Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Nem tudom mennyit fog érni, de a végén az egészet lelakkoztam Akrillánnal, az még engedi forrasztani a padeket, és remélem megvédi a P20-at is.
A lakkozás sem védi meg a hőtől a P20 at max, ha olyan lakkal fújod be , ami hőálló az Akrill az nem ez a kategória .De viszont ha meg hőálló lakkal kezeled akkor meg kétséges lesz a forraszthatósága.Nem beszélve arról , hogy ha forrasztani fogod , és a P20 megolvad kék pacás lesz a forrasztás környékén . Ha rám hallgatsz ott ahol ezt nem tudod kikerülni /smd padek/ Kloroplaszt szalaggal ragaszd le , és nem fog tudni könnyen megolvadni forrasztás után lehúzod . Koloroplaszt szalag = seb tapaszokon szokott lenni a barna színű szalag ilyen van tekercsben is megfelelő helyen.
Ma du. kiderül, majd beforrasztom az SMD chipet és rakok fel képet.
Ha ráégeted, nem fog sérülni. Nitro sem oldja..
Nincsen hőlégfúvóm, a sütőbe (ami egy Dyras grillező) meg nem mertem visszatenni. Ha nem válik be legközelebb visszateszem egy kicsit. De ha érzékeny a hőre, hogy bírja ki a ráégetést sérülés nélkül?
Szerintem már ne bántsd mivel azt írtad lefújtad akrill lakkal az meg nem bírja a hőt.
Ezzel már nem csinálok semmit, de ha nem válik be legközelebb visszarakom egy kicsit sütni lakkozás előtt vagy helyett.
Egyébként valaki megtudná mondani, hogy mi értelme van fennhagyni a P20-at?
Miért nem elég forrasztás után letakarítani és védő lakkal lefújni?
Vastagabb vas, vagy más fémlapon is ráégetheted, gáztűzhelyekhez adnak ilyen öntött alátéteket. Én azzal csináltam, nem nyákra sárgaréz lemezre égettem az elkészített feliratot. Nem mértem, de kb 400C felett kezd ráégni, színéről látszik, amikor el kezd barnulni, akkor ok.
Lemoshatatlan kemény felületet kapsz. Ha tovább melegíted megég és lepereg az egész. Képen láthatod milyen színe lesz. (Erre akkor jöttem rá amikor P20 lakkot szárítani akartam, felmelegített lemezen és elfelejtettem kikapcsolni alatta a lángot, ráégett az egész, lemosni sem tudtam. Csiszolással sem jött le teljese.)
A polirozott fedlap is szép .Csicsás lesz ez a csöves.
Solder mask-ot csinál. Az is igaz a mostani paneljeim ellennének solder mask nélkül, de nem mindenki tart ekkora távolságokat, máshol több az smd, kisebbek a forrszemek, és illene ónozni a forrszemeket bár én azt sem fogom.
Király nagyon, szerintem lesz egy próba vele. 400 fokon kb mennyi idő?
Forrasztottál már mondjuk 40 lábú smd tokot ,soldermaszk nélküli nyákra?
Beforrasztottam az SMD alkatrészt, meg még párat, de a lakozással nem történt semmi szemmel látható dolog. Volt most egy kis bénázás, de majd holnap teszek fel közeli képet egy jobb forrasztásról.
Ok semmi gond , csak nyugodtan a bénázást azt mire értetted nem úgy sikerült beforrasztani az smd ahogy szeretted volna?Nem baj az ha nem ügy sikerült, csak azért kellene kép , hogy tudjunk segíteni esetleg .
Időt nem tudok mondani, látszani fog amikor elkezd barnulni. Akkor kész, ha egyenletesen barna az egész felület, tovább ne melegítsd. Nagy előnye, hogy forrasztáskor visszamaradt gyanta lemosható, az oldószer nem fogja oldani a lakkozott réteget.
Bánázások:
1, Meg volt lazulva és lötyögött egy új ámde márkátlan pákában a hegy, én meg azt hittem ennyire vacak alapból, pedig csak meg kellett szorítani. 2, Azzal kínlódtam egy darabig, hogy ezt az IC-t alul a hasán is a panelhez kell forrasztani, és mire ez sikerült, jól szétcsesztem a forrszemeket. De nem lett semmi különös csak közelről nem szép látvány ![]()
Sziasztok!
Nyák fúráshoz tudtok ajánlani jelenleg is kapható állványos fúrógépet? Új és valami jobb minőségű érdekelne. Köszönöm a válaszokat előre is!
Köszönöm szépen.
Sziasztok!
Hol tudok 2mm vastag 70mikronos rézvastagságú nyákot venni? Köszi!
Ma így sikerült, de egy halál béna pákával, folyasztószerem sincs. Szerintem a P20 az akrillán alatt kicsit megbarnul teljesen jó. Valaki mutatna egy képet hogy rendes pákával + folyasztószerrel mit lehet elérni SMD ügyben kézzel házilag?
Szerintem ezért az eredményért kár piszmogni a P20-szal.
Hát nagy vész nincs ahogy látom .Kezd újra úgy , hogy leveszed a ic t a padeket ónszívó harisnyával megtisztítod .Utána denaturált szesszel megtisztítod a padeket Tű hegyű pákával némileg befuttatod a padeket , ha sok ón kerül rá megint csak ónszívó harisnyát használj ha ilyened nincs vékony sodrott réz sodronyt ellapítva is megteszi . A padek tövét le kell ragasztanod pont azért hogy ne tudjon az ón tovább futni , és így szép éle is lesz a forrasztásnak az ic lábai mentén miután kész a forrasztás , és lehúzod.Fontos amikor az ic t ráhelyezed , hogy egyenes legyen stb a tok két ellentétes oldalán lévő lábát megfogatod , hogy ne tudjon elmozdulni , és ezek után a páka végére csak annyi ónt felvenni , hogy az éppen befussa az ic , és a padek alatti felületet nem kell sok hisz előtte , ezért kell kicsit befuttatni.Húzó forrasztás ennél a nyáknál nem tudsz csinálni nem úgy van kezelve.
A forrasztást még gyakorolni kell, úgy látom.
Ehhez minimum új pákát kell vennem, vagy legalábbis normális hegyet bele.
Hát nem árt a jó felszerelés ha ilyesmibe kezd az ember.
Új pákával fogtam neki, de a hegye kb 100 pont megforrasztása alatt elfogyott, betompult, és nem tapadt rá a cin.
Milyen pákád van neked?
![]()
Parkside by Lidl, a másikat pesten hagytam hátha ez jobb lesz, de rosszabb. Próbálok majd venni bele csavarozható hegyet ami jobb.
A Welleremben még a 30 éves gyári hegy van.
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |