Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Talán IRF 540 volt az első. Nincs gond egyik változattal sem, csak oda kell figyelni a kikapcsolási feszültségre, mert meg kell találni azt az értéket, ahol még az eszköz nem megy tönkre, de a snubber sem "izzik". Szóval többfordulós a dolog, jól el lehet vele szórakozni, de szkóp, induktivitásmérő ajanlatos a beállításhoz.
Ezt kéne akkor már kipróbálni. SEPIC
Üdv nyemi
Sziasztok.
Szerintetek alkalmas ez az elv a szikrasorozat előállítására. Persze csak addig amíg a C2-ben feszültség található. Válaszokat előre is köszönöm. Üdv nyemi
Szia Nyemi,-
Mivel a tekercselősök elvesztették a gyújtótekercsemet???? az amerikaik de az oroszok sem válaszolnak elhatároztam átalakítom a gyújtást 12 V-ról működőre. Meggyőző az a video amit a JouTube-ra feltettél. A lendkerékkel nem lehet semmit csinálni - még egy mágnest sem lehet rátenni. Én láttam korábban egy olyan két hengeres gyújtás- ahol egy fém tárcsa forog egy infra LED és érzékelő között. Ezt be is tudnám tenni a gyújtás házába. A FET-es érzékelést nem ismerem.Hogyan lehetne ezt összekombinálni? Üdv,- repulo21
Sziasztok!
Valaki meg tudja nekem mondani, hogy egy régi suzuki rm125-ös motor gyújtásában a kondit(megszakítós) milyennel tudom helyettesíteni? És hogy esetleg lehet-e a gyujtás kondi miatt, hogy nem veszi a fordulatot, csak szívatóval? ha el kapja akkor jó..
Egy bármilyen másik megszakítós gyújtásba való kondi jó lehet neked. De kétlem, hogy ez lenne a baj.
Itthon nem találhatok bontásból származó kondit, csak motoré jó? Sajna nem értek a megszakítós gyújtáshoz, de a 2T motorokhoz sem..
![]()
Valaki tudna nekem adni egy bevált 12v-ról működő gyújtás kapcsolási rajzot? 2T robogóhoz kellene 13.000-es fordulatig.
Nem csak. bármi jó amit találsz nincs köztük nagy különbség. A főtengely nem lóg? (Elviszi a hézagot.) A kétütemű kényes a hézagokra (megszakító, gyertya) meg az előgyújtásra is.
Sziasztok!
Skoda 120L-ben lévő hagyományos megszakítós gyújtást szeretném lecserélni elektronikus gyújtásra. A gyújtótrafó primer oldala előtt van egy előtét ellenállás. Mivel most már nem a megszakító fogja közvetlenül kapcsolgatni a primer áramot, ezért ezt az ellenállást már nyugodtam ki dobhatom igaz? Vagy ebből lehet valamilyen probléma? A gyújtásom kondenzátor kisütéses elven fog működni, kb. 375 V-ot fog a primer tekercsen kapcsolgatni. A választ előre is köszönöm. Üdv, mate_x
A trafót is cseréld elektronikus gyújtásra való típusúra. Az ellenállást kihagyhatod, nem kell ezentúl.
Köszi.
![]()
Olvasgattam kicsit és lehet tényleg nem jó ötlet ezt a trafót benne hagyni a skodában, nem lenne jó le pusztulni az út szélén
![]() Csatoltam a kapcsolást, ehhez milyen típusú gyújtótrafót ajánlotok?
Valamelyik nyolcvanas évekbeli vw trafója jó lesz. DE bármelyik elektronikus gyújtású gépé megfelel. Zsiguliban is van olyan, de Skodában is.
Oké, köszi. Ezeknek a trafóknak nem gond, hogy 375 V-ot süt rá a kondenzátor a primer tekercsre?
Nem. Arra vannak kitalálva. Gond lehet még a rotorban lévő ellenállással is. Valamint a gyertya kábelek és pipák sem ehhez vannak kitalálva. A magam részéről nem építenék, ha csak nem pont az a cél, hogy alkossak valamit. Inkább elballagnék egy bontóba és egy favoritból kiszedetném a komplett gyújtást. Elosztóstól elektronikástól. Az már HALL-szenzoros nem kell a megszakító kopásával sem számolni.
Oké, köszi. Én építeni szeretnék, kíváncsi leszek az eredményre
![]()
Keress egy villanymotor tekercselőt. Attól biztosan tudsz drótokat venni, vagy kunyerálni. Vasmagot meg bontani kell valamiből.
Szia, ez kb. ugyanolyan és egyszerűbb trafó van benne.
Nézzétek csak mit találtam.
![]()
Köszönöm annak, aki legalább elgondolkozott a válaszadáson
![]() ![]() Üdv nyemi Üdv nyemi
Szia repulo21
Hall-os érzékelésre gondolsz szerintem, de én csak az eredeti gyújtást javaslom, mert egyszerűbb. De ha változtatni akarnál, akkor is minimum akkumlátor és a töltése is kéne. Azok vannak? Üdv nyemi
Ha van még hely az EE20-as magon, akkor az adott menetszámaránnyal tekerd át úgy éppen tele legyen rézzel a mag (Esetleg a réz méretcsökkentésével is lehet helyet nyerni).
Ha már most is televan akkor nem tudsz lényegében sokat tenni a vas melegedéssel (legfejjebb a frekit feljebb vinni -> kapcsolási veszteség ZVS miatt nincs, tehát nincs akadálya ennek f nől, B csökken). Szóval ha több menetet tekersz fel, akkor változatlan frekin a B csökken, és a vas vesztesége lényegében a hiszterézis veszteség, ami arányos az f×B^2... (B csökkentés négyzetesen hat, ezért a freki vagy ugyanannyi vagy inkább nagyobb, mint a kiindulási.) Én úgy tudom, hogy a ferriteknek olyan 50°C körül a legkevesebb a veszteségük, ugyanazon f és B értékek mellett. Szóval ha ekörül van, akkor mondhati hogy optimálisra sikerült a méretezés.
Nem sok egy kicsit a 4 szikra 2ms alatt?
kb 500uS alatt éppenhogycsak kisül a kondenzátor.
Szia nyemi,-
A Hall érzékelést nem ismerem - de állítólag nem a legjobb. A lendkerékkel nem lehet csinálni semmit. Ezért nem megy a ROTAX átalakítás. Eléje a főtengelyre lehetne tenni egy vékony KOR tárcsát. 12 V-os akku van - töltés van. Amit korábban felraktatok Hall érzékelővel nemrég az egy repülőmodell gyújtás. Végül is egyszerű - de nem tudom nálam két hengernél elegendő lenne e a szikra teljesítménye. Itt hengerenként 111 ccm lökettérfogat van és fordulatonkét kétszer kell szikra.. A rajz szerinti tápfesz 4,8 - 6 V. Az eredeti gyújtást még nem fejeztem be mert az általam fénykép alapján készített lágyvas magot ma vitték el tekercselni. Ha készen lesz - le tudom majd mérni. A szervíz könyvből csak az ohmikus ellenállás ismert ez 185 Ohm. Végül is ezzel a tekerccsel is lehetne töltést készíteni de a 4 db. mágnes meghatározza a periódust. Valószínűleg a CDI dobozzal is valami baj van - de azt ki tudja kimérni? Csere nincs. Ezen még nincs trigger csatlakozás a következőknél állítólag már volt. Üdv- repulo21
Bocsánat nem 111 ccm hengerenként hanem 211 ccm.
repulo21.
Szia gulyi88.
Köszönöm a választ. Szóval variáljak a menetszámokkal (növeljem) hogy kevesebb legyen a vas gerjesztése. Jó kipróbálom, úgy is most tekerek egy másikat , és egy sorban 40 menet fér el a csévén, a szekunderen így akkor lesz 4 sor, avagy 160menet a primer meg 2x16menet. Amúgy én is utána jártam kicsit a dolgoknak és EE20 N27 magnak 26Watot adnak meg maximális teljesítménynek . Szóval azt már nem bántom , mert az nagyon ott van. Így is írod, hogy 50°-nál a legjobb a hatásfoka, annál meg nem melegszik jobban. Igen én is rájöttem, hogy három bőven elég. A régi neon stroboszkópomat kellet előkeresnem, hogy, lássam is szikrák keltett jeleket. A Pic most 5 jelet ad ki, amiből 3 magas szint, 2 meg alacsony, avagy a három felfutó él vezérel. Az alacsony és a magas szintek is mind 400uS-sak. Így jön ki a 2mS-os szikra idő. Tapasztalataim azt mutatják, hogy ez az érték (400uS) nagyon gyújtótrafó függő. 300uS -nál kisebb értéket adva ki-ki maradtak a szikrák, főleg Bosch trafónál, a kis Honda bírta csak nagy fordulaton már melegedet. Amúgy 2x680nF a töltő kondenzátorom.
Sziasztok!
Valaki el tudná magyarázni, hogy milyen gyújtás rendszerhez, milyen gyújtó trafó lenne az ideális(menetszám, tekercs ellenállás stb.)? Nem kell számszerűen, csak az elvre lennék kíváncsi. Van a sima megszakítós gyújtás, aztán van a tranzisztoros gyújtás, és van a kondenzátor kisütéses(CDI). A tranzisztoros és a CDI gyújtáshoz is ugyanolyan gyújtótrafó az ideális vagy más? Azt tudom, hogy a Skoda 120L-ben úgy van megoldva sima, megszakítós gyújtással, hogy egy 6 V-ra méretezett gyújtótrafó van, amivel sorba van kötve egy 2ohmos ellenállás. A primer tekercs is 2 ohmos. Indításnál az ellenállás kiiktatódik, így könnyebben beindul. Ezt a gyújtást szeretném lecserélni CDI-re, de előtte még ezekkel jó lenne tisztában lenni ![]() ![]() Üdv, mate_x |
Bejelentkezés
Hirdetés |