Fórum témák
» Több friss téma |
Azt hittem van benne! De akkor sem érdemes a regulátort terhelni, kösd elé(megfelelő előtét ellenállással!)!
Beraktam a világításra egy ellenállást, így a vezérlő elektronika 130mA vesz fel. Ez már jobb.
Összeraktam, és kipróbáltam. Terhelés alatt is szépen megy a h-híd, melegedés nélkül. A félórás tesz alatt a híd hőmérséklete 39 fokig ment fel. A motorok teljesítménye is tökéletes, csak a vezérléssel akadt most egy kis gondom, mert eddig minden 12V-ra volt beállítva, és most középállásnál oda-vissza rángatózik, de ez már nem ide tartozik. Mégegyszer, hálás köszönet a segítségért!
Ez jó hír! Ha lesz újabb videó, miközben száguldozol vele, kérlek jelezd! Köszi!
Megvolt az első utcai tesztem. A videó nem túl jó, mert az asszony vette fel. A h-hídban ki kellett cseréljem a VB kondikat 1uf-ra. A vezérlőelektronika, a h-híddal együtt, (0 pwm bemenetnél) 70mA-t vesz fel. A motorok terhelve, egyenként, indulásnál 4-5A-t vesznek fel, de ha folyamatosan megy, 1.5-2A körül van a fogyasztásuk. A mikrovezérlő által mért h-híd hőmérséklet, 42 foknál nem ment feljebb, bár nem túl sokáig tudtam mérni, (kb. 40 perc) mert a sok tesztelgetéstől lemerültek az akksik.
Nemgyőzöm elégszer megköszönni a segítséged, de én soha nem jöttem volna rá a h-híd hibájára. Köszönöm!
"mert az aszsony vette fel"...
Jól néz ki, nekem tetszik, de a macskának láthatóan nem...
Szia! Nagyon frankó játék, igazán ügyes vagy! Elképzelésem nincs, hogyan nem esel vele hasra! Van benne valami vízszint érzékelő? A 4-5A szerintem kevés még. Azt írtad 360W-os motorok, akkor üzem közben fel kéne vegyenek 30A körül és mennie kéne mint a veszedelem! (na akkor is megnéznék egy vidót! ) Mekkora a max feszültség terhelten a motorokon?
A videó szerintem sem lett jó, mert ha te vetted volna fel, akkor a párodat láthatnánk!
Igen 30A-t kéne, felvegyenek, ha nem lenne benne áttétel! De sikerült egy olyan áttételt összehoznom, hogy a motoroknak alig kell erőt kifejteniük. A PWM is úgy van beállítva, hogy nulláról indul, és lassú lépésekben éri el, az aktuális kitöltési tényezőt.
Idézet: „Van benne valami vízszint érzékelő?” Egy gyroscope, és egy gyorsulásmérő, gondoskodik róla, hogy mindíg vízszintbe, ill. a beállított szögben álljon. Gyorsan nem fog menni, az említett áttétel miatt, max15-18km/h. A feszültséget még nem mértem,de sort fogok keríteni rá.
Szerintem ez messze van az életveszélytől! A másik meg az, hogy be lehetne építeni egy védelmet, ami nem enged meg bizonyos gyorsulást, vagy bizonyos mozdulatokat. Ha nem lenne ennyi dolgom, szívesen építenék egyet...
Meg lehetne azert oldani a veszallljt mint a motorcsonakokon. A vezeto egy zsinorral kapcsolodik a veszallj gombhoz. amennyiben kiesik a csonakbol leall a motor. Ugyanezt a segway-nel is lehetne alkalmazni.
Olyat szeretnék majd.... csinálni, mint egyes gyári gépekben van. Egy nyomásérzékelő figyeli, hogy áll-e rajta valaki. Ha nem, kikapcsol.
De szerintem ezt inkább a segway topikban kéne kibeszélni, mert kikapunk.
A trepnilemez ala rugo es microswitch. Bolondbiztos es 1000 ev elettartam.
Sziasztok.
Egy kis elméleti zavarba estem. A "segway"-hez használt h-hidat szeretném felhasználni egy vill.motoros emelőhöz. Az egyszerűsített rajz mellékelve. Kicsit méregedtem, és nem teljesen értem a működését, pedig én terveztem, és a "segway"-ben jól működik. A lényeg: ir2302 Vcc=15V, Vezérelt fesz=24V. A mérés= ha pwm_1=0V, pwm_2=~60%=2.39V. Ekkor Q1 G= ~0V (23mV), Q2 G=15V, Q3 G=26V, Q4 G=4.78V. A Q4 gate-jén miért van fesz? 4.78V-nál már nyitva van, vagy tévedek? Akkor viszont zárlat lenne. Ha viszont emelem a kitöltést, csökken a Q4 gate-re menő feszültség. 99%-os kitöltésnél, 64mV-ig esik vissza. El tudná nekem valaki magyarázni, hogy miért van ez így?
Szia.
A PWM jel miatt a Q3 és Q4 felváltva van nyitva és zárva a kitöltési tényező által meghatározott ideig. Ha Q3 vezet, akkor Q4 van zárva és fordítva. Gondolom a feszültséget digitális multiméterrel mérted, az pedig az "átlagot" mutatja.
Értem! Megmérem szkóppal. Ott legalább többet látok.
Köszönöm.
Üdv Mindenkinek!
Nekem is szükségem lenne egy kis segítségre ezen a téren. Van egy Siemens music centerem és ezen van egy bakelit lemezjátszó. De az aljába szerelték. Így aztán tartozik hozzá egy lift elektronika ami ki ill. be viszi a centerbe. Egyszerű kapcsolás de azért mégis gondot okoz. Nem én szedtem szét, ezért nem tudom, hogy melyik vezeték hova megy. A lényeg: van egy elektronika, úgy nézem "H" hidas vezérlés. Van két mikrokapcsoló (végállásnak) ki és betoláskor. Alaphelyzetbe a kapcsolók zárt állásba vannak. És van egy nyomógomb amivel el lehet indítani a kitolást és ha kint van akkor a visszazárást. Ehhez kérnék segítséget, hátha valakinek volt már ilyen problémája. Nem találok semmilyen rajzot erről a típusról - Siemens RS 285 - de más hasonló center is van, de ahhoz sem találtam rajzot. Az egy TEC TR7 vagy TR5-ös típusé is jó lenne. A kapcsolásban van két tranzisztor az elején amihez a nyomógomb tartozik. A másik részén van négy tranzisztor ez lehet a H híd. Meg itt van a négy forrtüske ahol a vezetékek voltak a két végálláskapcsolóé. Előre is köszönöm az ötleteket. |
Bejelentkezés
Hirdetés |