Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Azért mérd meg a jeladó ellenállását, mert annak függvényében lehet hogy módosítani kell az első tranyó bázisosztójának felső tagját, (1k jelenleg). A lényeg az, hogy a jeladó vezéreletlen állapotában a tranyó bázisán ne tudjon kialakulni a nyitófeszültségét meghaladó érték, és ez bizony már akkor előfordul, ha a jeladó ellenállása 100 ohm-nál nagyobb érték, és a tápfesz 12V. Ezenkívül azt is jó lenne kideríteni, hogy a vezérlés pillanatában pozitív irányú-e az impulzusa a jeladónak, vagy épp ellenkező, és csak egy későbbi időpontban vált át a kívánatos polaritásra. Többesélyes a dolog, főleg ha valami elektronikus gyújtással volt eredetileg szerelve.
Arra gondoltam hogy nagyobb, biztosabb szikra legyen, mert a megszakítás robi52-es nagyobbat ad...
Sziasztok ! szeretném valaki segitségét kérni , Motowell rs magnet gyujtás elektronikához ,ugyanis nincs szikra. trafo jo a nagy fesz tekercsböl jön ki áram.. tudna valaki rajzot adni hozzá ? vagy tanácsot ? csináltam pár képet rolla .. sürgös lenne... elöre is köszi!!!!Jah , és nem tudom mi az az alu bordás izé a gyujtáskapcsolonál ami 4 erintkezös es be van öntve mügyantaval! illetve a gyujtó trafo mellett is van egy ilyen mügyantas szar , gondolom az a fessz szabályzó????? Köszi a segitséget elöre is....
Idézet: „a gyujtó trafo mellett is van egy ilyen mügyantas szar , gondolom az a fessz szabályzó?????” Tévedsz, az a gyújtóelektronika, és valószínűleg az a hibás, ha a gerjesztőtekercs, és a jeladó is működőképes. Az alutokos négykivezetéses doboz a fesszabályzó.
Szia Mex! elöször is köszi a figyelmet meg a segitséget.. Következö a helyzet : a szomszédé ez a * , es ide adta hogy tisztitsam ki a karbuit mert beindult de lealt egy perc után
én ki tisztitottam a karbit erre eltünt a szikra . * tök ciki hogy mostmár még rosszabb mint volt. a gyujto trafora tettem 12 v ad szikra... a gyujtas allo részen egy tekercs kulombozik burkolat van rajta ( nagy fesz tekercs szerintem ) az ad aramot. de ha ra teszem a gyujto trafora a végét , eltunik a fesz már nem tudom mérni. ha ujra le veszem a traforol a sarut akkor inditozáskor megint ad feszt. amire mondtad hogy a gyujtas elektronika azt probáltam egy masikkal azzal sem jo. az lenne a kerdesem ,hogy a gyujtas allo reszen az a jel ado , vagy reed rellé , nem tudom mi az de ahogy a mágnes elhalad elötte az meg kene szakitson , ? mert folyamatos csont -ot mutat inditozáskor ... probáltam egy magnest kozeliteni es elvenni de tovabbra is csont nem szaggat... köszi a vállaszt..
Az a jeladó csak egy tekercset tartalmaz, kiviteltől függően 15 ohm-tól 500 ohm-ig terjed az ellenállása. Amikor a mágnes, (vagy bütyök) elhalad előtte ad egy impulzust, ami az elektronikában levő tirisztort indítja, és ekkor süti rá a gyújtókondi (ami szintén a műgyantával kiöntött dobozban van) energiáját a trafóra.
Szóval szó sincs róla, hogy az állórészen levő tekercs egyből a trafóra csatlakozik, ez más rendszerű csak az elektronikával együtt működőképes. A helyedbe végignézném az összes csatlakozást, és ha már minden kontakthiba, vagy esetleges vezetékzárlat fel van derítve, javítva, de ennek ellenére nincs szikra, akkor cserélném az elektronikát.
szia Mex! arrol a jeladorol beszéltem az elöbb... már mindent végig néztem és nem tallállok más hibát. az a jelado akkor ezekszerint ami elött a lendkerék pörög akkor szaggatnia kéne ? ha muszert ra teszem a jelado két kivezetésére dcf0042,és dcf0043 ábra gumi foglalatban ...???????
mert az nem szaggat senem szakit meg egy pillre sem folyamatos csont zárlatot mutat.. ha mágnest közelitek akkor sem .. ez lehet a hibás?
Bocs ha nagyon hülye vagyok , es ugy csinállok mintha nem ertenem , csak nagyon ki vagyok mar mert 2 hönapja itt ez a * ,és nem tudtam eddig felderiteni mi * baja lett. nem vagyok teljesen kezdö mert szoktama saját mociaimat butzkolni es többe kevesbé mindig sikerrel zarultak... de a szomszéd * ezekszerint ki fogott rajtam.. ezert kerek segitséget mert ugytünik van meg mit tanulnom.
A jeladóra csatlakoztasd a műszered, (feltételezem hogy valami digitális csuda), és tedd 200mV-os állásba.
Ezután hirtelen érints hozzá egy csavarhúzót, majd rántsd el, és a kijelzőn nagymértékű változást kell látni, ha nem zárlatos a tekercs. Egyébként mennyi az ellenállása? Már csak azért kérdem mert a "csont" zárlat nem tudom Nálad mennyit jelent ohm-ban, esetleg miliohm-ban.
Szia akimoka!
Az én kinai mocimnak is pont ugyanilyen a mágneskereke tekercse és a gyujtás elektronika is ilyen volt ameddig szét nem barkácsoltam ugyanis nekem sem akart szikrát adni egy "nagyjavitás" befejezése után mikor összeraktam.A végén kiderült azért hogy a gerjesztötekercs volt a zárlatos mert adott feszt de csak kb 40-50 voltot az meg nemvolt elég semmire.Azután mivel már ugyis szétvolt szedve az elektronika átnéztem más ami maradt belöle és kiderült hogy pic-es.Tehát a pici kinaiak jol elbonyolitották ezt a részét a dolgoknak.Amugy mivel már a régi ektronika annyira elvolt gányolva hogy nem is akart müködni ezért beledobtam egy invertert(555+nyáktrafó) és egy sima tirisztoros gyujtást ami a mai napig gond nélkül üzemel idestova már 1 éve.Annyi volt vele a bajom hogy a szikra nemjött "jókor" ezért a mágneskeréktartó aluminium felfogato csavar furatait kicsit kiszélesitettem és igy odébb birtam "tekerni" az egész alu lapot amire ugye a jeladotekercs van rögzitve.Ezután már sikerült belőnöm a jó poziciót és jókor jött a szikra!Gondolom a pic-es vezérlésbe valami késleltetö volt hogy egy pillanattal késöbb adja a szikrát mint ahogy a jelado az impulzust!A leirtakat tapasztalatként irtam(egy éve nekem is ráment 1 hónapom mire erre a kis hibára rájöttem és orvosoltam) remélem feltudod használni! Üdv:Sly
Szia Mex! Nos analog muszerem van ,és csak csipogo állásban mértem ugy probálgattam a leirtakat. de holnap reggel megmérem és eljátszom vele a csavarhuzos esetet amit ajánlottál! elöre is köszönöm a jo tanacsokat es a segitségeiteket! azonnal irni fogom hogy mit mondott az ohm, méteren pontosan..addig is thx!
Szia Sly! nagyon köszönöm hogy megosztottad velem a tapasztalatod es ,az ötletet! mivel nem az enyém ez a *, nagy beruházást nem akarok csinálni ,csak ha "már nállam * el ,illik rendesen visszaadni.." -gondolom én... ))) két elektronika van hozzá az eggyiket a tulaj rendelte hozzá,meg a gyári. ez a foton a gyári. majd holnap, le fotozom a másikat is.. de eggyikkel sem ad szikrát basszus...
Szia Mex! a jeladó jonak tunik a teszttel amit ajánlottál.
van viszont egy riaszto is ami inditas tiltos meg tavirányitos. hogyan tudnám a riasztot ki iktatni? esetleg erröl az elektronikárol bekötési rajzot nem tud valaki adni? köszi . üdv:akimoka
Szia Sly! a gerjesztö tekercs -et hogy tudom ki deriteni hogy megfelelö feszt ad e? mennyinek kell lenni kb
? hogy tudom kimérni? még azt kérdezném , mitöl lett zárlatos a gerjesztö tekercsed? vagy mitöl zárlatosodhat meg? mit csináltál vele ? ujra tekerted? thx. üdv:akimoka
Egyszerű CDI (AC-és) gyujtás, a fekete doboz a CDI,+ az alu a fesszabályzó. Ilyeneket rajzokat kerres a bekötéshez.
Valószinű a PIC az előgyujtásszabályzást csinálta, amitől megszabaditottad A nagyfesz tekercs sem biztos hogy rossz a 40-50 V, ha az 1 mágnesnél "jön ki", mert 1 fordulat alatt 3-4... mágnes több impulzust ad igy a kondin (+dióda) felmegy a fesz 2-300V-ra !
Nos, ha riasztó is van az áramkörben, mindjárt más a helyzet...
Ilyenkor rajz hiányában le kell követni a gerjesztőtekercs, és a jeladó vezetékezését, közvetlen csatlakozik-e az elektronikára? Ha igen, akkor az elektronikának van egy tiltó vezetéke, ezt kell beazonosítani, ez valószínűleg elmegy a riasztó felé is. Ha az elektronika igényel tápfeszültséget, ellenőrizni kell, hogy bekapcsolt gyújtásnál megvan-e, vagy a riasztó beleszól ebbe is. Sajnos látatlanba nem tudok jobb tanácsokat adni, csak valószínűsítem, hogy a gyújtásnak kutya baja, csak a riasztó okozza a gondot... Ennek a kínai csudának van márkája, egyéb azonosítója?
Szia Mex ! Motowell rs magnet sport 50ccm. hogy deritsem fel a tilto vezetéket?
Szia Mex,!és a többiek.. persze..SIKER! Nagyon köszönöm mindjájatoknak a segitségét és tanácsait!
a riaszto forrasztasai ahol a kábel kötegbe be forrasztották takony munka volt .. mindet átforrasztottam! a vezetéket amit mondtál Mex az elektronikábol kijövöt sikeresen felderitettem és le választottam a riasztorol! tényleg az volt a hiba . pocre indul, nagyon jol porog,és k ... örült neki a gazdája...(meg persze én is ) hhogy segitettetek ... és sikerrel jártam! meg mértem a nagy fesz tekercset mikor inditoztam es 120, 130 V ot adott , akkor már kezdtem örülni...aztan mikor minden forrasztast at forrasztottam ,és le vállasztottam a vezetéket megjött a nagyfesz..hála nektek..köszi mégegyszer ! maradok a közelben ...
Szia akimoka!
Azt hiszem, a többiek nevében is írhatom szívesen segítettünk, hiszen erről szól a fórum,és jó látni, ha a billentyűk nyüstölését siker követi.
Mex!
Valami baj van a kapcsolásommal ( nyugalmi helyzetben a T3 kollektoron testnek kéne lenni, de táp van, a T2 emitteren test van, bázisán meg 30 mV. A T1 bázisára nincs rákötve a jeladó, az lehet a baj? (a jeladó 140 ohm)
Persze! A jeladó helyét zárd rövidre. R1 mekkora?
Közben én is nézegettem, csak nekem lassabban megy a dolog
Az R1-et 4 k-ra vettem, és most mértem, hogy a T1 B-n 5V van, tehát akkor az nyitva, T2 zárva, ezáltal a T3 is - jól gondolom? A diódát sorba tettem, ahogy a rajzon, hogy a negatív impulzus ne játszon, de így akkor kell még a T1 bázis meg test közé pár100 ohm, ugye? Az impulzus tekercs nem tudom, mekkorát ad, azt még nem tudtam kimérni, ártalmas lehet az, ha túl nagy? Érdemes zenert tenni rá?
100 ohmal és az utolsó rajzon lévő elrendezéssel műxik. Ökörsütögető szikrát ad, holnap megnézem a motoron is.
Kösz a segítséget!
Szia Mex! köszönöm mégeggyszer ....üdv.. u.i. pöc re indul a gép és fekteti az orát )70-80) thx..
Az a dióda és az ellenállás nem kell. Az impulzustekercs a maga 100 egynéhány Ohm -jával lehúzza testre a bázist. Ha viszont indukál 0,6-0,7 V-ot az már vezérli a tranzisztort. Ha diódát teszel oda akkor még +0,6V kell a vezérléshez.
Sziasztok. Van nekünk egy Piaggio nrg robogónk, ami nem indult be. Múlthéten sikerült kiderítenem, miért: Anyum exférje bosszúból elvágta a benzincsövet. Ezt múlthéten kicseréltem, utána pöccre indult, párszor leállítottam, utána megint pöccre indult. Másnap viszont már nagyon nehezen indult be, de ha beindult, utána leállítás után megint pöccre indult. Most eltelt egy hét, vettünk bele benzint, meg mivel tudomásom szerint 2 ütemű, vettünk bele kétütemű motorolajat. Az ülés alatt 2 tank van, az egyikre "gasoline" vagy valami hasonló van írva, oda megy a benzin, a másikra meg "oil" van írva. Ugye jól gondolom, hogy ebbe a robogóba nem kell keveréket csinálni, hanem magának keveri össze, és ezért van rajta 2 tank? A másik gondom, hogy most viszont nem indul be. Most kiszedtem a gyertyát, ami fekete olajos volt, pedig múlthéten szépen megpucoltam, most megint letörölgettem, de utána sem indul. Szóval az egyik kérdésem, hogy jól öntöttem-e bele a kétütemű olajat, és nem kell-e nekem sajátkezűleg összekevernem, a másik kérdésem, milyen gyertya kellhet bele, a harmadik, pedig hogy miért nem indul be, és amikor múlthéten pénteken pöccre indult, szombaton miért indult nehezen? Könnyen elképzelhetőnek tartom, hogy Anyum exférje még valamit megbabrált rajta bosszúból, de sajnos én nem nagyon értek a motorokhoz, így bármilyen segtő ötletet szívesen vennék!
Nem kell keverned keveréket a gép maga megteszi ezt,jól öntötted bele az olajat és a benzint.A gyanúm az,hogy a vákuumszelep miatt indul nehezen,sokat kell rugdosni vagy önindítózni mire elindul.Nekem egy Suzuki sepiam van,hasonló gondokkal küzdök már nagyon régóta,nem tudom a konkrét okát,az enyémen mechanikus szívató van,gondolom a tiéden elektronikus az is,ez is okozhat gondot.Szikra van a gyertyán,ellenőrizd s máris egy hibával kevesebb.A boltban megtudják mondani milyen gyertya kell a gépbe.
Sziasztok!!!
Nekem van egy Aprilia RS 125-ös sportmotorom, ami 1997-es évjáratú, és CDI gyújtással rendelkezik!!! Gyári állapotában nincs fordulatszám szabályozó benne, ezért Müller Szabolcs által készített elektronikát szeretném beleépíteni a motorba!!! Abban kérném a segítségeteket, hogy a tekercses jeladó jelet, amihez hozzá kellene kötnöm párhuzamosan a vezetéket, azt hol találhatom a motorban??? Segítségeteket előre is nagyon szépen köszönöm!!! |
Bejelentkezés
Hirdetés |