Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Sziasztok!
Továbbra is megvan a most már valószínűleg generátorból adódó problémám. (fesz. ingadozás ami a helyzetjelzőkön is látható) Megmértük egy tárolós műszerrel az octaviat és egy diesel mondeot (2-2-kép) meg a szkóp képek alapjáraton az octaviarol. Nekem úgy tűnik, mintha egy dióda nem menne rendesen............vagy "gerjedne" a fesz. szabályzó??? Minden javaslatot megköszönök, mert a szerviz szerint ez így normális!
Ennyi energiával már levehetted volna azt a generátort. Lehet, hogy csak koszos. A feszültség szabályzó egy rugós érintkezővel csatlakozik a szerkezethez. Talán csak ott bizonytalan az érintkezés Esetleg valamelyik tekercs vagy dióda forrasztása repedt meg. Méréstől, ráolvasástól, jó az úgy mantrától nem javul meg.
Erre gondoltam én is (és nem a ráolvasásra...) csak nem akartam mindenképpen leszedni.
Ha valaki tudna egy rajzot ami segít a leszerelésben és szabályzó kiszerelésben, azt megköszönném!
Szia! Mi is a motorkód? Lehet, hogy a fesszabályzó nem igazán tölti be a funkcióját.
A motorkód: BSE
1,6 MPI motor, és állítólag ez a motorvezérlő típus okozza a feszültségingadozást (a központi szerviz információja)
Sziasztok!
OCTAVIA II műszerfalánál zörög valami ( mintha fellazult volna valami )... Van-e típushiba, illetve hogyan kell a műszeregységet kivenni, hogy ne csináljak sérülést ( csavarok, rögzítőfülek helye, száma ), jó lenne esetleg kép is róla ( a fórumban nem találtam ilyen képet! ) ? Előre is köszi a segítséget! Steve
Szia! Bővebben: Link
Hááát sajnos erről még nincs infóm. A feszültségingadozást okozhatja a szénkefe elégtelen kommutációja is amitől olyan "zajos" lesz a szkópon a jelszint.
Köszi, ezt láttam, de nem olyan, mint az enyém, ezért kérdeztem ! Nekem a műszerfal alján van valami takarólemez, azt húzzam meg vagy emeljem, hogy előjöjjenek a csavarok ( nem akarok eltörni, lepattintani semmit!) ?
Steve
Szia. Kérdés, hogy a műszereket akarod-e kivenni, vagy a komplett műszerfalat bontani? Mert az utóbbihoz először a kormányoszlop vonalában lévő, műanyag díszléceket kell kipattintani. A világításkapcsolónál van egy kis trükk, mert azt előbb ki kell húzni, hogy a díszléc lepattintható legyen. Magát a kapcsolót rugó ellenében tengely irányban be kell nyomni, majd balra ütközésig elfordítani. Ekkor kihúzható az egész kapcsoló egység.
Szia ! Köszönöm a leírást.
A műszereket ( a km órát, fordulatszámmérő dobozát együtt ) nyomkodva tudtam előidézni-megszüntetni a zajokat, ezért gondolom, hogy ott kellene először szétnéznem... A műszereket hogy vegyem ki ? A műszerfal nekem a teljes kárpitos részt jelenti, levegőbefúvókkal, terelőkkel együtt (nem jól tudom ?!), én csak a műszeregységet szeretném kivadászni elsőkörben! Steve
Ha már levetted a két oldali díszléceket, láthatóak lesznek a 20-as torx csavarok, melyek a műszerfal alsó burkolatát rögzítik. De le kell pattintani az ajtó felőli oldaldeklit is, mert ott is fogja két csavar, sőt, ha jól rémlik, még az ülés magasságában is van újabb két csavar. Miután ezek mind ki lettek véve, az egész alsó burkolat hátrafelé kihúzható a pedáloknál lévő fém vezető sinekből. ( Összeszerelés fordított sorrendben. Fokozott figyelmet érdemes az utóbb említett sínekre és az alsó csavarokhoz tartozó lemezanyákra fordítani. )
Üdv.: Macsek
Konkrétan ebből a tipusból még nem vettem ki a műszereket, úgyhogy ebben nem tudok segíteni a fenti részletességgel. De ahogy VIM már írta, ezek nagyjából egy kaptafára mennek. Egy minimális műszaki érzékkel hamar kivehető...
Köszönöm a segítséget, majd próbálkozom (valószínűleg az ünnepek után) !
Steve
Sziasztok!
A következő problémám van: Octavia I. '98 AEE , mikor ráadom a gyújtást minden control lámpám világít néhány másodpercig majd elalszik. Ha megáll a motor semmilyen lámpa nem gyullad ki. Tud-e valaki segíteni, ha esetleg korábban már téma volt légyszíves írjatok, hol találom. Előre is köszi!
Szia! ITT már volt róla szó, hogyan lett ez a probléma megoldva. Csak ügyesen!
Sziasztok!
Köszönöm a segítséget, nem kellet kivennem a műszeregységet. A zörgő, általam fémesnek hallott hang a parkolókártya lefogató műanyag vacak töréséből eredt! Mentségemre szólva, autóvillamossági kollégám is megnézte, ő is fémesnek hallotta a műszeregység felől, de több időt szentelve rá, megtaláltuk a hibát! Mégegszer köszönöm a segítséget! Steve
Sziasztok!
Kiszereltem a műszerfalat kivettem a panelt de megakadtam.....,ahhoz,hogy a panelt teljesen lecsupaszítsam le kell vennem a műszerek mutatóit. Nos megmondom őszintén nem merem feszegetni őket. :-S Van valami tippetek,hogy hogyan kell fojtatnom.Legyek határozott és húzzam le izomból őket? Előre is köszi a tippeket. Üdv! Hari
Más módszer pedig nincs, mint a szelíd erőszak.
ok!
Akkor nekiesek......és reménykedem. Köszi a gyors választ! Üdv! Hari
Tekerd óvatosan húzás közben, simán lejön.(órajárással ellenkező irányban)
üdv: hp
Igen,jól mondja a kolega,tekerd, és lejön !
Én is félve nyultam hozzá anno
Köszi a gyors válaszokat.
A hiba biztos a szóban forgó "TLE 4276"-os IC körül van ,mert amikor szétszedtem -de a csatlakozók még rajta voltak- finoman nyomogattam az IC-t és a műszerek életre keltek. Jó,hogy van ez a fórum,mert erre az életbe rá nem jöttem volna.(de szerintem szervizben sem) Egyenlőre nem mertem leszedni a mutatókat......,amennyire hozzáfértem átforrasztottam a lábakat.Eddig működik a dolog. Hálás vagyok a tippért és a tanácsokért, sokat spóroltatok nekem. Köszönöm! Üdv! Hari
Sziasztok!
Ti vagytok az utolsó esélyem. Volna egy olyan problémám (Octavia 1,6 benzines 2000 évjárat) hogy nem működik a szivar gyújtó . Volt egy FM transzmitterem és egyik napról a másikra meghalt vissza is vittem a boltba de nem volt rá szükségem így a pénzt választottam. De így utólag kiderült hogy nem is az szart be hanem a szivargyújtó mivel a vettem a telefonhoz töltőt de nem tölt kipróbáltuk másik kocsiban működik. gondoltuk haverral hogy lopunk valahonnan áramot belső világításról de arról sem tölt. akkor jött az ötletem hogy vegyünk a rádiónak a forrásából de valamiért onnan se tölt a telefon ezt egyszerűen nem értem. Villamossági szerelőhöz most nem tudom elvinni mert válság van és 1héten belül indulnék Svájcba oda meg nagyon kéne hogy a GPS-t tölteni tudjam menet közben. Kérem segítsen valaki. Előre is köszönöm!
A csatlakozót vizsgáld meg. Lehet, hogy a szegecselésnél kontakthibás. De az is lehet, hogy a test vezetéke nem érintkezik. Ne akarj máshonnan áramot vinni oda, mert abból bonyodalom lesz. Inkább azt keresd meg mi a gyári rendszer hibája. Kezd a biztosítékával. Nem olyan bonyolult rendszer fog az menni. Méréssel keresd a hibát, ne különféle kütyük bedugásával, mer az nem biztos módszer.
Szia! Szerintem a transzmitter csatlakoztatásakor kiolvadt a szivargyújtó biztije. Rendkívül hanyag módon vannak összedobva a csatlakozón belül. A F41. sz. biztosítékot nézd meg az oldalsó táblán. Remélhetőleg csak ennyi lesz a gond. Az F1. jelű betétet is nézd meg, mert bizonyos típusoknál az is ide mutat.
Hello!
A biztosíték rendben van. De nekem az a legfurcsább hogy a magnótól próbáltam lopni az energiát és onnan se töltötte a telefont. a töltőn (szivargyújtó USB átalakító) a vissza jelző lámpa világít de a telefon nem tölt, még próbáltam a belső világításról is csenni de ott se töltött a telefon Nem értem egyszerűen a magnónál tutira kellett volna működni. Ja másik kocsiban kipróbáltuk az eszközt és működik 100%. Mi lehet a probléma? Akkumulátor? (ja még annyi hogy nem nagyon értek az elektronikához de gondoltam ezt azért meglehet oldani házilag.)
Már írtam, hogy mérj. Meg azt is, hogy a testelést is nézd meg.
Szia!
No ez a problémám is megvolt. Elmentem Skoda szervizbe és ott sem találták meg a gondot.Biztosíték ellenőrzés,méregetés meg ilyesmi megvolt de mivel az enyém SLX verzió (99-es kombi) valami olyasmit mondtak,hogy ez egy olyan komfortfokozatú ahol nem olyan egyszerű ezt a hibát orvosolni...,mert nem tudom mi,de valami vezérli azt a szivargyújtót....bla,bla... egy szó mint száz nem tudták orvosolni a problémát. Esetleg csak úgy ha beviszem és egy villamossági szerelő hosszú órákat keresgéli a hibát és persze nem is biztos ,hogy tudja orvosolni azt.Fizetni persze biztos kellene jó sokat,mert hát a hibakeresés sem ingyen van ugyebár. Azt tudom tanácsolni amit én tettem.(hozzáteszem valószínűleg a szervizben is ezt tették volna) Mivel az enyém kombi ezért a csomagtartóban is van egy szivargyújtó.Nagy biztivel, tehát nem okoz gondot az sem ha hátul ketyeg a hűtőtáska és elöl meg megy a GPS, vagy akármi. A lényeg,hogy fogtam magam és a hátsó szivargyújtótól az utastéren keresztül a a szőnyeg alatt (kulturáltan) előrevezetékeztem az első szivargyújtóig és párhuzamosan rákötöttem.Természetesen ami rajta volt azt lekötöttem és leszigeteltem aztán vezérelje ami akarja. 2 éve tökéletesen működik és használom elől hátul mindegyiket. Ennyi! Üdv! Hari |
Bejelentkezés
Hirdetés |