Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Soha nem láttunk tőled 10 egyforma nyákot, és furatgalvanizáltat sem, sőtt, legtöbször kimaratott nyákot sem. Teszek én ndked olyan vékony vonalat a nyákra, hogy bepisilsz, de maratás után nem feltétlenül marad meg, mert az alámarás leviszi. Nincs értelme egy bizonyos vastagság alá menni, mert mikor összemérhetővé válik a rézvastagsággal, onnantól a maratás leszedi.
Én most elsősorban a P20 módozatúra gondoltam
Ez jó , és igaz fő a változatosság bepisilsz ez jó
És tényleg 10x ugyan azt még nem próbáltam mondjuk 10 másfélét igen , és az a bizonyos vastagság alá menés az mi lenne? Ezt a nyákot amit feltettem a 7107 est megtudnád csinálni mondjuk nem nyomdai maszkot használva , de mondjuk használhatnál olyat is , szerintem az előhívó megenné a vékony vonalak közti dryt nem bírná.
Értem nem volt feltüntetve , hogy p20 ra gondoltál , de ott igen lehetséges.De ha ráteszel egy védőfóliát , akkor már meg is van oldva a probléma
Tegnap itt valaki felvetette a kérdést, hogy a vasklorid alján idővel összegyűlő "szmötyi" szükséges-e, és miként lehet kezelni.
Hát nem túlzottan hasznos ha már tele van azzal a maszattal, mert az már rézklorid, a lemart rézből keletkezett. Viszont mi anno mikor 20 liter számra használtuk a vaskloridot, egy módszer bevált - ideig-óráig. Nem tudom vegyileg levezetni, de nyilván a réz és vas egymáshoz való affinitásával függ össze. A rézkloriddal telítődő oldatba vas esztergaforgácsot merítettünk úgy , hogy azt egy kiluggatott műanyag palackba tettük. Egy idő után szépen kicsapódott (galvanizálódott) a réz a vasforgácsra. Ennél a módszernél csak arra kell vigyázni, ne maradjon túl sokáig a vaskloridban ez a flakon, mert egy idő után magát a vasat is felzabálja a folyadék
Egy ismerősömnek volt egy Nagy mondhatni ipari nyomtatója de meghalt és le lett selejtezve.
A nyomtató szkenner üvege kvarc üveg elvileg. egy A4-es szeletet kaptam belőle.
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy szerintetek mik azok a sch-pcb tervezők amiket érdemes megismerni/megtanulni. TINA -val és az EAGLE -vel már sikerült megismerkednem, de valahogy nem éreztem "magaménak" őket Előbbi tudása egy kicsit kevés, míg utóbbinak kezelése eléggé nyögve nyelősnek tűnt. Örömmel fogadok bármilyen tanácsot. Segítségeteket előre is köszönöm!
KB milyen messzire legyen a nyák a fényforrástól(2*6V-os cső)
4-5 cm?
Ezt ismered ? Sprint Layout 5. Szerintem sokan használják, rendkívül ügyes, gyors, rugalmas és átlátható, bővíthető, és még magyarul is tud.
Igen, ezek logikusnak tűnő meglátások. Viszont azt szinte elképzelhetetlennek tartom, hogy ennyi pénzért ne egy precíz pontos gépet adjanak. Ráadásul a németek? Vagy már ők sem a régik? Mindennek tetejébe a Bungard egy kifejezetten ismert és minőségi márka náluk. Legalább is ebben a kategóriában mindenképp. Mindenesetre az a veszély nem fenyeget, hogy holnap vegyek egyet.
Quartz üveg helyett kiválóan megfelel a plexi. Az UV-t szinte 100%-ban átengedi.
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy ami a gyári fényérzékeny nyákokon van védőfólia annak mi a neve? Vagy hol lehetne olyat venni? Köszönettel Petjaa
Néhány pici mágnes kiépítve rossz CD-DVD olvasóból kilókat jelent. Egy 4x5x1,5mm -es téglatest akár fél kg-ot is megtart. Tehát 6 db akár 3kg üveget pótolhat + a fémkeret.
Talán megfelel helyette a fekete öntapadós tapéta ..
Kipróbálhatod a KiCad-et is. Winre az exe végűt tölts le.
Egyszerű, nem kell semmi "okoskodás" hozzá, a kapcsolást is megcsinálhatod vele.
Milyen távra legyen a világítástól a nyák?
4-5 cm?
Az enyém 150 millió km-re van. Nap.
Én kérdeztem ilyet, bár mához képest tegnap nem tegnaphoz képest. Köszi a választ neked is és a másik két válaszolónak is.
Még van egy problémám, a vasalásnál ugyan minden fekete festék átmegy a nyákra, de nem lesz teljesen egybefüggő fekete, hanem valahogy szemcsésen átlátszik. És maratáskor mire a réz lejön mindenhonnan, addigra a fekete részeken is átmaródik úgy szemcsésen, főleg a nagy felületeken. 1-2 vékonyabb vezeték (0.5mm) meg is tud szakadni. Ez ellen lehet tenni valamit?
Két különböző nyomtatóval is próbálkoztam a legsötétebb beállítással, az eredmény ugyanaz.
Én megpróbálnám befújni black covering, vagy density toner nevű spray-vel. Hátha segítene. Az ugyanis valamilyen mértékben oldja a festéket, és eltömi a pórusokat. Ezáltal növelve a fedettséget.
Próbálgatni kell. Hátha lesz egy jobb megoldás. Nekem gyanús, hogy nem lesz sokkal jobb.
Láttam itt már fényképen jobbakat, szóval van még mit javítanom.
Valamilyen oldószeres sprayt majd kipróbálok legközelebb, ahogy Zoli bácsi mondja. A legjobb az lenne, ha valamilyen tintasugaras nyomtatóval lehetne közvetlenül a lemezre nyomtatni, akkor nem kéne szórakozni a vasalással vagy levilágítással. Lehet hogy valaki már csinált ilyet.
Persze hogy csináltak, csak épp:
- vagy nem sikerült jól - vagy baromi drága volt, mert spéci tinta kellett hozzá, és az meg nagyon hamar beszáradt. Hidd el, ha lehetne értelmes módon ilyet csinálni, az itteni közösség már kitalálta volna a módját. Sajnos, a jelenlegi technikai színvonalon, házi körülmények között, ésszerűen nem megvalósítható. Marad a már bevált módszerek egyike. Ez van, sajnos. (Ettől még kísérletezhetsz, de sokat ne várj attól a módszertől. Olvass vissza néhány oldalt, "tikitiki" felhasználó kísérletezett vele...)
Két dolog a problémádra .
1 : Nyomtass ki rajzot sima A4 es papírra majd világítsd át , ha itt is hiányosan nyomtat , akkor nyomtatót át kell nézni valami van vele koszos, Toner, festék por stb. 2: Ha sima papírra is tökéletes , akkor azt a papírt kell megnézni , vagy változtatni ,amit vasaláshoz szeretnél használni . Meg kell nézni a felületét nem e zsíros nincs e összefogdosva , ezért javasoltam a videóba is , hogy nyomtatás előtt én mindig megtakarítom a papírt is , mert ahol zsíros oda nyomtatáskor nem tapad fel a toner por. 3 : Tintasugaras nyomtatást el is felejtheted sokba van igaz , hogy lett csinálva két féle nyomtatóval is , de nem egyszerű , és mire odajutsz , hogy valamennyire összejön a gép , akkor vasalással már 10x meg csináltad az akármilyen nyákot.Ja és valamennyire meg szállotnak is kell lenni , hogy ha valamilyen akadály van , hogy legyen az embernek türelme hozzá .
A nyomtató jó, igazából nem hiányos a rajzolat, hanem némileg áttetsző, mire a lemezre kerül. Talán ha kétszer ilyen vastag lenne a festékréteg, akkor fedne teljesen.
Amúgy én A4-es vagy A5-ös matrica hátlapjára nyomtatok, mert ezt nem kell áztatni, csak kihűlés után lehúzni. Ezzel általában mik a tapasztalatok? Az lehetséges, hogy túl forró volt a vasaló, mert most kipróbáltam egyet alacsonyabb hőmérsékleten, és így mintha jobban fedne. De a különbség, ha van, csak marás után látszana jól.
Miután rávasaltad és lehúztad a papírt, tedd a nyákot befőttes üvegbe, nitro hígító gőzébe egy negyed - fél órára.
Ha az nem jön be, akkor tedd a nyákot felfordított vasaló forró talpára. A rajzolattal felfelé. Pár perc elég neki.
Jó lenne kép , mert így nehezebb segíteni , ha látnám milyen talán könnyebb lenne a hibát is megtalálni.
Jó képet nem tudok mutatni, csak ilyet. Ez már ónozás után van. Mindkettőn a bal felső sarokban látszanak legjobban a szemcsés részek, de az egész lemez többé-kevésbé ilyen. Megnéztem mikroszkóppal is, kis kör alakú, ovális vagy hosszúkás kimaródások vannak, valahol akár az 50%-a is eltűnt a réznek. Fény felé tartva is át lehet látni rajta.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |