Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Önindító probléma
 
Témaindító: baribari, idő: Jún 27, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   19 / 37
(#) mordakn hozzászólása Júl 17, 2012 /
 
Sziasztok

Én egy egyszerű autó tulajdonos vagyok így előre leírom. Az önindító és a kulcs élfordítása között van valami relé , vagy a kulcs szerkezetben van az önindítónak a kapcsolója ( e36 BMW)? És kb. menyi amper kell az önindítónak?

Köszönöm a választ
(#) lalibatyo válasza mordakn hozzászólására (») Júl 17, 2012 /
 
Üdv
Biztos hogy lesz relé és az önindítón is lesz egy mágnes kapcsoló. Több száz amper kell amúgy típustól függően.
De lehte van aki fejből nyomja a az e36 BMW adatait.
(#) Ricsi89 válasza mordakn hozzászólására (») Júl 19, 2012 /
 
Attól függ milyen rendszerű a kocsi. Manuális váltónál nincs relé, de automata váltónál van. Az indítómotor főáramkörének kell 100-200A, de a behúzótekercsnek kb 10A elég.
(#) mordakn válasza Ricsi89 hozzászólására (») Júl 20, 2012 /
 
Üdv
Köszönöm a választ.Manuális váltó ,tehát a kulcsnál kb. 10A-t kapcsol ?
(#) zolika60 válasza mordakn hozzászólására (») Júl 20, 2012 /
 
Körülbelül. Az én autómban utólag be reléztem, mert szerintem jobb a békesség. :yes:
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 20, 2012 /
 
VW-be tényleg nem árt...
(#) antalszabi hozzászólása Aug 13, 2012 /
 
Sziasztok nagy segítségre lenne szükségem adott egy Kymco 125ccm-es túrarobogó. Akksi új indításkor önindító egyet-kettőt teker majd kattog, akksi baromi meleg. Mi lehet a baj indítórelé,önindító?
(#) zolika60 válasza antalszabi hozzászólására (») Aug 14, 2012 /
 
Valaminek túl nagy áram kell. Először az önindítót nézném meg. Lehet valami mechanikus szorulás is.
(#) antalszabi hozzászólása Aug 14, 2012 /
 
Fesz. szabályzó nem lehet,de gondolom az csak járó motornál vagy tölt, vagy nem.?
(#) antalszabi hozzászólása Aug 14, 2012 /
 
Még valami először semmit nem csinált kicsit megpucoltam az indítórelét utána kezdett el kicsit tekerni.
(#) zolika60 válasza antalszabi hozzászólására (») Aug 14, 2012 /
 
Gondolom nagy a áram miatt beégett már.
(#) Zámbó hozzászólása Aug 14, 2012 /
 
Tisztelt Fórum Olvasó!

Nem indul az autónk, és ezúton kérek segítséget a hiba megtalálásához.
Autó tip.: Peugeot 206 1,4 Hdi - 2003-as.

Jelenség:
Tél végén váratlanul azt produkálta, hogy indítókulcs elfordításakor se kép-se hang. Aksi jó, tolásra beindult.
Ezt mondjuk minden 10. indításkor eljátszotta.
Próbálkoztam az alábbi módon:
Amikor nem indult az 1. próbálkozásra (se kép -se hang), vártam kb. 1 percet, és a 2. próbálozásra tökéletesen indult.
Ez így ment 1 hónapig, de az utóbbi 3 hónapban eltünt a jelenség, minden indításra indult.

Tegnap aztán újra jelentkezett a se kép-se hang, és most már egyáltalán nem indul, várakozás után sem.
természetesen tolással beindul.
Még nem próbáltam keresni a hibát, szerintetek a leírtak alapján mi lehet a probléma?
Köszi előre is a segítséget!
Zámbó
(#) zolika60 válasza Zámbó hozzászólására (») Aug 14, 2012 /
 
Először nézd meg, ha direktben vezérled az önindítót működik-e. Ha igen akkor a gyújtáskapcsoló betét, vagy ha van utána relé akkor az a hunyó. Ha nem akkor az önindítód rossz szereld le nézd meg mi a baj.
(#) Zámbó válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 14, 2012 /
 
Köszi a gyors reagálást!
Igen, azt fogom tenni, behatárolom a hibát, a gond csak annyi, hogy a kocsi jelenleg 30 km-re van. Majd referálok, mire mentem.
(#) c27 hozzászólása Okt 22, 2012 /
 
Sziasztok.
Nem tudjátok Debrecenben és környékén hol lehet önindítóba kommutátort cseréltetni olcsón? Eddig olyan 4000-5000Ft-ért javítanák, de annyiért lassan már egy komplett önindítót lehet venni. (Régi autó.)
(#) akos70 válasza c27 hozzászólására (») Okt 22, 2012 /
 
Annál olcsóbban kb. sehol. Milyen autó?
(#) c27 válasza akos70 hozzászólására (») Okt 25, 2012 /
 
Mindegy valószínűleg megoldódik a probléma sikerült keríteni egy elég jó állapotú forgórészt.
(#) kovacs02 hozzászólása Okt 31, 2012 /
 
Sziasztok 1.9 energy lenkerék önindítók cseréje után is indul recsegve ropogva a motor indulás után halkan jár. Szerintetek mi a gond??
(#) zolika60 válasza kovacs02 hozzászólására (») Okt 31, 2012 /
 
Valószínűleg vagy a lendkerék, vagy az önindító fogazata (fogszáma) nem egyezik az eredetivel.
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2012
(#) torgelle hozzászólása Nov 17, 2012 /
 
Sziasztok,
kérem segítsetek mert már kicsinál ez az önindító probléma, pedig nem egy bonyolult szerkezet . A régi nem húzott be, kopogtatás után, ha behúzott szépen indított az autó. Szétszedtem kipucoltam (nagyon szorult a bendix), lecseréltem a bronzkefét mert a régi réz vezetéke már apróbb karcokat vájt a forgórészbe, ezt nagyjából lesmirgliztem, nem vészes.
Összeraktam, még mindig nem húz be, a motor része jó, ha közvetlen oda kötöm a feszt egyből szépen forog. Szétszedtem és csak a behúzót próbálva test és indítóvezetékre 12v-ot adva (astabil) rángatja a vasdarabot.
Gondoltam valamelyik tekercs leégett benne. Elmentem egy bontóba és egy ottani darabon láttam, hogy a behúzó rész jól működött csak a motor volt nagyon lassú, de az én motorom jó úgyhogy elhoztam csak a behúzót.
Összerakom az "új" behúzóval és ugyanaz, motor jó, behúzó nem működik.
Összerakva minkét behúzóval ua., ha +at adok a jel (indító) és az akku csatlakozóra egy picit szikrázik de nem csinál semmit, ha csak a jel csatira akkor is ue. de meg sem moccan, motor forog szépen, ha közvetlenül kapja a feszt. Mi lehet? Köszi!
(#) dcsabi válasza torgelle hozzászólására (») Nov 17, 2012 /
 
Szerintem szüntesd meg a tengely szorulását. Mosd ki benzinben vagy féktisztítóval, a tenygely csúszó bordáit és a rajta csűszó hűvely belső felületét. Nagyon könnyen kell járnia. Nézd meg nincs-e valami mechanikai sérülés, ha igen finom tűreszelővel javítsd ki.
A tengelyvégeken az a gyűrűket és alátáteket megfelelően helyezd vissza. próbáld meg szárazon újra. Ha működne a tengely csúszó felületére kis mennyiségű grafitos olajat juttass. Összerakott állapotban a fogaskereket kissé csavarodva, de kézzel ki kell tudnod húzni a végéhez.
(#) torgelle hozzászólása Nov 17, 2012 /
 
Szia, köszi, igaz nem írtam de a bendix már nem szorul mindent kitisztítottam, bezsíroztam és könnyen, szépen működik minden mechanikai rész.
(#) zolika60 válasza torgelle hozzászólására (») Nov 17, 2012 /
 
Nincs test probléma?
(#) VIM válasza torgelle hozzászólására (») Nov 18, 2012 /
 
Szia! Nem tudom mi romlott el az önindítódban, de volna ITT egy oldal ahol részletes leírás van az ilyen típusú önindítók javításával kapcsolatban. Érdemes átolvasni.
(#) torgelle hozzászólása Nov 18, 2012 /
 
Hello, köszi, már olvastam ezt is meg a téma legelső oldalán lévő pontosabb ábrát, meg 5-6 kisfilmet javításról. Olyan mintha a behúzó tekercs nem működne, de nem értem miért, ráadásul 2 db behúzóval is. Ha kézzel rugó ellenében benyomom a vasmagot akkor adva feszültséget a jel csatlakozóra akkor bent tartja a tartó tekercs. Ha jól láttam a legelső rajzon a behúzó tekercs a forgórészen keresztül kapja a testet, de ennek is jónak kell lenni mert felcsiszoltam a kommutátorokat, kitisztítottam a réseket, folytonosság mérőt a motorpólusokra rakva folyamatosan sípol kézzel forgatás közben. Test van mindenhol, a fémes érintkező (test) részek fényesre csiszolva. Az új keféket meg kb. 10 percig forgattam fúróval, hogy biztosan bekopjanak.
Motor megy, de nem húz be még mindig.
Annak van jelentősége, hogy a tekercsben mozgó vasmag-rézköpennyel milyen kenőanyagot kap, ez is valamelyik áramkör része? Próbáltam: csapágyzsír, csak wd40, szárazon is ... passz, nem tudom még mi lehet...
(#) VIM válasza torgelle hozzászólására (») Nov 18, 2012 /
 
"Ha jól láttam a legelső rajzon a behúzó tekercs a forgórészen keresztül kapja a testet, "
Nem a forgórészen keresztül, hanem saját teste van! A behúzómágnes nem is jön máshogyan szét, csak ha a tekercskivezetést kiforrasztod. A belső mechanika össze van akasztva? A behúzótekercs ha nem kattan a feszültség ráadásakor, akkor az szakadt, rendszerint a kivezetés törik el, belülről, ott ahol a főáramköri áramérintkezők vannak.
(#) fongab válasza torgelle hozzászólására (») Nov 18, 2012 / 1
 
Szia
Ha még nem próbáltad, akkor szedd le a motor és a behúzó tekercset összekötő vezetéket.
Azt márt írtad, hogy nézted a test és a gyújtáskapcsolótól jövő vezeték között a műszer sípol, Akkor most nézd, meg hogy a gyújtáskapcsolótól és a motor felé lévő csavarnál sípol –e? A motor felé, a vezeték ne legyen rajta. A gyújtáskapcsoló és a test között csak a megtartásra elég a tekercs. Maga a behúzást, a gyújtáskapcsoló és a motor felé lévő rész csinálja. Vigyázz ha 1..3 másodpercnél, tovább adsz rá feszültséget, akkor felmelegszik a behúzó tekercs. ( és kiderül, hogy ez is füsttel működik, és ha kiszáll belőle, akkor márt nem fog működni. )
Remélem sikerrel jársz, és működni fog a önindító.
üdv.
(#) torgelle válasza VIM hozzászólására (») Nov 18, 2012 /
 
Köszi a hozzászólásokat, de akkor nem tudom melyik ábra helyes. Én ezen ábra 2 db tekercsére hivatkozok, ahol az egyik (tartó, H) tekercs egyből saját testen, a másik tekercs (behúzó, E) a kommutátorokon keresztül kapja a testet.
http://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=30216
Az eddigi tesztjeim is ezt támasztanák alá, hogyha kézzel benyomom rugó ellenében akkor működik a tartó tekercs, behúzva tartja, de a behúzó tekercs nem megy, ezért egyedül a tartó tekercs nem olyan erős, hogy (segítség nélkül) megmozdítsa a bendixet és a rugót összenyomja, ezért meg sem moccan. Mechanika jó, kézzel is szépen mozgatható.
Akkor csak valami a kefék körül lehet mindig, vagy amit Te mondasz letört belülről a behúzó tekercs, de mindkettő behúzón??
(#) akos70 válasza torgelle hozzászólására (») Nov 18, 2012 / 1
 
A behúzó tekercs a keféken keresztül testelődik, míg a tartó fix testen van. A kiszerelt mágneskapcsoló tekercseit 2 lépésben tudod tesztelni. Az egyiknél a háznak adod az aksi egyik pólusát, a másiknál annak a csavarnak, amely a motor felé adja az áramot (van is ott egy kis fül a beforrasztott tekercsvéggel. A másik pólus mindkét esetben az 50-es pont.
(#) torgelle válasza akos70 hozzászólására (») Nov 18, 2012 /
 
Köszi mindenkinek, ég a pofám , de sebaj, mert rávezettetek a hibára, ez eszembe sem jutott, hogy mindkét tekercset le tudom tesztelni, köszi Ákos. Miután meggyőződtem, hogy mindkét tekercs és a motor is jó rájöttem, hogy összeszereléskor az indítómotorra menő kábelt a behúzó téves (akku) csatijához kötöttem, áttettem a másikra és már jó is. Köszönöm mindenkinek még egyszer! Üdv.
Következő: »»   19 / 37
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem