Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Egy kis segítség linkek formájában.
Link:Buran Link:Általános,de nagyon jó Link:Buran1 Két kapcsolást is találtam a gépemen. Üdv nyemi
Köszönöm nyemi.... Szerencsére én még tanultam oroszul.... A lányaim már nem....Várom az újra tekercselt töltő tekercset - szerintem valóban ott lehet a probléma - egy-két nap múlva kiderül. A Cuyuna egy neves USA cég volt - az UL gépeknél,- hómobiloknál,- JetSki - nél használták az eredetileg német konstrukciót. Sajnos megszűntek - most egy másik cég gyártja a hasonló motorokat - de a ROTAX népszerűbb. Ez a motor mindíg nehezen indult - állítólag kézzel is be lehetett volna húzni. Nálam kezd összeállni a koncepció - megnéztem a SUZUKI V 4 hengeres csónakmotor gyújtás szabályozását - eddig az volt a legjobb. Az is kétütemű - olaj injektoros motor - volt - mostmár nem engedik a gyártását a csónakmotoroknál is négyütemű kell - horror árért (bizonyos teljesítmény fölött). Ott indulásnál eleve 5 fok előgyújtás van automatikusan - amit még le is lehet szabályozni majdnem nullára egy csavaró pot-méterrel. 1.500-as fordulanál 10 fok - 2.000-nél 18 fok és így nő. 3.000-től max. 23 fok.
nyemi... az orosz utalásaid nagyon jók. A Burán..1 készlet kísértetiesen hasonlít az gépemhez. Itt is 4 mágnes van a lendkerékben. A szöveget még nem néztem át részletesen- de ez egy hómobil motor gyújtása. Remélem két hengeres. Azt már fiatalabb koromban megtanultam,- hogy a lendkerék az szent. Azon semmit nem szabad változtatni - még egy lyukat sem szabad bele fúrni. Gyárilag ki van balanszozva a dugattyús hajtóművel meg mással - minden irányban. Egy 6.000-6.500-at forgó lendkerék nagy pusztítást tud csinálni - ha valaki módosít rajta. Sajnos- láttam ilyen balesetet korábban a Római parton Budapesten.. Ezért még mindíg várok a tekercsemre - amivel nem lett kész egy cég - amely egyébként minden ilyen munkát szépen meg tud csinálni. Egy leégett kézi körfűrészemet is szépen megcsinálták. Most állítólag az a nehézség,- hogy ezeket a tekercseket valami műgyantába merítik. Nem tudom hogyan lehet így az eredeti menetszámot újra számolni. Régebben a viaszt ki lehetett olvasztani.
Sziasztok!
A motorom cdi-jét szeretném lecserélni, egy suzuki moroni blokkról van szó, egy fojtott Kokusan cdi van rajta ezt szeretném lecserélni egy tiltás mentesre. De nem egyszerű a dolog. Nincs külön gerjesztő tekercs egy töltő/vílágító tekercs van a cdi a feszültséget a fesz szabályzóról kapja a gyújtás ráadásával. A jeladó tekercs nincs testre kötve mindkét szál a cdi-be megy. Egy szál megy a gyújtó trafóra, és van egy szál test. (+ feszültség), (jeladó +), (jeladó -), (trafó), (test) ez az 5 szál található a cdi-n tudtok nekem egy kapcsolást ajánlani amivel az eredetit kiválthatom? Ha építek egy alap kapcsolást ott nem gond hogy nem a gerjesztő tekercsről kapja a feszültséget hanem a fesz szabályzóról? A leállítás is úgy működik hogy a gyújtás kapcsoló elfordításával megszakítja a táp feszültséget. Szóval nem letestel mint alap kapcsolásoknál.
Sziasztok
Van egy cross motorom, már két éve keresek hozzá állórészt, de sehol sem találtam, így rászántam magam, hogy megtekercselem magam (senki nem vállalta). Viszont ha már nekivágok, szeretnék egy erősebbet összehozni. Valaki tudna segíteni, akár privátban, hogy a menetszám és a vezeték vastagságából a kijövö feszültség és áramerősség hogyan számolható?
Márkát és gyártási évet kellene írnod, mert ez így eléggé semmitmondó.
Itt lenne a motor kábelezése: Street Magic
Szóval nincs gerjesztő tekercs a CDI 12v-ról működik a generátorról, nem az aksiról aksi nélkül is működik. Tud valaki nekem adni egy ide illő kapcsolást?
Szia
Ez egy Suzuki TSX 125 1989-es évjárat. Privátban már beszélgettünk, most néztem az üzeneteimet.
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni.
Van egy kínai 107ccm quad. Ugye ennek CDI elektronikus gyújtása van (CDI+Tekercs,Jeladó,gyújtótrafó) Ennyiből áll a gyújtásrésze ami szükséges a beindításához. Problémám a következő: CDI-t már 2.at verte ki. Gyújtótekercs és jeladó cserélve volt. Probléma szerintem megoldódott. Házilag készíteni szeretnék ehhez a gyújtáshoz egy CDI-t ami sokkal strapabíróbb mint a gyári vacak CDI... Ennek megépítésében szeretném a segítségeteket kérni. Gyári CDI-t szétszedtem a beöntött részét. Minden alkatrészt kaptam újba és minőségibe. Egyetlen egy alkatrészt nem tudok beszerezni az egy YCR02 és egy DCR02 tranzisztor. Ennek a két alkatrésznek szeretnék valami helyettesítőt kitalálni vagy valami áramkört ami helyettesítené ezt a 2 alkatrészt. Választ előre is köszönöm! Csady
Sziasztok!
Van egy peugeot streetfighter robogóm, de tönkrement benne a CDI Imobiliseres egység. Kegyeten drága az új. Ezért úgy döntöttem építeni szeretnék egy tirisztoros egységet a robogóba. Láttam ilyet Youtuben: Bővebben: Link A kapcsolási rajz is mellékelve van alól, de nem tudok rajta elmenni... Feltúrtam a netet, hogy van e valami leírás a rajzhoz fűződően , de semmi. Nem tudom ott a grestz hídnál miért van rövidre zárva a dióda. A jeladó tekercsem:119Ohm A gyújtótrafó primer része: 0,2 Ohm A gyújtótrafó szekunder része: 2,94kOhm Ezt a kapcsolást szeretném megépíteni. De valaki segítségét szeretném kérni benne, hogy biztos jól illeszkednek az adatok a sémához?! Illetve mi az a rövidzár a kapcsolásban, ezenkívül a bemenetre mit kapcsljak, +12V-ot vagy simán a töltőtekercsektől feljövő fehér és citromsárga szálakat? Köszi, hogy elolvastad! Ha teheted légyszíves reagálj. Várom ui.: itt a motor kapcs rajza
Szia
Örülök hogy segíthettem , még annyit hogy az Oroszok három alaplappal szerelik ezeket a kéthengeres kétüteműeket . Mint látható csak az egyiken van külön az impulzus tekercs. A másik kettőnél gerjesztőre van rátekerve. Lehet hogy kicsit bonyolult újra tekerni ezért késik a tekercselésed. Íme még egy link ahol mind a hárommal foglalkoznak. Az első hozzászólásnál van is egy táblázat az előgyújtás alakulásáról a három alaplapnál. Amúgy ezeknél is megoldható a potenciométeres állítás , de szerintem felesleges. De azért egy kapcsolást adok. Üdv nyemi
Rövidzár: azért van mert a tekercs egyik ága is le van testelve , igy gyakorlatilag semmi értelme greatznek , de igy szoktak használni.
Értem. És akkor táp (piros&barna) bemenetre mekkora ellenállású tekercset kellene kötnöm szerinted? Külön gyújtótekercs kell neki, vagy jó az a szál ami a töltéshez jön fel? Elkezdeném utánépíteni, csak ebben nem vagyok biztos...
Szia
Az orosz megoldások nagyon jók- mert egyszerűek. Korábban a csónakmotoroknál úgy történt az előgyújtás szabályozás,- hogy a gáz bowden (tömör) elfordította az egész gyújtás alaplapot is. A Suzuki V4 nél a pot. méterrel csak az alapjárati előgyújtást lehet állítani az 5 fokból- ami automatikus. Utána már a Microlink rendszer állítja. Nem egyszerű dolog mert a két iker karburátort is kezeli. A gáz klapnik tengelyén is van elfordulási szög jeladó. Itt még 4 db. önálló gyújtótekercs van - de aztán ők is rájöttek,- hogy elég 2. Nálam az a helyzet - úgy néz ki a tekercselő üzem elvesztette a leadott tekercset! A futárral vitatkoznak jelenleg. Nem tudom mi lesz a vége. Van róla egy fényképem ezen is látszik,- hogy csak két vezeték jön ki belőle. Ezért nem hiszem,- hogy külön impulzus tekercs is lett volna rajta. Mivel a lendkerék belső átmérője D=114 mm - ez meghatározza a tekercs méretét is. Az orosz Burán kísértetiesen hasonlít ehhez. Ha ezen a héten nem lesz meg a tekercs - importálnom kell az USA-ból. Üdv,-
Szisztok ismét én vagyok. Egy blokk ábrával tértem vissza. Tegnap este kreáltam. Ezek lennének a kiinduló adatok, ehhez kellene egy gyújtást tervezni.
Először is milyen gyújtás ajánlotok hozzá? Lényeg hogy 12V-os akksiról működjön, és semmiképp ne gyújtótekercsről. Milyen gyújtástípus lenne a legmegfelelőbb? Gondolom tirisztoros gyújtás kellene, valami impulzusgenerátorral.. vagy hülyeség az amire gondolok? Kapcsolási rajzért is nagyon hálás lennék, az sem baj ha alakítani kell rajta
Lemaradt az előző írásomból:
Ez egy peugeot speedfight AC100 gyújtás volt eredetileg. De az immobiliser része tönkrement, nem érzékeli a kulcsot. Be volt öntve az egész műgyantaszerű cuccal, na azt óvatosan lekapargattam. Ilyen a képen látható panelt kaptam. Azért bontottam szét gondoltam leválasztom róla az immobiliser részt és meghagyom csak a gyújtást. De nem találtam hozzá kapcsolásirajzot. Így nem tudom mihez nyúljak. Ezért döntöttem úgy, hogy egy új elektronikát építek, ennek a mintájára. Talán ez a legegyszerűbb megoldás... Vagy ha ezt nem lehet felhasználni, akkor egy teljesen új rajz/séma alapján. Lehetőségek: -leválasztani az ACI100egységről az imo részt. Csupa SMD és mikrokontroller... Nem nagyon tudom hova nyúljak rajz híján... -Kibogarászni a panelről milyen részekből épül fel a gyújtás, és ez alapján új panelen újraépíteni. -vagy egy teljesen új kapcsolási rajzot készíteni, és azt megépíteni. Utóbbinál döntöttem. De ha valaki jobb ötletnek tartja az előző kettőt légyszíves írja meg. Bővebben: Link
Pedig szerintem lehet hogy egyszerűbb és jobb ha csak az immob részt lelőni benne (ha a gyujtás tényleg jó). Igy gyári maradhat a csatlakozó stb. Az immob szerintem (az a nagy 40lábú) csak valami tiltó jelet adhat a gyujtásnak, esetleg egy tranyóval lehúz valamit stb. Azt kelllene ledobni és menne. Én a nagy kondi+környékétől kezdeném visszarajzolni , ott a lényeg !
Ezen gondolkoztam énis, hogy lehetne lelőni... De Mondjuk egy rajz lenne a leghatásosabb hozzá. Na de annak nyoma sincs...Gyártónak nem szokása közzétenni :/
A gyújtás rész az hibátlan, mert csinálok egy rövidárat az adott helyen, és szikrázik a gyertya... Csak az "imo" tilt le.
Jó tíz éve került hozzám egy ilyen gyújtáspanel, de a legkevésbé sem finom módon akarta a gazdája felderíteni az alkatrészeket a kiöntés alatt. Így aztán mivel az alkatrészeket sikeresen azonosíthatatlanná tette nem volt sok esély az amúgy sem könnyű visszarajzolásra, le is tettem róla. Annyi azért megállapítható biztonsággal, hogy egy step-up konverter működött benne miután csak egy fojtó-energiatárolótekercs van a panelen. Ezt a 740-es fet kapcsolgatta, és a megszakításkor az önindukciós feszültség töltötte az 1µF-os kondit. A csavar a dologban. hogy a tirisztor bekapcsolási idejére meg kell akadályozni, hogy a fojtótekercs az akkufeszültségre kapcsolódjon, ezt vélhetőleg a másik fet biztosította...
Mindenesetre helyette egy egyszerű flyback táp is megteszi ha jól emlékszem UC3845 ic valamelyik példakapcsolását alkalmaztam. Nos az működött,(lehetett volna jobb is) de szerintem teljes értékű csak előgyújtásszabályzással lehetne, úgy viszont már mérlegelni kell, valószínűleg olcsóbb a gyárit megvenni....
Akkor már volt dolgod ilyennel.
Na én normális módon bontottam ki, törekedtem, hogy ne barmoljam szét a panelt. Itt fogom a kezemben próbálom kitalálni melyik vezetősáv, hova megy. Nem vagyok sokkal előrébb rajz híján. Esélytelennek tartom, hogy ezt visszarajzoljam. Esetleg ehhez a gyújtáshoz hasonló eszközt nem lehetne építeni? Mert ez az imo leválasztás lehetetlen. Egyszerűkapcsolással megvalósítható a tervem? Idézet: „már végigolvastam az egész motorgyújtás témát, de nem sokkal vagyok előrébb... mind hallos gyújtás, és nem találok induktív jeladósat ami akksiról menne...”
Ha még megtalálom a skiccet elküldöm, de nem igérem biztosra
Rendben, Előre is nagyon köszönöm! Addig próbálkozok, keresgélek.
Azt nem találom, de van egy másik akkus cdi kreálmányom, nagyon hasonló. Ez a jeladó pozitív irányú impulzusára gyújt, de emlékeim szerint a peugeot-hoz negatívra induló kellene...
Ki kellene derítened,hogy a gyújtási időpontban a jeladó milyen irányú jelet szolgáltat.
Szkópot rá kellene akasztanom a jeladóra, vagy ezt hogy deríthetném ki?
Ha tárolós, akkor jó megoldás.
De egyszerűen egy DC200mV állású digimultival is megy. Gondolom a jeladót a lendkeréken található bütyök vezérli. Ha van mágnes a jeladóba, akkor egyszerűen egy lágyvasdarabot hirtelen hozzáérintve, illetve elrántva a műszer kijelzi az indukált feszültség polaritását. Természetesen a pozitív mérővezetéket a jeladó kivezetésére kell kötni, a másikat a blokkra, vagy a jeladó rögzítőfülére. Be kell állítani a dugattyút az alapelőgyújtásnak megfelelő pozícióba, ekkor megnézni hogy a lendkeréken lévő vezérlőbütyök közeledik, vagy távolodik a jeladótól a forgásirányt figyelembe véve, és ennek alapján mozgatni a lágyvasdarabot-lemezkét a jeladó előtt. Tudom kicsit bonyolultan "hangzik" de nem az.
Külső induktív jeladóval van szerelve. Tehát a lendkerék külső felületén van a jeladó mágnese. De ráakasztom a multit és írom az értéket. Fél pill
Bővebben: Link
Sikerült lemérni.
A jeladó mágneses cucc, hozzátapasztottam egy imuszkulcsot (az volt kéznél) és kb. -40mV-ig szaladt fel az érték. Ezekszerint negatívra fut fel... Ez már tuti. A kapcsolásodon nem lehetne alakítani, hogy jó legyen?
A jeladó vasmagja szokott általában mágneses lenni, (egy kis négyzetes stroncium, vagy jobbfajta kerámia mágneslapka van a hengeres lágyvasmag mögé ragasztva a jeladó burkolatán belül), de találkoztam már fordított felállással is. Mindenesetre a küldött linken biztos, hogy az én általam ismert kivitel látható, ráadásul előgyújtásszabályzású motoré, erre utal a hosszú (60-70°) vezérlőbütyök.
Ha elrántod, akkor pedig gondolom nem ír ki negatív előjelet a műszer..
Milyen hosszú a vezérlőbütyök a Peugeot lendkeréken?
Itt lesznek a képek. Így szerintem a legegyszerűbb.
Amikor hozzátapasztom "-", ha elveszem "+". A jeladó vasmagja mágneses. Felülnézetből kör alakú, de ha kivenném belőle valahogy henger formája lenne. Ami (#1262484) hozzászólásban van link képpel az csak minta hogy az enyém is hasonlóan néz ki.... Cérnával mértem: 4 cm ívben hajlik rá a lendkerékre a mágnes. Lendkerék átmérő 11cm. Ennek a külső felületére fekszik fel a mágnes. |
Bejelentkezés
Hirdetés |