Fórum témák
» Több friss téma |
Szép jó napot!
A probléma a növekvő víznyomás.... Beretta super exclusive 24 c.a.i.,típusú kombi cirkónál jelentkezik, a rendszer levegővel feltöltve, ahogy előrébb írtátok. A víznyomás ha nem használjuk egész nap akkor is felszökik 3,5-4 bárra kb:12 óra alatt. Ha elzárom a bejövő vizet ugyanez megtörténik 20 perc alatt, a téli ill.nyári választó kapcsoló mindkét állásában, a levegő a tágulási tartályban megvan, a fűtőkör kizárása esetén sem változik a helyzet. Meleg vízzet rendesen ad, a fűtés is működik , ha használjuk a cirkót mert itthon tartózkodunk, akkor kb:10 óra alatt emelkedik meg a nyomás. Előre is köszönöm a válaszokat
A tágulási tartályban a nyomást úgy tudod megmérni, hogy
-kizárod az előre és a visszatérő vezetéket, -leengeded a kazánról a nyomást, -rámérsz a tágulási tartályra 1,0 - 1,2 bár a jó (5-6 radiátor). -ráengeded a fűtésrendszert. A másik problémád, hogy felmegy a nyomás, a feltöltő szelep alá került valamilyen kis kosz s nem tud lezárni rendesen.
Szeretettel üdvözlöm a fórumozókat! Ferroli Domina C24-es kombikazánomból a HMV mennyisége egy ideje csak 2-3 l/perc, ami vagy nagyon forró, vagy nem tudja a gázt begyújtani. A szakszerviz munkatársa nem merte elvállalni a hőcserélő savazását arra hivatkozva, hogy az rossz állapota miatt kilukadhat, és így fűtés nélkül maradhatok. A kazánba való hőcserélő ára kb 170ezer Ft, amiért már egy új kazánt lehet kapni. Arra gondoltam, hogy megpróbálnám valamilyen enyhe savval ( pl ecet, vagy citrom ) kioldani a vízkövet egy szivattyú segítségével. Tanácsot kérek Tőletek, hogy hányszázalékos savval kellene próbálkoznom az átlukadás veszélye nélkül. Előre is köszönöm szakszerű segítségeteket.
A 170.000.-Ft azért erősen túlzás. Azért az összegért a kondenzációs kazán hőcserélője kapható.
Próbálj foszfor- vagy citrom savat szerezni és azzal átmosni.
Szép jó napot mindenkinek!
Lehet, hogy nagyon ki leszek innen utálva, de más ötletem nincs. Nekem egy szerelőre lenne szükségem. Egy Junkners ZW 24-es kazánom van, ami begyújtáskor folyamatosan ki-be kapcsol, nem érzékeli, hogy begyulladt, és ezért folyton próbálkozik, de 3 után leáll. Nem értek hozzá, hívtam egy szerelőt, aki a próbálkozások számát megnövelte, most addig próbálkozik, mig nem sikerül, és így van némi melegvíz. De a probléma nem oldódott meg, ugy érzem. Ezt a szerelőt visszahívni nem akarom, mert nem látom értelmét (egy vagyont fizettem neki, és azt mondta, ha igy se lesz jó, ki kell cserélni a panelt!). Olyan valaki kéne, aki ki tudja olvasni, hogy mi a hiba, és azt oldja meg, nem csak tünetileg kezeli. Tudom, hogy nem erről szól a fórum, meg az egész honlap, de a neten keresve elárasztanak a hirdetések, és nem tudok mi alapján választani. Ha valaki tud, kérem segítsen. És elnézést az offolásért.
Fogj a kezedbe egy darab csiszolóvásznat (smirglit) és tisztítsd meg az egy darabos elektródát. Az az ionikus elektróda és valószínűleg oxidos!
Üdv!
A csiszolás után mindíg megér egy próbát, ha dugvillás fordítani rajta egyet!
Azt is ellenőrizd, hogy az elektróda, amelyikről szó van a gyujtás után a lángban van.
Köszönöm a választ, a használati utasításban feltöltő szelep nincs írva, lehetséges az áramlás szabályzó vagy a víznyomás szabályzó lenne a bűnős, esetleg a háromállású feltöltő csap??
Ott a jobb oldalon alul a feltöltőcsap.
Üvözöllek, és köszönöm tájékoztatásodat. A citromsavat be tudom szerezni, de az oldat megfelelő, a hőcserélőt nem veszélyeztető töménységét sajnos nem ismerem. Ehhez kérném további segítségedet.
Töménysége nem gond, mivel a rezet nem károsítja. Általában 10-20%-os megfelelő.
A legegyszerűbben úgy csinálhatod meg, hogy a kazánt kizárod a fűtésrendszerből. Leengeded róla a vizet és az automata légtelenítőt kitekerve beöntesz 1-1,5 liter, majd felengeded üzemi nyomásra és elkezdesz melegvizet termelni. 30-40 perc üzem után leengeded. Elvileg kitisztítja a kazán hőcserélőt-, szivattyút-, váltószelepet-, NTC külsejét-, a csöveket.
Köszönöm a választ megnézzem a feltöltőcsapot.
Még egy kérdésem lenne nálunk nagyon kemény víz van, ha cseréljük a cirkót mire figyeljünk, hogy ne legyen sok problémánk ebből. Vízlágyító nélkül, a kéményes és a gázkészülék szerviz így is 60000ft-ot , tesz még a cirkó árhoz.( kiszállás,készülék le és felszerelése , anyagok, beüzemelés,)
Ha a jelenlegi kéményes készülék, un "B" típusú, ugyanakkora teljesítményre cserélhető - nagyobbra nem!
Ha turbós, ez a "C" tip., lehetséges nagyobb is, de akkor a füstelvezetőt kell méretezni, 60/100 vagy 80/125. Ha lemezes hőcserélőjű, könnyebb a tisztítása. Általában minden gyártó megadja a max. értéket, ez 14-15 (nk) körül van.
Szia!
Még talán annyit "toro" hozzászólásához, hogy ügyelj a leendő kazánodból kilépő füstgáz elvezető csatlakozása ( ebbe megy a füstcső ) hivatalosan mennyire szűkíthető, bővíthető, hogy megfeleljen a mostani kéményed átmérőjének.
Sziasztok!
Tud valaki olyan cégről ahol westen kazánhoz kapható komplett váltószelep? A kazán 20P, a váltószelep még mechanikus. Előre is köszönöm!
Írj konkrétabb kazántípust.
Esetleg fényképet készíts róla.
A gyártó úgy tervezte meg a készülékét, hogy HMV csap megnyitásával átvált a 3 járatú szelep és elzárja a radiátor felé az áramlást.
Kizárólag a lemezes hőcserélőn keresztül forgatja a szivattyú a kazán által felmelegített "fűtőközeget". Értelemszerűen, ha rossz a HMV kapcsoló, indítja a tüzelést ám a 3 járatú szelep nem váltott át és fűteni fog a szobatermosztát nyitott állapotától függetlenül.
Szia!
Köszi a gyors választ! A kazán Westen 20P, kéményes, őrlángos. A váltószelep típusa Giannoni "E". Így néz ki
A felső rész a HMV vizoldal és rajta a vízkapcsoló.
Szét tudod szedni, csak vigyázz, mert van benne "O" gyűrű a szeleptesten és az alsó részén egy rúgó tart ellen. Nincs benne semmi ami tönkre menne (esetleg "O" gyűrű). Tisztítható, szerintem nagyon jó váltószelep.
Sajnos többször szétszedte szerelő és én is, most megint rossz.
Ha kihűl a kazán akkor teljesen jól működik. Az első bekapcsoláskor a fűtési körbe nem megy meleg egyáltalán. Viszont ha bemelegedett megszorul, szinte csak a fűtőkörben kering a víz. Találkoztál ilyennel már? Ránézésre az öntvényt kikoptatta valahogy a tengely, ovális benne a furat. A falon a kazán nem volt teljesen függőben sajnos. A vízkapcsoló rész teljesen jól működik.
Üdv.!
Ha hidegen jól működik, szerintem koszos a lemezes hőcserélő.
Esetleg ntc a fűtőkörben, vagy gáznyomás szabályzási probléma a kisláng tekintetében, de akkor nem is bírja folyamatosan tartani a hmv vízhőmérsékletét.
Neked is köszönöm a választ!
Kiveszem belőle a hőcserélőt és megpróbálok keringetni benne ecetet.
Immergas Eolo Star kazánom 2szer jelzett 01-es hibakódot. Mivel utána olvastam, h másnaál ilyenkor mi a probléma forrása, önállóan sikerült meggyógyítanom. Most viszont, mikor másodjára jelezte a hibát ( a kettő között másfél hónap telt el) az előzőleg bevált módszer most csak ideig-óráig tart, majd ismét hibaüzenet. Közben ami még más az előző esethez képest, hogy most szivárog az egyik függőlegesen álló vezetékből a víz, ami egy szilikon gúla segítségével van rögzítve a testhez. Tudnátok segíteni, hogy ez természetes, vagy kezdjek izgulni?
Szia Adri!
Jelöld be az 1.19 kazánrészleteknél, hogy honnan csöpög. Egyébként "O" gyűrűk vannak a függő ágban.
Asszem itt véget is ért a tudományos megközelítésem, ugyanis most nem tudom eldönteni, h én vagyok nagyon analfabéta, vagy tényleg nincs rajta a rajzon a szóban forgó vezeték. Az első rajzon, látszik egy kis "gúla" alakú "valami" középen, nah nekem abból vezeték csatlakozik "valahova". A gúlából szivárog a folyadék, ami szerintem gáz, legalábbis szaga alapján.... Ne hariiiii, h ennyire bénán tudom csak leírni, remélem azért nagyjából érthető mit akarok gagyogni De ha még bámit tudok pontosítani, kérlek szólj! Nagyon nagyon köszönöm a segítséged!!!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |