Fórum témák
» Több friss téma |
Szevasztok!
Liebherr fagyasztószekrény szerelő által megnézett és állítólag gázhiányos.Szerinte nem érdemes javítani!Kb.5 éves a készülék és nem volt olcsó! Szerintetek érdemes rá költeni,vagy tényleg kuka?
Szia!
Olyan szerelőt keress,aki foglalkozik gázfeltöltéssel. Ő fog neked mondani egy árat,és az alapján el lehet dönteni,hogy megéri,nem éri.
Azt mondta,hogy kb.20 ezer ft.-ért megcsinálja,de garanciát nem tud rá vállalni, és max egy év múlva úgy is kilyukad máshol.
A javítási árakat nem ismerem,mert csak az elektronikákat javítom(csak a panellel "találkozok"),de hűtőgépes ismerősömre rákérdezhetek,hogy mennyire reális ez a dolog.
Csak kedden tudok vele beszélni! Csak érdekességként írom le,hogy volt egy LEHEL mélyhűtőnk 300 literes,amelyik svéd országban készült (nem tévedés) az a mai napig 22év működőképes (az új tulaj is folyamatosan használja). Nem kellet még a gázt sem pótolni.
Keress olyan szerelőt aki speciális "ragasztógázzal" tölti fel előbb, vár egy megadott időt (akár több nap is lehet) mire elmegy a lyukon az a gáz ami ragasztani hivatott és közben betömi a lyukat. A Liebherr hűtők jók, nem hiszem hogy eleve sz@r anyagból csinálták volna. Vélhetően vagy véletlen sérülés valahol a hűtőcsőben, vagy egyedi gyártási hiba okozhatta. Olyan szerelőt keress aki tutira műszerrel azt is meg tudja állapítani, hogy hol lyukas!! Mert van ilyen is. Olcsóbb mint kidobni egy drága hűtőt, tudni róla a valóságot. Szerintem érdemes beragasztattatni, egy öt éves nem gagyi hűtőt !! NE dobd el.
Bcs hogy közbe ugatok !
Mesélj már nekem erről a ragasztó gázról egy kicsit??!
Annyit mindenképpen megér, hogy ki kell szűrni a szivárgás helyét!
Utánna lehet dönteni a javíthatóságról vagy a roncstelepről... Vannak hozzáférhetetlen helyek amik nem javíthatók a gyártási technológiának hála, be vannak habosítva a karosszériában. A szemmel látható csövezés az ami javítható, még az aluminiumból készült egység is, bár a javítás élettartama kétséges! Sajnos ez nem jó hír a számodra, tisztában vagyok vele.
Az összeget kicsit sokallom...
A diagnózis helytálló lehet de az imént leírtam a véleményem.
Sajnos a szerelő is azt mondta,hogy hiába veszek drága hűtőt,70%-ban öt év után a gáz megeszi az aluminium csövet.Fogyasztói társadalomban élünk!Na de azért durvának tartom,hogy 300 ezres hűtő öt év múlva kuka!
Egy kis reményt adtál!Próbálok keresni ilyen szerelőt a környéken!
A Lehel az láda vagy szekrény?
Egyébként, nem dicsekvésből, vagy licitálásból, nekem van 42 éves jászberényi 70 literes szekrényem, a mai napig elberreg és azért nem dobom ki mert tisztelem az életkorát. Még külön 4A-s EBA kismegszakító volt a hátulján, de az már ki lett iktatva és csak egyszer cseréltem úg y20 éve indítórelét, mert az elfáradt. A mai csodatechnológiás, robotszerelt, fullelektronizált hűtők a felét sem fogják kibírni ...
Na ez a " szerelő" (??) egy oltári nagy barom, mond meg neki nyugodtan...
Ha találtál, értesíts engem is légyszíves, kíváncsi vagyok
Hali.
A BERNER-nek van valami hasonló ragasztója. Még sem használtam, csak láttam. Halvány lilám sincs, hogy mennyire lehet hatékony, vagy, hogy egyáltalán jó e valamire. Alapvetően fenntartásaim vannak vele kapcsolatban.
A "Lehel" 300 literes láda. Folyamatosan volt használva.
Hali ! Hallani már én is halottam róla,de bennem is sok a kérdőjel,figyelembe véve ,hogy a rendszerben van szűrő meg kapilláriscső,amik ugye igencsak szűk keresztmetszetek. Igen csak szívesen olvasnék valami hiteltérdemlő infót.
Szia! A ragasztásos javítást ismerem, kerülöm nagyívben, szerintem nem tartós és csak ott lehet használni ahol látható a lyuk! Egy hőre keményedő gyurmaszerü anyagról van szó, alapos felülett tisztítás, majd rákenni és hőlégfújóval melegítgetve kikeményíteni.
A csőben keringtetett technikáról még nem hallottam, legalábbis gázos rendszerben. Az autóknál ideig óráig hatásos az adalékolás, de ott sem örökéletű...
A lényeg a folymatos használat!!! De azért arra számíts, hogy kb. most érte el az üzemidő végét a láda , sajnos az elpárologtató fog kilyukadni, javíthatatlan. Erre szoktuk mondani, " a gép palástos" , azaz a komplett karosszériát kellene cserélni, a kompresszor és a kondenzátor átszerelhető.
Kívánok még sok évet a gépednek!! :yes:
Találtam egy szerelőt,akihez hétfőn viszem a készüléket.Nyomás próbát csinál először és utána tud mondani valamit,hogy javítható-e vagy sem.A nyomáspróba 6db ezres.Ha javítható,azt mondta 20 alatt lesz.
Sziasztok!
Egy idősebb gorenje fagyasztó szekrényemmel van problémám. Gázzal most lett feltöltve hőfokszabályzó cserélve motor indító relé cserélve.Az első indításnál elindul tökéletesen hűt de miután kikapcsol a kompresszor nem indul újra . A relé próbálja elindítani a kompresszort leterheli az áramkört de nem indul újra. Ha kihúzom és várok pár órát az egész elölről kezdődik.Lehetséges hogy a kompresszor túlmelegedik és emiatt nem indul el?
Arról nem tudok hogy szűrőt cseréltek-e de állítólag olajat cseréltek a kompresszorban . A legújabb fejlemény hogy tegnap kihúztam és ma már el sem indul.Már nagyon idegesít mert eddig 23 ezret költöttem rá és még most sem indul . Amikor a szerelőnek odaadtam csak a gázhiány volt a gond .
Lehet, hogy a kompresszor feladta. Ha hűtőközeg hiány volt a probléma, minek cseréltek rajta hőfokszabályzót és indító egységet? A hibajelenség egyébként dugulásra utal (Ha R134a-s a készülék, lehet, hogy ez volt az alap probléma is nem pedig hűtőközeg hiány. A két meghibásodásnak hasonlóak a tünetei.) Ha szűrőt nem cseréltek rajta (egy kb. 1,5-2,5 cm átmérőjű és 10-15cm hosszú hengeres tárgyról van szó, amibe egy kb. 5mm-es cső megy bele felül és egy vékony "drótszerű" cső jön ki belőle alul), akkor a szerelő nem járt el szakszerűen. Az, hogy a szűrő cserélve lett e rajta, látszik a szűrő forrasztásairól.
Hát Igen! Ha megbontok egy hűtőkört, főleg gázhiányost, a szűrőt mindig lecserélem!! :yes:
A költsége elhanyagolható a megmentett alaktrészekhez és a lehetséges bosszankodásokhoz képest!!! DE EZT A "szerelő " -nek illene tudni!
Megnéztem , cserélt rajta szűrőt a szerelő tehát ezek szerint kizárásos alapon csak a kompresszor lehet a probléma. Még egy kérdés ez egy gorenje fagyasztó szekrény kb 200 literes kétajtós . Lehet javítani a kompresszort vagy csak cserélni ? Kb mennyibe kerülhet és ha cserélik akkor újra fel kell tölteni a rendszert vagy csak kipótolni az elszökő gázt? Csak a töltésért fizettem 17 ezret. Bocsánat a sok kérdésért de már sajnálom kidobni így hogy egy csomót ráköltöttem.
A kompresszor cserés mindenképpen., az árat megsaccolni se merem, olyan elvadult összegekkel találkoztam mostanában.
Ha szerelő korrektül jár el, a meglévő (?) gázt visszafejti és újra tölti a szekrényt. A kérdőjel arra vonatkozik, hogy előbb írtad , fel kellett tölteni a szekrényt gázzal! Ha tölteni kellett, akkor valahol szivárog és ez a szivárgás most is fennállhat! Gyanítom az ajtókeret fűtés, a kompresszor nyomóoldali csövét szokás körbe vezetni, lehet a ludas az eddigi tapasztalataim alapján, látatlanban. Ha ezt a szerelő az előző beavatkozáskor kiiktatta és máshol nincs nyoma a szivárgásnak, akkor van értelme a kompresszor cserének. |
Bejelentkezés
Hirdetés |