Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok a segítségetekre lenne szükségem tegnap szó nélkül megadta magát az el ablakom mert a hozzáértő előző tul olyan kókány módon kötötte be h a z már fájdalmas! a motorok és a relé jó! fogtam és az egész forrasztgatott kábelmocskot kiszedtem és ujra szeretném kötni csak kéne nekem egy kapcsolási rajz ha valaki tudna rajzolni 1 et vagy tudna feltenni egy képet annak nagyon örülnék ! utángyártott ablakemelő és ha kell lefényképezem a kapcsolókat h hány lába va vagy ilysmi köszi előre is!
Ott a pont! Hogy én erre nem is gondoltam volna, pedig ez így a jó.
Ilyen a kapcsoló és ehhez kéne nekem jah és köszike!
Ezen jobban látni a dolgokat csak nem tudom h mit hova kössek
további segítség h oldalanként van 1 áramszál 2 db test és van a motornak a + és - nah ezt kell valahogy rákötnöm a lábakra csak nem tudom h mit hova...
A motorhoz menö kimenetek alaphelyzetben testre kapcsolnak (egymástol függetlenül a le-fel oldal), kapcsolásra az adott oldal átvált pozitivra. Egy multiméterrel vagy probalámpával 1 perc alatt kimérhetö, a kapcsolon lévö jelölések nem sokat segitenek (millio féle hasonlo utángyártott kapcsolo létezik, különbözö jelölésekkel, vagy jelölés nélkül).
Most látom, 6 láb van, a 6. valoszinüleg a kapcsolo megvilágitása.
sikerült a dolog köszönöm a hozzászólásokat A volt a pozitív, B negatív,C is neg,D motor, E motor, L pedig a világítás... és ez sokszor előforduló fajta Olasz gyártmányú kapcsoló mégeccer köszi a hozzász.
Hali!
Az én kérdésem annyiban kapcsolódik az ablakemelő témához, hogy, ha jól tudom a véghelyzetet úgy érzékeli az elektronika, hogy méri az átfolyó áramot, ha eléri a véghelyzetet az üveg, "megragad" a motor, nagy áramot vesz föl, ami nagyságrenddel nagyobb az üzemi áramnál, amikor simán mozog az üveg. Így kapcsol le, ha odateszed a kezed. A kérdésem pedig az lenne, hogyan lehet egy olyan kapcsoló áramkört egyszerűen építeni ami egy konkrét áramerősség fölött lekapcsol? Konkrétan egy elektromos antennáról van szó autóban, ennek a véghelyzetét valószínűsítem, ami induktív érzékelő adhatta, a lényeg h bedöglött a vezérlője. Ehhez szeretnék egy ilyen árammérésen alapuló vágállás kapcsolót készíteni. Működés közben kb 0.5-06 ampert vesz föl, véghelyzetben 4 A, tehát mondjuk 2-3 körül kapcsoljon át egy relé, vagy tranzisztor és bontsa az áramkört. Köszi a segítséget!
2x 1morzés el ablak kapcsolóval meglehet-e oldani az ablakmozgatást? ha igen tud valaki segíteni benne?
[OFF]Bővebben: Link Idézet: „Kétállású két áramkörös kell hozzá.” A háromállású praktikusabb. (Vagy ablakonként 2db 5lábú relével másféle kapcsolóval is megoldható.)
Annak nem is kell feladat, csak meglegyen.
Grat az előléptetéshez. :kalap:
Sziasztok
Van egy üniverzális világítós ablakemelő kacsolóm segítséget szerenék kérni ... nincs rajta semmi írás szal nem tudok mondani semmit hogy mi merre ... Bővebben: Link
Ha minden igaz a középsö a plusz, 2 szélsö a minusz, maradék megy a motorra.
Majdnem ...
Haver tudott segíteni két széle motor két szála alatta két +, középen egy - az aksiról már csak az a probléma miért nem világít
Mert amit pluszra kötöttél, az a minusz, és fordítva...
Led van benne, annak nem mindegy.
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem! Van egy gyári elektromos ablak emelő szettem, azaz mind a 4 ablak egy VW Jetta 2-be és megvan minden hozzá, másik autóból lett kiszerelve, de a pozitív és a negatív szál el lett csípve és később meg tudtam, hogy ott volt egy relé! Ennek a relének a gyári cikkszáma: 171 937 503 és a 24-es a száma! Na én tudtam szerválni egy ugyan ilyet "elvileg" csak utángyártottat, a neve pedig KRACKER 14.1100.10! Elméletileg ez egy és ugyan az csak nem gyáriés azt a célt is szolgálja! Kérlek titeket erősítsétek meg a gyanúm és hogy ez a relé mire is jó?! Ja és még annyi, hogy kössem ezt a relét bele az áramkörbe, mit mire kössek? Plusz ugye kell még egy olvadó biztosíték! Köszönöm előre is! Üdv!
Hali!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy egy 5 pólusú ablakemelő kapcsolót hogyan tudok bekötni. Melyik lábra mit. Így néz ki a kapcsoló. Akinek lenne valami ötlete vagy tud valami bekötési/kapcsolási rajzot adni, az legyen szíves, küldjön pm-et vagy ide a fórumba. Köszönöm, Bobi
Sziasztok!
Tudom, már a legelső kérdés ugyan az, amit én fogok feltenni, és ráadásul pontosan ugyan olyan a kapcsoló, mint Dublin-nak, de hiába olvasom végig többször a beszélgetést, sehogy se tudom elképzelni, hogy van a bekötés. :\ Légyszi segítsetek! Én esetembe, egy haveromnak van egy 100-as szivar Audi-ja, és elektromos ablakot kell berakni. A mechanika megvan, és egy kis teszter akkuval ki is próbáltuk, tökéletesen tolja fel, és le. A táppal elakadtunk viszont, és a kapcsoló bekötéssel. Nem tudjuk, honnan szedjük le a pozitívot, úgy, hogy csak akkor működjön, amikor a gyújtás is rajta van. Tehát a 15-ös pont kellene. Nem akarjuk az egész műszerfalat szétbontani hozzá, ezért valahonnan a biztosítékdoboz, illetve a relék körül kellene keresgélni, de ott sem sikerült megtalálni a megfelelő pontot. Mit gondoltok, hol kellene keresnünk? A másik kérdésem pedig a kapcsoló bekötése lenne. sajnos még nem tudom milyen lesz az új kapcsoló hozzá, azt holnap vesszük meg, de azt igaz ki tudom mérni majd. A lényeg, hogy mi a működése a kapcsolónak? Van egy középső láb, az a bemenet, plusz van két kimenet, ami még két lábbal össze van kötve. Pont mint az első rajzon, a fórumba. Ezek a lábak, szétkapcsolnak, ha elbillentem a gombot. Ezt hogy, és miért van? Kissé lefáradt már az agyam, de holnap délután össze szeretnénk rakni, így a legegyszerűbb, ha utánna kérdezek, mint hogy hajnalig agyaljak, mi miért van. :S A válaszokat előre is köszönöm! Üdv.: Jax
Alapállapotban a kapcsoló mindkét kimenetére test van kapcsolva, a kapcsoló megnyomásakor az egyik átvált +ra. Ezzel a megoldással egyszerű módon sorba lehet kötni 2 db kapcsolót egy motorhoz, sokszor van erre szükség. (Pl. hátsó ablakok vezérlése elölről, vagy a jobbosé balról.
Gyújtás +t rengeteg helyen találhatsz az autóban, vagy vehetsz le közvetlenül a gyújtáskapcsolótól is, csak biztosítékot ne felejts tenni az induláshoz.
A biztosítéktáblánál lennie kell ilyen pontnak. Pár db az átlagnál vastagabb vezetéket kell keresned, ezek között lesz fix 12V és gyújtás is.
A kapcsolóban 2db morzeérintkező van. Alapból mindkettő zár valahova. Ha egyik irányba nyomod a gombot, az egyik oldal marad, ahogy volt, a másik pedig vált, tehát ahol eddig zárt, bont és ahol eddig bontva volt zár. A másik irányba ugyanez a másik oldallal. Alapból testet szokás kapcsolni a motorok mindkét szálára, tehát a nyugvó (NC) érintkezőkre ez megy, a NO-re meg a +12V. A 2db COM lesz a kimenet a motornak. Tehát alapból test kerül a motor mindkét szálára, nem csinál semmit. Ha megnyomod a gombot, az egyik oldalra +12V kerül, elindul abba az irányba... Annyi trükk van a kapcsolóval, hogy nincs mind a 6 pont kivezetve, általában a NO pontok közösítve vannak. Esetleg lehet világítós, akkor még az is van benne. Visszanéztem a Dublin-os részt, ha ebből nem megy, akkor tényleg hagyd a francba, keress egy hozzáértőt... Idézet: „sikerült a dolog köszönöm a hozzászólásokat A volt a pozitív, B negatív,C is neg,D motor, E motor, L pedig a világítás... és ez sokszor előforduló fajta Olasz gyártmányú kapcsoló mégeccer köszi a hozzász.” Dublin olasz kapcsolója (mind nagyon hasonló) Annyi hiányzik a képről, hogy alul a középső láb a B, de a műanyagba is bele van sütve. Üdv Inhouse
Szia!
Aránylag vastag sárga csikos fekete vezetéket keress, (ilyen megy pl. a fűtőventillátorhoz), ez kapcsolt 12V , az ún. x relé kapcsolja. üdv: hp
Köszönöm a válaszokat, nagyjából minden világos is mostmár
Ámbár még egy apró kérdés. Voltunk autóbontóba, hoztunk egy Ford Escort-ból két kapcsolót, de ennek 7 vezetéke van. Ahogy HP mondta, van egy fekete sárga, gondoltam az a gyújtás, és igen, arról kapcsol szét két fele. ez alapján ki tudtam mérni, hogy mi lehet a test, és mi a motor csatlakozása. Nem tudom számít-e, ezért leírom. Van a fekete sárga, az gyújtás, van két vastag barna, azok a motor vezetékei, és van két másik vezeték, egy sima zöld, és egy kék-sárga, amikről úgyvélem, azok a test. De még maradt két vezeték, egy vékony szürke-sárga, és egy vékony barna, amik a kapcsoló két végén helyezkednek el, és folyamatosan össze vannak kötve, bármit csinálok, semmi máshoz nem tartoznak. Mik lehetnek ezek? Üdv.:Jax
Azok jó eséllyel a kapcsoló világitásához mennek.
(Barna- test, szürke -sárga - világitás) üdv: hp
ÉÉÉÉrtem
Köszönöm a gyors választ A többit esetleg jól mondtam? Mármint, hogy a bekötésekbe nem tévedtem szerinted? Üdv.:Jax
Ford szinezésben nem vagyok jártas. Mielőtt bekötöd, sorba kötött izzóval adj neki tápot, és próbalámpával ellenőrizd a bekötést, akkor nem olvad majd el semmi.
(Én inkább a barnákat gondolnám testnek, és a kék-sárga , zöld párost a motorénak a német szinezésből kiindulva.) üdv :hp
Köszönöm szépen a segítségeket!
Sikerült bekötni, szépen dolgozik. Üdv.: Jax
Úgy is volt!
Barna test, a színesek meg a motor vezetékek voltak. Miután leolvasztottam egy biztosítékot, rájöttem a dologra, elnéztem, és a kapcsolón a motor helyére kötöttem a testet, így zárlat lett, de hála istennek nem füstölt semmi, csak egy biztosíték. Én voltam a béna, tudom, egyértelmű lehetett volna, hogy a barna a test. Elnéztem a lábakat, de végülis sikerült. Rutin, tapasztalat terén, kis tanácsot még kérnék! Valamiért nagyon nehezen emeli az ablakot ez a motor is, de a mi autónkba (Peugeot 205/1,1/benzines) is nagyon gyenge. Hiába fújtuk agyon zsírspray-vel, meg kenőanyaggal, szinte semmit sem változott. Ti ezt hogy oldjátok meg? Valami egyéni praktika? Üdv.: Jax
"Mielőtt bekötöd, sorba kötött izzóval adj neki tápot, és próbalámpával ellenőrizd a bekötést, akkor nem olvad majd el semmi."
Nem véletlen irtam..tapasztalat. Az ablakot vezető filcben is szorulhat az üveg,gyors megoldásnak kenőanyagként vékonyra kopott szappant,vagy viaszgyertyadarabot szoktam használni .üdv: hp |
Bejelentkezés
Hirdetés |