Fórum témák
» Több friss téma |
értem.
Tudnátok javasolni helyeket, ahol az akkumulátorokat jobb áron be lehet szerezni?
Tuning ötlet! Némely elektromos kerékpárnál a vezérlő elég távol van a motortól, ezért a hosszú vezetéken nagy áramok vesznek el ami teljesítménycsökkenéshez és nagyobb fogyasztáshoz vezet az odavezető vékony vezeték keresztmetszete miatt. Érdemes a vezérlőtől a motor vezetékének csatlakozójáig a keresztmetszetet megnövelni vagy kicserélni az eredeti kábelt vastagabbra.
Az enyémen megcsináltam, eredmény: minimálisan jobban húz és teljes gáznál a sebesség 2Km/h-val több lett. Üdv: Frici
Ez igaz az akkumulátor vezetékére is. :yes:
Ha megnézed a keresztmetszetét, akkor látod, hogy az igen csak vastag, érezhetetlen és majdnem mérhetetlen különbséget mérnél rajta, nem úgy mint a motor vezetékein. Viszont a lehetőség adott, hogy bebizonyítsd az ellenkezőjét!
"Némely elektromos kerékpárnál a vezérlő elég távol van a motortól".
Előfordulhat ilyen is. Ez van. Ezek szerint te lecserélted a vezetékeket. Tapasztalatod mi volt utána?
sziasztok!
Szeretném a segitségeteket kérni. Van egy 36 v-os bringám. Egy éves 12V/12Ah akkumulátorok vannak benne. A tünet, hogy feltöltöm és egyre kevesebb ideig megy, a visszajelző nullát mutat(csak a piros LED). Ha pihentetem újra jól müködik. Az akksik lemerült állapotban is 12,6V. Nem tudom mi vezérli a motor fordulatot(esetleg tirisztor), de arra gondoltam lehet, hogy "zárlatos" és az szivja az akksit. Ha valaki tud megoldást kérem segitsen
Ha pihenteted, és utána egy darabig megint jó, akkor az bizony akku-hiba lesz. Illetve az is erre utal, hogy egyre kevesebbet megy.
Az akkukat egyesével, külön mérted le, vagy csak kiszámoltad a 36V-ból, hogy mennyi jut egy akkura? A legegyszerűbb jelen esetben talán az lenne, hogy kiveszed az akkukat, és mindegyikre rákötsz azonos terhelést (legalább 1-2 A folyjon), például izzókat. Ha valóban akku hiba, akkor a hibás akkura kötött izzó viszonylag hamar el fog halványodni, vagy kialszik. Egy tesztet megér....
egyesével mértem és mind ugyanannyi feszkot mutat. Az is fura, hogy hamarabb feltölt
Milyen gyártmányu akkuk? Nézd meg rajtuk a gyártási időpontot.
Sajnos a gyors töltés is tovább erősíti az akkumulátor gyanút.
Hamár kukacoskodunk, akkor nem "gyorstöltést" írtam, hanem gyors töltést.
Szerintem is teljesen érthető volt. :yes:
Nem kukacoskodtam, pontosítottam csak, bocsika érte. Persze érthető volt. Én is írok néha pontatlan dolgot, minek következménye, kijavítotok, hát én is ezt tettem. Sorry!
Az sem baj, ha valaki pontosságra törekszik.
Hello! Van egy PELEDEC ZOKES elektromos bringa nállam,és meg sem nyikkan a motor.Két vastag szál jön ki belőle,piros és fekete,és két vékony szürke amit nem tudok,hogy honnan jön belőle? Gondolom,szénkefés motor,de nem tudom a Két vékony szürke minek van?Esetleg tud-e valaki segíteni? Köszönöm!
Nem ismerem a szerkentyűt, de azt gondolnám, hogy az valami tachogenerátor, vagy egyéb fordulatszám jeladó lehet. Ha a piros feketére feszültséget kapcsolsz nem indul?
Szerintem az a rásegítő érzékelője. Általában a pedálhoz teszik valahova, de nem kizárt, hogy a motorban került elhelyezésre.
A sebességmérést szerintem közvetlenül a vezérlőből szokták megoldani a motoron lévő feszültség mérésével arányosan.
Köszi a választ,mértem a tranzisztorokat a vezérlőben véletlenül az egyik lábánál zárlatot csinált a műszer vége,és a motor beindult,de rögtön elrántottam a multimétert.Van ott egy tranzisztor A733 jelzéssel,amit a műszer rossznak mutat.De nem ettől pusztult el,hanem ez a hiba keresése közben történt.
Tisztelt Fórumozók!
Egy kis segítséget szeretnék kérni a hozzáértőktől Elektromos kerékpár szereléssel kapcsolatban. Lenne valakinek rá valamilyen egyszerű de hatékony ötlete hogy, hogy lehetne vezérlő nélkül ,munkára bírni egy régi tornádó típusú agymotort (38 V 300W)? Direktbe kapcsolni természetesen nem akarnám a nagy áramfelvétel miatt. Valami barkács megoldásra gondolok pl gázkar helyett valami csúszó ellenállás, vagy hasonló ? Várom az ötleteiteket. Üdv mindenkinek
Attól függ hány kivezetése van a motornak!
Ha 2 akkor nem olyan vészes a helyzet, de ha 3 fővezeték van, akkor lehet jobban jársz a "régi vezérlő" javításával vagy egy használt beszerzésével!
Sziasztok, egy egyszerű 24V 250W os vezérlő kapcsolási rajza kellene. Köszönöm
A motornak 2 kivezetése van. Működhetne esetleg hasonló módon mint a varrógépeknál a lábpedál?
Ha arra gondolsz, hogy varrógép pedállal szabályoznád akkor nem, ugyanis az kis áramra és nagyobb feszültségre van kitalálva, viszont itt fordított a helyzet.
Felhasználható a varrógép pedál a vezérlés szabályozásához, de ahhoz illeszteni kell azt a vezérléshez- Van itt a fórumon egy DC motor PWM szabályozása topik, ott biztosan találsz megfelelő kapcsolást, nézz körbe kicsit!
Sajnos az elektronikához csak alap szinten értek.Vezérlőt nem tudok magamnak építeni. Mit szólsz az ötlethez amit köbzoli említ. Ha egy váltókapcsolóval először 24 V-ról indítanám majd ha felgyorsult átváltanák 36 V-ra?
Csupán annyit tudok hozzátenni, hogy a kapcsolók zöme kis áramot képes biztonságosan kapcsolni, relével kiegészítve pedig egyenesen veszélyes!
Ha a kapcsolót véletlen valaki átbillenti abból baj lehet, ha pedig a relé beég-beragad abból még nagyobb, mindemellett, ha közúti közlekedésre kívánod használni az egyenesen életveszélyes! Linkelek egy egyszerűbb kapcsolást, ha annyira nem megy az elektronika kérj meg valakit, hogy készítse el neked!Bővebben: Link Ez 24V-os, majd kis átalakítás lesz szükséges.
Köszönöm a segítségedet. A vezérlőrajz amit küldtél 12-24 V-os, Nekem 36 V 30 A -s kellene. Lehet hogy mégsem úszom meg a vásárlást ,csak az a baj hogy nem tudom a gázkar és a többi dolog működik -e, és az egyik költség hozza magával a másikat.
Az utolsó mondatom.
A gázkar lepróbálásában tudunk segíteni és szerintem a többi dologban is, csak kérdezned kell! A gázkar kipróbálása a következő: Szükséges eszközök: mérőműszer, 5V-os tápegység (nem több és nem kevesebb) vagy egy lapos elem (4,5V-os). A gázkar fekete vezetékére kötöd a táp negatív póéusát és a pirosra a pozitív pólust, a mérőműszert pedig a negatív pólusra és a zöld vezetékre, ha a gázkar jó akkor a gázkar elforgatásakor a mérőműszer 0,6V-tól 4V - 4,5V körül kell mozogjon a gázkar állásától függően. Egyébként egy gázkar szett 3500Ft körül van. |
Bejelentkezés
Hirdetés |