Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Biciklilámpa / bringalámpa
Megcsináltam.Egyenlőre egy 9V Adapterről próbáltam ki. Nagyon jól világít,de viszont távolságra szerintem annyira nem.Igaz ez egy 150 ft-os volt elemlámpa,kicsit mélyebbre kellett volna esnie a körnek hogy távolságra jobban világítson csak akkor kisebbre kellett volna vágnom a kört de akkor nem fért volna rá annyi led.
Majd szerzek egy nagyobb lámpát amibe jobban belefekszik(mélyebbre).
Sziasztok!
Egy indukciós bringa-lámpát szeretnék építeni, biztonsági villogó fénynek. Ha valakinek van ebben tapasztalata, kérem ossza meg, legyen szíves. Valami hasonlóra gondoltam : http://www.freelights.co.uk/howmake.html . A tekercs méretezése okoz gondot. Köszi előre is!
Köszi!
0,2 ill. 0,25 - ös huzalom van. Az is jó?
Szia!
Tudsz infót adni a lámpádról? Kapcs. rajz, hol vetted a ledet, milyen prizmát használsz előtte? Köszi!
Hali!
A motoromon akarom a világítást átalakítani, mivel a mostani 15W-al semmit nem lehet látni. Ledet akarok a helyére rakni, néztem egyet ebay-en, elvileg 10W-os led, szerintetek mennyire lenne jó? Bővebben: Link A motoron nincs tompított-reflektor, csak egy 5W-os izzó és egy 15W-os izzó van a burán belül. Ennek egyébként már kellene egy méretes hűtőborda is, ugye?
Üdv!
Kicsit félve nyitok új témát, de ilyesmit nem találtam. Adott egy áramkör, biciklivilágítás. 5V stabil tápról működik, alapvetően két részből áll, első/hátsó világítás, egy két-áramkörös kapcsoló kapcsolja be/ki. Ezt kellene megvillogtatni pár hertz körüli frekvenciával, lehetőleg minél kisebb kitöltési tényezővel, amennyire lehet kevés alkatrésszel (szűk hely) és kis járulékos fogyasztással. Szóval csodát várok. Háttér információk: a tápegység Li-Ion aksiból készít stabil 5V-os tápfeszültséget. A tápban van akkuvédő áramkör is, tehát mielőtt túlmerülne az akku, lekapcsol. Ilyenkor az akku regenerálódása miatt még vissza lehet kapcsolni, de már kevés idő van hátra. Ezt szeretném meghosszabbítani egy kis kitöltési tényezőjű villogtatással. Az áramkör egyik része (első világítás) 160 mA, a másik része (hátsó világítás) max. 80 mA áramot vesz fel. Az elrendezés miatt (a féklámpa funkció vezérléséhez a Reed-relé földel) két külön áramkörként kezelhető a kettőt (ld. csatolt file). Elképzelésem szerint a jelenleg kétállású/kétáramkörös kapcsolót lecserélném egy háromállású/kétáramkörösre aminél az egyik állás lenne a villogtatott üzemmód. Az ábra most hogy nézem elég szörnyű, rajzolok egy szebbet hamarosan. Köszönök minden javaslatot előre is.
Gratulálok! Szerintem gond nélkül kisebbre tudtad volna vágni azt a kör panelt. A külső smd led sort pár fokkal elcsavarva és a középső forrasztásokat nem lábtól hanem egymás mellé csúsztatva minimum a ledek közti távolságot meg tudtad volna spórolni. Vagy mindkét ledet már eleve ferdén nem sugárirányban hanem a központi kőr érintőjében helyezhetted volna el. Pár millimétert mind két esetben tudnál nyerni.
Sziasztok! Terveztem magamnak egy egyszerű áramgenerátoros LES-es világítás. Nem számít milyen gyorsan tekered a biciklit a LED mindig ugyan olyan fényerővel fog világítani. Két 10mm-es led. egy előre egy hátra. Az áramkör működik dinamoról és 9V-s elemről is. Az elemhez sorba kell egy billenő kapcsoló. A táp bemeneteknek és ledek és sorkapcson keresztül kapcsolódnak az áramkörhöz. A dokumentációba megtalálható az alkatrészlista a nyákrajz(méretarányosan is) és a beültetés. Pár forintból megvan. Jó utánépítést aki esetleg kedvet kapna hozzá.
A dinamós részhez kellene egy dióda. Ha pedig 7805-tel stabilizálsz, akkor teljesen felesleges bele a két tranzisztor. Ahogy látom, erről a kapcsolásról van szó: Skori oldaláról, ennek pedig pont az lenne a lényege, hogy bármekkora is a bemenő feszültség, fix árammal hajtja a LED-eket. Tehát ez elé felesleges a 7805. Vagy ez az áramgenerátor felesleges a 7805 után.
Ez az áramgenerátor csak 1-6V-os intervallumban adja le a 40mA-t a két Lednek(ledenként 20-20mA mivel párhuzamosan kötöttem). A az áramkör akkumulátorról is működni fog. Én itthon egy 9V-os akkumulátort találtam erre a célra ezért raktam bele a feszültségstabilizátort. A dinamós részhez pedig azért nem raktam diótát mert az én agydinamóm egyenfeszültséget állít elő. Akinek állandó mágnesű generátora van majd rak bele diódát.
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2013
Nekem 40V-ig prímán működik az áramgenerátor.
Sziasztok!
Hivatalosan 18 V-os Bosch akkus fúró lítiumos akkumulátorából szeretnék lámpát szerkeszteni. Az akku pólusai között 20,3 V ( ) mérhető, és 1,5 Ah-s. Egyetlen szempontom, hogy egy feltöltéssel minimum 3-4 órát kibírjon. A Luxeon LED és az izzó között vacillálok. Milyen ilyen feszültséghez való izzókat tudnátok javasolni, illetve érdemes-e ekkora feszültséggel + előtéttel kísérletezni 1-2 Luxeon LED esetén? (Az akkunak volt még 2 pólusa, azonban azok között, illetve köztük és az előbb említett 20,3V-os páros tagjai között nem tudtam feszültséget mérni.... :/ ) Kösz szépen!
Szia!
Javaslom ennek topiknak az olvasgatását: Bővebben: Link, (ha LED-ben gondolkozol, kapcsolóüzemű meghajtást ajánlok , a minél kisebb veszteség elérésére) Kereskedelemben is kapható készen ilyen meghajtó áramkör, csak tudnod kell hozzá a kiválasztott LED adatait is.(pl: Bővebben: Link ) üdv: hp A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2013
Egyértelműen LED mellett döntenék, és kapcs. üzemű áramgenerátorral meghajtani. A 3-4óra szerintem simán menni fog. Az izzót felejtsd el, az csak melegít.
Köszönöm szépen!! Kapcs. üzemű áramgenerátorhoz tudnál/tudna valaki egy a vázolt helyzetnek megfelelő kapcsolást javasolni? Csak a hasonnevű tápegységgel vagyok minimálisan tisztában... :/ 1-2 Luxeont hajtanék, ez esetben párhuzamosan akkor. Köszi!
Az nem jó esetleg, ha építek hozzá egy olyan kapcsolóüzemű tápot, ami 3,6V-ot állít elő a 20,3-ból? Ezt itthoni alkatrészekből meg tudnám valósítani, nekem könnyebben menne.... Elvileg szerintem jó lenne, szerintetek van létjogosultsága?
Áramgenerátor kell ide, nem pontos feszültségre van szükséged, hanem korlátozott áramra, a LED-ek ezt igénylik. Keress rá Skori oldalára google-ban!
Sziasztok!
Energiatárolós világításra lenne szükségem generátoros biciklire. A célom, ha megállok egy kereszteződésben, legalább 15 s-ig elől-hátul egy-egy 5mm-es helyzetjelző LED világítson. Elemet, akksit, nem akarok használni. Az izzós világítást az alábbi módon egészíteném ki. (Tudom, létezne jobb hatásfokú, elegánsabb megoldás is, de az ár is szempont.) Ha kiég az első izzó, a generátor feszültsége elérheti a 20V-ot is, ám a kondi csak 16V-os. Milyen évdelmet ajánlanátok? Köszönöm.
Mi a kérdés???
Ha csak az nem, hogy mekkora legyen a kondenzátor feszültsége. Szerintem 40 vagy 63V maximum. És nem kell LOW ESR (bár nem tudom mekkora sebességgel tekersz)
Hali !
Ha "agydinamód" van javaslom mérj rá mégegyszer .... Az enyém néhány 10 mA terhelésnél már "beáll" 6 Voltra .. A "parkfényes" hátsólámpám 16V kondikkal (10*1500 uF) 16 V-ra számolt ellenállaton hajt 5 piros ledet 5-6 percig ... ( és már vagy 3 éve ) A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2013
Az enyém hagyományos dörzshajtású. Ma megint lemértem: 3W esetén 6,4V; 0,6W esetén 17V-ot tudtam kihajtani, illetve már kocogó tempóban eléri a 6V-ot.
Sziasztok!
Akksiról (12V/1,2Ah) meghajtva szeretnék üzemeltetni félmezei (300ft-os kiadás, de futófénynél mind az 5led külön villog Addig oké h előtét ellenállás. A fő kérdés az, hogy az áramkör elbír e több ledet, és azokat képes-e max fénnyel üzemeltetni? Párhuzamosan led duplázásra gondoltam.
Szia!
Elég értelmetlen szöveget írtál le, nagyjából kibogarásztam mit szeretnél. Szűkség van arra az információra, hogy milyen LED-eket akarsz használni? Ebből kiderül a nyitófeszültség, és a LED-ek max árama is. Ezután mehetünk tovább.
Szia!
Elnézést csak kapkodtam... Szóval valószínűleg másik villogóból lesznek "ugyanolyan" ledek, aminek a vezérlése kidöglött. Nem tudom hogy egy egyszerű villogóban milyen ledek vannak.
Szia!
Értem. Sima 20mA-es LED-ek vannak benne. A fehér színű nyitófeszültsége kb 3-3,3V körül van. Akkor már csak azt tisztázzuk, hogy hány darab ilyen LED-ed van és eldöntjük hogyan lesz a legjobb bekötni őket.
Szia!
Az első lámpám egyenlőre nem babrálom, az jelenleg ledes 'autó-ködlámpa' 2*20led az én elvárásaimnak nappali fény kategória. Szóval jelenleg csak hátsó, azaz piros ledekről van szó. Én párhuzamosan led duplázásra gondoltam. Annyi ledem tutti van kézközelbe. Van esetleg gyakorlati tapasztalatod, hogy mennyire bírják ezek a csepp áramkörök? PL: még azt el tudnám képzelni, hogy (2led-sorba) vele párhuzamosan (2led-sorba) e-módszerrel gyakorlatilag megnégyszerezni a ledek számát lehet-e?
Szia! Hát ez egy jó kérdés hogy mennyit bírnak ezek a leöntött mikroprocesszoros áramkörök a kimeneteiken, valószínűsítem hogy kb max 30mA. Gyakorlati tapasztalatom nincs. Építeni kéne hozzá egy másik villogtató elektronikát szerintem és arra bőven pakolhatnál LED-eket.
Mint építés, oké csak se zs se panel se maratószer.. A villogó meg már adott.
Ha saját építése, akkor már 10-10ledes féklámpa mindkét támvillán. Fékkarokon potik (párhuzamosan kötve ), és fékerővel arányosan 'gyulnak' ki a ledek sorba. Láttam egy mocin. Tervben van lítiumos akksira átállás, és nemtom milyet sikerül olcsón, és mekkora lessz a feszkó benne. Addig nem akarok tervezni se nagyon mert felesleges. A villogó nem beruházás addig, és már azzal sem lesz hétköznapi... |
Bejelentkezés
Hirdetés |