Fórum témák
» Több friss téma |
Ez egy őskövület. Tranzisztoros mikor ma már fet-ekkel jobb hatásfokú lehetne, de ez kis probléma mert áttervezhető. Továbbá a kimeneti jel 50% négyszög, még csak nem is trapéz esetleg szinusz, de hogy milyen kimeneti jel elégséges attól függ hogy mit akarsz táplálni.
Asziszem csak a vilagitast akarja megoldani.Esetleg valami rajzot tudnal koze tenni?
Az a baj hogy a vas trafóknak viszonylag nagy az üresjárati vesztesége, ha csak kompakt fénycsövet akarsz működtetni akkor elég egy dc-dc konverter, 12V ról 300V-ra, most készítettem is ilyen áramkört, ez egy flyback konverter kb 50W ot tud, ha nincs terhelve néhány mA áramot vesz fel, két set top box táp trafója van benne.
Elvileg le is tudnám rajzolni, csak njm2368 vez ic van benne ami itthon nem kapható, át kellene rajzolni pl a népszerű uc3842-re, meg nem árt ha van egy gyárilag készült transzformátor. De lehet kapni 12V-ra fénycsövet is: http://viewitem.eim.ebay.hu/12v-20W-Fluorescent-Lamp-Light-Bulb-Edi...1/item
Egy hét alatt dobozolva - strapabíró kivitelben - nehéz lesz összehozni...A kapcsolás maga működöképes, de ma már elavultnak mondható, mert jelentős méretű hűtőbordát igényel a veszteségei miatt.
6..8eFt-ért kapsz készen, tokkal, vonóval. Idézet: „most készítettem is ilyen áramkört, ez egy flyback konverter kb 50W ot tud,” Engem érdekelne, egy kicsit több infó, ha nem titok. Mondjuk, egy 7W-os kompakt fénycsővel terhelve, hány ampert vesz fel? Csináltam egy DC-DC konvertert, amit valahol a neten találtam, 12V->300V PC táp trafójával, de egy kompakt fénycsővel terhelve 1A az áramfelvétele.
Sziasztok!
Szereztem egy szünetmentes tápot, de az a bajom vele, hogy csak akkor megy 12v-ról ha elötte adok neki 230-at. Ezt a problémát hogyan lehetne kiküszöbölni?
Vettem egy invertert és ha bedugom a szivargyujtoba azonnal kiveri a biztositékot az inverterbe,nemtudom mi lehet az oka ,de se rajzom nincs rolla,se mérési rajzse,de nagyobb biztit meg nem merek belerakni,mert lehet,hogy akkor az auto biztijit verné ki. Ha valaki tudna segiteni,vagy rajzot küldeni nagyon megköszönném.Különben 150W-os inverter. Tisztelettel Dukai Mihály
Leírhatnád az invertered típusát is. Vagy tehetnél egy képet fel róla hátha valaki ismeri. Milyen értékű a biztosíték ami kiment? Hol van az inverterben? Email címet ne tegyél a fórumra, hacsak nem szeretnél sok SPAM-et kapni. Akit érdekel megnézi az adatlapodon.
Tisztelt zolika 60 elősször is köszönöm a reagállásodat és a jó tanácsodat(iméllelkapcsolatba) most leirom az inverterem tipusát. G-48-015A DC AC ouput compacity 150W max DC TO AC POVER INVERTER. Abizti amit állandoan kiver az a szivargyujto bemenő szálán van. Segitségedet elöre is köszönöm Tisztelettel dukai.mihaly46
Talán elég neki az is, ha az első rajz bal felső részén lévő tápegység kimenetén lévő BATT12V-ról egy diódával és egy nyomógombbal adsz feszt az alatta lévő relay kimenetre.
Mekkora biztosítékot ver ki?
Ha azt kiveri, akkor 90%, hogy a kapcsoló FET(-ek), vagy tranzisztor(-ok) zárlatos(-ak).
Szét kell szedni, megmérni a félvezetőket, ha zárlatosak, akkor típust leolvasni. Újakat venni bele, vagy - ha nem kapható - helyettesíteni hasonlóval, vagy kissé nagyobb teljesítményűvel. (bár általában a hűtés elégtelensége miatt mennek tönkre, főleg, ha nap süti, vagy nincs a kocsiban klíma.)
Tisztelt sebi nagyon szépen köszönöm a válaszodat de azért kértem volna egy mérési rajzot vagy valamit mert egyszerüen nemtudom ,hogy hol milyen feszültségek nek kell leni,most meg probáltam bizti nélkül és ha rákapcsolom a povert akkor meg sipol.Szakadás vizsgáloval probáltam megkeresni hátha van valahol szakadás de nemsokra mentem vele.De azért mégegyszer köszőnöm ezt is .
Tisztelt nedudgi elősször is köszönöm a segitö érdeklödésed,de ma megprobáltam bizti kikerülésével,hogy mérni tudnék valamit de ha rákapcsolom a povert ugy sipol nemlehet mérni a sipolástol szakadás vzsgálloval probálkoztam de nem sokra mentem vele azét lenne jó egy mérési rajz.
Biztosíték nélkül felgyújthatod az autót, tudod?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |