Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Hello Mindenkinek!
A segítségeteket szeretném kérni. Nagyapám hagyatékából előkerült egy ( Siemens MG 3606 D ) villanymotor. Eddig köszörűkövet hajtott, és egy 4,2 mF-os kondi volt rákötve. Amúgy természetesen 3 fázisú motorról van szó, 220ról működtetve. Na vissza a kondihoz: azt mondta egy papa a boltban (mikor ma újat vettem), hogy ezt a kondit annak idején neoncsövek feszültség szabályzásához használták, és ilyen már nincs, ellenben adott egy 5mf-osat. Elhoztam, mert ki akartam próbálni, hogy működik-e egyáltalán a motor. Működik, jár szépen, de elég alacsony fordulaton. A kérdésem az lenne, nem, tudnátok segíteni, hogy milyen teljesítményű lehet ez a motor, ill. hogy mekkora kondival érdemes próbálkozni, hogy magasabb fordulatot érjek el (abban biztos vagyok, hogy nem ez a max!)? Sajnos semmilyen tábla nincs rajta, csak annyi, hogy SIEMENS MG 3606 D. A szélessége 15 cm, a hossza (tengely nélkül) 18 cm. Súlya 7,5 kg. Köszönöm előre is, már azt is, ha valaki végigolvasta a hsz-omat!
A motor névleges fordulatszáma kb. 2880 fordulat/perc lesz. A más frekvencia más fordulatot fog jelenteni csupán, mint jelezte liderces is. Áramfelvétele is módosulni fog de nem számottevően.
Pontosítás a kondival kapcsolatban: a 4,2 µF-ost a 40W-os hagyományos fénycsöves kapcsolásoknál használták fázisjavításra, azaz meddő áram kompenzálásra, hogy a haszontalan meddő áram ne fűtse fölöslegesen a vezetékhálózatot. A fénycső nem neon(cső) gázzal töltött hanem higannyal és nem teljesítmény szabályozásra hanem hamár szabályozást modunk akkor az meddőáram beállítására kell. De a kondi léte nem feltétel a cső müködésének.
Az 5 µF kondi értéke nem számontevő külömbség az eredetihez képest, jó lehet. Habár lehet,hogy több kondit kívánna a motor ha nincs ereje. A fordulatszámot nem a kondi határozza meg mint írtam elöbb is hanem a tápláló (hálózati) frekvencia. A motor szerintem legfeljebb 500Wos lehet de egy fázisról járatva ennél kissebb. Ha jól látom csillagba van köte, ez nem jó megoldás 230Von, deltába kell kötni mint rajzoltam ebben a hozzászolásban (#1201053)
Köszönöm
A teljesitmény mennyivel csökken?
Szia! ....kb. 1/3 részével lesz kevesebb, az az 1.75-szörösével. (kb. 370W)
Szia!
Ezt most konkrétan nem értem.3000w-nak az 1/3-a 1000
VIM kolléga valószínűleg elnézte a címzettet.
De neked lehet problémád lesz a 3 fázissal is, már ha 3f a motorod. Jól nézd meg az adatlapját. A 60 Hz -es világban a 220, az nálunk a 380 (400) -nak felel meg, az a háromfázisú hálózat vonali feszültsége.
Szia!
Az adattáblán ez áll:230v. 3kw. 3240 fordulat/perc,60herc. Kb 2 aperal többet huz mint ami az adattáblán feltűntetve de nem melegszik és tökéletesen müködik,igy csak arra lennék kiváncsi hogy mennyivel gyengébb 50 hercen
Nem gyengébb lesz, csak lassabban forog, meg jobban melegszik (2880f/p). A teljesítménye ezáltal esik, 5/6-od részére, kb 2,5kW-ra.
Köszönöm szépen a segítséget! Átkötöm akkor deltára holnap. ÉS akkor mekkora kondival próbálkozzak? Egyébként ha túl nagyot kötök rá, lehet valami komoly probléma belőle? Én 25mF-ra gondoltam. Plusz akkor egy frekvenciaváltóval tudom növelni a fordulatszámot? Egy nagyon egyszerű kis egyengetőt építenék, amiatt kérdezem. Köszönöm előre is!
Mivel elektromos adatok nincsenek a motoron így nehéz pontos választ adni. Korábban nem foglalkoztam a rendelkezésre álló típus számmal, ezt "értelmezve" a 3606 típus lehet, hogy 6 pólusú motort jelent mely 50Hz-en 960 ford/percet jelent. Valószínüen ezért forog lassan mert ilyen típusú.
A kondi értékét megítélni áram adat hílyán nehéz, próbálkozni kell melyikkel jó, melyikkel nem melegszik langyosnál jobban. Ha frekiváltót használnál, azok ha egy fázisról táplált is, mindig három fázisú a kimenete, azaz akkor a kondi nem kell a motorhoz. Attól függően, hogy egy vagy három fázis betápos-e a frekiváltó, deltába vagy csillagba kell kötni a motort. Frekiváltóval akár 400Hz-vel is hajtható a motor de ekkor már sok paramétert figyelembe kell venni, no meg a csapágyazás milyenségét is.
Szerintem a 400 Hz már túl sok lesz azért Hatalmas szlippje lesz a motornak és melegedni fog nagyon. Az a tapasztalatom hogy az alacsonyabb fordulatú motorok jobban bírják a magasabb frekvenciát.
Ez a motor 50 Hz készült, 100 Hz talán, a vasminőség nem teszi lehetővé a tűrhető működést. Az igaz hogy láttam 150 Hz motort de valószínű ott a vas jobb volt.
"Szegény ember vízzel főz."
Hajógyár asztalosműhely, <40 év. A frekiváltót abban az időben még umformernek hívták. Az áramellátást állandóan futó 400 Hz-es generátor adta, a marómotorok ezzel pörögtek ~18000 fordulattal. A tekercselés erre a frekire készült, a vasmag ugyanolyan volt, az egyetlen eltérés, hogy alu helyett rézből készült a rövidrezárt kalicka. Még az is eltöredezett.>
Jó ezt tudni, megkérdezném a motor teljesítménye nőt e.
Természetesen, hiszen a teljesítmény=fordulatszám*nyomaték. A nyomatékot a forgórész átmérője és hossza adja, a fordulatszám a változó. Gondolom, nem bírta a X-szerest, de akkor is sokszorosa az 50 Hz-esnek.
Sziasztok!
Olyan problémám lett, hogy van egy kis esztergám, aminek elfüstölt a motorja. Sikerült beszereznem három jó kinézetű motort. Az aranyszínű 230 voltos. Nagyon jó lenne, de nem indul el terheléssel, az ékszíj nélkül jól forog. Van még kettő darab 380 voltos, viszont nincs 380 volt a házban. Abban kérném a hozzáértők segítségét, hogy a kettő darab 380-as motorból valamelyiknek a 230 voltos bekötésében segítsen (nincs rajtuk adattábla). Esetleg a 230 voltos motornál hogyan lehetne indulásnál rávenni, hogy el is induljon? És ha lehet, akkor egyszerű és olcsó legyen a megoldás. Előre is köszönöm a segítségeteket.
Mekkora teljesítmény kell az esztergádhoz? A 230 V-os motor 360 W-os. Ha kevés a nyomatéka, meg kell nézni, épek-e a kondik!
A 30-as képen ventillátormotor van, ami 120- legfeljebb 250 W-os. 230V-ról ~2/3-át tudja, ennél mindenképpen több az első. A 20-as kép sem túl bíztató. Legalább hossz-átmérő adatokat melléírhatnál.
Az eszterga motorja idáig elméletileg 400 W-os volt, de ez elég kicsi. Lehetne erősebb, de most csak ilyen motorok vannak nekem. A 360 W-os motorba tettem egy másik kondit, de csak 12 mikros volt. Azzal sem indult. A mérete ennek 20x12 cm. A 20-as képen látható motornak van adattáblája, a képen látható. A mérete 20x13 cm. A 30-as képen látható motor mérete 15x11 cm.
Üdv!
Ez egy Einhell műszerész eszterga.
Szia! Erről a típusról van szó? A 31. oldaltól van a magyar nyelvű része. Valóban elegendő hozzá a 400W-os motor. A 10. képen látható motor amit mutattál az valami ukrajnai szivattyúmotor (elektronasszosz). Annak hozzávetőlegesen elég volna a teljesítménye az esztergádba. A szóban forgó motor kapocsdeknijében (látszik a képen) volna egy indító relé, ami a kondenzátorokat bekapcsolja induláskor? Talán csak a kapacitás értékekkel lesz a probléma, hogy ki vannak száradva és ezért nem megfelelő az értékük az indításhoz.
Szia!
Ennek az esztergának az elődjéről van szó. Einhell MTB 3000. A 10 képen látható dekniben 2 darab 10 mikrós kondi van és az a fekete kis alkatrész valamilyen motorvédelem. Ha lefogom a motort, akkor pár másodperc múlva lekapcsol, majd egy idő után újból lehet indítani a motort.
Üdv! A 10-es képen látható motorban 2 darab 10 mikrós kondi volt. Tettem még hozzá egy 12 és egy 16 mikrósat. Így 48 mikrós lett és elindul. Igazából hány mikrós kellene hozzá? Köszi a segítséget.
....vagy az, mármint motorvédelem az a fekete "bigyusz". Ezekkel a motorokkal az a "gond" (állandó üzemű kondenzátoros), hogy induláskor harmat gyengék, de ha felpörögnek, nekik van a legkedvezőbb nyomatékuk az asszinkronosak között. Ezért is volt szivattyúra alkalmazva a 10. képen látható darab, mert ott nincs szükség nagy indító nyomatékra, csak a nyomás kialakulásakor. Neked pedig olyan motor kellene, ami induláskor is kellő nyomatékot tudna produkálni. Ebben az esetben lehet segíteni ezen a motoron, úgy, hogy a meglévő kapacitáshoz (aminek 20-25mikrofarádnak és 400V feszültségűnek kellene lennie) még ugyanennyit (25mikro.) kell indításkor rákapcsolni a motorra, amíg az fel nem pörög az üzemi fordulatra. Onnan már bírnia kell a tőle elvárható nyomatékot. Amit írtál értékeket azzal is jónak kell lennie, de indítás után ezeket le kell választani. Jó esztergálást!
Szia!
Ha rajta hagyom a kb 50 mikrót, akkor mi baja lesz?
Le fog égni! Csak azt az értéket hagyhatod rajta üzemszerűen amivel eddig is üzemelt! A plusz kapacitás csak átmeneti segítség a nehézségek áthidalására! :yes:
Szia!
Ha így kötöm be, akkor az jó lesz (Motor bekötés.jpg)? Van ez a másik motorom (20a.jpg), erre milyen kondi kellene?
Így kellene bekötni! Amit rajzoltál azt felejtsd el! (..... deltába kell kötni, nem csillagba) A másik motorra szinte ugyanaz a kapacitás kellene, DE a teljesítményt azt felejtsd el, mert harmat gyenge lesz. Csak jó tanács, hogy ebben a motorban ne gondolkodj!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |