Fórum témák
» Több friss téma |
Töltésszabályzót azt építek, vagy lehet veszek egyet, egy 10A-at amin van kimeneti vezérlés (különböző védelmek)
vagy lehet ilyet is összeállítani? Ami lekapcsolja egy relén keresztül a kimenetét ha a fesz mondjuk 10,5 V-ra leesik?? Van ehez valakinek ötlete esetleg már kész kapcsolás rá? Van nekem is egy szétszedhető UPS-em, az írja az aksifeszt is, a számítógépen, pl hogy mennyi ideig bírja még az akksi.....
Hol lehet ilyen átlátszó öntapadós fóliát kapni? Én találtam, de csak A4-es méretben....
Üdv
Én papir kis/nagykerben vettem 50 cm széles és méterre adják, Oracall 641 a tipusa. Csak pár év garanciát vállanak rá de mivel az üveg hátlapján van nem kap UV sugárzást ezért gondolom jóval tovább fog tartani. Kisérlet aztán hogy meddig birja.
Nekem a panelom 66 cm széles és 89 cm magas. Kettő darabot ha veszek, és úgy teszem rá, az úgy jó szerinted?
Megoldtható ami te gondolsz. 35cm-35 cm széles darabot vágsz ki. És igy lesz egy 2 centis átfedés. Nem kell agódni hogy nem lesz jó.
Megkérdeztem a festékboltban a műgyantát, nem vízáteresztő, nagyon király 2 komponensű 1 kg 750ml a ragasztó hozzá a másik konponens 150 ml 3000 Ft körül van. Szerintem azzal kiöntöm a hátulját az egésznek.
Vagy ha találok olyan öntapadós fóliát akkor lehet azzal csinálom meg, egyenlőre csak anyagi és idő kérdése van az egésznek. ) Majd töltök fel képet ide a folyamatról, meg hogy milyen lett, meg most hogy állok vele.
Üdv
Azért a gyantákkal vigyázni kell. Egy idő után zsugorodik repedezik és szétszaggatja a cellákat. Ha olyannal leöntöd utólagos javitásra se igen van lehetőség. Valemelyik topicban már irt valaki a tapsztalatáról, és csak rosszakat
Akkor úgy tűnik az nem valami jó választás! Akkor fólia lesz akkor, anyagiakban az kedvezőbb.
Csak az öntapadós fóliát raktad a napelem hátuljára és kész? Vagy raktál még valamit a hátuljára? Nekem a panelek között amik össze vannak forrasztva 3 mm távolság van. És 2 sor között is 3 mm távolság lesz. Azt megfogja a fólia?
Üdv
Olyan pici helyel nem fogja oda. Ha a tábla szélénél van elég hely akkor egybentartja a cellákat és odafogja , de a közepe be fog lógni. Max anyit csinálhatsz, hogy leragasztod és valami merev táblával odanyomatod az egészet az üveglaphoz. De menjünk át ezzel a lenti témába, a kivitelezés nem pont ideillő. http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_1548.html?pg=0&pcount=50...r=DESC
Na körbenéztem és találtam egy aksit. A márka schnapp. Sajnos az adatait nem tudom megnézni mert lekopott.
De tuti 12 volt mert személyautóba volt. Esetleg meg lehet máskép tudni hogy hány ah ? Na meg a mŕsik gondom hogy csak 1/4 van viz sav kevékel. Ha jól emlékszem akkor desztiláltvizel kell feltankolni? Ha cellazárlatos az aksi mi? és hogyan tudom észrevenni? Esik a teljesitmčnye füstöl vagy esetleg kârt tesz a töltésvezérlôben meg az inverterben?
A méretéből lehet saccolni az amperóraszámot.
Már ha nincs rá írva! A cellazárlatos akku lemerül,de nem teljesen! Attól függ hány cella zárlatos.Ha csak egy,akkor megáll 10-11V között!És így tovább. A lemerült cella 24 óra után károsodik erősen!Akkor is ha ép cella. Ha régóta áll az akksi lemerülve,akkor nem ér sokat... Igen desztillált vízzel kell után tölteni,hogy ne látsszanak ki a lemezek .
Üdv
Az a gyanum az az akksi a méhtelepre való. Lemerülve szulfátossá majd zárlatossá válik, ha meg a folyadék is elillant belőle és a lemezek levegőn álltak....... Nem biztos hogy desztviz kell bele, ha kiömlött akkor majd akkusav. Feltöltöd deszetvizzel, rárakod töltöre lehet kell 15-16 v neki hogy töltödjön. Hagyod pár óráig és leveszed töltésről, pihenteted egy negyed órát és ha nincs 12 v felett a feszültsége akkor halott. Ha viszont felette van akkor jön a "művészet" valamenyi kapacitást visszavarázsolni bele. De azt majd kivesézzük ha életképes az akku.
Az aksi męg tavaly tęlen üzemelt. Azért gondoltam hogy megprobálom. Aksi savat hol lehet venni? Gondolom valamelyik autosbolba probáljam meg. Ha veszek akkor hogy kevejem? Vagy wsetleg kell vennem egy savméröt?
Üdv
Autósbolt, festékbolt, benzinkút, keverni nem kell mert használatra kész. Savsürüség mérő kell ha akkuval akarsz foglakozni. Azt meg olcsón a nagy áruházak autós részlegén lehet találni
Üdözletem!
A kérdésem egy 96V-120V vagy akár 144V egyenáram kinyerésére vonatkozik. A töltésvezérlők 12-24V osak. Viszont a felhasználáshoz ha én a 12V többszörösét szeretném felhasználni akkor mi a teendő? Van erre megoldás? Nyilván nem azt szeretném hogy egyszer feltöltöm az aksikat és utána átkötöm a kábeleket hogy legyen akár 144V feszültségem. Szeretném ha a kettő egyszerre működne. A motor amit megszeretnék halytani vele Ez lenne. Persze egyenlőre csak elméleti szinten. Csak szeretném tudni hogy miből lehetne a rendszert megépíteni.
Ha jól látom akkor ez egy autóba lenne? A legegyszerübb és legbiztonságosabb ha megfelelő töltő. Vagy esetleg épiteni egy olyan kapcsolót ami 12-24 voltos aksit feltöltve átkapcsol a következőre. De szerintem ez sok macera meg vezeték. Sok hiba lehetőség. És ekkora energiánál nem jó ez. Vannak direkt ilyen töltök amit te akarsz csinálni. Na meg elöbb fel is tölti mert az egęsz akupakott tölti nem sok felé bontva.
144v/24 töltö az 6 darabb akupak.ami 6x6 óra töltés szerintem nem mâsfčl naponta akarod használni. De lehet hogy van más megoldâs. Nem vagyok egy nagy szaki.
Vagy egy mâsik ötlet. A napelemet hagyod békén. Töltésvezérlőt sem bântod. Hanem veszel egy 24/144 v invertert. De hogy ha 20kW ot akrsz csinálni ami indulâskor 40-60kW is lehet. Hát ehez nem nagyon füznék sok reményt. Lehet hogy az aksi saru izzani fog egy kicsit?
12 db akksit sorba kell kötni,és ehhez szerezni egy pwm motor vezérlő áramkört.
Más megoldás nincs... Ekkora teljesítményt nem lehet máshogy előállítani meghajtáshoz.
Az aksik birni fogják? Nem fognak szétmenni? Elčg nagy fogyasztót akar rárakni.
Sziasztok
Hát mit mondjak elég fogós a kérdés. Talán egy step-up konvertetes akkutöltő kellene, ami a napelem feszültségét felemeli arra a 10x V-ra. Gondolom nem túl nagy aksik lennének sorbakötve tehát 5-6 A max töltőáram elég lenne persze ha ezt összeszorozzuk + a veszteség kell hozzá 1 kW nyi napelem. Jó munkát hozzá
Üdvözletem!
Egy pöttöm 7V 200mA-es napelemmel szeretnék tölteni egy 12V-os 1.2Ah-s zselés akkumulátort. Komolyabb szaktudás híján arra gondoltam, hogy a napelemmel első lépésben öt darab sorosan kötött, a mellékelt képeken látható kondenzátort töltenék, majd ezeket kötném az akkumulátorra. Mivel a napelem által leadott feszültség folyamatosan ingadozik, egy IC-vel 2.5V-ra szabályoznám le, és ezzel tölteném a kondikat. Ez így működne? A végcél egy olyan áramkör lenne, ami a napelemmel töltené az aksit, és annak a 12V-járól szolgálna ki 3.3 és 5V-os fogyasztókat.
Csak azt nem értem, minek a kondi. Ami áram a napelemből jön, az úgyis mind az akkuba fog menni. Sokkal inkább azon gondolkodj, hogy hogy lesz a 7 V ból a 10 V -os akkumlátor töltéséhez szükséges kb. 15 - 16 V.
De praktikusabb lenne a 7 V -os napelemmel egy 6 V -os akkumlátort közvetlenül tölteni, még töltő áramkör se nagyon kell hozzá (túltölteni amúgy se tudja), és erre kötni egy invertert, ami ebből előállítja a szükséges feszültségeidet. Az inverter mint fogyasztó nem árt ha tartalmaz védelmet az akku mélykisütésének védelmére.
Elnézést a lehet hogy "buta" kérdésért, de a napelemes töltőt + ágát hova érdemes bekötni?
Közvetlen az aksira(félek indításkor a nagy ampertől) vagy a riasztó környékére? (vezérlőm van hozzá, túláram max 10A, visszáram stb megelőzésére) Köszönöm a segítséget.
A napelemes töltőt (már ha tényleg az) nyugodtan rákötheted az akksira. Nem kell tartani a nagy áramtól (nem ampertől!) ha a töltő árama az akksinak megfelelően van beállítva, Azért töltő.
Indításkor nem kap túl nagy áramot? Már ha csak a vezetéket nézem...
Hajajj bocsi. Most egy autóról beszélünk, bocs nem voltam egyértelmû.
Lényegében mindegy, lehet, hogy ott sincs a közelben hálózat. Végül is ugyanott vagyunk.
Szia.
Meg szeretném csinálni, de 12 V-ra. Csak a P1 amit itt írtál én olyan alkatrészt nem láttam, vagy csak elkerülte a figyelmemet. A dióda az oké azt értem. Azt kérdezném még, hogy hány voltos napelemmel lehet jól meghajtani.
Sziasztok, szeretném segítségeteket kérni a következő dologban. Szereztem pár napelem modult, a lényeg h egy töltőt kéne összehoznom ezzel nincs is gond, LED-es lámpákat üzemeltetnék róla, de kellene az akkumulátor után egy stabilizátor ami 12V 650mA-et enged és szabályoz, szóval h ha 5 LED-et kötök rá akkor is fix 650mA legyen ne csökkenjen és ne emelkedjen.
Ötleteitek előre is köszönöm!
Hello! Bocs, hogy belevau.. De nézegettem ezt a jópofa kis áramkört, csak nem értettem az IRF hogy működik így. De látom a megvalósult nyák terven, hogy az elvi rajzon a D-S fordítva van berajzolva. Úgy már kissé más. Egyébiránt a BS170 ugyan olyan növekményes MOS mint az IRF-ek. Vagy is jelölése is megegyezik azzal. Mert a rajzon egy J-Fet rajzjele van.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |