Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
na ez az inditókondi
Ez nem kondenzátor, hanem inditórelé. Ez inditotta a motort gyárilag, nem kelett hozzá nyómogom csak egy kapcsoló amikor bekapcsoljuk a motort nagy áramot vesz fel ennek hatására a relé össze zárja az inditó kondenzátort a segédfázistekercsel és elindúl a motor, mikor elérte a fordulatot lecsökken az áramfelvétel és megszakad a inditókondenzátor és a segéd tekercs között a kapcsolat. Utána csak a főfázis tekercs megy.
Igy van . nem tudtam pontosan hogy mi is az ezért én neveztem el indítókondinak elnézést
de nekem ezen van egy nyomógomb bekötve mert valamiért nem akar áthúzni alul az a kis kar és a két oldalára van a nyomógomb bekötve hogy induljon a motor
Ehez a tipushoz nem lehet kötni Üzemi kondenzátort ha gyári adatokkal tekercselték. ha bekötnéd neki a segédfázist akkor mégjobban melegedne,
Más baja van de majd a többiek megmondják
Köszönöm szépen a segítségedet bár ezt nem érem hogy nem kell rá munka kondi akkor minek kötöttek rá meg mielőtt felett tekercselve akkor is volt rajta mind a kettő
Kérdezd meg a tekercselőt. ha lehetett volna kötni rá üzemi kondenzátort biztos rakott volna, nem? de még a tipusát sem tudjuk hogy most melyik tipus is pontosan, IMI motorbol ami 1100W 220V 1450 fordulat kettő féle van 90c-4ND 100-125 µF inditó kondenzátoros nincs üzemi kondenzátor.
a másik 90L-4KD 2db 20 µF üzemi kondenzátor van nincs benne relé.
Köszönöm majd holnap megpróbálom kibogozni az adatbáláján hogy mi a száma de nem ígérek semmit mert a tekercseléskor a sütés tönkre tette
Ja bocsi a fordulatot lehet elirtam vagy te irtad el a motor 1445 öt forog ha ez számit valamit
Sziasztok a motoron a munka kondira ez van írva:
PLESEY 100-125UF 220/275 VRMS 439-1-93012-100 BRITISH MADE 7408- A motorra pedig ha jól látom imi OZ0007IN Lehet hogy már nincs ilyen motor mert ez mióta eszemet tudom megvan jó pár évet ált a pincébe.Régen egy 4 lépcsős szivattyút hajtott...
Üdv ! Adott egy régi GANZ HV-80as hidrofor tartályos szivattyú, melyen egy adatlap sincs meg, a motorja vsz. a gyári, hiszen talpas / peremes csatlakozással van ellátva egyszerre. Ezen felül a vezetékei el vannak távolítva, kötődoboz rajta van, sorkapcsok benne vannak, kábelek kikötve ott is, a csavar az benne, hogy a motor belsejéből 4 vezeték jön ki(megszokott RST helyett), mégpedig két fekete, és két citromsárga ! A földelés az külön van ezektől egész biztosan. Fogalmam sincs hogy milyen típusú motor lehet ez, és hogy hogyan álljak neki a bekötésének, esetleg mérjek valamit multiméterrel ? Nem merek vakul kötögetni így ugy,mert nem az én gépem, csak segítek újjá varázsolni. Előre is köszönöm
Szia zotya93.
Ahogy te írod"munka kondit"csökkentsd le felére, és megszűnik a motor túlzott melegedése./Vigyázz mert a túl nagy kondi le is égetheti a motorodat/
Sziasztok!
Kis segítség kellene. Adott a képen látható adattáblájú villanymotor, a bibi az, hogy nem indul el 3x16A-ról. Kéthengeres kompresszort hajt, nem marad nyomás a hengerekbe, van visszacsapó, könnyű átforgatni. Általában 2 automatát vág le. amikor lecsapja valahogy túlfeszültség keletkezik, már hazaküldött egypár dolgot /wifi, laptop akku, töltője, kapunyitó, TV/ ami azon a körön volt, főleg a kapcsolóüzeműek közül.Testzárlatra megnéztem, az nincs, a tekercsek ellenállása megegyezik. Csak 3db tekercs kivezetés van, gondolom nem lehet csillag-deltába kötni. A vicc az, hogy fateromnál gond nélkül elindul, mondjuk szalag fürészen. A kérdés az lenne, hogy lehetne elindítani lágyabban? Halogénizzó esetleg? Kösz! Üdv" Szerk: Más hasonló teljesítményű motor gond nélkül megy, új ház, réz vezeték egyenest az órától. Amikor indul nagyon hirtelen teszi. Érzésre mintha többet is pörögne. Nem melegszik, erős...
Szia köszönöm szépen a segítségedet ha jól tudom kell leni egy 60 uf es nek majd holnap megnézem
Szia!
Tegyél fel képet róla, úgy könnyebb lesz segíteni!
sziasztok van egy 60uf-es +-10% kondim amire az van írva hogy 450V 50-60 Hz ezt rárakhatom a 220 as motorra?
Ha motorhoz volt biztosan jó. Mindegy ki gyártotta. Csak váltóáramra való legyen.
Szia
Ezeket a szivattyúkat gyártották egy fázisú motorral is. Lehet hogy ez is ilyen.?
Fogalmam sincs, egy fázisú motorból 4 kivezetés jöhet úgy, hogy 2 darab egyfázisú tekercs van benne ? de akkor kell hozzá kondi elvileg, de azt mondta az előző tulaj, hogy nem volt hozzá állítólag.
Mérj ellenállást a vezetékek között, akkor okosabbak leszünk. Esetleg egy fotó a motorról, mert akkor biztos lesz valaki aki kapásból felismeri.
Nézd meg, hogy a felső hűtőbordán vannak-e furatok, mert oda szokták rögzíteni a kondenzátorokat.
Egyébként a sárga szokott lenni a főfázistekercs, a fekete pedig a segédfázisé. Javaslom, hogy az egyik fekete kivezetést kösd össze az egyik sárgával, erre kösd a 230V egyik drótját. A másik fekete és sárga közé egy 30 mikrós üzemi kondit kell kötni és erre a sárga kivezetésre rákötni a 230V másik vezetékét.
Sziasztok! Egy 2,2 kw os háromfázisú motorra (hat kivezetés csillagba kötve) mekkora üzemi kondit vegyek ha egy fázisról akarom üzemeltetni? Köszönöm a segítséget!
Szia.
Írd le nekem fázisszög sinusát, vagy koszinuszát és pontosan megmondom neked./Működni fog csillagban is,de deltában erősebb lessz,én az utobbit javaslom/
Szai.
Azért ne dobd el a 125 µF-os konditse,indító kondenzátornak pont megfelel.
Szia.
A motor egyfázisu,illetve egy fázis meg egy segéd fázis amit kondenzátor állít elő.Mérj rá mindkét tekercsre ellenálás mérővel.Ha egyforma értéket mérsz,akkor üzemi kondi kell az egyik tekercsre. ha nem akkor a nagyobb ellenálásura kell indító kondit tenni,indításra behuzó,utána kiengedő relével együtt.Vagy nyomógombot. |
Bejelentkezés
Hirdetés |