Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   96 / 228
(#) frici.hu válasza lui3 hozzászólására (») Jún 19, 2012 /
 
A Fet Gate-Drain körében 100KOhm körüli ellenállást nézném meg, illetőleg, ha van ott akkor a diódáját és a Primer köri szűrőtagokat.
Üdv: Frici
(#) Hidi hozzászólása Jún 20, 2012 /
 
Sziasztok! Van egy Tornádó 033 as kerékpár és tegnap használat közben a kilométeróra hirtelen kiakadt majd ezután leállt. Ha a kulcsot elfordítom hallom hogy kattan de nem reagál a gázra. A kérdésem az lenne hogy hol keressem a hibát. Előre is köszönöm.

DSC00022.jpg
    
(#) Hidi hozzászólása Jún 22, 2012 /
 
Sziasztok! Nos a vezérlőbe a fetek típusa p140nf75. Azt olvastam lehet helyettesíteni a stp140nf75-el. Ez igaz? Vagy más fet is jó ami legalább 75v és 120A tud? Az nem baj ha a Rds (on) a p140 nél 0,0065 ohm a másik (stp140) pedig 0,0075 vagy 0,0105 ohm. Előre is köszönöm a segítséget.
(#) etm válasza Hidi hozzászólására (») Jún 23, 2012 /
 
Hello!Nekem is ez volt a hiba jelenség,és még nehéz volt pedálozni is.Az egyik fet volt zárlatos,aztán kicseréltem,és most elindul de csak akkor ha lassan húzom a gázt.Ha hirtelen,akkor letilt.Ezt még nem sikerült megtalálni hogy miért van,de megmértem műszerrel egy ugyanolyan de jó vezérlőben a feteket,és összehasonlítottam az értékeket a hibás vezérlő értékeivel,és megegyeznek.Nem tudom ,de már arra gyanítok,hogy lehet,hogy azért kötözködik,mert a kicserélt fet más tipus,de állítólag helyettesíthető vele a régi.Holnap belenézek ujra.
(#) Hidi válasza etm hozzászólására (») Jún 24, 2012 /
 
Oké. Köszi a választ.
(#) fater0827 válasza etm hozzászólására (») Jún 25, 2012 / 1
 
Üdv Etm
A vezérlőben lévő FET-et fázisonként párba illik cserélni illetve a hozzá tartozó ellenállást ,diódát , kondít , meghajtó IC-t is . A FET elszáll az sírba rántja barátait .
Ugyan úgy mint a TV-nél és az akkutöltőnél .

Mindenkinek:Sztenderen nehéz hajtani a kereket (a hibást fázis széthúzva) könnyen forog szín megjegyzése és hiba keresése annál a színnél . Az elektron olyan pici és gyors , hogy szabad szemmel nem látható .
Üdv
(#) zsoltee0001 hozzászólása Jún 27, 2012 /
 
Sziasztok

Villanybringa akkut (zselés) 1db használok más célra.
A kérdésem milyen töltőt kreáljak hozzá, úgy értem mekkora fesszel és árammal szabad tölteni?
Üdv
(#) botika válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Jún 27, 2012 /
 
Szerintem sima autós töltőt digitálisat figyeli az áramot és afeszültséget legalábbis én ezt használom kezdő szervizes vagyok üdv mindenkinek BOTIKA.
(#) etm válasza fater0827 hozzászólására (») Jún 27, 2012 /
 
Hello! Köszi a választ,majd holnap átmérek műszerrel mindent rajta,megpróbálom működés közben is mérni az értékeket fázisonként külön külön.Meg tudod-e mondani,hogy hogyan tudom megállapítani,azt hogy az IC jó-e?
(#) fongab hozzászólása Jún 28, 2012 /
 
Sziasztok
Van egy ilyen vezérlőm (lásd a képet) Külsőleg nem látok rajta semmit. Ami a kérdésem: lehet e a fordulat számot állítani? ( jelen pillanatba, lejtőn lefelé hátszéllel se hajlandó 40K/h nál többet menni. De ezt majdnem, emelkedőn is képes teljesíteni.)
Ezt szeretném feltornászni 45Km/h ra.
Esetleg valaki foglalkozott e ilyen vezérlővel?
Hol lehet, a sebességet állítani?
(elvileg a motor adatlapján a végsebesség az 60Km/h )

Észrevételeket köszönöm. További szép napot.

PICT2756.JPG
    
(#) misu74 hozzászólása Júl 4, 2012 /
 
Sziasztok, nekem is lenne egy elektromos bringa. 36 V-os töltője elszállt, 1N5399-es dióda híd volt a hálózati oldalon ami zárlatos lett, cseréltem így van a kimeneten 40 volt, de viszont pulzál a vissza jelző led ami eddig folyamatosan világított. Természetesen kinai szeretnék segítséget kérni mit nézzek meg, mert igez van kimeneti fesz de nem tölt. Előre is köszönöm a segítséget.
(#) tozso01 hozzászólása Júl 4, 2012 /
 
sziasztok .van egy polymobilos elektromos bringám .Az a jelenség ,hogy minden működik rajta csak menni nem megy .El sem indul meg se nyekken.Mi lehet a baja.Eddig ment simán.
(#) frici.hu válasza misu74 hozzászólására (») Júl 4, 2012 /
 
Ha rossz volt a Gratz próbáld cserélni a hálózati pufferkondit, esetleg még a komparátor tápzénere lehet kissé haldokol.
(#) frici.hu válasza tozso01 hozzászólására (») Júl 4, 2012 /
 
Első lépésként a fékkar kapcsolóit nézd át!
(#) tozso01 válasza frici.hu hozzászólására (») Júl 4, 2012 /
 
azokat már kikötöttem de semmi!
(#) frici.hu válasza tozso01 hozzászólására (») Júl 4, 2012 /
 
A kikötést hogy érted? Ugyanis van amelyik vezérlő akkor megy, ha a kapcsoló zárt állapotban van és van olyan ami nyitott állapotúnál megy. Egy másik alternatíva a vezérlő öntesztje; az én elektromosom (TRD033, ha jól tudom) vezérlője akkor sem indul el, ha a hátsó lámpa izzója rossz (kegyetlenül megszívatott egyszer), tehát azt is nézd meg világít-e, valamint az akkufeszültséget, mert a vezérlő pl; a 48V-os 42,5V alatt letilt.
(#) gyuri27 hozzászólása Júl 4, 2012 /
 
ha esetleg tudok vkinek segiteni elektromos bicaj javitás ügyébe irjatok bátran polimobil és tornádo és lofty alkatrészek rendelkezésemre állnak
(#) gyuri27 válasza frici.hu hozzászólására (») Júl 4, 2012 /
 
igazad van a trd033 az ilyen hogy blokol izzo hiba esetén
(#) frici.hu válasza gyuri27 hozzászólására (») Júl 4, 2012 /
 
Nekem lenne is kapásból egy kérdésem. A TRD033-ba épített DC/DC konverter hány A-t tud pontosan?
(#) gyuri27 válasza frici.hu hozzászólására (») Júl 4, 2012 /
 
a legutolso alkalomal amikor cseréltem dc-dc modult az max 10A-ert tudot de az átlagos dc-dc modulok azok max 5-6 A-ert tud
de elvileg lehet tuningolni a modult csak ovatosan kell bánni vele mert a 12 volt a trd033 as elektronikába is megy és ha elszál a 12 volt akkor a vezérlöelektronika blokol
(#) gyuri27 válasza frici.hu hozzászólására (») Júl 4, 2012 /
 
7-és 10 ezer ftért vannak a dc-dc elekronikák a melohelyemen
(#) frici.hu válasza gyuri27 hozzászólására (») Júl 4, 2012 /
 
Akkor nekem szerencsém van, csúcsban kb. 100W-ot veszek le róla azaz kb. 8,3A-t, ezek szerint még van egy kis tartalékom.
Van pót DC/DC konverterem szerencsére.
Ezeknek milyen a hatásfokuk, eléri a 80-85%-ot?
A hátsó lámpa működését hogy ellenőrzi, nem lehet átverni? Tervezem egy LED-es verzió beépítését a fogyasztás csökkentése miatt.
Ezeket a vezérlőket csak programozással lehet nagyobb sebesség elérésére bírni?
Lehet valahol erről a vezérlőről kapcsolási rajzot találni?
Válaszaid előre is köszönöm!
Üdv: Frici
(#) gyuri27 válasza frici.hu hozzászólására (») Júl 4, 2012 /
 
érdemes ledesre átvariálni a világitást hátul 2 szálas az égöd és van olyan eset hogy az égönek valamelyk szála megnyulik és össze ér mind a 2 szál és ez zárlat az elektronikának és ezért tilt le olyankor örülj neki hogy van tartalék dc-dc modulod mert az nagy kincs
kapcsolási rajz sajna ezekröl nincs én megjegyzem a kapcsi rajzot és ugy javitom öket picel van a határolás megoldva de van amelyket be lehet csapni és jobban megy a gép csak kicsit érteni kell a programozáshoz de van olyan is amit az ellenálás láncal kell variálni és ugy van a határolás
(#) frici.hu válasza gyuri27 hozzászólására (») Júl 4, 2012 /
 
Szerencsére a fontsorom hátul piros, tehát az átalakításban ez nem akadályozna, viszont nem tudom, hogy a vezérlőelektronika mit szólna hozzá. Első lámpáknál szerencsére nem figyel semmit a vezérlő, így ott már 2 darab 2W-os világít.
Pár vezérlőt már én is megjavítottam, de a PIC-esektől irtózom.
Talán nem nyúvad meg a konverter, van előtte egy biztosíték rövidzár estére.
(#) tozso01 hozzászólása Júl 5, 2012 /
 
Egy kis kattanást hallok a motorból gázaadásnál.Ennyi. Világitás ,féklámpa irányjelző duda minden működik.
(#) Poc válasza tozso01 hozzászólására (») Júl 5, 2012 /
 
Ez esetben a vezérlő tilt le.A kattanás azért van,mert kiadja az áramot a motornak,majd azonnal le is tilt.
(#) frici.hu válasza tozso01 hozzászólására (») Júl 5, 2012 /
 
Valamelyik FET a vezérlőben nem zárlatos? Áramtalanítsd le a bicót, húzd le a motor vezetékeit és a + tápot is (3 szál; sárga-kék-zöld vastagok) és a + táphoz képest mérd meg diódavizsgálóval, hogy mit mutat!
Ha az egyiknél eltér a többihez képest akkor az a fázis hibás, 5-700 körüli értéket kellene mutatnia az egyik mérési irányba (negatív műszerzsinór a + tápon mérésnél) a másik irányban pedig semmit, persze ez minden fázisra értendő.
(#) etm hozzászólása Júl 10, 2012 /
 
Hello mindenkinek! Javítok egy elektromos bicajt,és az a baja,hogy a kulcs elfordítása után teljes gázzal pengeti,ha a hátsó lámpa össze van dugva,és ekkor a gázkar hall-ján +19 Voltot mérek a tápon,a visszamenő jel pedig 8.5 volt a zöld szálon.A gázkar forgatására ilyenkor nem reagál. .A gázkar elfordításával változik a fesz,ha nincs összedugva a hátso lámpa,és ekkor 4.1 Voltot kap a gázkar tápja,visszamenő jel pedig változik 0.8-3.6 Volt között a gázkartol függően,de a motor meg se nyikkan..A gázkar kábele nincs szakadásban.Lemértem müszerrel.Tudna-e valaki segíteni? Köszi.Ez 36 Voltos bicaj ,a tipusát nem irja,3+5 szál megy a motorba
(#) Gezaba hozzászólása Júl 13, 2012 /
 
Azon gondolkodtam, hogy vajon jó lenne e egy smart drive mosogép motor biciklit hajtani. Nagy a kerülete, szoval jo nyomatéka van max sebesseg viszont lehet nem lenne tul nagy. A legopimalisabb az lene ha kerégbe be lehetne építeni, de az elég problémas...
(#) mikrohelikopter hozzászólása Júl 13, 2012 /
 
Nállamsokkaltöbbet tudok!
Van egy kis problámám, egy HUB agymotort buherálok, és a vezérlőnek van egy brake kábele, ami a fékezéskor a motort leállítja, és a visszatöltést indítja. A fékkaron két kábelt zár ez a kapcsoló, de a vezérlőmön csak 1 kábel van.
A kérdés az, hogy mit zár rövidre a fékkar kapcsolója?
+12v, + 48v, vagy a negatív test?
Nem kísérletezni szeretnék, jó lenne róla infó.
A rendszerem 48v BLDC motor 2500w.
Előre is köszönök minden segítséget!
Attila
Következő: »»   96 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem