Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Korábban írtam, válaszoltatok is a füstcsőben keletkező kondenz-problémámról. A füstcső Alu-csőfala valószínűleg fogyott, ezért jó lenne ellenőrizni a falvastagságot. Széthúznám ezt az immergas kék szériás füstcsövet, a könyöknél hozzá is férnék, van bőven szabad hely. Azt kérdezném, hogy a széthúzáshoz van-e valami praktika, kell-e hozzá valamilyen célszerszám? Csinált már valaki ilyet? A csöveknél a karmantyúkban ajakos gumitömítés lehet, ez nagyon nehezíti a széthúzást? A segítséget köszönöm előre is!
Szeretettel üdvözöllek. Az általad megküldött dokuból kiderült, hogy a kazánomban lévő VC6012 háromjáratú szelep nem rendelkezik végálláskapcsolókkal. Kérdésem az, hogy a motor időben történő leállását HMV, illetve fűtés esetén mi vezérli. Ezt a műszeres ( digit multiméter ) vizsgálatnál jó lenne tudni. Légy oly kedves - ha módodban áll - még ezen a héten tájékoztatni, mivel a kazánnal a jövő hét elején fogok találkozni. A kazán vidéken üzemel az egyik fiamnál, és hétfőn utazom hozzá egyhetes látogatásra. Válaszodat előre is köszönöm, kellemes ünnepeket kívánva.
A 1233373 sz. alatti kérésem SZERELŐ-nek szól, illetve azoknak, akik segíteni tudnak.
Üdvözlöm!
Ezen a linken látható a kapcsolási rajz: http://langor.addel.hu/product_picture.php?product=Szelepmeghajt%F3...to.jpg Itt pedig az ön esetében a VC6012 SPDT szabályzós 3 vezetékes motor működési elve. Ebben pedig kell lennie végálláskapcsolónak. Nem lehet, hogy az nem működik? http://www.vfautomatika.hu/adatlap/honeywell/ecc/vc_hun.pdf Végezetül pedig ha tényleg nincs benne végálláskapcsoló, akkor lehet olyan megoldás is ( csak gondolom ) hogy a felvett áramerősség függvényében érzékeli a végállást. Ilyenkor ugyanis a motor erőlködik, és nagyobb áramot vesz fel- ez pedig az egyik szélső helyzetbe való állást jelentheti. Ezen az elven működik néhány garázskapu mozgató motor is, vagy futási időt mér.
Visszaolvasva a legelső kérdéséig, a PDF bekötési rajz alapján a panelból hol a 3-as sorkapcson, hol a 6-os sorkapcson kell lennie feszültségnek, egyidejűleg mind a kettőn nem szabad lenni ( pl HMV készítés alatt ). Ezt lenne jó megmérni ( vezeték kikötve a motorból, nehogy a nullán keresztül valamit belemérjünk). Ha a 3-as,6-oson egy időben van feszültség, a kazán paneljánál lehet a gond szerintem.
Sziasztok!
Colibri kazánunk van. Többször segítettetek már, és sikeresen kibekkeltük a telet a kazánnal és nem is fáztunk. A mostani problémánk az, amit eddig nem vettünk észre, hogy néha magátol elindul a keringető szivattyú, pedig csak melegvizes állásban van, és nem is engedjük meg még a csapot sem. A gáz sem gyújt be. Mi lehet a baj, vagy eddig is csinálta, de most csak zajosabb lett és ezért halljuk meg? Köszi a segítséget! Üdv: env
Lehetséges, hogy ebben is van az un. blokkolásgátló funkció, fagyvédelmi funkció, ami napi rendszerességgel beindítja a szivattyút a letapadás elkerülése végett. Ez pár perces üzemmódot jelent. Ezért nem célszerű fűtési idő után a kazánba bemenő előre- visszatérő csapokat kizárni, mert így a szivattyú csak önmagában forog, nem tudja keringetni a vizet. Néhány perces üzem alatt nem forrósodik fel annyira hogy gőz fejlődjön és szétmenjen, de jobb félni, mint .....
Szia Karcsi!
Végállás kapcsoló mindenképpen van benne. A működéséhez szükséges. Amelyiknél feltüntetik külön hogy végállás kapcsolós, azt azért teszik, mert azokba pluszban be van építve egy végálláskapcsoló, mely ki van vezetve. A Tiedben tehát csak a saját működéséhez szükséges 2db van benne. A valóságban ezek bronz lemezből vannak, melyet egy műanyag bütykös tengely működtet. Egyiket be tolt, másikat kiengedett szelepszár esetén. Ahogyan Briki is írta, egyszerre csak az egyik vezérlőszál kaphatja meg az áramot. Ha mindkettőn rajta van, akkor sem megy tönkre a motor, csak megállás nélkül "sétál", váltogatja a szelepet. Ha esetleg cserélni kell, a VC6013-as nyugodtan berakható helyette. A különbség csak annyi, hogy ez utóbbin nincs csatlakozó aljzat, hanem egy méternyi kábel lóg ki belőle. Ha jól emlékszem az erek színezése stimmel, de a rajtuk lévő bekötési rajzok alapján ellenőrizhető.
Szeretettel üdvözöllek, nyugodtan tegeződhetünk. Arra gondoltam, hogy talán az elektronikán keresztül az áramláskapcsoló működteti a motor leállítását. Azt szeretném még megkérdezni, hogy a szelepvezérlő védőburkolata hogyan szerelhető le. Köszönöm segítségedet.
Szeretettel üdvözöllek Tibi! Köszönöm hozzászólásodat. Ha lenne kapcsolási rajzom, vagy legalább blokkvázlatom az elektronikáról, bátrabban fognék a hibakereséshez. Tőled is megkérdezem, hogyan távolítható el a szelepvezérlő védőburkolata.Mégegyszer köszönöm segítségedet.
Sajnos kérdésedre nem tudok biztos választ, így csak marad a "szerintem". Ha nincs csavar, akkor biztos pattintós megoldással van rátéve- de én még nem szedtem ilyet szét. Ha nem kapsz használható segítséget itt, akkor tanácsolom a http://www51.honeywell.com/hungary/ ide tedd fel kérdésed, hátha akad jó szándékú ember, aki válaszol.
Az előző válaszodra, miszerint a te motorodban nincs végálláskapcsoló. Mindegyikben van alapból a motor működtetéséhez kell, amelyikben külön jelzik, plusszban van végálláskapcsoló, az pl távjelzőnek, vezérlésnek való, hogy a gépteremben lássák a motor helyzetét. "Arra gondoltam, hogy talán az elektronikán keresztül az áramláskapcsoló működteti a motor leállítását" Ez így igaz, de nem közvetve, hanem az áramláskapcsoló csak jelzi, hogy megszűnt az áramlás, és ekkor az elektronika vagy kikapcsolja a gázszelepet, vagy ( ha van fűtési igény ) akkor átkapcsolja a 3 járatú motorját másik állásba. Ebből kiindulva, miszerint az áramláskapcsoló ki-be kapcsolásával jár a motor ide-oda, lehetséges ennek az áramláskapcsolónak a nem stabil kapcsolása ( hol zárt, hol nyitott állapotba van ) de erre nem sok pénzt tennék. Főleg ha ritmikusan, egyenlő idő alatt ide-oda vált a szelep. ha repedne a motorod burkolata- mivel a tied, és nem eladni akarod- legfeljebb ragasztó, szilikon, esetleg műanyag forrasztással kijavítható. Sajnálom, de tuti segítséget nem tudok adni, ez csak az "én hogyan csinálnám" segítség. Először ahogy mondtuk, a vezetékeken ellenőrizd le a feszültséget, utána legfeljebb a panelon a relé kimenetek. Remélem sikerül a szerelés, ha lehet tájékoztass a történtekről.
Kedves briki ,köszönöm válaszodat. A jövő héten talán kiderül az igazság. Addig is kellemes hétvégét, békés ünnepeket kívánok.
Sziasztok,
Én most cseréltem le a működőképes DÉG Colibrimat! Hőcserélő, vezérlőpanel, minden Ok rajta. * Van apróhirdetési rovatunk, itt a felületen tilos !
Sziasztok
Kis segítség kéne Junkers euroline készülékemhez! Melegvíz kb2 percig van 1 óra múlva megint van 2 percig ( a fűtés tökéletesen megy továbbra is) ! Ha tudtok valami segítséget előre is köszi!
Tárolós, vagy belső HMV hőcserélős a kazánod? Pontos típus nem ártana.
Dugulás, vízkő lerakódás lehet a hőcserélőnél, esetleg NTC érzékelő rossz. Elsőre szerintem ilyen irányba kell elindulni.
Üdv Mindenkinek
Segítségre lenne szükségem. saunier duval semia f24 turbos cirkó, meleg víz megnyitásnál elindul de ahogy elzárom a csapot,pirosan kezd villogni,resetelés után megint jó, csap elzárásnál újra piros.Választ előre is köszönöm.
Köszi a válaszod
Junkers euroline ZW23 a kazán típusa ! Átfolyós !
Mérj rá a HMV hőmérséklet érzékelőjére hány Kohm. Lassú vízátfolyásnál is ugyan azt a hibát produkálja, mint amikor teljesen nyitva a HMV csap? Milyen a csapon kifolyó HMV víz nyomása, mennyisége a hidegvíz csapon kifolyóhoz képest?
Mikor villog, ha teljesen kinyitod a HMV csapot, csak akkor? Mit csinál, ha csak kicsit ( félig ) nyitod meg, akkor is kiáll hibára? be van téve a hideg víz bemenőjébe az áramlásszabályzó műanyag torló? Mióta produkálja a hibát, elejétől kezdve, hány éves a készülék? Fűtési ( téli ) módban is ugyan az a helyzet? Működik a 3 járatú szeleped ( vált)?
Köszi a valászt
Ugyan az a jelenség ha rányitok ha zárok a HMW csapon ,kis ideig van melegvíz majd lekapcsol az égőfej ( piros háromszög nem villog) !
Keringető szivattyú forog- normális fordulatszámon? Mennyire melegszik fel a PRIMER köröd? Gyorsan lemodulál a kazán- alacsony lánggal ég?
Mit csinál, miután a gázszelep lezár, láng elalszik, és továbbra is nyitva a HMV csap?
Üdv mesterek! Van egy Baxi Main 24fi típusú kazánom ami a következő hibát produkálja. Időnként önállóan bekapcsolja a fűtési kört nyári üzemmódban is. Csak konnektorból való kihúzásra hajlandó leállni. 0 pozicióba kapcsolva is fűt tovább resetre kikapcsol de visszafordításra újra bekapcsol. Melegvizet nyitogatva előbb-utóbb bekapcsol a fűtési kör nyári üzemmódba is. Valakinek ötlete? Vezérlőpanel hibás lenne? Esetleg vezérlőpanel javítással foglalkozik valaki?
Na köszönöm a válaszod
De sajna ezekre a kérdésekre nemtudok válaszolni mert nemértek hozzá De ami tény 2 hónapja kezdte ezt ,hogy felmelegíti a vizet mikor a külső kijelzőn eléri 75 fokot a kazán égőfej lekapcsol ami kb 1-2 perc ,a kazán továbra is dolgozik de az égőfej nem gyújt be! Várok 2 órát és megint melegít 1-2 percig majd ismét ugyan ez .... a fűtés viszont problémamentesen megy!
Na új fejlemény már a fűttés se kapcsol a szivattyú megy de gázt nem ad se a szikrát nem adja
Ugyan ez a víznél is a víz átmegy de a kazán nem gyújt, van egy lámpasor mely jelzi a hőfokot meg a láng ki be kapcsolását ott villog a ki/láng jelzés!
A szivattyúd lehet csak hangos, de nem forog. ha gyorsan felmelegíti a kazánban a vizet, és kikapcsol, akkor az azt jelenti, hogy nincs megfelelő áramlás- pl szivattyú megszorult, csak zúg, de nem forog. Esetleg eltömődés a csövekben, stb. Szóval áramlási probléma.
Milyen a kazánod? Sima kéményes?
Mivel a kazánodban nincs a szivattyúnak visszajelzése ( egy áramláskapcsolója) így a vezérlő elektronikád csak azt tudja, "ELVILEG" mennie kell a szivattyúnak, mert áramot adok neki. Így ezek után begyújt, de mivel nincs ami elvigye a hőt a kazántérből, gyorsan felmelegszik benne a víz. Érzékeli az NTC, és leállítja kazánt, majd akkor gyújtja be ismét, ha a hőmérséklete elérte a bekapcsolási értéket- gyanítom. Mérj rá a szivattyúra hány voltot kap, forog-e, jó irányba-e, szállít-e vizet. Ránézni a járókerékre ( ehhez szét kell szedni a szivattyút, ez forgatja a vizet) ne-e törött, eltömődött, nem- e lazult le a tengelyről, stb.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |