Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   77 / 195
(#) zolika60 válasza voodoo hozzászólására (») Aug 9, 2012 /
 
Motor kódból. A különbségeket nem tudom.
(#) _vl_ válasza voodoo hozzászólására (») Aug 9, 2012 /
 
A második verzió újabb design.
Bővebben: Link Bővebben: Link
(#) voodoo válasza _vl_ hozzászólására (») Aug 10, 2012 /
 
Újjabb design? De ezt kívülről honnan lehet megtudni pl? Mert én itt valami ECU ról olvasgattam, hogy a motorvezérlő egység szabályoz valami féle befecskendezést (erősebb típus). Tehát valami gyári elektronika butítás lenne a háttérben? Mit gondoltok egy gyárilag 75LE-s motorból ECU módosítással lehetne kihozni 75kW-os (103LE) motort?
(#) _vl_ válasza voodoo hozzászólására (») Aug 10, 2012 /
 
Idézet:
„honnan lehet megtudni pl?”

Motor kódból, ahogy más már írta.

Idézet:
„Tehát valami gyári elektronika butítás lenne a háttérben?”

A belinkelt wikipedia oldalon ott van a fizikai leírása (persze kéne tudni angolul). Totál más fizikailag a két blokk! Az egyik hosszabb löketű és kisebb furatú, a másik rövidebb löketű és nagyobb furatú. Az egyik öntöttvas blokk, a másik alumínium. Az egyiket a 90-es évek elején árulták, a Golf 3-ban meg a Feliciában, és még épp jutott belőle az első Octáviákba (kb. ezek voltak az utolsó darabok belőle), a másikat meg akkor vezették be, és még kb. most is árulják. Annyi közük van egymáshoz, hogy mindkettőt VW-nek hívják. Az egyik egy ~20-25 éves konstrukció, a másik csak ~15.

Idézet:
„Mit gondoltok egy gyárilag 75LE-s motorból ECU módosítással lehetne kihozni 75kW-os (103LE) motort?”

Milyen áron? Mondjuk +40% fogyasztásban hogy ízlene "cserébe"? Mit akarsz egy 15 éves (új korában sem gyorsulási bajnokságra tervezett) autótól?
(#) voodoo válasza _vl_ hozzászólására (») Aug 10, 2012 /
 
Figy ez itt azért egy fórum, hogy ne máshonnan olvasgassam el pláne ne más nyelven, hanem ez egy MAGYAR oldal, magyarul tettem fel a kérdésem. Én is rá tudok keresni csing cseng nyelveken minden kérdésem válaszára. Oké a kérdéseimre választ adtál, csak gondoltam megosztom veled az én elképzelésemet.
Amúgy meg a korszerűbb motorok teljesítménynövekedése nem jár feltételen üzemanyagnövekedéssel arányosan.
(#) _vl_ válasza voodoo hozzászólására (») Aug 10, 2012 /
 
Ha belinkelek valamit, majd erre írsz egy választ, akkor feltételezem, hogy elolvastad, és megértetted az ott leírtakat. Ha leírtad volna, hogy a belinkelt infoval nem tudtál mit kezdeni, azt megértem, de ilyenről nem volt szó.

Általában egy fórumon a segítség ingyenes, tehát arról szokott szólni, hogy útbaigazítást adnak (azaz rámutatnak, hogy hol találod meg az információt, aztán ott már bogarászd ki magadnak).

Idézet:
„Amúgy meg a korszerűbb motorok teljesítménynövekedése nem jár feltételen üzemanyagnövekedéssel arányosan.”


De Te pont azt az ötletet vetetted fel, hogy a korábbi, sok évvel korábban tervezett, korszerűtlen motort "felhúzod" az újabb, korszerűbb, kisebb fogyasztású motor teljesítményére. Ezzel a korábbi, korszerűtlenebb, egyébként is rosszabb fogyasztású motor fogyasztása még tovább fog romlani.
(#) voodoo válasza _vl_ hozzászólására (») Aug 10, 2012 /
 
Szóval akkor ezek szerint az újjabb, 1.6-os 74kW ugyan annyit vagy kevesebbet fogyaszt?
(#) voodoo válasza _vl_ hozzászólására (») Aug 10, 2012 /
 
Az összes, szóval még a régebbi motortípusúban is megtalálható gyárilag a fogyasztásmérő? Vagy ez csak akkor van ha a hirdetésben oda írják hogy BC ? (Óra, és megtett km nem BC számomra)
Fogyasztásmérő
Másik kérdésem aztán többet nem teszek fel ilyesmit:
Hogy minden típusba beszerelhető utólagosan a maxi dot BC ? Vagy itt is motortípus, ECU fejlettség stb határozza meg?
Maxidot
(#) _vl_ válasza voodoo hozzászólására (») Aug 10, 2012 /
 
Kizártnak tartom, hogy 5-6 év szorgos fejlesztőmunkájával egy olyan motort sikerüljön csak tervezniük, ami rosszabb fogyasztású, mint a korábbi modell. Akkor le sem cserélték volna az újabbra...
(#) voodoo válasza _vl_ hozzászólására (») Aug 10, 2012 /
 
Értem, csak azért kérdezősködöm mert nagyon tetszenek így kívülről ezek ám és szép autó formájuk van lehet a közeljövőben ha lesz rá pénzem 500-1-2 ezerér talán már lehet jót kifogni a neten... 13-14 éves igazából VW családi autóért szerintem nem sok.
(#) _vl_ válasza voodoo hozzászólására (») Aug 10, 2012 /
 
Halvány gőzöm nincs arról, hogy melyikben volt/van fogyasztásmérő, vagy hogy utólag emberi áron lehet-e és milyen fedélzeti számítógépet beszerelni (meg hogy ez függ-e valamitől).
Hogy a hirdetésébe ki mikor mit ír be, hát, arról vannak tapasztalataim, és azok nem jók. Ha kell valami funkció, akkor az a tuti, ha már benne van vételkor, és persze kipróbálva működik is. Egy ~15 éves autóba utólag extrákat beszerelgetni, az tud akár nagyon olcsó játék is lenni, meg nagyon drága is.
(#) _vl_ válasza voodoo hozzászólására (») Aug 10, 2012 /
 
Ebben a kategóriában (ár/kor) igazából nem nagyon lehetnek az embernek extra igényei.
Ne rohadjon, menjen, és ne legyen nagyon lelakva a külseje/belseje. A kínálat bőséges, ha van rá idő és energia, lehet válogatni, de mindegyiknek lesz valami kisebb-nagyobb nyűgje, egy 15 éves autónál ez természetes. Ami makulátlan (ha van ilyen egyáltalán), az meg nem ennyibe kerül.

Másrészt akinek kérdés, hogy van-e 500 rugója egy autóra, az gondolja meg kétszer is, hogy miből fog évente alsó hangon 200-300 ezret kifizetni az autó létezésére (javítás, karbantartás, adók, benzin).
(#) voodoo válasza _vl_ hozzászólására (») Aug 10, 2012 /
 
Ühm, értem. Jó rendben, mert 4-5 éve már elkezdtek érdekelni a fogyasztásmérők és mindig irigykedve néztem azokat az autók tulajdonosait akiknek van. Csak messze közelítőleg tudtam saccolni mennyi lötty van még a tankba és gyűlöltem kannázni kilómétereket (Éhes Fiat Bravam volt anno) Akkor megfogadtam, ha még egyszer kiadok egy csotrogányér pénzt akkor legyen benne fogyasztás jelző, mert ezzel talán még spórolni is lehet pénzt és kannázással elvesztegetett időt is. A helyzet az hogy nézegetek neten eladókat, de nem akarom mindet felhívni egyesével és megkérdezgetni, hogy van-e benne (ha nem írta oda) tehát valahogy ránézésre, vagy esetleg évjáratból ki lehetne deríteni ezeket hogy mettől a típustól pl tuti van benne, netán GL, vagy GLX től van benne.

Viszont találtam egy oldalt ahol ezt írják:
BC

Majd írok nekik egy levelet és megkérdezem, hogy az összes típusú Octaviaba beszerelhető az új műszeregység? (nem az 50-es évekbelire gondolok)
(#) voodoo válasza _vl_ hozzászólására (») Aug 10, 2012 /
 
Idézet:
„Másrészt akinek kérdés, hogy van-e 500 rugója egy autóra, az gondolja meg kétszer is, hogy miből fog évente alsó hangon 200-300 ezret kifizetni az autó létezésére (javítás, karbantartás, adók, benzin).”


Helyes meglátás.
(#) _vl_ válasza voodoo hozzászólására (») Aug 10, 2012 /
 
A srác, akinek a oldalát belinkelted, foglalkozik ilyen autókba mindenféle extrák utólagos beépítésével. A legutolsó kérdéseid jó részéhez szerintem ő sokkal inkább hozzá tud szólni (mivel sok ilyen autót látott közelről), pláne, ha úgy szól a kérdés, hogy valami extrát be tud-e építeni az adott autóba, és az mennyibe kerül nála.
(#) vonbach hozzászólása Aug 12, 2012 /
 
tegnap megforrasztottam a három ellenállást!!Minden a helyére került!!! Köszönöm a segítséget!!!Skodánál jobb autó nincsen!!!
(#) vonbach válasza voodoo hozzászólására (») Aug 12, 2012 /
 
A motor tipust nézd!! Az AEE még 75 lovas!!A feletti már a nagyobb!!
(#) horvatja hozzászólása Aug 14, 2012 /
 
Üdv!
Szeretnék egy kis segítséget kérni,1.8 20v AGN Octavia-m van és a problémám hogy alacsony fordulaton kis gázadásra rángatást érzek és egy-két henger nem megy érzésre,de amint nagyobb gázt adok akkor minden henger megy normálisan.Szerintetek ez lehet gyertyahiba v trafó esetleg befecskendező probléma?Köszönöm
(#) _vl_ válasza horvatja hozzászólására (») Aug 14, 2012 /
 
Lehet. Meg lehet elkoszolódott pillangószelep is.
(#) horvatja válasza _vl_ hozzászólására (») Aug 14, 2012 /
 
Tényleg elképzelhető a fojtószelep koszolódása,mert 2 hónapja cseréltem a kartergáz visszavezető csöveket és kötöttem vissza a pillangószelepbe,mivel érdemes tisztítani?féktisztítóval?
(#) _vl_ válasza horvatja hozzászólására (») Aug 14, 2012 /
 
Az tökéletes a feladatra.
(#) petya84b hozzászólása Aug 14, 2012 /
 
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Igaz nem Octavia az autó de VW csoporthoz tartozik ez is.

Tehát adott egy 2005-ös Seat Altea 1.6 BGU (8 szelepes 102LE) autó aminél ingadozik az alapjárat valamint ha meleg a motor akkor 2 ezres fordulat környékén aprókat rángat meg néha gyorsításnál is darabosan húz piciket rángat. Utóbbit csak akkor tapasztaltam ha pl megyek autópályán huzamosabb ideig 120 környékén majd mondjuk leállok a pihenőn és onnan 10 perc múlva elindulok és akkor a felgyorsításnál csinálja. Ha elveszem a lábam és újra megnyomom a gázt már nem is csinálja, sőt később se menet közben gyorsításnál. Csak főleg ilyen megáll újraindulásnál. Amúgy nem fullad le meg ilyesmi nincsen. Holnap viszem egy folytószelep tisztításra meglátjuk ez mit old meg, más tippem nincsen. Nektek esetleg valami ötletetek?

Benzinszűrő 1 éve, légszűrő 2 hónapja, gyertyák 1 hónapja lettek cserélve.
(#) _vl_ válasza petya84b hozzászólására (») Aug 14, 2012 /
 
Az ilyen "nyomom, nem reagál rendesen, elveszem a gázt, megint nyomom, és jó lesz" az tipikus fojtószelep-koszolódás. A másik tipikus jelenség, amikor elveszed a gázt (nullára), és nem veszi el azonnal teljesen, hanem egy darabig még adja neki, és csak hosszabb-rövidebb idő után veszi el (de ha ilyenkor belerúgsz a gázpedálba, akkor azonnal reagál).
(#) petya84b válasza _vl_ hozzászólására (») Aug 14, 2012 /
 
Köszönöm én is remélem hogy csak ez lesz a gond és holnap megoldja a tisztítás, mert eddig semmi problémám nem volt vele.
(#) Topi331 hozzászólása Aug 17, 2012 /
 
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni : 2008.03 havi O2 utastéri szellőző ventillátor 2. és 3. fokozatban zúgó-dübörgő hangot hallat.Gondolom a motor hibás.Hogyan tudom kivenni , lehet-e javítani vagy csere. Segítségeteket előre is köszönöm !
(#) csajtifajt hozzászólása Aug 19, 2012 /
 
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, újdonsült octavia tulaj vagyok (AEE motor kód 1.6 75 LE). Meleg motornál megtorpan az auto menet közben, olyan mintha megállna a motor. A gázról nem veszem le lábam és elindul majd megint megáll és megint elindul, utánna jó egy darabig. Mi lehet a probléma? Minden ötletet szivesen fogadok. Elörre is köszönöm.
(#) vonbach válasza csajtifajt hozzászólására (») Aug 20, 2012 /
 
Szia!! nekem is ez a tipus van!! Gyertya csere mikor volt?
(#) vonbach válasza vonbach hozzászólására (») Aug 20, 2012 /
 
Lehet kapni injektor pucoló adalékot,azzal is tisztisd át a rendszert! Nekem bevált!!
(#) jegesmaci73 hozzászólása Szept 10, 2012 /
 
Sziasztok.2008-as octavia nem villog az ajtoban a piros led(ajtónyitáskor indul az ac és a belsö világitást is kapcsolja)Elöre is köszi a válaszokat
(#) VIM válasza csajtifajt hozzászólására (») Szept 11, 2012 /
 
Ezen az oldalon le van írva, hogyan kell lekérdezni a hibatárolót és miket kell ellenőrizni. A hibatároló lekérdezése nélkül csak találgatás lesz a dologból. Nekem hasonló hibát produkált a motor és a G28 volt a hibás de ez nem jelent semmit! Ezt a hibát kimérni nem lehet csak kiolvasni egy hozzáértő segítségével akinek van hozzá megfelelő szoftvere és diag. csatija.
Következő: »»   77 / 195
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem