Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   69 / 196
(#) sfx232 válasza sfx232 hozzászólására (») Ápr 5, 2012 /
 
Sziasztok!
Továbbra is megvan a most már valószínűleg generátorból adódó problémám. (fesz. ingadozás ami a helyzetjelzőkön is látható)
Megmértük egy tárolós műszerrel az octaviat és egy diesel mondeot (2-2-kép) meg a szkóp képek alapjáraton az octaviarol.
Nekem úgy tűnik, mintha egy dióda nem menne rendesen............vagy "gerjedne" a fesz. szabályzó???
Minden javaslatot megköszönök, mert a szerviz szerint ez így normális!
(#) zolika60 válasza sfx232 hozzászólására (») Ápr 5, 2012 /
 
Ennyi energiával már levehetted volna azt a generátort. Lehet, hogy csak koszos. A feszültség szabályzó egy rugós érintkezővel csatlakozik a szerkezethez. Talán csak ott bizonytalan az érintkezés Esetleg valamelyik tekercs vagy dióda forrasztása repedt meg. Méréstől, ráolvasástól, jó az úgy mantrától nem javul meg.
(#) sfx232 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 5, 2012 /
 
Erre gondoltam én is (és nem a ráolvasásra...) csak nem akartam mindenképpen leszedni.
Ha valaki tudna egy rajzot ami segít a leszerelésben és szabályzó kiszerelésben, azt megköszönném!
(#) VIM válasza sfx232 hozzászólására (») Ápr 6, 2012 /
 
Szia! Mi is a motorkód? Lehet, hogy a fesszabályzó nem igazán tölti be a funkcióját.
(#) sfx232 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 6, 2012 /
 
A motorkód: BSE
1,6 MPI motor, és állítólag ez a motorvezérlő típus okozza a feszültségingadozást (a központi szerviz információja)
(#) kissi hozzászólása Ápr 7, 2012 /
 
Sziasztok!

OCTAVIA II műszerfalánál zörög valami ( mintha fellazult volna valami )... Van-e típushiba, illetve hogyan kell a műszeregységet kivenni, hogy ne csináljak sérülést ( csavarok, rögzítőfülek helye, száma ), jó lenne esetleg kép is róla ( a fórumban nem találtam ilyen képet! ) ?

Előre is köszi a segítséget!

Steve
(#) VIM válasza kissi hozzászólására (») Ápr 7, 2012 /
 
(#) VIM válasza sfx232 hozzászólására (») Ápr 7, 2012 /
 
Hááát sajnos erről még nincs infóm. A feszültségingadozást okozhatja a szénkefe elégtelen kommutációja is amitől olyan "zajos" lesz a szkópon a jelszint.
(#) kissi válasza VIM hozzászólására (») Ápr 7, 2012 /
 
Köszi, ezt láttam, de nem olyan, mint az enyém, ezért kérdeztem ! Nekem a műszerfal alján van valami takarólemez, azt húzzam meg vagy emeljem, hogy előjöjjenek a csavarok ( nem akarok eltörni, lepattintani semmit!) ?

Steve
(#) SzervízMacska válasza kissi hozzászólására (») Ápr 7, 2012 /
 
Szia. Kérdés, hogy a műszereket akarod-e kivenni, vagy a komplett műszerfalat bontani? Mert az utóbbihoz először a kormányoszlop vonalában lévő, műanyag díszléceket kell kipattintani. A világításkapcsolónál van egy kis trükk, mert azt előbb ki kell húzni, hogy a díszléc lepattintható legyen. Magát a kapcsolót rugó ellenében tengely irányban be kell nyomni, majd balra ütközésig elfordítani. Ekkor kihúzható az egész kapcsoló egység.
(#) kissi válasza SzervízMacska hozzászólására (») Ápr 7, 2012 /
 
Szia ! Köszönöm a leírást.
A műszereket ( a km órát, fordulatszámmérő dobozát együtt ) nyomkodva tudtam előidézni-megszüntetni a zajokat, ezért gondolom, hogy ott kellene először szétnéznem... A műszereket hogy vegyem ki ?

A műszerfal nekem a teljes kárpitos részt jelenti, levegőbefúvókkal, terelőkkel együtt (nem jól tudom ?!), én csak a műszeregységet szeretném kivadászni elsőkörben!
Steve
(#) SzervízMacska válasza SzervízMacska hozzászólására (») Ápr 7, 2012 /
 
Ha már levetted a két oldali díszléceket, láthatóak lesznek a 20-as torx csavarok, melyek a műszerfal alsó burkolatát rögzítik. De le kell pattintani az ajtó felőli oldaldeklit is, mert ott is fogja két csavar, sőt, ha jól rémlik, még az ülés magasságában is van újabb két csavar. Miután ezek mind ki lettek véve, az egész alsó burkolat hátrafelé kihúzható a pedáloknál lévő fém vezető sinekből. ( Összeszerelés fordított sorrendben. Fokozott figyelmet érdemes az utóbb említett sínekre és az alsó csavarokhoz tartozó lemezanyákra fordítani. )

Üdv.: Macsek
(#) SzervízMacska válasza kissi hozzászólására (») Ápr 7, 2012 /
 
Konkrétan ebből a tipusból még nem vettem ki a műszereket, úgyhogy ebben nem tudok segíteni a fenti részletességgel. De ahogy VIM már írta, ezek nagyjából egy kaptafára mennek. Egy minimális műszaki érzékkel hamar kivehető...
(#) kissi válasza SzervízMacska hozzászólására (») Ápr 7, 2012 /
 
Köszönöm a segítséget, majd próbálkozom (valószínűleg az ünnepek után) !

Steve
(#) RRR hozzászólása Ápr 10, 2012 /
 
Sziasztok!

A következő problémám van:
Octavia I. '98 AEE , mikor ráadom a gyújtást minden control lámpám világít néhány másodpercig majd elalszik.
Ha megáll a motor semmilyen lámpa nem gyullad ki.
Tud-e valaki segíteni, ha esetleg korábban már téma volt légyszíves írjatok, hol találom.
Előre is köszi!
(#) VIM válasza RRR hozzászólására (») Ápr 12, 2012 /
 
Szia! ITT már volt róla szó, hogyan lett ez a probléma megoldva. Csak ügyesen!
(#) kissi válasza kissi hozzászólására (») Ápr 12, 2012 /
 
Sziasztok!

Köszönöm a segítséget, nem kellet kivennem a műszeregységet. A zörgő, általam fémesnek hallott hang a parkolókártya lefogató műanyag vacak töréséből eredt! Mentségemre szólva, autóvillamossági kollégám is megnézte, ő is fémesnek hallotta a műszeregység felől, de több időt szentelve rá, megtaláltuk a hibát!

Mégegszer köszönöm a segítséget!

Steve
(#) Hari73 válasza Hosszulabu hozzászólására (») Ápr 13, 2012 /
 
Sziasztok!

Kiszereltem a műszerfalat kivettem a panelt de megakadtam.....,ahhoz,hogy a panelt teljesen lecsupaszítsam le kell vennem a műszerek mutatóit.
Nos megmondom őszintén nem merem feszegetni őket. :-S
Van valami tippetek,hogy hogyan kell fojtatnom.Legyek határozott és húzzam le izomból őket?
Előre is köszi a tippeket.
Üdv!

Hari
(#) zolika60 válasza Hari73 hozzászólására (») Ápr 13, 2012 / 1
 
Más módszer pedig nincs, mint a szelíd erőszak.
(#) Hari73 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 13, 2012 /
 
ok!
Akkor nekiesek......és reménykedem.
Köszi a gyors választ!
Üdv!

Hari
(#) hibbantpasi válasza Hari73 hozzászólására (») Ápr 13, 2012 / 1
 
Tekerd óvatosan húzás közben, simán lejön.(órajárással ellenkező irányban)

üdv: hp
(#) Hosszulabu válasza hibbantpasi hozzászólására (») Ápr 14, 2012 / 1
 
Igen,jól mondja a kolega,tekerd, és lejön !
Én is félve nyultam hozzá anno
(#) Hari73 válasza Hosszulabu hozzászólására (») Ápr 14, 2012 /
 
Köszi a gyors válaszokat.
A hiba biztos a szóban forgó "TLE 4276"-os IC körül van ,mert amikor szétszedtem -de a csatlakozók még rajta voltak- finoman nyomogattam az IC-t és a műszerek életre keltek.
Jó,hogy van ez a fórum,mert erre az életbe rá nem jöttem volna.(de szerintem szervizben sem)
Egyenlőre nem mertem leszedni a mutatókat......,amennyire hozzáfértem átforrasztottam a lábakat.Eddig működik a dolog. Hálás vagyok a tippért és a tanácsokért, sokat spóroltatok nekem.
Köszönöm!
Üdv! Hari
(#) bvvitya hozzászólása Ápr 18, 2012 /
 
Sziasztok!
Ti vagytok az utolsó esélyem.
Volna egy olyan problémám (Octavia 1,6 benzines 2000 évjárat) hogy nem működik a szivar gyújtó .
Volt egy FM transzmitterem és egyik napról a másikra meghalt vissza is vittem a boltba de nem volt rá szükségem így a pénzt választottam.
De így utólag kiderült hogy nem is az szart be hanem a szivargyújtó mivel a vettem a telefonhoz töltőt de nem tölt kipróbáltuk másik kocsiban működik. gondoltuk haverral hogy lopunk valahonnan áramot belső világításról de arról sem tölt. akkor jött az ötletem hogy vegyünk a rádiónak a forrásából de valamiért onnan se tölt a telefon ezt egyszerűen nem értem.
Villamossági szerelőhöz most nem tudom elvinni mert válság van és 1héten belül indulnék Svájcba oda meg nagyon kéne hogy a GPS-t tölteni tudjam menet közben. Kérem segítsen valaki.
Előre is köszönöm!
(#) zolika60 válasza bvvitya hozzászólására (») Ápr 18, 2012 /
 
A csatlakozót vizsgáld meg. Lehet, hogy a szegecselésnél kontakthibás. De az is lehet, hogy a test vezetéke nem érintkezik. Ne akarj máshonnan áramot vinni oda, mert abból bonyodalom lesz. Inkább azt keresd meg mi a gyári rendszer hibája. Kezd a biztosítékával. Nem olyan bonyolult rendszer fog az menni. Méréssel keresd a hibát, ne különféle kütyük bedugásával, mer az nem biztos módszer.
(#) VIM válasza bvvitya hozzászólására (») Ápr 18, 2012 /
 
Szia! Szerintem a transzmitter csatlakoztatásakor kiolvadt a szivargyújtó biztije. Rendkívül hanyag módon vannak összedobva a csatlakozón belül. A F41. sz. biztosítékot nézd meg az oldalsó táblán. Remélhetőleg csak ennyi lesz a gond. Az F1. jelű betétet is nézd meg, mert bizonyos típusoknál az is ide mutat.
(#) bvvitya válasza VIM hozzászólására (») Ápr 18, 2012 /
 
Hello!
A biztosíték rendben van.
De nekem az a legfurcsább hogy a magnótól próbáltam lopni az energiát és onnan se töltötte a telefont.
a töltőn (szivargyújtó USB átalakító) a vissza jelző lámpa világít de a telefon nem tölt, még próbáltam a belső világításról is csenni de ott se töltött a telefon
Nem értem egyszerűen a magnónál tutira kellett volna működni.
Ja másik kocsiban kipróbáltuk az eszközt és működik 100%.
Mi lehet a probléma?
Akkumulátor?
(ja még annyi hogy nem nagyon értek az elektronikához de gondoltam ezt azért meglehet oldani házilag.)
(#) zolika60 válasza bvvitya hozzászólására (») Ápr 18, 2012 /
 
Már írtam, hogy mérj. Meg azt is, hogy a testelést is nézd meg.
(#) bvvitya válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 18, 2012 /
 
Nem tudok mérni
(#) Hari73 válasza bvvitya hozzászólására (») Ápr 18, 2012 /
 
Szia!

No ez a problémám is megvolt.
Elmentem Skoda szervizbe és ott sem találták meg a gondot.Biztosíték ellenőrzés,méregetés meg ilyesmi megvolt de mivel az enyém SLX verzió (99-es kombi) valami olyasmit mondtak,hogy ez egy olyan komfortfokozatú ahol nem olyan egyszerű ezt a hibát orvosolni...,mert nem tudom mi,de valami vezérli azt a szivargyújtót....bla,bla... egy szó mint száz nem tudták orvosolni a problémát. Esetleg csak úgy ha beviszem és egy villamossági szerelő hosszú órákat keresgéli a hibát és persze nem is biztos ,hogy tudja orvosolni azt.Fizetni persze biztos kellene jó sokat,mert hát a hibakeresés sem ingyen van ugyebár.
Azt tudom tanácsolni amit én tettem.(hozzáteszem valószínűleg a szervizben is ezt tették volna)
Mivel az enyém kombi ezért a csomagtartóban is van egy szivargyújtó.Nagy biztivel, tehát nem okoz gondot az sem ha hátul ketyeg a hűtőtáska és elöl meg megy a GPS, vagy akármi.
A lényeg,hogy fogtam magam és a hátsó szivargyújtótól az utastéren keresztül a a szőnyeg alatt (kulturáltan) előrevezetékeztem az első szivargyújtóig és párhuzamosan rákötöttem.Természetesen ami rajta volt azt lekötöttem és leszigeteltem aztán vezérelje ami akarja.
2 éve tökéletesen működik és használom elől hátul mindegyiket.
Ennyi!
Üdv!
Hari
Következő: »»   69 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem