Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » DC szervó tápegység
Lapozás: OK   1 / 1
(#) sejtek hozzászólása Szept 27, 2007 /
 
Sziasztok

Jól jönne egy kis segítség. Adott egy kefenélküli háromfázisú dc szervomotor ami 18V-al működik, teljesítménye 80W. A leírásában az áll, hogy a névleges áramfelvétel 3,7A, indításkor pedig 33A. Persze nem akarom maxigázzal indítani, gondolom, ha a motorvezérlőn egy kisebb gyorsulást állítok be akkor elég neki mondjuk a 20A. De ebben nem vagyok biztos.
Ehez a cucchoz kellene nekem egy stabil tápegység. Szerintetek mi a legegyszerűbb és a legolcsóbb megoldás? Van valami jó ötlet? Melyík a cészerűbb, kapcsoló üzemű, vagy sima trafó atomnagy kondival?
(#) potyo válasza sejtek hozzászólására (») Szept 28, 2007 /
 
Attó függ, milyen célra kell. Ha saját célra, akkor PC tápból lehet csinálni. Egy kicsit meg kell buherálni, és ki lehet belőle csalni 18V-ot sok amper mellett.
(#) Sebi válasza sejtek hozzászólására (») Szept 28, 2007 /
 
"kefenélküli háromfázisú dc szervomotor "

Na, ezt nem értem

A háromfázisú motor, az kefe nélküli.
A DC-motor, az kefés.
DC-nél hol a 3 fázis?

Sztem Neked egy 3fázisú kisfesz motorod van, amit csak frekvencia szabályzott táppal tudsz hajtani.
Ilyenek pl. egyes liftajtó-mozgatók.
(#) sejtek válasza potyo hozzászólására (») Szept 28, 2007 /
 
Saját célra lesz. Mit kell tennem a pc táppal, hogy 18V adjon? Megnéztem, lehet kapni 600W ost is. Nekem szerinem az elég.
(#) sejtek válasza Sebi hozzászólására (») Szept 28, 2007 /
 
Ez pedig egy 3 fázisú dc motor. Elektromosan kommutált (ezért sok helyen EC motornak is hívják). A forgórészen kialakitanak 3 db hall jeladót ami adja a jelet a motor vezérlésnek, a vezérlő pedig elektronikusan kommutál.
De ha komolyabban érdekel a dolog akkor pl ittitt megtalálod az én motorom leírását. De persze a maxon-on kívül sokan gyártanak még ilyeneket.
(#) potyo válasza Sebi hozzászólására (») Szept 28, 2007 /
 
A szamítógépben levő ventilátorok motorja is ilyen, csak nem látható az elektronika, mert ott van a ventilátor közepén a tekercsek között.
(#) potyo válasza sejtek hozzászólására (») Szept 28, 2007 /
 
Ha csak 80W-os a motor, akkor felesleges 600W-os tápot használnod! A táp átalakítása nem túl egyszerű, csak akkor vágj bele, ha tudod a nyákon követni a dolgokat, és az alapján megtalálni azt, amit keresel. Itt ugyanerről volt szó, olvass bele a linkelt hozzászólástól lefele: http://forum.terminal.hu/viewtopic.php?p=815798#815798
(#) sejtek válasza potyo hozzászólására (») Szept 28, 2007 /
 
Oké, de mint mondottam, a motor indulásakor 32A-t vesz föl. És ráadásul olyan üzemben (cnc tengely hajtás) lesz ahol folyamatosan csak nagyon keveset megy, általában csak gyorsít és lassít.
Vagy pár másodpercig kibírja a kisebb táp is ezt a nagy áramfelvételt?

(#) potyo válasza sejtek hozzászólására (») Szept 28, 2007 /
 
Ha a túláramvédelmet kiiktatod, akkor kibirja, esetleg a feszültség egy kicsit csökken. Jó volna azért, megnézni, hogy menet közben mekkora áramokat húz.
(#) Sebi válasza sejtek hozzászólására (») Szept 29, 2007 /
 
OK. Ismerem, csak nem tudtam h így nevezik...
(#) sejtek hozzászólása Szept 29, 2007 /
 
Belenéztem egy pc tápba, hát nekem egy kicsit bonyisnak tűnik, nem nagyon akarnám elfüstölni ha esetleg nem sikerül az átalakítás. arra gondoltam, hogy a 12 V-ból egy dc-dc konverter segítségével csinálok 18V-ot. tudtok valami kapcsolást, ami kibírja a sok ampert?
(#) Sebi válasza sejtek hozzászólására (») Szept 29, 2007 /
 
Nekem még nem sikerült 18V-ig felmenni, csak 16-ig, ekkor 10-11A-nál akad ki a szabályzás, ciceregni kezd. (ekkor éri el a max. lehetséges kitöltési tényezőt és az IC határolni kezd) Amúgy sem lehetne a kezdőáramot biztosítani vele, mert letilt, vagy eldurran.
Erre én mindenképp egy trafós tápot javaslok, mert azt rövid időre (indításkor) akár kétszeresen is túl lehet terhelni.
(#) sejtek hozzászólása Okt 1, 2007 /
 
ezek szerint a dc-dc konverter sem a megfelelő megoldás?
(#) Pafi válasza sejtek hozzászólására (») Okt 1, 2007 / 4
 
Nem.

Egyébként arra is oda kell figyelni, hogy a táp képes legyen fölösleges energia lenyelésére is, mert a motor lassításkor vissza is táplálhat energiát, és ha nem elég nagy a kimeneti elkó, akkor túl nagy feszültség jöhet létre!

Tényleg egy sima trafó+graetz+elkó tűnik a legjobb megoldásnak. Ha 16 V is elég, akkor ajánlok e célra egy 180 VA-es, 12 V-os toroid trafót.

http://www.vatera.hu/toroid_trafo_180_va_12_v_37606287.html
(#) sejtek válasza Pafi hozzászólására (») Okt 1, 2007 /
 
sajnos nem elég a 16V pedig 2500ért elég baráti lenne. nem lehet azt áttekercseltetni?
(#) Pafi válasza sejtek hozzászólására (») Okt 1, 2007 /
 
Egy áttekercselés megduplázná az árat még akkor is, ha nem számoljuk a postaköltséget, de ráadásul középen ki van öntve, így valószínűleg senki nem vállaná el.

Van 2*14 V-osom is (500 VA-es, 4000 Ft-ért, hipersil), de az meg majdnem 20 V lenne pufferelés után. Persze csökkenteni könnyebb.
(#) sejtek válasza Pafi hozzászólására (») Okt 2, 2007 /
 
Ez már szimpatikus trafó, privátba küldöm a címemet, ahová utánvéttel küldheted a cuccot.
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem