Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   115 / 587
(#) tom74 hozzászólása Júl 17, 2012 /
 
Bocs, csak a motort vettem le.
(#) jocó 31 hozzászólása Júl 19, 2012 /
 
Szép jó napot!

A probléma a növekvő víznyomás....

Beretta super exclusive 24 c.a.i.,típusú kombi cirkónál jelentkezik, a rendszer levegővel feltöltve, ahogy előrébb írtátok. A víznyomás ha nem használjuk egész nap akkor is felszökik 3,5-4 bárra kb:12 óra alatt. Ha elzárom a bejövő vizet ugyanez megtörténik 20 perc alatt, a téli ill.nyári választó kapcsoló mindkét állásában, a levegő a tágulási tartályban megvan, a fűtőkör kizárása esetén sem változik a helyzet. Meleg vízzet rendesen ad, a fűtés is működik , ha használjuk a cirkót mert itthon tartózkodunk, akkor kb:10 óra alatt emelkedik meg a nyomás.

Előre is köszönöm a válaszokat
(#) toro válasza jocó 31 hozzászólására (») Júl 19, 2012 /
 
A tágulási tartályban a nyomást úgy tudod megmérni, hogy
-kizárod az előre és a visszatérő vezetéket,
-leengeded a kazánról a nyomást,
-rámérsz a tágulási tartályra 1,0 - 1,2 bár a jó (5-6 radiátor).
-ráengeded a fűtésrendszert.

A másik problémád, hogy felmegy a nyomás, a feltöltő szelep alá került valamilyen kis kosz s nem tud lezárni rendesen.
(#) karcsi hozzászólása Júl 20, 2012 /
 
Szeretettel üdvözlöm a fórumozókat! Ferroli Domina C24-es kombikazánomból a HMV mennyisége egy ideje csak 2-3 l/perc, ami vagy nagyon forró, vagy nem tudja a gázt begyújtani. A szakszerviz munkatársa nem merte elvállalni a hőcserélő savazását arra hivatkozva, hogy az rossz állapota miatt kilukadhat, és így fűtés nélkül maradhatok. A kazánba való hőcserélő ára kb 170ezer Ft, amiért már egy új kazánt lehet kapni. Arra gondoltam, hogy megpróbálnám valamilyen enyhe savval ( pl ecet, vagy citrom ) kioldani a vízkövet egy szivattyú segítségével. Tanácsot kérek Tőletek, hogy hányszázalékos savval kellene próbálkoznom az átlukadás veszélye nélkül. Előre is köszönöm szakszerű segítségeteket.
(#) toro válasza karcsi hozzászólására (») Júl 20, 2012 /
 
A 170.000.-Ft azért erősen túlzás. Azért az összegért a kondenzációs kazán hőcserélője kapható.
Próbálj foszfor- vagy citrom savat szerezni és azzal átmosni.
(#) mkb hozzászólása Júl 20, 2012 /
 
Szép jó napot mindenkinek!
Lehet, hogy nagyon ki leszek innen utálva, de más ötletem nincs. Nekem egy szerelőre lenne szükségem.
Egy Junkners ZW 24-es kazánom van, ami begyújtáskor folyamatosan ki-be kapcsol, nem érzékeli, hogy begyulladt, és ezért folyton próbálkozik, de 3 után leáll. Nem értek hozzá, hívtam egy szerelőt, aki a próbálkozások számát megnövelte, most addig próbálkozik, mig nem sikerül, és így van némi melegvíz. De a probléma nem oldódott meg, ugy érzem. Ezt a szerelőt visszahívni nem akarom, mert nem látom értelmét (egy vagyont fizettem neki, és azt mondta, ha igy se lesz jó, ki kell cserélni a panelt!). Olyan valaki kéne, aki ki tudja olvasni, hogy mi a hiba, és azt oldja meg, nem csak tünetileg kezeli.
Tudom, hogy nem erről szól a fórum, meg az egész honlap, de a neten keresve elárasztanak a hirdetések, és nem tudok mi alapján választani. Ha valaki tud, kérem segítsen. És elnézést az offolásért.
(#) toro válasza mkb hozzászólására (») Júl 20, 2012 /
 
Fogj a kezedbe egy darab csiszolóvásznat (smirglit) és tisztítsd meg az egy darabos elektródát. Az az ionikus elektróda és valószínűleg oxidos!
(#) balazs69 válasza mkb hozzászólására (») Júl 20, 2012 /
 
Üdv!
A csiszolás után mindíg megér egy próbát, ha dugvillás fordítani rajta egyet!
(#) balazs69 válasza mkb hozzászólására (») Júl 20, 2012 /
 
Azt is ellenőrizd, hogy az elektróda, amelyikről szó van a gyujtás után a lángban van.
(#) jocó 31 hozzászólása Júl 20, 2012 /
 
Köszönöm a választ, a használati utasításban feltöltő szelep nincs írva, lehetséges az áramlás szabályzó vagy a víznyomás szabályzó lenne a bűnős, esetleg a háromállású feltöltő csap??
(#) toro válasza jocó 31 hozzászólására (») Júl 20, 2012 /
 
Ott a jobb oldalon alul a feltöltőcsap.
(#) karcsi válasza toro hozzászólására (») Júl 22, 2012 /
 
Üvözöllek, és köszönöm tájékoztatásodat. A citromsavat be tudom szerezni, de az oldat megfelelő, a hőcserélőt nem veszélyeztető töménységét sajnos nem ismerem. Ehhez kérném további segítségedet.
(#) toro válasza karcsi hozzászólására (») Júl 22, 2012 /
 
Töménysége nem gond, mivel a rezet nem károsítja. Általában 10-20%-os megfelelő.
A legegyszerűbben úgy csinálhatod meg, hogy a kazánt kizárod a fűtésrendszerből.
Leengeded róla a vizet és az automata légtelenítőt kitekerve beöntesz 1-1,5 liter, majd felengeded üzemi nyomásra és elkezdesz melegvizet termelni. 30-40 perc üzem után leengeded.
Elvileg kitisztítja a kazán hőcserélőt-, szivattyút-, váltószelepet-, NTC külsejét-, a csöveket.
(#) jocó 31 hozzászólása Júl 22, 2012 /
 
Köszönöm a választ megnézzem a feltöltőcsapot.
Még egy kérdésem lenne nálunk nagyon kemény víz van, ha cseréljük a cirkót mire figyeljünk, hogy ne legyen sok problémánk ebből. Vízlágyító nélkül, a kéményes és a gázkészülék szerviz így is 60000ft-ot , tesz még a cirkó árhoz.( kiszállás,készülék le és felszerelése , anyagok, beüzemelés,)
(#) toro válasza jocó 31 hozzászólására (») Júl 22, 2012 /
 
Ha a jelenlegi kéményes készülék, un "B" típusú, ugyanakkora teljesítményre cserélhető - nagyobbra nem!
Ha turbós, ez a "C" tip., lehetséges nagyobb is, de akkor a füstelvezetőt kell méretezni, 60/100 vagy 80/125.
Ha lemezes hőcserélőjű, könnyebb a tisztítása. Általában minden gyártó megadja a max. értéket, ez 14-15 (nk) körül van.
(#) briki válasza jocó 31 hozzászólására (») Júl 22, 2012 /
 
Szia!
Még talán annyit "toro" hozzászólásához, hogy ügyelj a leendő kazánodból kilépő füstgáz elvezető csatlakozása ( ebbe megy a füstcső ) hivatalosan mennyire szűkíthető, bővíthető, hogy megfeleljen a mostani kéményed átmérőjének.
(#) uhly hozzászólása Júl 24, 2012 /
 
Sziasztok!

Tud valaki olyan cégről ahol westen kazánhoz kapható komplett váltószelep?
A kazán 20P, a váltószelep még mechanikus.

Előre is köszönöm!
(#) toro válasza uhly hozzászólására (») Júl 24, 2012 /
 
Írj konkrétabb kazántípust.
Esetleg fényképet készíts róla.
(#) toro válasza peperla hozzászólására (») Júl 24, 2012 /
 
A gyártó úgy tervezte meg a készülékét, hogy HMV csap megnyitásával átvált a 3 járatú szelep és elzárja a radiátor felé az áramlást.
Kizárólag a lemezes hőcserélőn keresztül forgatja a szivattyú a kazán által felmelegített "fűtőközeget".
Értelemszerűen, ha rossz a HMV kapcsoló, indítja a tüzelést ám a 3 járatú szelep nem váltott át és fűteni fog a szobatermosztát nyitott állapotától függetlenül.
(#) uhly válasza toro hozzászólására (») Júl 24, 2012 /
 
Szia!

Köszi a gyors választ!

A kazán Westen 20P, kéményes, őrlángos.

A váltószelep típusa Giannoni "E".

Így néz ki
(#) toro válasza uhly hozzászólására (») Júl 24, 2012 / 1
 
A felső rész a HMV vizoldal és rajta a vízkapcsoló.
Szét tudod szedni, csak vigyázz, mert van benne "O" gyűrű a szeleptesten és az alsó részén egy rúgó tart ellen.
Nincs benne semmi ami tönkre menne (esetleg "O" gyűrű).
Tisztítható, szerintem nagyon jó váltószelep.
(#) uhly válasza toro hozzászólására (») Júl 24, 2012 /
 
Sajnos többször szétszedte szerelő és én is, most megint rossz.

Ha kihűl a kazán akkor teljesen jól működik. Az első bekapcsoláskor a fűtési körbe nem megy meleg egyáltalán. Viszont ha bemelegedett megszorul, szinte csak a fűtőkörben kering a víz. Találkoztál ilyennel már?

Ránézésre az öntvényt kikoptatta valahogy a tengely, ovális benne a furat. A falon a kazán nem volt teljesen függőben sajnos. A vízkapcsoló rész teljesen jól működik.
(#) balazs69 válasza uhly hozzászólására (») Júl 25, 2012 / 1
 
Üdv.!
Ha hidegen jól működik, szerintem koszos a lemezes hőcserélő.
(#) balazs69 válasza uhly hozzászólására (») Júl 25, 2012 / 1
 
Esetleg ntc a fűtőkörben, vagy gáznyomás szabályzási probléma a kisláng tekintetében, de akkor nem is bírja folyamatosan tartani a hmv vízhőmérsékletét.
(#) uhly válasza balazs69 hozzászólására (») Júl 25, 2012 /
 
Neked is köszönöm a választ!

Kiveszem belőle a hőcserélőt és megpróbálok keringetni benne ecetet.
(#) Adri46 hozzászólása Júl 28, 2012 /
 
Immergas Eolo Star kazánom 2szer jelzett 01-es hibakódot. Mivel utána olvastam, h másnaál ilyenkor mi a probléma forrása, önállóan sikerült meggyógyítanom. Most viszont, mikor másodjára jelezte a hibát ( a kettő között másfél hónap telt el) az előzőleg bevált módszer most csak ideig-óráig tart, majd ismét hibaüzenet. Közben ami még más az előző esethez képest, hogy most szivárog az egyik függőlegesen álló vezetékből a víz, ami egy szilikon gúla segítségével van rögzítve a testhez. Tudnátok segíteni, hogy ez természetes, vagy kezdjek izgulni?
(#) toro válasza Adri46 hozzászólására (») Júl 28, 2012 /
 
Szia Adri!
Jelöld be az 1.19 kazánrészleteknél, hogy honnan csöpög.
Egyébként "O" gyűrűk vannak a függő ágban.
(#) toro válasza uhly hozzászólására (») Júl 28, 2012 /
 
Ok, sok sikert!
(#) Adri46 hozzászólása Júl 28, 2012 /
 
Asszem itt véget is ért a tudományos megközelítésem, ugyanis most nem tudom eldönteni, h én vagyok nagyon analfabéta, vagy tényleg nincs rajta a rajzon a szóban forgó vezeték. Az első rajzon, látszik egy kis "gúla" alakú "valami" középen, nah nekem abból vezeték csatlakozik "valahova". A gúlából szivárog a folyadék, ami szerintem gáz, legalábbis szaga alapján.... Ne hariiiii, h ennyire bénán tudom csak leírni, remélem azért nagyjából érthető mit akarok gagyogni De ha még bámit tudok pontosítani, kérlek szólj! Nagyon nagyon köszönöm a segítséged!!!
(#) toro válasza Adri46 hozzászólására (») Júl 28, 2012 /
 
Fényképezd le és tedd fel ill. tegyél oda egy nyilat!
Mármint a csepegéshez!
Következő: »»   115 / 587
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem