Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   99 / 229
(#) soundst válasza Novak hozzászólására (») Aug 14, 2012 /
 
értem.

Tudnátok javasolni helyeket, ahol az akkumulátorokat jobb áron be lehet szerezni?
(#) superpotyi válasza soundst hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
(#) frici.hu hozzászólása Aug 15, 2012 /
 
Tuning ötlet! Némely elektromos kerékpárnál a vezérlő elég távol van a motortól, ezért a hosszú vezetéken nagy áramok vesznek el ami teljesítménycsökkenéshez és nagyobb fogyasztáshoz vezet az odavezető vékony vezeték keresztmetszete miatt. Érdemes a vezérlőtől a motor vezetékének csatlakozójáig a keresztmetszetet megnövelni vagy kicserélni az eredeti kábelt vastagabbra.
Az enyémen megcsináltam, eredmény: minimálisan jobban húz és teljes gáznál a sebesség 2Km/h-val több lett.
Üdv: Frici
(#) zolika60 válasza frici.hu hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
Ez igaz az akkumulátor vezetékére is. :yes:
(#) frici.hu válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
Ha megnézed a keresztmetszetét, akkor látod, hogy az igen csak vastag, érezhetetlen és majdnem mérhetetlen különbséget mérnél rajta, nem úgy mint a motor vezetékein. Viszont a lehetőség adott, hogy bebizonyítsd az ellenkezőjét!
(#) frici.hu válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
"Némely elektromos kerékpárnál a vezérlő elég távol van a motortól".
Előfordulhat ilyen is. Ez van.
Ezek szerint te lecserélted a vezetékeket. Tapasztalatod mi volt utána?
(#) mosio01 hozzászólása Aug 15, 2012 /
 
sziasztok!

Szeretném a segitségeteket kérni. Van egy 36 v-os bringám. Egy éves 12V/12Ah akkumulátorok vannak benne. A tünet, hogy feltöltöm és egyre kevesebb ideig megy, a visszajelző nullát mutat(csak a piros LED). Ha pihentetem újra jól müködik. Az akksik lemerült állapotban is 12,6V. Nem tudom mi vezérli a motor fordulatot(esetleg tirisztor), de arra gondoltam lehet, hogy "zárlatos" és az szivja az akksit. Ha valaki tud megoldást kérem segitsen
(#) Novak válasza mosio01 hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
Ha pihenteted, és utána egy darabig megint jó, akkor az bizony akku-hiba lesz. Illetve az is erre utal, hogy egyre kevesebbet megy.
Az akkukat egyesével, külön mérted le, vagy csak kiszámoltad a 36V-ból, hogy mennyi jut egy akkura?

A legegyszerűbb jelen esetben talán az lenne, hogy kiveszed az akkukat, és mindegyikre rákötsz azonos terhelést (legalább 1-2 A folyjon), például izzókat.
Ha valóban akku hiba, akkor a hibás akkura kötött izzó viszonylag hamar el fog halványodni, vagy kialszik. Egy tesztet megér....
(#) mosio01 válasza Novak hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
egyesével mértem és mind ugyanannyi feszkot mutat. Az is fura, hogy hamarabb feltölt
(#) bartalus válasza mosio01 hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
Milyen gyártmányu akkuk? Nézd meg rajtuk a gyártási időpontot.
(#) Novak válasza mosio01 hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
Sajnos a gyors töltés is tovább erősíti az akkumulátor gyanút.
(#) frici.hu válasza Novak hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
Töltődés!
(#) Novak válasza frici.hu hozzászólására (») Aug 16, 2012 /
 
Hamár kukacoskodunk, akkor nem "gyorstöltést" írtam, hanem gyors töltést.
(#) zolika60 válasza Novak hozzászólására (») Aug 16, 2012 /
 
Szerintem is teljesen érthető volt. :yes:
(#) frici.hu válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 16, 2012 /
 
Nem kukacoskodtam, pontosítottam csak, bocsika érte. Persze érthető volt. Én is írok néha pontatlan dolgot, minek következménye, kijavítotok, hát én is ezt tettem. Sorry!
(#) zolika60 válasza frici.hu hozzászólására (») Aug 16, 2012 /
 
Az sem baj, ha valaki pontosságra törekszik.
(#) etm hozzászólása Aug 17, 2012 /
 
Hello! Van egy PELEDEC ZOKES elektromos bringa nállam,és meg sem nyikkan a motor.Két vastag szál jön ki belőle,piros és fekete,és két vékony szürke amit nem tudok,hogy honnan jön belőle? Gondolom,szénkefés motor,de nem tudom a Két vékony szürke minek van?Esetleg tud-e valaki segíteni? Köszönöm!
(#) zolika60 válasza etm hozzászólására (») Aug 17, 2012 /
 
Nem ismerem a szerkentyűt, de azt gondolnám, hogy az valami tachogenerátor, vagy egyéb fordulatszám jeladó lehet. Ha a piros feketére feszültséget kapcsolsz nem indul?
(#) frici.hu válasza etm hozzászólására (») Aug 17, 2012 /
 
Szerintem az a rásegítő érzékelője. Általában a pedálhoz teszik valahova, de nem kizárt, hogy a motorban került elhelyezésre.
A sebességmérést szerintem közvetlenül a vezérlőből szokták megoldani a motoron lévő feszültség mérésével arányosan.
(#) etm válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 17, 2012 /
 
Köszi a választ,mértem a tranzisztorokat a vezérlőben véletlenül az egyik lábánál zárlatot csinált a műszer vége,és a motor beindult,de rögtön elrántottam a multimétert.Van ott egy tranzisztor A733 jelzéssel,amit a műszer rossznak mutat.De nem ettől pusztult el,hanem ez a hiba keresése közben történt.
(#) András123 hozzászólása Aug 20, 2012 /
 
Tisztelt Fórumozók!

Egy kis segítséget szeretnék kérni a hozzáértőktől Elektromos kerékpár szereléssel kapcsolatban. Lenne valakinek rá valamilyen egyszerű de hatékony ötlete hogy, hogy lehetne vezérlő nélkül ,munkára bírni egy régi tornádó típusú agymotort (38 V 300W)?

Direktbe kapcsolni természetesen nem akarnám a nagy áramfelvétel miatt. Valami barkács megoldásra gondolok pl gázkar helyett valami csúszó ellenállás, vagy hasonló ? Várom az ötleteiteket. Üdv mindenkinek
(#) frici.hu válasza András123 hozzászólására (») Aug 20, 2012 /
 
Attól függ hány kivezetése van a motornak!
Ha 2 akkor nem olyan vészes a helyzet, de ha 3 fővezeték van, akkor lehet jobban jársz a "régi vezérlő" javításával vagy egy használt beszerzésével!
(#) cupika97 válasza etm hozzászólására (») Aug 20, 2012 /
 
Sziasztok, egy egyszerű 24V 250W os vezérlő kapcsolási rajza kellene. Köszönöm
(#) András123 válasza frici.hu hozzászólására (») Aug 20, 2012 /
 
A motornak 2 kivezetése van. Működhetne esetleg hasonló módon mint a varrógépeknál a lábpedál?
(#) frici.hu válasza András123 hozzászólására (») Aug 20, 2012 /
 
Ha arra gondolsz, hogy varrógép pedállal szabályoznád akkor nem, ugyanis az kis áramra és nagyobb feszültségre van kitalálva, viszont itt fordított a helyzet.
Felhasználható a varrógép pedál a vezérlés szabályozásához, de ahhoz illeszteni kell azt a vezérléshez-
Van itt a fórumon egy DC motor PWM szabályozása topik, ott biztosan találsz megfelelő kapcsolást, nézz körbe kicsit!
(#) András123 válasza frici.hu hozzászólására (») Aug 20, 2012 /
 
Sajnos az elektronikához csak alap szinten értek.Vezérlőt nem tudok magamnak építeni. Mit szólsz az ötlethez amit köbzoli említ. Ha egy váltókapcsolóval először 24 V-ról indítanám majd ha felgyorsult átváltanák 36 V-ra?
(#) frici.hu válasza András123 hozzászólására (») Aug 20, 2012 /
 
Csupán annyit tudok hozzátenni, hogy a kapcsolók zöme kis áramot képes biztonságosan kapcsolni, relével kiegészítve pedig egyenesen veszélyes!
Ha a kapcsolót véletlen valaki átbillenti abból baj lehet, ha pedig a relé beég-beragad abból még nagyobb, mindemellett, ha közúti közlekedésre kívánod használni az egyenesen életveszélyes!
Linkelek egy egyszerűbb kapcsolást, ha annyira nem megy az elektronika kérj meg valakit, hogy készítse el neked!Bővebben: Link
Ez 24V-os, majd kis átalakítás lesz szükséges.
(#) András123 válasza frici.hu hozzászólására (») Aug 20, 2012 /
 
Köszönöm a segítségedet. A vezérlőrajz amit küldtél 12-24 V-os, Nekem 36 V 30 A -s kellene. Lehet hogy mégsem úszom meg a vásárlást ,csak az a baj hogy nem tudom a gázkar és a többi dolog működik -e, és az egyik költség hozza magával a másikat.
(#) frici.hu válasza András123 hozzászólására (») Aug 20, 2012 /
 
Az utolsó mondatom.
A gázkar lepróbálásában tudunk segíteni és szerintem a többi dologban is, csak kérdezned kell!
A gázkar kipróbálása a következő:
Szükséges eszközök: mérőműszer, 5V-os tápegység (nem több és nem kevesebb) vagy egy lapos elem (4,5V-os).
A gázkar fekete vezetékére kötöd a táp negatív póéusát és a pirosra a pozitív pólust, a mérőműszert pedig a negatív pólusra és a zöld vezetékre, ha a gázkar jó akkor a gázkar elforgatásakor a mérőműszer 0,6V-tól 4V - 4,5V körül kell mozogjon a gázkar állásától függően.
Egyébként egy gázkar szett 3500Ft körül van.
(#) András123 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 20, 2012 /
 
Működne szerinted a dolog? Fritzi.hu szerint veszélyes lenne. Milyen kapcsolóval lehetne ezt kivitelezni?
Következő: »»   99 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem