Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Hegesztő trafó
Hú ha mi lesz ennek a terheletlen áram felvétele. Ennyire jó a vas minőség? Vagy a gyári menetszám is ennyi.
Igen, az az 1,45T kicsit soknak tűnik. A legjobb módszer megmérni az összerakott vasat (régi HE vagy RT újságban le van írva a menete), és akkor kiderül hogy meddig gerjeszthető.
Én úgy gondoltam, hogy feltekerem a 230-as primert, meg az 50V-os szekundert, aztán mehet egy próba, és ha úgy működik ahogy kell, akkor jó, ha nem, akkor még lehet alakítani a menetszámokon. Egyébként a "mágneses erősítő" hegesztőm is 1,4-1,5 közé van tekerve környékére van tekerve. Közbe épp azon végzem az utolsó simításokat.
A név jól ráragadt, még a végén én is tekerek egy hasonlót. Vektor konverzió kísérlete céljából, Igaz jelenleg máson töröm a fejem.
Hát egész pofás kis gépezetnek néz ki. Sok sikert a megépítéshez
![]() ![]()
Tisztelt fórumtársak.Szeretnék csinálni egy hegesztőtrafót csak úgy hobbiszinten nem intenziv munkára.Az lenne a kérdésem hogy 10 mm2 műagyag szigetelésű vezeték meg felel e szekundernek mivel már ez meg van és nem kell érte fizetni kb olyan 20 m menne rá.
A 10mm2 még csak-csak, de a műanyag szigetelések nem hőállóak, ~60C°-nál lágyul, büdösödik, oszt nem szigetel. Javíthatsz a dolgon, ha lenyúzod, és áttekered Teflon szalaggal (a gázszerelős jobb, de jó a vizes is), nyersz egy csomó helyet, és hőálló. 3 rétegben, átlapoltan. Tekercselés után spárgával jól megkötözöd, hogy ne tudjon ficeregni, mert kikophat, aszt' zárlat. Mekkora vasad van? A 20m miből jött?
Az tökéletes! Csinálni kell egy kis blankoló szerkezetet rá, egy csövet megvágsz hosszába egy szakaszon, és ott belógatsz egy darab késpengét, majd ebbe a csőbe végigtolod a kábelt, és lerántod a kabátját. Utána veszel tekercselő boltba 4mm-es varniscsövet, aminek métere 35-45fFt között kell legyen, ezt a csövet 1,5-2m-es darabokba ráhúzod, és kész a 200fokig hőálló huzal, amivel olyan 80A-el egészségesen lehet hegeszteni, 120-130A-el meg léghűtés mellett izzó tekercsekkel elmenne. Ha még most állsz neki majd tekerni, javaslom, hogy egy darab alu lemez csíkot csúsztass be a tekercsek közé, és így könnyen fel tudsz majd szerelni hőkapcsolót.
Köszönöm a válaszokat.A 20 m onnan jött hogy ennyit tekertem le lényegében ez egy kész trafó volt ameddig meg nem akartam csapolni úgy 17 v nál.Na de zárlatos lett és mérgemben letekertem és elvagdaltam 1 m-es darabokba.Ez valami profilhuzal volt 2.5X6mm de nagyon kemény anyag.Olvastam hogy kilehet lágyítani gondolkodom meg érné e és össze forrasztani és tesa szalaggal szigetelni.Szerintetek méterenkénti forrasztás egészséges?
Hát a méterenkénti forrasztás egészségesebb, mint a tesa szalagos szigetelés. Ha réz akkor mindenképp érdemes lenne valamit megpróbálni. Nehogy próbáld lágyítani, mert ahogy hajtogatod, vagy hevíted, az oxigén (oxid) tartalma megnövekszik a réznek, vagy megritkul a szerkezete, és romlik a vezetőképessége. Mindenképp ajánlom a varniscsövet, mert bírja a strapát, és hőálló. Én is kísérleteztem papír festő szalaggal, de amikor fél nap tekergetés (mert lassú egy meló huzalt betekerni szigetelővel) munkája ment a kukába, akkor már ideges lettem, pár menet összezárt, mert a papírszalagot elnyeste a merev kábel tekerés közben. A varniscsővel minden jó, vékony is viszonylag, bírja a mechanikai hatásokat, és hőálló. Gondolom jól beimpregnálták a trafót, aztán ahogy letekerted a lakkozás szakadt, tört mindenhol, és az újratekerésnél már lett pár zárlatos menet...
Anno (1965 Ganz Vill. M.) a rúd tekercseléseknél, ha kellet, többször is lágyítottunk, azt' semmi probléma nem volt. Utána a szigetelőnők warnish-szalaggal szigetelték. Ha vörösrézzel (ezüsttel) tudod forrasztani, akkor jó. Mindenképpen sablonon kell tekercselni, mert lágyan is elég húzós. Gondolom élére volt tekercselve, neked jó lesz lapjára is.
Köszönöm válaszod bizony úgy volt ahogy mondod nagyon töredezett pedig lakkoztam is.A lágyítás pedig nagyon jó volna mert nagyon kemény.Nagyon sokat rontana rajta a lágyítás miben nyilvánulna meg a veszteség több menet kellene rá?Mert nincs több vezeték csak amit letekertem.Amúgy a lágyítást gáz perzselővel gondolnám.
Köszi de lapjára volt tekerve.Forrasztani meg gyantás/műszercinre gondoltam fél-fél cm-en összereszelem gyökben és így síkban lesz nincs más lehetőségem,de ha van jobb ötlet szívesen veszem.
Hát inkább ne, nagyon gyér a szilárdsága (komoly erők vannak ott). Ha van a közeledben valami műhely, pár pesóért megforrasztják, megéri. Van más lehetőség még: annyi hüvelyt gyártasz, ahány forrasztás, és hüvelyben forrasztod össze (f.ónnal). 12-15mm-es hüvelyek min. 0.5mm falvastagság. A sarkoknál így is macerás lesz.
Folyt, köv: ha sarokra jutna egy kötés, elhúzással lehet tehermentesíteni, lehet fél sorral több lesz, de jó lesz.(és a levegő is jobban jár közte)
Köszi a tippet látom nagyon macerás dolog az egész várok még hátha kialakul valami vezeték és nem kell forrasztani.
Nem lelombozódni (itt a tavasz!), amíg vársz el is készülne. És a sikerélmény (elq...m, de megcsináltam!)? Keress egy (hegesztő)szakit, víz(gáz)szerelő is tud ilyet.
Eszedbe ne jusson forrasztással toldani méterenként. Még a két darabból álló huzalt is a tekercs mellett toldom. Hogy miért? Mert a toldásnál még ipari ezüst használata esetén is előfordul,hogy feltekeréskor a keletkező mechanikai feszítőerő hatására elpattan a toldás. Ónnal szinte lehetetlen úgy megoldani,hogy el ne törjön. Hidd el, én már kipróbáltam. Használt profilhuzal szerintem több helyen is beszerezhető, MÉH-telepeken.
A szilikonos üvegszálas szigetelőcsővel való szigetelés viszont jó ötlet. Lehet kapni tetszőleges hosszúságban, én is 20-30m-es darabokat szoktam venni.
Szerintem az olcsóság jegyébe térj vissza a 10 mm2 vezetékhez. Levágod a szigetelést újra szigeteled amit itt ajánlottak,varnis cső, szilikonos cső, én például cipő gyári erősítő szalaggal szoktam de jó a szurkos szigetelő szalag is mind kettő öntapadós. Csak azt nem értem mért nem szedted szét a vas magot? A meg csapolás is könnyebb lett volna. Most is érdemes szét szedni a tekeréshez, mert sérülni fog a szigetelés szét szedés nélkül.
Az ónos forrasztás azért is bibis, mert az ólmos ón 160-180 fok körül olvad. Egyébként lehet megpróbálnék egy olyat, hogy kifúrnám az egyik huzal végét, és egy önfúrós csavarral átnyomnám a másikat, és úgy össze, majd a csavar kilógó részét flexxel megsimogatnám(ez így elég lapos is lehetne), és akkor 2 méretű varnis csövet vennék, egy sima méret, amiből 96 centis darabokat vágnék, meg egy olyat, amibe belefér a toldás, és oda 10 centis darabokat húznék, ha sikerülne a toldásokat nem a trafó ablakba csinálni, akkor nem is lenne annyira nagy gond, hogy kicsit kövérebb a tekercs. Persze sose csavaroztam még opel csavarral profilhuzalt
![]() Vagy esetleg megónoznám a szélső 2-3 centit mindkettőnek, aztán 180 fokba vissza hajtanám kampót formálva, majd kalapáccsal adnék a szájának, hogy eredeti vastagságra simuljon. A szélét, ahol kilapul elköszörülném, aztán rámelegítenék, hogy az ónozás is fogja. Esetleg még az is megfontolandó lehetne, hogy méterenként csinálsz egy kivezetést, 5-6-os csavarokkal összefogatnád, és akkor úgy nézne ki, mint egy összegabalyodott szemét, de lenne bőven kivezetésed ![]()
Nem oljan nagy macera a réz összeHEGesztése, mert mindenképen hegesztened kellene! 1083C.foknál olvad, ekkora méretben a legegyszerűbb megoldás házilagos kivitelezésnél egy Gázforrasztó ceruza! Természetesen nem a legsilányabb darab. Utánna összetekerném vödör vagy kád méretre, felmelegíteném majd vízfürdő. Szigetelés, tekerés, örülés
![]()
Te használtál már ilyen ceruzát? Rézolvasztásra? Mintha láttam volna már réz hegesztő elektródát...
Régebben igen(silány volt a minősége), mostanában AWI-val
![]() Sok türelem kell hozzá, meg borax! A réz kicsit furán olvad(melegíted aztán egyik pillanatról a másikra már el is cseppent). OK 94.25-re gondolsz? Olyant még nem ettem ![]()
Ilyesmi, csak vaterán volt viszonylag olcsón, de most nem találom. Szívesen kipróbálnám.
Talán itt!, de nemtudom hogy egy-két darabhoz mit szólnak?
![]()
Helló és ha lágyítás után szegecselném rézzel?
Ha a villanymozdonyok hajtómotor-főpólustekercseiben megfelelt a hüvelyes-ónos forrasztásos toldás (pedig ott van igénybevétel!), akkor egy hegesztőtrafóban is jó lesz. Nem véletlenül írtam az elhúzásos tehermentesítést. A technológia min. 60 éves, és működött! Nem emiatt szűnt meg a magyar mozdonygyártás! (mint tudjuk). A hegesztés, (ezüst)keményforrasztás, szintén bevált technológia. Az ujjnyi vastag rúdtekercseléseknél használtuk, pedig ott olyan ED-erők voltak, hogy a 16-os csavart is eltépték! A többi módszer felejtős.
Úgy látom be keményítettél, Egyébként a hűtő kompresszorok csőbekötésére is ezüst forrasz anyagot használtak. Ma már az ón is elég úgy látszik 20-25 bar körüli nyomás is fel lép. Az oxigén az univerzális szerszám.
Jól látod
![]()
Köszönöm mindenkinek a jó és hasznos tanácsokat látom vannak azért még mindent tudó szakemberek.Minden tiszteletem az övék!De én feladom ne forrasztok és szegecselek irány a méhtelep.Lemértem 2.4 kg adnak érte valamit meg az össze hegesztés ára és veszek újat amilyen volt.A 10 mm2 ről sem éri meg lehúzni a műanyag szigetelést mer a warnis cső is ugye 20 m nem kis pénz.Ja és akkor még lágyítsam vagy lesz tökéletes vagy nem...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |