Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Hali.
Kiszedtem a FET-et a tápból, elkezdtem mérni dióda állásban a multival, de a G-D közt nem mutat semmit a müszer. Egyiknél sem. Ez igy normális?
Sziasztok! Előre is ne haragudjatok, kicsit hosszú lesz!
A gondom az hogy szeretném bővíteni az autó hifimet de nem világos pár kérdés! Jelenleg egy Clarion fejegységem van aminek 1 RCA kivezetése van (ha jól tudom 1.8 V) az első kérdésem mindjárt az hogy ha lecserélem a fejegységet akkor milyenre vagy melyikre? Persze fontos szempont az ára és hogy több RCA kivezetése legyen! Mi a szerepe a kivezetett feszültségnek? Vannak fejegységek 2, 2.5, 4 és 5 voltos kivezetéssel is! Ezek az értékek mennyit számítanak? Jelenleg egy Fli Audio TRAP 12 Twin Active mély ládám van a csomagtartóban és őt is szeretném megtartani illetve maximalizálni a teljesítményét! Ha megvan a fejegységem jönne még erősítő 1 vagy 2! AZ egyik variációm hogy fogok egy 4 csatist és meghajtom vele a négy hangszórót, a másik variáció hogy két 4 csatist hidalok és eszkábálok az ajtókba valami izmosabb szettet (most még gyáriak vannak)előre egy-egy közepet és magasat, hátulra az "ajtókba" (3ajtós Fiat Stilo) viszont szívem szerint befaragnék egy-egy 20 centis mélyet (ugye színpadkép). Itt felmerül a kérdés hogy milyen erősítők és milyen hangszórók? Tovább haladva a rendszeren felmerült a táp kérdése! A mostani akkum 55 Ah-s már kezd kiöregedni (bár még stabil de a jövő télre biztos lecserélem) így lesz egy plusz akkum amit hátra rakhatnék az erősítőknek és az új akkuval párhuzamba köthetek? Vagy elegánsabb megoldás (de jobb is?) egy kondenzátor? Olvastam olyat is hogy a kondi csak parasztvakítás, ez igaz lehet? Generátor hogy bírna el 2 akkuval? Ti hogy oldanátok meg? Fontos szempont a költséghatékonyság, nem vagyok politikus... De ne is gyertek SAL, MNC meg hasonló retkekkel! Igényes és erőteljes hifit szeretnék csinálni nem ilyen 2000 forintos szemetekkel telepakolni az autót! Továbbá igen, tudom hogy fontos a kábelezés is, rendesen biztosítékozni, szigetelni és normális keresztmetszetű kábeleket használni, és legyetek szívesek kerülni az olyan választ hogy "keress fel egy szakértőt"! Ez nem válasz és nem is segítség! A HE-n nem lennének fórumok ha ez így működne mert az hogy "keress fel egy szakértőt" minden kérdésre válasz lehet. Remélem sikerült leírnom érthetően a kérdéseimet! Előre is köszönök minden segítő hozzászólást! Szép estét! Üdv: Gyuri
Helló!
Ma sikerült csak újra foglalkoznom az erősítővel. Nos kiforrasztottam azt a bizonyos Q39-es FET-et és láss csodát, már nem volt zárlat . Szépen bekapcsolt, de még nem mertem üzembe helyezni, mert nem tudom egyáltalán működne-e nélküle!? Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de az nem lehet, hogy max így az egyik csatorna nem működne? Lehet egyáltalán e nélkül használni, tehát csak a maradék 3 FET-el? Válaszod előre is köszönöm és az eddigi segítségeket is, nagyon sokra mentem velük! Üdv, Gergő!
Sziasztok.
Olyan kérdésem lenne, hogy van egy Blaupunkt santa cruz mp36-os lejátszóm. Birtokomba került egy SAL 200 W-os szub. A rádió könyve azt írja, hogy van rajta előerősített szub kimenet. Kérdésem az lenne, hogy erősítő nélkül belehet-e kötni? A rádió kimenetei a mellékelt képen. Egy ilyen kábel kellene hozzá? Bővebben: Link Ha igen, lehet-e otthon csinálni, s hogyan? Előre is köszönöm.
üdv mindenkinek van egy boa mf 80 as erősítőm . az a baja hogy hiába van tápra helyezve.. tök süket. ellenben melegszik egy a 1016 tranyó. mi a kehélye neki??
Sziasztok
Még a tél elején építettem a kocsiba egy 500W-os véget. Az a problémám vele hogy ha a fejegység rádióra van kapcsolva és megy a mély is akkor, minél hangosabban szól a mély annál jobban recsegnek a magasok. Mit tudok vele csinálni? Van valami ötletetek? Az erősítőbe nincs L szűrő. Az erősítő 12V bemeneténél van egy 1F kondenzátor. Elé vagy mögé kellene kötni az induktivitást? Van itthon ETD49 meg eggyel kisebb magom. Arra hány menet kellene kb? Üdv: Suncorgo
Nem lehet. A kimenetei max 45W-ot tudnak. Ezt is általában 2ohm-ra. Ettől többet nem tudsz kihozni belőle.
1000 és 1 oka lehet. Jó lenne egy kapcsolás annak a tranzisztornak a környékéről. Az is lehet hogy valami fesz stab és akkor annak egy kicsit langyosodnia is kell üzemszerűen.
Idézet: „Mit tudok vele csinálni?” Rajzot szúrjál be mindenről. Idézet: „Az erősítőbe nincs L szűrő. Van itthon ETD49 meg eggyel kisebb magom. Arra hány menet kellene kb?” Az ETD milyen anyagból van? Ha valami jobb, pl valami tápnak való anyag, akkor inkább ne kínlódj vele, mert légrést kellene bele reszelned, és akkor se biztos, hogy bírná. Szerintem használj olyan toroid magot, ami a PC tápokban szokott lenni a kimeneti fojtó. Tudod az a sárga. Na abból tegyél egymás mellé 2 db-ot, és akkor biztos bírni fogja. Azt nézd meg, hogy egyforma anyagból legyenek. Az a szín jelölésén látszik, ha mind a kettő tök sárga, akkor jó lesz, vagy ha sárga, de az egyik oldala fehér, akkor is egyforma legyen a két mag. Kb elég lenne 3-7uH a tekercsnek. Áramnál meg számolj 4A/mm2 áramsűrűséggel. Ha ilyen fojtók mellett döntesz, akkor szólj, mert vannak adatlapjaim hozzájuk.
Szia!
Ne használd így! Idézet: „nem tudom egyáltalán működne-e nélküle!? Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de az nem lehet, hogy max így az egyik csatorna nem működne?” Működne, de nem sokáig... Mindkét csatorna ugyanúgy szólna, mert a tápjuk közös, viszont azon a félhullámon (mert felváltva kapcsolgatják a trafóra a 12V-ot!) ahol csak az 1 FET dolgozik, az a FET többet dolgozna, mint a másik két tesója, így ő megmurgyálna... Ha szakadásba halna (aminek kicsi az esélye) akkor a másik félhullámnyi FET szépen a kiegyenlítetlen egyirányú kapcsolóárammal felmágnesezné a gyűrűmagot, majd a kapcsolási veszteségektől, és vasveszteségtől ők is meghalnának! Tehát vagy veszel bele 4db IRFZ44-et (szigetelőlapostul), vagy szerzel egy ugyanilyet! Pityu
Szia!
Idézet: „Mi a szerepe a kivezetett feszültségnek? Vannak fejegységek 2, 2.5, 4 és 5 voltos kivezetéssel is! Ezek az értékek mennyit számítanak?” Csak a jel-zaj viszonya jobb! Mivel minden autóerősítőt, már 300mV-al ki lehet hajtani, ezért... Szerinted? Akkor már azt mondom, hogy teljesítmény kimenet, az is 6V-os, bár a TDA-k jele jó zajos... (mókusvakítás!) Idézet: „Itt felmerül a kérdés hogy milyen erősítők és milyen hangszórók?” Csak olyan, ami neked megfelel... Idézet: „A mostani akkum 55 Ah-s már kezd kiöregedni (bár még stabil de a jövő télre biztos lecserélem) így lesz egy plusz akkum amit hátra rakhatnék az erősítőknek és az új akkuval párhuzamba köthetek? Vagy elegánsabb megoldás (de jobb is?) egy kondenzátor? Olvastam olyat is hogy a kondi csak parasztvakítás, ez igaz lehet? Generátor hogy bírna el 2 akkuval? Ti hogy oldanátok meg?” A két akksit, leválasztó relével illik összekötni, ez akkor kapcsolja rá a hátsó akksit, az elsőre, ha már tölt az autó, és minimum 13,5V-ot elérte az akkufesz! A kondenzátor csak csökkenti a tápellátó rendszer belső ellenállását, viszont plusz energiát nem szolgáltat, csak annyit, amennyi a generátorodból jön, avagy az akkudban van! Viszont a nagyobb mélyek dinamikus lesugárzásában segíthet. A kábelezés méretezésében az energiaellátás, és az erősítők energia igénye, valós teljesítménye a meghatározó... Azt viszont ne várd, hogy márkákat fogunk említeni, mint töktutit! Mert vannak a kommersz márkák között is olyan minőségű termékek, mint a márkásabbak alsó kategóriásai, ezért ez is rád van bízva... Főleg amikor még a legmárkásabb sok tízezres cucc is made in china! Pityu
Így van összekötve belül. (rajz) Tehát az erősítő minél több áramot vesz fel annál jobban zavarja a rádiót.
ui: az inverter 65Khz-en megy azt hiszem... persze csak ha számít valamit
Szia!
Idézet: „Kérdésem az lenne, hogy erősítő nélkül belehet-e kötni?” Mit, hova? Mert ha az a kérdés, hogy a SUB-ra rákötheted-e a fej teljesítmény kimenetét, akkor rá, persze, viszont a 20W-jával nem hiszem, hogy nagy robaj lesz... Idézet: „Egy ilyen kábel kellene hozzá?” Ahhoz, hogy rákösd erősítő nélkül, ilyen kábel nem kell! Ugyanis ezen a kábelen vonalszintű jelkimenetek vannak, amik erősítőt hajtanak meg, nem hangfalat! Hangfal meghajtására alkalmas kimenet, az csak a négy hangszóró kimenet: FL,FR,RL,RR... Egyébként, ezek a vonal kimenetek kicsi sarukkal kivezethetők, majd RCA csati forrasztható rájuk! De még mindíg nem szól a 200W-os SUB-od! Pityu
Szia!
Ha saját gyártmányú az 500W-os mély, akkor van rá esély, hogy nem a tápon jön ám vissza a zavar, hanem rádiófrekvenciás zavar jön létre, a kapcsolófrekvencia felharmónikusaitól! Nekem annó egy gyári autós végfok, kompletten elnyomott minden rádióadást! Még jó, hogy a gyerek CD-ről nyomta mindíg a düccdüccöt! Ki tudod próbálni, ha a kocsiba beköltözöl egy másik rádióval, p.l. a mobilodon, és ha tápfüggetlenül ezen is zavarja a rádióvételt, akkor bizony meg..vtad! Pityu
Szia!
Visszaolvasol, és már párszor leírtuk az autóerősítő értelemszerú végigellenőrzését, végigmérését... Táp-végfok, előfok táp... No , meg jó lenne, minimum egy-két jó makrós belső fénykép a cuccról! Pityu
Azért én még megpróbálnám azt a segédtápot megtáplálni egy másik áramforrásról is. Nem-e ott alakul ki egy hurok.
A segédtápot miért nem tekerted már rá a kapcsolóüzemű tápra? Pikk pakk meg lenne oldva.
Szia!
Nem magyar, de részletesen leírja a javítás és az alkatrészek mérésének a menetét! Képekkel illusztrálva! Bővebben:Javítási segédlet Gyuri
Ha a teló rádióját dugom rá a fejegység aux bemenetére akkor azt hiszem semmi baj nincs.
Így is alig fért rá a magra a menetszám, meg a vastag rézsodrat a primeren. Csak 1 nap volt mire elkészültem vele
Sziasztok! Egy 4x400W-os erősítőt próbálok javítgatni. A probléma a következő: Multiméterrel mérve a trafó szekunder oldalán mindkét oldalon megvan 80V. Az egyenirányítás után a negatív ágban csak 19V, a pozitív ágban 60V körül. A diódák jók. A FET-ek folyamatosan 50% kitöltési tényezővel dolgoznak. Bármilyen nagyobb terhelés hatására a kimeneten a fesz. leesik 0V-ra. A trafón van még egy szekunder kicsit vékonyabb drótból, annak a kimenetén 30V van. Ezen is van egy diódahíd aminek a diódái a bekapcsolás után rövid időn belül forróak lesznek. Szerintetek mi lehet a kínja? Vagy mit nézzek meg? Az erősítő egyébként Toxic TX-1600N típusú.
Helló!
Rendben, köszönöm a választ!!! Azt tapasztaltam is, hogy működik , de akkor vigyázok vele és beszerzem mindenképp az általad javasolt FET-eket! Nagyon köszi még egyszer az összes tanácsot és segítséget ! Üdv Gergő!
Szia!
Melyik testhez képest mérted a 80V-ot, és a -19, +60-at? Remélem, nem a tápoldal testjéhez képest... Pityu
Szia! Direkt nem írtam h testhez képest, nehogy valaki rosszra gondoljon. Trafó szekunder oldalon, középkivezetéshez képest.
Sziasztok lenne egy buta kérdésem.
Van egy Pioneer GM-X404 négy csatornás erősítőm ami ch a és ch b bemenetes.Van is rajta egy kapcsoló. A kérdésem az lenne,hogy hídba lehet-e kötni külön az A illetve a B csatornát,vagy csak a képen látható A-B bal illetve A-B jobb oldalát lehet ? A két hátsó hangszórót szeretném hajtani vele és egy kicsi subot ezért lenne kérdés. A segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv! Következő problémám lenne kaptam egy SAGA audio autóerősítőt egyik oldalt a végtranyók és a táp fetek cseréje után működött. Összerakás előtt gondoltam megtakarítom a panelt (évekig volt egy poros garázsban) és a tisztitás után a védelem mindig lekapcsolja adott X idő elteltével.(pár másodperc) A védelem és táp környékén a kondikat kicseréltem és a jelenség még mindig fent áll. Ha sokáig hagyom állni akkor első inditásra egy picivel több ideig szól, de így is csak pár másodperc. Hozzá kell tennem hangerőtől függetlenül kb állandó az időtartam.
Sziasztok megoldottam a problémámat.Kipróbáltam,hogy működik-e hídkapcsolás A-A és B-B között és működik És ráadásul sokkal szebben szól mint a SAL WRC 500
Szia!
Kérdés főként, hogy mivel, és hogy takarítottad meg...? Remélem , nem használtál kontakt spray-t, avagy WD40-et...
Szia! Nem sima víz ecset és száritás. De már megoldódott a probléma valószinü kicsit száradt kondi volt, amit én is beraktam most már megfelelően működik. A másik kérdésem az lenne hogy a panelon feltüntetett végtranzisztor A1941 C5198, viszont TIP41 TIP42 van benne. Érdemes-e kicserélnem A1941-C5198 párosra? Terheretlenül 33volt szalad ki rajta és ebből számolva több mint 8amper a kimeneten, terhelve hallgatható torzitás mellett 20-21volt feszültséget mértem ami 5amper körül jön ki. TIP-ek 6 amperesek mig a A1941-C5198 10amperesek.
Üdv! Kérdéssel fordulok hozzátok mejben kaptam 1 Pioneer autós mp3-at.elég komoj a szerkezet,és annyi a baja, hogy nem jól rakták fel az előlapot,és elhajoltak a lamellák,ahol össze csatlakozik az előlap és a készülék.Az lenne a kérdésem hogy -hogy lehetne ezt orvosolni?előre is köszönöm.Üdv,Zsolt.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |