Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok
Én egy egyszerű autó tulajdonos vagyok így előre leírom. Az önindító és a kulcs élfordítása között van valami relé , vagy a kulcs szerkezetben van az önindítónak a kapcsolója ( e36 BMW)? És kb. menyi amper kell az önindítónak? Köszönöm a választ
Üdv
Biztos hogy lesz relé és az önindítón is lesz egy mágnes kapcsoló. Több száz amper kell amúgy típustól függően. De lehte van aki fejből nyomja a az e36 BMW adatait.
Attól függ milyen rendszerű a kocsi. Manuális váltónál nincs relé, de automata váltónál van. Az indítómotor főáramkörének kell 100-200A, de a behúzótekercsnek kb 10A elég.
Üdv
Köszönöm a választ.Manuális váltó ,tehát a kulcsnál kb. 10A-t kapcsol ?
Körülbelül. Az én autómban utólag be reléztem, mert szerintem jobb a békesség. :yes:
Sziasztok nagy segítségre lenne szükségem adott egy Kymco 125ccm-es túrarobogó. Akksi új indításkor önindító egyet-kettőt teker majd kattog, akksi baromi meleg. Mi lehet a baj indítórelé,önindító?
Valaminek túl nagy áram kell. Először az önindítót nézném meg. Lehet valami mechanikus szorulás is.
Fesz. szabályzó nem lehet,de gondolom az csak járó motornál vagy tölt, vagy nem.?
Még valami először semmit nem csinált kicsit megpucoltam az indítórelét utána kezdett el kicsit tekerni.
Gondolom nagy a áram miatt beégett már.
Tisztelt Fórum Olvasó!
Nem indul az autónk, és ezúton kérek segítséget a hiba megtalálásához. Autó tip.: Peugeot 206 1,4 Hdi - 2003-as. Jelenség: Tél végén váratlanul azt produkálta, hogy indítókulcs elfordításakor se kép-se hang. Aksi jó, tolásra beindult. Ezt mondjuk minden 10. indításkor eljátszotta. Próbálkoztam az alábbi módon: Amikor nem indult az 1. próbálkozásra (se kép -se hang), vártam kb. 1 percet, és a 2. próbálozásra tökéletesen indult. Ez így ment 1 hónapig, de az utóbbi 3 hónapban eltünt a jelenség, minden indításra indult. Tegnap aztán újra jelentkezett a se kép-se hang, és most már egyáltalán nem indul, várakozás után sem. természetesen tolással beindul. Még nem próbáltam keresni a hibát, szerintetek a leírtak alapján mi lehet a probléma? Köszi előre is a segítséget! Zámbó
Először nézd meg, ha direktben vezérled az önindítót működik-e. Ha igen akkor a gyújtáskapcsoló betét, vagy ha van utána relé akkor az a hunyó. Ha nem akkor az önindítód rossz szereld le nézd meg mi a baj.
Köszi a gyors reagálást!
Igen, azt fogom tenni, behatárolom a hibát, a gond csak annyi, hogy a kocsi jelenleg 30 km-re van. Majd referálok, mire mentem.
Sziasztok.
Nem tudjátok Debrecenben és környékén hol lehet önindítóba kommutátort cseréltetni olcsón? Eddig olyan 4000-5000Ft-ért javítanák, de annyiért lassan már egy komplett önindítót lehet venni. (Régi autó.)
Mindegy valószínűleg megoldódik a probléma sikerült keríteni egy elég jó állapotú forgórészt.
Sziasztok 1.9 energy lenkerék önindítók cseréje után is indul recsegve ropogva a motor indulás után halkan jár. Szerintetek mi a gond??
Valószínűleg vagy a lendkerék, vagy az önindító fogazata (fogszáma) nem egyezik az eredetivel.
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2012
Sziasztok,
kérem segítsetek mert már kicsinál ez az önindító probléma, pedig nem egy bonyolult szerkezet . A régi nem húzott be, kopogtatás után, ha behúzott szépen indított az autó. Szétszedtem kipucoltam (nagyon szorult a bendix), lecseréltem a bronzkefét mert a régi réz vezetéke már apróbb karcokat vájt a forgórészbe, ezt nagyjából lesmirgliztem, nem vészes. Összeraktam, még mindig nem húz be, a motor része jó, ha közvetlen oda kötöm a feszt egyből szépen forog. Szétszedtem és csak a behúzót próbálva test és indítóvezetékre 12v-ot adva (astabil) rángatja a vasdarabot. Gondoltam valamelyik tekercs leégett benne. Elmentem egy bontóba és egy ottani darabon láttam, hogy a behúzó rész jól működött csak a motor volt nagyon lassú, de az én motorom jó úgyhogy elhoztam csak a behúzót. Összerakom az "új" behúzóval és ugyanaz, motor jó, behúzó nem működik. Összerakva minkét behúzóval ua., ha +at adok a jel (indító) és az akku csatlakozóra egy picit szikrázik de nem csinál semmit, ha csak a jel csatira akkor is ue. de meg sem moccan, motor forog szépen, ha közvetlenül kapja a feszt. Mi lehet? Köszi!
Szerintem szüntesd meg a tengely szorulását. Mosd ki benzinben vagy féktisztítóval, a tenygely csúszó bordáit és a rajta csűszó hűvely belső felületét. Nagyon könnyen kell járnia. Nézd meg nincs-e valami mechanikai sérülés, ha igen finom tűreszelővel javítsd ki.
A tengelyvégeken az a gyűrűket és alátáteket megfelelően helyezd vissza. próbáld meg szárazon újra. Ha működne a tengely csúszó felületére kis mennyiségű grafitos olajat juttass. Összerakott állapotban a fogaskereket kissé csavarodva, de kézzel ki kell tudnod húzni a végéhez.
Szia, köszi, igaz nem írtam de a bendix már nem szorul mindent kitisztítottam, bezsíroztam és könnyen, szépen működik minden mechanikai rész.
Szia! Nem tudom mi romlott el az önindítódban, de volna ITT egy oldal ahol részletes leírás van az ilyen típusú önindítók javításával kapcsolatban. Érdemes átolvasni.
Hello, köszi, már olvastam ezt is meg a téma legelső oldalán lévő pontosabb ábrát, meg 5-6 kisfilmet javításról. Olyan mintha a behúzó tekercs nem működne, de nem értem miért, ráadásul 2 db behúzóval is. Ha kézzel rugó ellenében benyomom a vasmagot akkor adva feszültséget a jel csatlakozóra akkor bent tartja a tartó tekercs. Ha jól láttam a legelső rajzon a behúzó tekercs a forgórészen keresztül kapja a testet, de ennek is jónak kell lenni mert felcsiszoltam a kommutátorokat, kitisztítottam a réseket, folytonosság mérőt a motorpólusokra rakva folyamatosan sípol kézzel forgatás közben. Test van mindenhol, a fémes érintkező (test) részek fényesre csiszolva. Az új keféket meg kb. 10 percig forgattam fúróval, hogy biztosan bekopjanak.
Motor megy, de nem húz be még mindig. Annak van jelentősége, hogy a tekercsben mozgó vasmag-rézköpennyel milyen kenőanyagot kap, ez is valamelyik áramkör része? Próbáltam: csapágyzsír, csak wd40, szárazon is ... passz, nem tudom még mi lehet...
"Ha jól láttam a legelső rajzon a behúzó tekercs a forgórészen keresztül kapja a testet, "
Nem a forgórészen keresztül, hanem saját teste van! A behúzómágnes nem is jön máshogyan szét, csak ha a tekercskivezetést kiforrasztod. A belső mechanika össze van akasztva? A behúzótekercs ha nem kattan a feszültség ráadásakor, akkor az szakadt, rendszerint a kivezetés törik el, belülről, ott ahol a főáramköri áramérintkezők vannak.
Szia
Ha még nem próbáltad, akkor szedd le a motor és a behúzó tekercset összekötő vezetéket. Azt márt írtad, hogy nézted a test és a gyújtáskapcsolótól jövő vezeték között a műszer sípol, Akkor most nézd, meg hogy a gyújtáskapcsolótól és a motor felé lévő csavarnál sípol –e? A motor felé, a vezeték ne legyen rajta. A gyújtáskapcsoló és a test között csak a megtartásra elég a tekercs. Maga a behúzást, a gyújtáskapcsoló és a motor felé lévő rész csinálja. Vigyázz ha 1..3 másodpercnél, tovább adsz rá feszültséget, akkor felmelegszik a behúzó tekercs. ( és kiderül, hogy ez is füsttel működik, és ha kiszáll belőle, akkor márt nem fog működni. ) Remélem sikerrel jársz, és működni fog a önindító. üdv.
Köszi a hozzászólásokat, de akkor nem tudom melyik ábra helyes. Én ezen ábra 2 db tekercsére hivatkozok, ahol az egyik (tartó, H) tekercs egyből saját testen, a másik tekercs (behúzó, E) a kommutátorokon keresztül kapja a testet.
http://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=30216 Az eddigi tesztjeim is ezt támasztanák alá, hogyha kézzel benyomom rugó ellenében akkor működik a tartó tekercs, behúzva tartja, de a behúzó tekercs nem megy, ezért egyedül a tartó tekercs nem olyan erős, hogy (segítség nélkül) megmozdítsa a bendixet és a rugót összenyomja, ezért meg sem moccan. Mechanika jó, kézzel is szépen mozgatható. Akkor csak valami a kefék körül lehet mindig, vagy amit Te mondasz letört belülről a behúzó tekercs, de mindkettő behúzón??
A behúzó tekercs a keféken keresztül testelődik, míg a tartó fix testen van. A kiszerelt mágneskapcsoló tekercseit 2 lépésben tudod tesztelni. Az egyiknél a háznak adod az aksi egyik pólusát, a másiknál annak a csavarnak, amely a motor felé adja az áramot (van is ott egy kis fül a beforrasztott tekercsvéggel. A másik pólus mindkét esetben az 50-es pont.
Köszi mindenkinek, ég a pofám , de sebaj, mert rávezettetek a hibára, ez eszembe sem jutott, hogy mindkét tekercset le tudom tesztelni, köszi Ákos. Miután meggyőződtem, hogy mindkét tekercs és a motor is jó rájöttem, hogy összeszereléskor az indítómotorra menő kábelt a behúzó téves (akku) csatijához kötöttem, áttettem a másikra és már jó is. Köszönöm mindenkinek még egyszer! Üdv.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |