt. A pénz így kevesebb, de néha hasznos , mert részben megvéd a hasonló kellemetlenségektöl. Nem gyerekjáték sem a szolgátatás sem a kazánszervizelés.
(#) leono válasza alek hozzászólására (») Márc 10, 2012 /
 
Hát igen. Az ügyfél a mindent tudó okostojástól a műszaki analfabétáig, a kettő között végtelen számú variánssal bír. Ezért a szerelőnek nem elegendő a csak műszaki felkészültség, hanem némi pedagógiai, pszichológusi ismeretekkel sem árt rendelkeznie. Íme egy komédiába illő konkrét eset ennek illusztrálására. A hiba bejelentés szerint: "Valami baj van a termosztáttal, mert ha kinyitjuk a szoba ajtót, akkor azonnal bekapcsol." Első gondolatom az volt, hogy valaki szórakozik velem, de az idős női hang miatt ezen a gondolaton átléptem. Próbáltam megmagyarázni, hogy technikailag a kettőnek semmi köze egymáshoz. Az lehetséges, hogy az ajtó nyitásra az ajtószárny mozgása keltette légáramlat miatt fordulhat ilyen eset elő. A válasz az volt, hogy biztosan nem az okozza, mert a sokkal közelebb lévő fürdőszoba ajtó nyitása nem okoz ilyen hibát. Végül is ragaszkodott az ügyfél ahhoz, hogy a helyszínen győződjek meg hibáról. A helyszínen kiderült, hogy az ominózus szoba nincs fűtve. Csak egy szobát használtak. Addig, amíg a külső hőmérséklet miatt a nem fűtött szoba nem hűlt le nagyon, addig ez a "hiba" nem volt tapasztalható. Mivel hol ezért, hol azért a nem fűtött szobába is be-be jártak, ezért egy idő után feltűnt nekik, hogy a szobába menve mindig bekapcsol a termosztát. Itt mondtak csődöt a pedagógiai ismereteim. Nem tudtam megértetni, hogy a nem fűtött szobából az ajtó nyitásra kiáramló hideg levegő miatt kapcsol be a termosztát és nem annak a hibája miatt. Slussz poén. Az ügyfél ragaszkodott a termosztát cseréhez. Természetesen kérve a legolcsóbbat. Az eredeti termosztát régebbi típusú MMG-s volt, amilyet talán már nem is gyártanak. A lényeg, hogy technikailag ugyan olyan rendszerű, de csak fele akkora dobozolással ellátott termosztátot vettem. Még fel sem szereltem már kötözködtek velem, hogy az biztos jó lesz e, mert nem úgy néz ki mint a régi. Természetesen a csere nem oldotta meg a "hibajelenséget". Ekkor minden voltam csak hozzáértő nem, mert nem megfelelő termosztátot hoztam. Na ekkor mondott csődöt a türelmem is. Visszarakva az eredeti termosztátot otthagytam az egészet. Szóval a műszaki analfabétizmus párosodva időskori szenilitással ilyen tragikomikus helyzeteket tud teremteni. Amit sajnos az én pedagógiai ismereteimmel nem tudtam megoldani.
(#) Drasek válasza leono hozzászólására (») Márc 10, 2012 /
 
Kellemes élmény lehetet , sajna , ezek az esetek minden naposak manapság . Példa : Egy kedves ügyfél hasonló problémával kereset fel , Az volt a gondja nincsen fütés a házban nem indul el a kazán . Thermosztát abba a helységbe volt felszerelve , ahol a nap részét töltik , falu helyen ez többnyire a konyha. De hogy sporoljanak , egy fatűzeléses kályhával fütötek a helységben . Nehezen lehetet megértetni vele , hogy a thermosztát azért 30 fokon kapcsol csak be , mert a helységben 25 fok van , és még az a helység meleg a többi a termosztát nem megfelelö helyen lévö felszerelése miat , a többi helységben nem lesz fütés. Két nap és pár óra beszélgetés és szemléltetés után , nagy nehezen ,de megérteték . Szemléltetés: manapság van már rádios termosztát , ezt aránylag gyorsan be lehet kötni és magát a termosztátot az ember oda tudja tenni ahol neki kedves. Ezzel tudtam szemléltetni a leg megfelelöben a kedves drága ügyfélnek , azt amit szóval nem lehetet megértetni vele. Miután rájött a fizika lényegére csak annyit kérdezet , hogy a termosztátott menyiért hagynám ott neki , mert ez neki igy megfelel .
(#) Lightman hozzászólása Márc 14, 2012 /
 
Sziasztok!
Szükségem lenne egy kis segítségre. JRK 011 ionizációs reteszkapcsoló kapcsolási rajza kellene nekem, mivel van nálam egy ilyen készülék, de nagyon ratyi a belseje. Köszi a segítséget. Üdv.
(#) toro válasza Drasek hozzászólására (») Márc 15, 2012 /
 
Igazad van.
Kellemetlen dolog "szarban maradni", de inkább hozd el a panelt - ahogy Alek írja.
A boltban "honorálják majd a jövőben korrektséged.
A kuncsaft meg boldoguljon ahogy tud.
S még egyszer ideírom: vesztettél egy zűrös kuncsaftot és gazdagodtál tapasztalatban!
C'est la vie!
(#) toro válasza Drasek hozzászólására (») Márc 15, 2012 /
 
Vedd meg (fizesd ki) az alkatrészt!
Gazdagodtál egy élménnyel, hogy mint alek írta, felejtsd el a kuncsaftot. Boldogítson mást. A panelt meg legközelebb eladod. Szerencsére elég romlandóak.
Következő: »»   83 / 296
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem