Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Szünetmentes táp javítása, élesztése
Témaindító: Thomas10100, idő: Aug 13, 2006
Témakörök:
Szia!
Mindössze annyi az oka, hogy a szünetmenteseid jó esetben kvázi-szinusz jelalakú feszültséget és áramot adnak ki akku üzemmódban. A villanymotorok meg csak valódi szinuszról tudnak menni.
Mennek azok kváziról is csak hangosak tudnak lenni...
Ha ezesetben el is indulna, költői kérdés: Meddig menne?
Sokáig, csak kicsit melegedik és pár wattal többet éget el mint egyébként, de a hőemelkedés egy keringetőmotornál elhanyagolható.(gondolom nincsenek több órán át tartó áramszünetek)
Akkor visszakanyarodva az eredeti problémára, neki nem kvázi-szinusz, hanem négyszög a kimenet, erre akarsz utalni? Vagy nem értem...
A melegedés meg, min olyan... gondolom a tekercsek nem vízben állnak. Jó esetben le van vezetve a hő.
Üdv, lenne egy APC Back-UPS 300 amit egy kicsit szeretnék átalakítani hogy ne csak akkor váltson akkura amikor leveszem a hálózatrol(tehát elmegy az áram) hanem úgyis tudjam használni hogy egy kapcsolóval vagy gombbal hálózati áram nélkül is be tudjon indulni. Az a gondom hogy ötletem sincs hova kössem a gombot/kapcsolót, esetleg kell-e bele még valami áramkör ami elhiteti vele hogy elvették tőle a hálózati áramot. Minden segítséget előre is köszönök.
Bocsi, hogy ezt mondom. De szerintem hülye voltál hogy ezeknek egy forintot is a kezükbe adtál! Ezek állatok, halnának éhen, kajak amennyi károm nekem származott ezekből, majdnem följelentettem a barmokat. Amúgy velem is ki akarták fizettetni a bevizsgálást, de bementem és tájékoztatásul közöltem velük, hogy most adják vissza a szünetmentest vagy megyek a rendőrségre. Egyből visszaadták és nem szóltak be.
Nem elég hogy teljesen lenullázzák a haldokló félben lévő tápokat, még pofátlanul rádtokmálnak valamit jó összegekért, ha a cuccodat is otthagyod azt másnap eladták mint használt kiválló állapotban levő készülék.
Minden akkumat javítom, ha az elektrolit kezd elszökni belőle. Ami veled esett, inkább cellazárlatra, hanyag kezelésre utal. Maga a desztvíz biztosan nem káros az akkura, ha nem töltöd csurig, csak hogy éppen ellepje a kötőanyagot, hiszen a gépjármű akkujával is ezt teszed, és ólom-savas akku mindkettő (nem zselés, hanem kötött).
És pontosan melyik típus a sokból? Nem mindegyiknél egyszerű az akkuról indíthatóság kivitelezése, de legtöbbször elég megtápolni az akkuról egy pontot pillanatszerűen.
Annyira azért nem egészséges üzem, igénybe veszi a tekercset, meg a forgórész csapágyazását is. Az éppenhogyra tervezett technikákat meg még pár percre se szívesen kötöm nem szinuszos hálózatra.
Itt egy link róla: Link. De amúgy APC BK300MI, 300VA-es. Azt gondoltam hogy valahova tápot kell adni egy pillanatra, csak nem tudom hova. Vagyis lenne egy tippem, van az előlapon egy lyuk ami gyárilag le van matricázva és szétszeve a panolon van egy rajz J1 névvel és 3 forrasztási pont van alatta, szerintem oda menne egy nyomógomb. De ezt inkább nem próbálom ki.
Ezt nézd meg: 12 V -> 230 V 600 W szünetmentes tápegységgel
Csak ennyi lenne? akkor egész jol tippeltem, köszönöm a választ és a segítséget.
Vagy mégse? Nem működik. ha van rajta hálózati áram és nyomogatom a gombot kattan 2-t a relé de ha lehúzok róla minden kábelt(csak a fogyasztó marad) és bekapcsolom nem törénik semmi. Valakinek még valami ötlete. A J1 csatlakozó helyére kötöttem a gomb 2 szálát(az 1-es gondolom a kocka alakú 2-es pedig a középső, mivel 3 van). Na majd holnap megpróbálok kezdeni vele valamit.
Sziasztok! Hozzájutottam kettő darab Pannon Pro 2120-as UPS-hez. A benne lévő akksik már igen el voltak halálozva, ezért azok cseréjével kezdtem. A kimeneti feszültség akksi üzemben ~ 100W induktív terhelésre (70W-os fémhalogén lámpa) nagyjából 185V és 210V között ugrál, 100W ohmos terhelésre (izzólámpa) még rosszabb, ebben az esetben a kimeneti feszültség 160V-170V között mászkál. megtetéztem még egy Szarvasi KV főzővel is a mérést, ami ~800W-os full ohmos, ott a feszültség kicsivel 200V alatt van. Az egyik készülékben az egyik 470µF/63V-os elkó már igen pupos volt és valamiért ki volt forrasztva az egyik lába. Ebben a készülékben kicseréltem mindkettő 470µF-os elko-t. De ettől függetlenül mindkettő készülék ugyanazt a hibát produkálja. Mert ezt nem gondolnám normális működésnek. A gyártó Bővebben: Link leírása alapján ez egy line-interaktív UPS. Bőven tartania kellene neki a 230V körüli feszültséget. Szerintetek eldobós a kettő készülék vagy könnyen javítható? Ha nem muszáj nem postázgatnám a készülékeket. A műszer nem digitális volt amivel a méréseket végeztem, mert mivel nem szinuszos kimenete van az UPS-eknek nem mertem hitelesnek venni még a Metex ME-21-et sem, így egy Ganzuniv 2-vel mértem. Ott nincsen analógra átalakítás, meg mintavételezés. Van villany és mennyi. De sajnos nem jók az eredmények. Köszönettel várom az ötleteket! Ha igény van rá, készítek képeket a készülékek belsejéről.
Sziasztok!
Előttem szólóhoz én is 2db UPS élesztésében kérném a segítségeteket. APC BE325-GR Powercom BNT-600A Az akkumulátorok 8-, illetve 9V körül leledztek. Sajnos nincsen friss akksim, csak egy jelenleg 10.8V töltöttségű. (Arról egyelőre nincs fogalmam hova lett az akksi töltőm, de rajta vagyok.) Hogyan működnek az UPS-ek? Mi az alsó határfeszültség, ahol már kikapcsolnak? (Nem találom az adatlapokon.) Tesztelni mivel? 100W-os izzó? Hálózatra kötve az elektronikának élesztenie kell a töltési funkciót? Ilyenkor az akksi kapcsain 12V-14V-ot lehet mérni? Műszerezettség tekintetében szkópok és DMM-ek vannak. Az UPS-ek elvileg hibátlanok, egyszerűen nem voltak használva. TFT monitorok ellenőrzéséhez szeretném használni őket egy laptoppal kiegészítve. Köszönöm!
Mivel nem szinuszos a kimenet, a 230V effektív értékhez kisebb csúcsérték fog tartozni. A műszereid mind csúcsegyenirányítóval dolgoznak (igen, a DMM is, szó sincs még semmi digitálisról, csak analóg, folytonos jelről!!), és aztán a műszer szinuszhoz alakított kijelzése/skálázása miatt kapod azt, amit-Amire szükséged volna, az a true RMS képesség, vagyis olyan eszközre, mely a jelalakot integrálja és ebből számol effektív értéket. Szkóppal kéne méregetni, de amúgy hótmindegy: A százas körtét rajta hagyod és szimulálsz áramszünetet. A fényerőnek nem szabad számottevően változnia. Ennyi.
8,9V.ról meg sem fognak szólalni. A 10,8V is kevés (és jó eséllyel cellazárlatos!), és nem a feszültség miatt, hanem mert a belső ellenállás lesz nagy, az inverter indulásakori áramot sem fogja tudni nyújtani. Az APC nem biztos, de a Powercom tuti indul ócska akkuval is. Akku nélkül a sarukon 13,8V-nál nagyobb fesz nem jó, ha van, kisebb sem lehet sokkal (a töltő U-generátoros, kb. 1,5A áramkorláttal).
Teszt: Százas körte.
"?Ha a panelról kivezeted a "Test" és GND szálakat és nyomógombbal összezárod, el kell indulnia. J1, 1-es és 2-es kivezetések.?
Ezt csináltad? Ne a nem létező gombot keresd
Sajnos ez az hogy változik a fényerő, sőt még az izzó vibrál is. Egyáltalán nem stabil a kimeneti feszültség. Nekem úgy tűnik -legalábbis a kis 800VA-es Powercom UPS mellett- hogy akksi üzemben nagyon búg a trafó. Bár lehet hogy ennél ez normális. Sajnos nem tudom csak az egyik management szoftvert összebarátkoztatni a gépekkel, azt amelyik tud feszültségeket megjeleníteni az nem találja az UPS-t. Az Upsilon nem akar szóba állni a tápokkal. Ha menne akkor tudnám meg hogy mekkora a kimeneti feszültségem. Elvileg a PIC -ami szerintem benne van- rendesen méri. De mivel az izzó fényereje csökken -ha nem is sokat- biztosan nem 230V körüli a kijárati feszültségem. Úgy tapasztaltam, hogy elég melegedős fajta a gép, kicserélem benne az összes elko-t, hátha valamelyik már megfáradt és ezért instabil a kimenet.
Igen, ezt csináltam. Pont ezért nem értem miért nem akar működni.
Hosszabb ideig kell nyomni a gombot, nem csak pillanatra.
Ha mégsem megy, vagy gyengék az akkuk, amit sipákolással jelez, vagy más hiba van. Arra viszont már kevés a Gyurcsók féle távgyógyítás.
Mindkettő UPS újra elkoztam. Meglepő lett az eredmény. Akksi üzemben lényegesen csendesebb lettek. A kimeneti feszültséget nem tudtam semmi egyéb műszerrel megmérni. Sajnos még egy lágyvasas táblaműszerem sincsen. Az talán valós eredmény lenne. Mindegy. Gondoltam egyet, és rákötöttem egy 220-230V-os kapcsüzemű tápos TV-t, és egy 230-240V-os kapcsüzemű tápos DVD játszót. Gondoltam ha a 170-190V-os kimenő feszültség a valós, a kettő készülék úgyis leáll. Hát nem tették. Megpróbáltam a módosított szinuszos kimenetet kissé simítani, de nagyon durván reagált rá a tápegység. Azért lett volna rá szükség, mert az egyik tápot nem pc-re akarom használni, hanem TV-Hi-Fi-Modem-Router védelmére. Az erősítőmben minden van csak kapcsüzemű táp nem. Ez bazi nagy trafó van csak benne, a maga kis 400W-jával kb. Ezért szerettem volna kissé beavatkozni. Ráraktam 45µF-nyi MKP kondit a kimenetre csak a 100W-os izzóval terhelve, erre a táp akksi üzemben leállt szinte rögtön. Módosítottam a kondikat 27µF-ra, itt ment, de tüzeltek a FET-ek, és a trafója is, bár a kimenő feszültségem 220V körül volt. Megpróbáltam csak 9µF-dal, itt is megvolt a melegedés, de nem annyira mint nagyobb kapacitással. Megmértem lakatfogóval az áramot a FET-ektől a trafóba. 9µF nélkül 100W-tal terhelve ~2.5A volt az áram, 9µF-dal, ez a szám 7-8A körüli lett. Nagyon durva. Ha tudnám a UPS-ek működési elvét, tudnám miért van ez a "jelenség". Érdekes az biztos. Így marad a saját kimenete módosítás nélkül, remélve hogy nem nagyon esik zokon a trafós eszközöknek. Szerencsére itt nálunk leginkább csak a pozitív illetve negatív tüskék miatt kell szünetmentes, Hosszabb áramszünet ritkán van. De megelőzném a készülékek meghibásodását az esetleges 1-2mp-es feszültségkimaradások miatt. Remélem a tapasztalataim másoknak is hasznosnak bizonyulnak. Az biztos hogy hiába van egy tápban 105°C-os elko, akkor is cserélni kell (érdemes) őket 3-4 évente. Azt tudjátok-e hogy ha PC-n keresztül managelem a UPS-t, akkor az PC nélkül megmarad-e, vagy azt csak szoftveresen csinálom, és nem avatkozik bele a UPS működésébe?
Jaj! Nem csináltál nagy marhaságokat , meg tényleg nagyon jó, hogy enyire lelkesen próbálod kiismerni az UPS-eket, de pár dolog azért nagyon meredek!
Leírom ismét, sem a lágyvasas műszer, sem az olcsóbb DMM nem fog rendesen AC feszültséget mérni olyan berendezésen, melyen nem szinuszos jelalak van jelen! Minden ilyen mérőeszköz szinuszos jelalakot vár az AC bemenetén, és a kijelzéskor a mért csúcsérték gyökketedét (vagyis a szinuszra jellemző effektív értéket) jelzi ki! Megfelelő műszer hiányában hagyd a fenébe a kimeneti fesz mérését, mert totál tévútra visz, izzó teszt és slussz! Gondolj bele, hozzányúlsz a jelalakhoz, nem tudod hitelesen mérni az ennek hatására eltérő effektív értéket, hozzányúlsz a kimeneti feszültséghez, aztán a pontatlan mérés miatt túlfeszültség lesz a kimeneten, a rádugott eszköz meg elmegy vadászni tőle! Bármi teszthez izzót használj! És bízz a fényerejében, az pontosan az effektív értékkel fog párhuzamot húzni, bármilyen jelalaknál! A kapcsolóüzemű tápok egyik erénye a széles bemeneti tartomány: Bármi ilyen eszköz akár szélsőséges bemeneti feszültségeltéréseket elvisel (a ráírttól függetlenül!!). Lefelé valóban leáll, felfelé is leáll, aztán többnyire egy varisztor, rosszabb esetben egy félvezető, vagy a primer puffer üt át. Nem jó játszani vele, megint írom: Izzó! Kondenzátoros teszt: A kapacitív reaktancia gondolom, nem ismeretlen fogalom számodra. Számold csak ki, hogy a 45µF-os kondi mekkora áramot fog 50Hz-en elcsorgatni a kb. 230V-on..! Hiába lesz meddő áram,a FET-eken ennek is el kell folynia, meg a védelem soros érzékelőelemén is! Az UPS-ek terhelhetőségénél a fázisszüget figyelembe szokás venni, ezért van VA-ben és W-ban megadott érték (feltételezve egy "tipikus" fázisszöget, ami nem feltétlenül valós érték, tehát érdemes a W-ban kifejezett értéknél maradni). A HiFi és bármi trafós cucc ellátása nem fogja tönkretenni a berendezést, ha eseményszerű, rövid áramszünetek lesznek, ettől nem kell félni, bár a hangjuk randa lesz addig is. De, arra, amit leírtál, tipikusan AVR-es UPS való, az akkus üzemre kapcsolás nélkül képes akár nagyobb tüskéket és belengéseket is kompenzálni. Az igazi persze a szinuszos kimenetű UPS lenne. Mivel sok helyről dobnak ki (sajnos!) kiváló minőségű, 10-15 éves SMART UPS-eket, könnyű beszerezni ilyet . Kondicsere: A 3-4 év-azért ennyire nem drámai a helyzet. A jobb kínai kondikkal sem lesz baj 10 évig, de a japánokkal egy UPS élettartamára megoldott a probléma. A PC-n beállított konfig természetesen megmarad az UPS-en!
Bocsi, nem vagyok nagy elektrónágyú de szerintem a konenzátort stabilizálásra csak egyenáramnál használunk...
Amúgy nem értem mi a bajod a trafóval. Nálam kváziszinuszal jól elvan a 2x200W -os erősítő, az induktív motorhoz kell a sinus, a többi tök jól elvan kvázival is. Ja és valaki mondja meg honnan tudom megkülömböztetni a szar és jó minőségű FET eket, még vásárlás előtt... Ár? Én az olcsóbból vásároltam 4 darabot annó még a télen, ma a kánikulában volt egy 2 órás áramszünet, de a szünetmentes 1 óra és pár perc elteltével lekapcsolt. Szétszedtem és megdöbbenve szembesültem azzal hogy a szar minőségű fetek és a forrasztott hűtőborda a trafóra esett! Konkrétan úgy fölmelegedett hogy a fetek lábai kiolvadtak a panelból, a hűtőborda is és szószerint leszállt a trafóra, mintha ónszippantóval szedtem volna ki. A gyári FET pár és a hűtőborda a helyükön maradtak.
Köszönöm az én kérdésemmel kapcsolatos segítséget - sajnos valami nem oké, új akkumulátorokkal sem mennek a tápok. Mindegyikbe ugyan olyat próbáltam, ami gyárilag benne volt. Ez van...
Köszönöm!
Sikerült Működik nyomógobrol is mostmár, és rájöttem mi volt a baj: amogy beleraktam az akkut leesett róla a saru, és nem akart sehogyse bekapcsolni, összeébbnyomtam a sarut és mostmár jó. Köszönöm a segítséget.
Félreértés ne essék, nem stabilizálni akartam, hanem a kvázi szinuszt simítani, hogy a szinuszra jobban hasonlítson. Attól még stabilabb nem lesz. De mint időközben megtudtam, nagy eséllyel a jelalak -nem szinuszos jel- miatt gyakorlatilag tokozott drót volt a tápomnak a kondi, még az egy szál 9µF is. De talán ezt a nálamnál okosabbak elmagyarázzák ha szükséges. A kondi is a szinuszos villanyra van tervezve. Lényeg hogy a tápot holnap fogom felavatni a technikámmal. A másik a pc-kel tökéletesen elvan, jól érzi magát. Durva amit írtál a hamis félvezetőkről. Szerencsére én még csak stab IC-knél láttam az ukrán reszelt hátú moslékot, az is elég volt. Talán a nevesebb kereskedőktől és/vagy forgalmazóktól kellene beszerezni a félvezetőket, talán ők nem merik berendelni a gagyit. Azért talán, mert ugye vissza nem viheted hogy rossz, mert félvezetőre nincsen garancia. Max a vásárlók könyvébe tudsz náluk beírni, sok esetben az is elég. Nehéz nagyon. Esetleg Sini, Nedis, TME, RET... Ezektől még nem volt rossz visszajelzésem. De fontos hogy a FET-eket is össze kell válogatni, mert azok sem egyformák! Egyik a másikat szerintem elhúzhatja a rossz irányba. De ahhoz hogy konkrétabbakat írjak jobban kellene benne lennem az elektronikában.
Nem a nem szinuszos jelalak miatt volt tokozott drót a kondi! Meg amúgy sem volt az! A 45µF-nak kb. 70ohm az impedanciája, szinuszos jelen és nem szinuszos jelen is. Az 230V-on több, mint 3A. A 24V-os betápon meg kb. 30A. Nincs olyan, hogy a kondi szinuszos üzemre van kitalálva.
..Amúgy, nem tudom, hogy a kvázi szinuszt miként gondoltad szinuszosabbnak egy kapacitás beiktatásával?
A FET-ek nem egymást húzzák el rossz irányba, hanem ha source köri ellenállás nélkül vanak párhuzamosítva és nagyon eltérőek a paramétereik, akkor nem egyenletesen fog az áram eloszlani rajtuk. |
Bejelentkezés
Hirdetés |