Fórum témák
» Több friss téma |
Helló mindenkinek!
Pici segítséget szeretnék kérni: lehet-e 3fázist fesz.kétszerezővel egyenirányítani? Ha lehet hogy? A generátorom elkészült, teszem fel a helyére, csak a feszültséget kellene duplázni. A generátor aszinkronmotor, sajnos csak 6pólusú neodym forgórésszel, jelenleg csillagba kötve. A héten remélem felkerül és termelhet is.. ![]() ![]() Utána jönnek a képek.. ![]() Köszi a segítséget előre is! Gergő
Persze hogy lehet!
Vagy 6 diódával,vagy 3 fázisú egyenirányítóval.Van pár fajta ![]() Csak először egyenirányítani kell,utána mehet a fesz duplázó rá.
Szia!
A 3fázisú hídegyenirányító (2 utas, 6 pólusú - a 6 diódás) önmagában is fesz. növelő kapcsolás. Az egyenirányított feszültség effektív értéke a generátor, vagy trafó fázis (csillag) feszültség effektív értékének 2,34-szerese. A gyakorlatban a belső ellenállások miatt ennél kevesebb lesz, először nézd meg, hogy mit produkál a sima hídegyenirányítással.
A rajz az említett egyenirányító hídról:
Na akkor keresek 6db egyforma diódát és kipróbálom. Azért kell így csinálnom, hogy megfelelő feszültségem legyen egy átalakított pc-táp működéséhez, ami tölti az akkukat. Egy fázis simán bekötve csak nagyobb fordulaton járatta rendesen a tápot, de így mindhárom fázisról, nagyobb feszültséggel szerintem szuper lesz...
![]() Köszi szépen! ![]()
Ja és eszembe jutott még valami.. Deltában lehetne hasonló felállásban az egész? Úgy értem megvalósítható? Mekkora feszültségen menne akkor a dolog?
Ha a minél nagyobb fesz. a cél, akkor hagyd csillagban. Deltában ugyanakkora fordulaton gyök harmadára (1,7-edére) csökken a fesz. a csillaghoz képest. Deltába teljesítmény növeléshez, vagy a tekercsáram csökkentéséhez kötjük a generátort, ehhez persze nagyobb fordulat is kell.
Okés, most már értem. A feszültség a lényeg nekem, akkor marad a csillag. Köszönöm a segítséged. Holnap kipróbálom a dolgot, és ha délután még marad időm, felviszem a konzolt az oszlopra... Már alig várom...
![]() Köszi!!!! ![]() folyt.köv... ![]()
Hehe, csak nem bírtam magammal... Kipróbáltam a dolgot, bőven jó lett! Talán még picit lehet sok is, de ha leterhelem majd a táppal meg akkukkal, visszaesik annyit hogy biztonságos legyen!
![]() Köszi!!!!
Nincs mit! Örülök - Boldogulj te is!
Terhelten mindenképp fesz. csökkenés lesz az ellenállás viszonyok megváltozása, és a fordulatesés miatt. A mértéke majd kiderül. Talán a PC-táp frekvenciájának (valamelyik RC tag) változtatásával még durva terhelés optimalizálás is megoldható. Úgy dereng, hogy ezek kitöltési tényezővel (PWM), és nem frekvenciával szabályoznak.
A szélgépet úgy kell figyelembe venni szélerő szempontjából, mint egy a forgási kör felületének egyharmadát kitevő vitorlát. Erre egyetlen kémény sincs felkészítve! További probléma a kerék mögötti áramlás, ha nem a torony tetején külön állványon van a szélgép, a széles kéményfalazat tönkreteheti az aerodinamikát.
Az itthoni szélkerék fejlesztő "forradalmi feltalálóinknak" akadnak külföldön is méltó vetélytársai.Az első kép egy igazi barkács szerkezet, a második már gyári kinézetű.Szerintem mindkettővel egy rövidebb hajóút is felér egy halálos ítélettel.
[OFF]Kicsit off leszek, de érdekelne hogy mostanában vásároltatok sikeresen és zökkenőmentesen webáruházból? Vasárnap elküldtem 4 megrendelést. Az első kedden jelentkezett: 29.000 helyett 32-ért adná amit rendeltem mert hát sajna az árat nem frissítették....a második alakulat szerdán szólt hogy az 58.000Ft-os akku az sajna 81.000ft lenne, mert hát már másfél éve nem vett senki és benn maradt az ára a gépben (Ajánlott alternatívát, olcsóbban mint amit eredetileg vettem volna, ugy hogy kiköszörülte a csorbát naggyából)......a harmadik fel sem hívott, csak küldött egy e-mailt aláírás nélkül hogy a termék megszűnt, nem tudja szállítani. A negyedik még nem jelentkezett vasárnap óta. Én vagyok csak ilyen szerencsétlen, vagy tényleg ennyire tojnak az ügyfelekre?
Céges ügyben sokat vásárolok webáruházból, sajnos most már az nyit aki akar, és gyakorlatilag befektetés nélkül: a nagyker v. gyártói raktárból rajta keresztül rendelsz... sok a megbízhatatlan figura, aki még mindig a rendszerváltási tempót nyomja, és nem megélni akar egy vállalkozásból, hanem meggazdagodni. Érdemes előre letelefonálni, vagy elküldeni egy ajánlatkérést. A fogyasztóvédelem természetesen eljárna ellenük, de te nem nyernél vele semmit.
Köszi a választ, nekem is céges rendelések lettek volna. Amit nem sikerült szereznem az 3db amper figyelő relé, kb 15-20eft darabja és 0-12A-ig lehetett beállítani ha valaki tud ilyen kalapsines reléről sikítson rám.
![]()
A gyár milyen jól néz ki.
És praktikus. Ha nem fúj a szél akkor egy kis gázfröccs a hajónak és mindjárt van menetszél. ![]()
Szia!
Te régebben csináltál üvegszálas lapátokat a generátorodhoz ha jól tudom.Milyen technikával ragasztottad össze a szerszámban elkészült 2 felet? Már ha egyáltalán így csináltad.....
Hali. Pár kép, a meló nagy része kész... Még egy pár dolgot finomítani kell, de a lényeg megvan....
![]() A rotor 3m, 10mes oszlopon, amiből 1,8m a földben...
Eddig remek!
Most várom a szelecskét hogy tudjak mérni, mennyit ad le. Ma picit lazítottam a láncon, mert túl szoros volt és nehezen indult meg. A farkával nem vagyok kibékülve, ez a viharvédős lett volna, de nyugalomban pont arrafelé hajlik, mint amikor fékezéskor kellene neki. Így a másik irányba kell visszahúzni, most majdnem egyenes, de valamit változtatnom kell rajta, mert így viharban szerintem nem fog kitérni...
Így ránézésre olyan,mintha rossz irányba mozdulna ki a farok...
Csak nem azt mondod hogy láncos az áttétele?
Nem kötözködni akarok, de a farok lapát felülete ekkora rotorhoz a fotó alapján kicsi lesz. A másik dolog, hogy a farok pontosan ellenkező irányba tér ki. Mintha az egész nem jól volna megépítve. Így a viharvédelem nem fog (jól) működni.
Dede, láncosra terveztem.. Na meg ez volt itthon. Úgy gondoltam hogy az ékszíj túlzottan tapad. Szerinted a láncos áttét nem megfelelő? Elég bivaly láncot tettem rá. Valami nagyobb motorét... 4x es áttéttel. Röpsúlyos fékkel szereltem a rendszert vész esetére..
Sőt, örülök hogy elmondod a hibát!
![]() Igen, a farokkal nekem is ez a bajom, szerintem is másfelé kellene fordulnia.. Még bújom a terveket meg a netet, remélem megtalálom, mit szúrtam el... Remélem elég lesz a farkat átvariálni... Nincs hozzá valami jó rajzod? Köszi!!
Van fotó az enyémről. Ezen jól láthatod hogy kell elhelyezni a rotor tengelyéhez képest a faroklapátot, és annak milyen irányban kell kifordulnia. A nagyságát méretezni kell a rotor felülete és a forgásponttól való távolság függvényében.
Ha jól látom itt a farok rögzítésénél a fordulási sík az teljesen vízszintes?
![]() Én nem is tudom hol találtam egy olyan tervezési segédletet, amiben oldalra és hátra is döntve van ez a forgástengely(kb 14fokot)... és én ezt úgy csináltam... Akkor le kell venni és újra hegeszteni, de már simán függőbe.. Akkor tuti ez a hiba.. nem nagy dolog, de elég macerás lesz a javítás... ![]() ![]()
Bocsi, de az teljesen mindegy, hogy a rotor tengelyéhez képest hol helyezkedik el a farok lapát meg az a csap, amin elfordul, mert az a teljes felső felépítményt forgatja. Ez egyaránt érvényes a Te viharvédelmedre és a ferde csaposra is.
Jól látod, vizszintes a fordulási sík. Rugós visszaállítás, a visszatérő irányban állítható fékezéssel. Plusz ha akarod beállíthatot nagy szél esetére, hol maradjon kifordult állapotban, megvédendő saját magát. Utána persze kézzel kell visszaállítani. Alakítsd át ugyanígy, nem fogsz csalódni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |