Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   415 / 507
(#) joco21 válasza Romulus hozzászólására (») Jún 4, 2012 /
 
Ok, köszi az infot. Várom a fotókat.
(#) gergobmwe30 hozzászólása Jún 5, 2012 /
 
Helló mindenkinek!
Pici segítséget szeretnék kérni: lehet-e 3fázist fesz.kétszerezővel egyenirányítani? Ha lehet hogy?

A generátorom elkészült, teszem fel a helyére, csak a feszültséget kellene duplázni. A generátor aszinkronmotor, sajnos csak 6pólusú neodym forgórésszel, jelenleg csillagba kötve. A héten remélem felkerül és termelhet is..
Utána jönnek a képek..

Köszi a segítséget előre is!
Gergő
(#) Barret válasza gergobmwe30 hozzászólására (») Jún 5, 2012 /
 
Persze hogy lehet!
Vagy 6 diódával,vagy 3 fázisú egyenirányítóval.Van pár fajta

Csak először egyenirányítani kell,utána mehet a fesz duplázó rá.
(#) btoti válasza gergobmwe30 hozzászólására (») Jún 5, 2012 /
 
Szia!
A 3fázisú hídegyenirányító (2 utas, 6 pólusú - a 6 diódás) önmagában is fesz. növelő kapcsolás. Az egyenirányított feszültség effektív értéke a generátor, vagy trafó fázis (csillag) feszültség effektív értékének 2,34-szerese. A gyakorlatban a belső ellenállások miatt ennél kevesebb lesz, először nézd meg, hogy mit produkál a sima hídegyenirányítással.
(#) btoti válasza gergobmwe30 hozzászólására (») Jún 5, 2012 /
 
A rajz az említett egyenirányító hídról:

3f6phidei.jpg
    
(#) gergobmwe30 válasza btoti hozzászólására (») Jún 5, 2012 /
 
Na akkor keresek 6db egyforma diódát és kipróbálom. Azért kell így csinálnom, hogy megfelelő feszültségem legyen egy átalakított pc-táp működéséhez, ami tölti az akkukat. Egy fázis simán bekötve csak nagyobb fordulaton járatta rendesen a tápot, de így mindhárom fázisról, nagyobb feszültséggel szerintem szuper lesz...

Köszi szépen!
(#) gergobmwe30 válasza btoti hozzászólására (») Jún 5, 2012 /
 
Ja és eszembe jutott még valami.. Deltában lehetne hasonló felállásban az egész? Úgy értem megvalósítható? Mekkora feszültségen menne akkor a dolog?
(#) btoti válasza gergobmwe30 hozzászólására (») Jún 5, 2012 /
 
Ha a minél nagyobb fesz. a cél, akkor hagyd csillagban. Deltában ugyanakkora fordulaton gyök harmadára (1,7-edére) csökken a fesz. a csillaghoz képest. Deltába teljesítmény növeléshez, vagy a tekercsáram csökkentéséhez kötjük a generátort, ehhez persze nagyobb fordulat is kell.
(#) gergobmwe30 válasza btoti hozzászólására (») Jún 5, 2012 /
 
Okés, most már értem. A feszültség a lényeg nekem, akkor marad a csillag. Köszönöm a segítséged. Holnap kipróbálom a dolgot, és ha délután még marad időm, felviszem a konzolt az oszlopra... Már alig várom...

Köszi!!!!

folyt.köv...
(#) gergobmwe30 válasza gergobmwe30 hozzászólására (») Jún 5, 2012 /
 
Hehe, csak nem bírtam magammal... Kipróbáltam a dolgot, bőven jó lett! Talán még picit lehet sok is, de ha leterhelem majd a táppal meg akkukkal, visszaesik annyit hogy biztonságos legyen!
Köszi!!!!
(#) btoti válasza gergobmwe30 hozzászólására (») Jún 6, 2012 /
 
Nincs mit! Örülök - Boldogulj te is!
Terhelten mindenképp fesz. csökkenés lesz az ellenállás viszonyok megváltozása, és a fordulatesés miatt. A mértéke majd kiderül. Talán a PC-táp frekvenciájának (valamelyik RC tag) változtatásával még durva terhelés optimalizálás is megoldható. Úgy dereng, hogy ezek kitöltési tényezővel (PWM), és nem frekvenciával szabályoznak.
(#) mezpal válasza Barret hozzászólására (») Jún 7, 2012 /
 
komolyan gondolom.
(#) Stewe válasza mezpal hozzászólására (») Jún 7, 2012 /
 
A szélgépet úgy kell figyelembe venni szélerő szempontjából, mint egy a forgási kör felületének egyharmadát kitevő vitorlát. Erre egyetlen kémény sincs felkészítve! További probléma a kerék mögötti áramlás, ha nem a torony tetején külön állványon van a szélgép, a széles kéményfalazat tönkreteheti az aerodinamikát.
(#) gaspa hozzászólása Jún 7, 2012 /
 
Az itthoni szélkerék fejlesztő "forradalmi feltalálóinknak" akadnak külföldön is méltó vetélytársai.Az első kép egy igazi barkács szerkezet, a második már gyári kinézetű.Szerintem mindkettővel egy rövidebb hajóút is felér egy halálos ítélettel.
(#) pudding1 hozzászólása Jún 7, 2012 /
 
[OFF]Kicsit off leszek, de érdekelne hogy mostanában vásároltatok sikeresen és zökkenőmentesen webáruházból? Vasárnap elküldtem 4 megrendelést. Az első kedden jelentkezett: 29.000 helyett 32-ért adná amit rendeltem mert hát sajna az árat nem frissítették....a második alakulat szerdán szólt hogy az 58.000Ft-os akku az sajna 81.000ft lenne, mert hát már másfél éve nem vett senki és benn maradt az ára a gépben (Ajánlott alternatívát, olcsóbban mint amit eredetileg vettem volna, ugy hogy kiköszörülte a csorbát naggyából)......a harmadik fel sem hívott, csak küldött egy e-mailt aláírás nélkül hogy a termék megszűnt, nem tudja szállítani. A negyedik még nem jelentkezett vasárnap óta. Én vagyok csak ilyen szerencsétlen, vagy tényleg ennyire tojnak az ügyfelekre?
(#) Stewe válasza pudding1 hozzászólására (») Jún 7, 2012 /
 
Céges ügyben sokat vásárolok webáruházból, sajnos most már az nyit aki akar, és gyakorlatilag befektetés nélkül: a nagyker v. gyártói raktárból rajta keresztül rendelsz... sok a megbízhatatlan figura, aki még mindig a rendszerváltási tempót nyomja, és nem megélni akar egy vállalkozásból, hanem meggazdagodni. Érdemes előre letelefonálni, vagy elküldeni egy ajánlatkérést. A fogyasztóvédelem természetesen eljárna ellenük, de te nem nyernél vele semmit.
(#) pudding1 válasza Stewe hozzászólására (») Jún 7, 2012 /
 
Köszi a választ, nekem is céges rendelések lettek volna. Amit nem sikerült szereznem az 3db amper figyelő relé, kb 15-20eft darabja és 0-12A-ig lehetett beállítani ha valaki tud ilyen kalapsines reléről sikítson rám.
(#) athor77 válasza gaspa hozzászólására (») Jún 9, 2012 /
 
A gyár milyen jól néz ki.
És praktikus.
Ha nem fúj a szél akkor egy kis gázfröccs a hajónak és mindjárt van menetszél.
(#) generátor24 válasza pudding1 hozzászólására (») Jún 9, 2012 /
 
Szia!

Te régebben csináltál üvegszálas lapátokat a generátorodhoz ha jól tudom.Milyen technikával ragasztottad össze a szerszámban elkészült 2 felet?
Már ha egyáltalán így csináltad.....
(#) gergobmwe30 hozzászólása Jún 16, 2012 /
 
Hali. Pár kép, a meló nagy része kész... Még egy pár dolgot finomítani kell, de a lényeg megvan....
A rotor 3m, 10mes oszlopon, amiből 1,8m a földben...
(#) Barret válasza gergobmwe30 hozzászólására (») Jún 17, 2012 /
 
Eddig remek!
(#) gergobmwe30 válasza Barret hozzászólására (») Jún 17, 2012 /
 
Most várom a szelecskét hogy tudjak mérni, mennyit ad le. Ma picit lazítottam a láncon, mert túl szoros volt és nehezen indult meg. A farkával nem vagyok kibékülve, ez a viharvédős lett volna, de nyugalomban pont arrafelé hajlik, mint amikor fékezéskor kellene neki. Így a másik irányba kell visszahúzni, most majdnem egyenes, de valamit változtatnom kell rajta, mert így viharban szerintem nem fog kitérni...
(#) Barret válasza gergobmwe30 hozzászólására (») Jún 17, 2012 /
 
Így ránézésre olyan,mintha rossz irányba mozdulna ki a farok...
Csak nem azt mondod hogy láncos az áttétele?
(#) joco21 válasza gergobmwe30 hozzászólására (») Jún 17, 2012 /
 
Nem kötözködni akarok, de a farok lapát felülete ekkora rotorhoz a fotó alapján kicsi lesz. A másik dolog, hogy a farok pontosan ellenkező irányba tér ki. Mintha az egész nem jól volna megépítve. Így a viharvédelem nem fog (jól) működni.
(#) gergobmwe30 válasza Barret hozzászólására (») Jún 17, 2012 /
 
Dede, láncosra terveztem.. Na meg ez volt itthon. Úgy gondoltam hogy az ékszíj túlzottan tapad. Szerinted a láncos áttét nem megfelelő? Elég bivaly láncot tettem rá. Valami nagyobb motorét... 4x es áttéttel. Röpsúlyos fékkel szereltem a rendszert vész esetére..
(#) gergobmwe30 válasza joco21 hozzászólására (») Jún 17, 2012 /
 
Sőt, örülök hogy elmondod a hibát! Gondoltam én is, hogy nagyobb farok fog kelleni, de gondoltam megnézem ezzel... Mit tippelsz mekkora kellene?
Igen, a farokkal nekem is ez a bajom, szerintem is másfelé kellene fordulnia.. Még bújom a terveket meg a netet, remélem megtalálom, mit szúrtam el... Remélem elég lesz a farkat átvariálni... Nincs hozzá valami jó rajzod?

Köszi!!
(#) joco21 válasza gergobmwe30 hozzászólására (») Jún 17, 2012 /
 
Van fotó az enyémről. Ezen jól láthatod hogy kell elhelyezni a rotor tengelyéhez képest a faroklapátot, és annak milyen irányban kell kifordulnia. A nagyságát méretezni kell a rotor felülete és a forgásponttól való távolság függvényében.
(#) gergobmwe30 válasza joco21 hozzászólására (») Jún 17, 2012 /
 
Ha jól látom itt a farok rögzítésénél a fordulási sík az teljesen vízszintes? Tehát ha a gép függőben van, a fordulás tengelye is függőleges?
Én nem is tudom hol találtam egy olyan tervezési segédletet, amiben oldalra és hátra is döntve van ez a forgástengely(kb 14fokot)... és én ezt úgy csináltam... Akkor le kell venni és újra hegeszteni, de már simán függőbe.. Akkor tuti ez a hiba.. nem nagy dolog, de elég macerás lesz a javítás...
(#) sziriusz válasza joco21 hozzászólására (») Jún 17, 2012 /
 
Bocsi, de az teljesen mindegy, hogy a rotor tengelyéhez képest hol helyezkedik el a farok lapát meg az a csap, amin elfordul, mert az a teljes felső felépítményt forgatja. Ez egyaránt érvényes a Te viharvédelmedre és a ferde csaposra is.
(#) joco21 válasza gergobmwe30 hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
Jól látod, vizszintes a fordulási sík. Rugós visszaállítás, a visszatérő irányban állítható fékezéssel. Plusz ha akarod beállíthatot nagy szél esetére, hol maradjon kifordult állapotban, megvédendő saját magát. Utána persze kézzel kell visszaállítani. Alakítsd át ugyanígy, nem fogsz csalódni.
Következő: »»   415 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem