Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Talán IRF 540 volt az első. Nincs gond egyik változattal sem, csak oda kell figyelni a kikapcsolási feszültségre, mert meg kell találni azt az értéket, ahol még az eszköz nem megy tönkre, de a snubber sem "izzik". Szóval többfordulós a dolog, jól el lehet vele szórakozni, de szkóp, induktivitásmérő ajanlatos a beállításhoz.
Ezt kéne akkor már kipróbálni. SEPIC
Üdv nyemi
Sziasztok.
Szerintetek alkalmas ez az elv a szikrasorozat előállítására. Persze csak addig amíg a C2-ben feszültség található. Válaszokat előre is köszönöm. Üdv nyemi
Szia Nyemi,-
Mivel a tekercselősök elvesztették a gyújtótekercsemet???? az amerikaik de az oroszok sem válaszolnak elhatároztam átalakítom a gyújtást 12 V-ról működőre. Meggyőző az a video amit a JouTube-ra feltettél. A lendkerékkel nem lehet semmit csinálni - még egy mágnest sem lehet rátenni. Én láttam korábban egy olyan két hengeres gyújtás- ahol egy fém tárcsa forog egy infra LED és érzékelő között. Ezt be is tudnám tenni a gyújtás házába. A FET-es érzékelést nem ismerem.Hogyan lehetne ezt összekombinálni? Üdv,- repulo21
Sziasztok!
Valaki meg tudja nekem mondani, hogy egy régi suzuki rm125-ös motor gyújtásában a kondit(megszakítós) milyennel tudom helyettesíteni? És hogy esetleg lehet-e a gyujtás kondi miatt, hogy nem veszi a fordulatot, csak szívatóval? ha el kapja akkor jó..
Egy bármilyen másik megszakítós gyújtásba való kondi jó lehet neked. De kétlem, hogy ez lenne a baj.
Itthon nem találhatok bontásból származó kondit, csak motoré jó? Sajna nem értek a megszakítós gyújtáshoz, de a 2T motorokhoz sem.. Viszont ha el is kapta a fordulatot sokszor durrogott menet közben, azt mondták a kondi miatt lehet.
Valaki tudna nekem adni egy bevált 12v-ról működő gyújtás kapcsolási rajzot? 2T robogóhoz kellene 13.000-es fordulatig.
Nem csak. bármi jó amit találsz nincs köztük nagy különbség. A főtengely nem lóg? (Elviszi a hézagot.) A kétütemű kényes a hézagokra (megszakító, gyertya) meg az előgyújtásra is.
Sziasztok!
Skoda 120L-ben lévő hagyományos megszakítós gyújtást szeretném lecserélni elektronikus gyújtásra. A gyújtótrafó primer oldala előtt van egy előtét ellenállás. Mivel most már nem a megszakító fogja közvetlenül kapcsolgatni a primer áramot, ezért ezt az ellenállást már nyugodtam ki dobhatom igaz? Vagy ebből lehet valamilyen probléma? A gyújtásom kondenzátor kisütéses elven fog működni, kb. 375 V-ot fog a primer tekercsen kapcsolgatni. A választ előre is köszönöm. Üdv, mate_x
A trafót is cseréld elektronikus gyújtásra való típusúra. Az ellenállást kihagyhatod, nem kell ezentúl.
Köszi. Trafót nem hiszem, hogy le kell cserélni. RT évkönyvben találtam a kapcsolást, és ott úgy írták, hogy jó a régivel. Csak az ellenállásról nem írtak semmit.
Olvasgattam kicsit és lehet tényleg nem jó ötlet ezt a trafót benne hagyni a skodában, nem lenne jó le pusztulni az út szélén
Csatoltam a kapcsolást, ehhez milyen típusú gyújtótrafót ajánlotok?
Valamelyik nyolcvanas évekbeli vw trafója jó lesz. DE bármelyik elektronikus gyújtású gépé megfelel. Zsiguliban is van olyan, de Skodában is.
Oké, köszi. Ezeknek a trafóknak nem gond, hogy 375 V-ot süt rá a kondenzátor a primer tekercsre?
Nem. Arra vannak kitalálva. Gond lehet még a rotorban lévő ellenállással is. Valamint a gyertya kábelek és pipák sem ehhez vannak kitalálva. A magam részéről nem építenék, ha csak nem pont az a cél, hogy alkossak valamit. Inkább elballagnék egy bontóba és egy favoritból kiszedetném a komplett gyújtást. Elosztóstól elektronikástól. Az már HALL-szenzoros nem kell a megszakító kopásával sem számolni.
Oké, köszi. Én építeni szeretnék, kíváncsi leszek az eredményre Egyedül a kapcsolásban szereplő Tr1-es trafót lesz nehezebb elkészíteni. Pontosabban inkább, hogy találjak hozzá vasmagot és zománcozott rézdrótokat.
Keress egy villanymotor tekercselőt. Attól biztosan tudsz drótokat venni, vagy kunyerálni. Vasmagot meg bontani kell valamiből.
Szia, ez kb. ugyanolyan és egyszerűbb trafó van benne.
Nézzétek csak mit találtam. Ezt szétkapom és a lemezei pont jók lesznek. Már csak 0,9 mm, 0,25 mm és 0,2 mm-es tekercselő huzalt kell szereznem. Nem tudjátok, hogy az elkészült trafót milyen festékbe érdemes belemártani impregnálás céljából?
Köszönöm annak, aki legalább elgondolkozott a válaszadáson . De megoldottam szoftveresen. És a "ZVS" bírja ! 4 szikra, 2mS alatt igaz 12Volton 2-2,2 Amperre nőtt a gyújtás fogyasztása 12000 fordulaton. Na, itt már van egy kis melegedés, de csak az EE20 trafó vasmagja melegszik más nem. Amúgy a vasmag pontos típusa EE20 N27. 0,09. Mire válthatnék hogy ne melegedjen? Mert nagyobbra nem akarnám cserélni. Melyik a legjobb ferrit mag anyag?
Üdv nyemi Üdv nyemi
Szia repulo21
Hall-os érzékelésre gondolsz szerintem, de én csak az eredeti gyújtást javaslom, mert egyszerűbb. De ha változtatni akarnál, akkor is minimum akkumlátor és a töltése is kéne. Azok vannak? Üdv nyemi
Ha van még hely az EE20-as magon, akkor az adott menetszámaránnyal tekerd át úgy éppen tele legyen rézzel a mag (Esetleg a réz méretcsökkentésével is lehet helyet nyerni).
Ha már most is televan akkor nem tudsz lényegében sokat tenni a vas melegedéssel (legfejjebb a frekit feljebb vinni -> kapcsolási veszteség ZVS miatt nincs, tehát nincs akadálya ennek f nől, B csökken). Szóval ha több menetet tekersz fel, akkor változatlan frekin a B csökken, és a vas vesztesége lényegében a hiszterézis veszteség, ami arányos az f×B^2... (B csökkentés négyzetesen hat, ezért a freki vagy ugyanannyi vagy inkább nagyobb, mint a kiindulási.) Én úgy tudom, hogy a ferriteknek olyan 50°C körül a legkevesebb a veszteségük, ugyanazon f és B értékek mellett. Szóval ha ekörül van, akkor mondhati hogy optimálisra sikerült a méretezés.
Nem sok egy kicsit a 4 szikra 2ms alatt?
kb 500uS alatt éppenhogycsak kisül a kondenzátor.
Szia nyemi,-
A Hall érzékelést nem ismerem - de állítólag nem a legjobb. A lendkerékkel nem lehet csinálni semmit. Ezért nem megy a ROTAX átalakítás. Eléje a főtengelyre lehetne tenni egy vékony KOR tárcsát. 12 V-os akku van - töltés van. Amit korábban felraktatok Hall érzékelővel nemrég az egy repülőmodell gyújtás. Végül is egyszerű - de nem tudom nálam két hengernél elegendő lenne e a szikra teljesítménye. Itt hengerenként 111 ccm lökettérfogat van és fordulatonkét kétszer kell szikra.. A rajz szerinti tápfesz 4,8 - 6 V. Az eredeti gyújtást még nem fejeztem be mert az általam fénykép alapján készített lágyvas magot ma vitték el tekercselni. Ha készen lesz - le tudom majd mérni. A szervíz könyvből csak az ohmikus ellenállás ismert ez 185 Ohm. Végül is ezzel a tekerccsel is lehetne töltést készíteni de a 4 db. mágnes meghatározza a periódust. Valószínűleg a CDI dobozzal is valami baj van - de azt ki tudja kimérni? Csere nincs. Ezen még nincs trigger csatlakozás a következőknél állítólag már volt. Üdv- repulo21
Bocsánat nem 111 ccm hengerenként hanem 211 ccm.
repulo21.
Szia gulyi88.
Köszönöm a választ. Szóval variáljak a menetszámokkal (növeljem) hogy kevesebb legyen a vas gerjesztése. Jó kipróbálom, úgy is most tekerek egy másikat , és egy sorban 40 menet fér el a csévén, a szekunderen így akkor lesz 4 sor, avagy 160menet a primer meg 2x16menet. Amúgy én is utána jártam kicsit a dolgoknak és EE20 N27 magnak 26Watot adnak meg maximális teljesítménynek . Szóval azt már nem bántom , mert az nagyon ott van. Így is írod, hogy 50°-nál a legjobb a hatásfoka, annál meg nem melegszik jobban. Igen én is rájöttem, hogy három bőven elég. A régi neon stroboszkópomat kellet előkeresnem, hogy, lássam is szikrák keltett jeleket. A Pic most 5 jelet ad ki, amiből 3 magas szint, 2 meg alacsony, avagy a három felfutó él vezérel. Az alacsony és a magas szintek is mind 400uS-sak. Így jön ki a 2mS-os szikra idő. Tapasztalataim azt mutatják, hogy ez az érték (400uS) nagyon gyújtótrafó függő. 300uS -nál kisebb értéket adva ki-ki maradtak a szikrák, főleg Bosch trafónál, a kis Honda bírta csak nagy fordulaton már melegedet. Amúgy 2x680nF a töltő kondenzátorom.
Sziasztok!
Valaki el tudná magyarázni, hogy milyen gyújtás rendszerhez, milyen gyújtó trafó lenne az ideális(menetszám, tekercs ellenállás stb.)? Nem kell számszerűen, csak az elvre lennék kíváncsi. Van a sima megszakítós gyújtás, aztán van a tranzisztoros gyújtás, és van a kondenzátor kisütéses(CDI). A tranzisztoros és a CDI gyújtáshoz is ugyanolyan gyújtótrafó az ideális vagy más? Azt tudom, hogy a Skoda 120L-ben úgy van megoldva sima, megszakítós gyújtással, hogy egy 6 V-ra méretezett gyújtótrafó van, amivel sorba van kötve egy 2ohmos ellenállás. A primer tekercs is 2 ohmos. Indításnál az ellenállás kiiktatódik, így könnyebben beindul. Ezt a gyújtást szeretném lecserélni CDI-re, de előtte még ezekkel jó lenne tisztában lenni Meg hogyha én kicserélem a gyújtótrafót másra és meghibásodna a gyújtóáramkör, akkor vissza tudnám-e kapcsolni a sima gyújtást az új trafóval? A választ előre is köszönöm. Üdv, mate_x |
Bejelentkezés
Hirdetés |