Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Generátor építés
előre is elnézést a tudatlanságomért, de ebben a témában nem vagyok annyira jártas. A kérdésem az lenne, hogy egy generátor teljesítményét lehet-e növelni kizárólag a mágnes erősségének növelésével?
Megduplázod a fordulatszámát és máris dupla teljesítményt vehetsz le róla. Még a mágnest se kell cserélni.
"A kérdésem az lenne, hogy egy generátor teljesítményét lehet-e növelni kizárólag a mágnes erősségének növelésével?"
Mint már írtam lehet. De csak ha a fizika i határokon nem akarsz túlterjeszkedni. Egy bizonyos határ fölött hiába növeled a mágnes erejét ha a tekercs, a benne lévő vas ezt nem hasznosítja. Azt pedig hogy duplázni lehet-e, végképp nem lehet így megmondani mert az csak akkor lehetséges, ha az eredeti mágnes jóval gyengébb volt az optimálisnál.
Többet tudnánk mondani, ha konkrét dologra kérdeznél rá. Mondjuk adatlap, fényképek, stb.
Vakon csak jósolni lehet, amiatt meg hívd az EZO TV-t! A mágnes erősségének növelésével NEM lehet a generátor teljesítményét növelni. Legfeljebb azt a fordulatszámot lehet lejjebb vinni, ahol ezt a teljesítményt leadja. Ha fix a leadandó feszültség, akkor a felépítésből adódó áramterhelhetőség határolja be a max. teljesítményt. Ha feljebb lehet menni a feszültséggel, annak felső határa és a max. terhelőáram szorzata határolja be a kivehető teljesítményt.
rendben. Köszike. A lényeg ez volt. Tehát nem lehet. Még1x köszi
Miért ne lehetne? Nem ismerjük a generátorod. Bővebben: Link
Látod itt például majdnem sikerült. :yes:
Nincs generátorom. általánosságban kérdeztem, hogy mennyire függ a teljesítmény a mágnestől. Pl 2000-2500 fordulattal lehet kb 1000w-os generátort építeni?
Bármilyen fordulattal lehet 1000 W-os generátort építeni. A fordulatszámmal fordítottan arányos a méret és a beépítendő anyagmennyiség. A kivehető teljesítménynek semmi köze a mágnesek anyagához, mennyiségéhez. Ha jó a méretezés. !!!
igazad van zolika60,a mágnes erőssége egyenes arányban van a tekercs leadott teljesítményével
A kivehető teljesítmény függ :
1,a tekercs vezeték hosszától 2,a tekercs vezeték átmérőjétől 3,a fordulatszámtól 4,a vasmag,ferritmag H értékétől 5,a mágnes alakjától ,méretétől 6,a mágnes erősségétől ,N értékétől 7,a mágnes térbeli elhelyezésétől 8,a tekercs alakjától /generátor építésnél /
Üdv mindenkinek.
Segítségeteket szeretném kérni. Lenne egy Suzuki GSX-R 750 SRAD 1998-as évjáratú motorom. A gondom az lenne, hogy a generátorom már harmadszor ég le. Legelső leégéskor is egy újratekercselt állórész volt (így vettem a motort). És attól félek, hogy akivel újra tekercseltettem ugyan azt a menetszámot tekerte vissza, nem volt meg a gyári értéke. (Legelső felújításnál hibázhattak szerintem) Feszültség szabályzó hibáját kilehet zárni, mivel újat vettem rá, gyárit. Vezetékeket is kicseréltem az állórésztől teljesen a feszültség szabályzóig, illetve a feszültség szabályzótól az akkumulátorig. Így a kontakt hibákat is kizárnám. A kérdésem az lenne, ki tudná megmondani nekem, mi a gyári tekercsek menetszáma, huzal vastagsága. Képet csatoltam, pillanatnyilag, hogy néz ki a tekercs. Válaszokat előre is köszönöm. Üdvözlettel: Laci
Én inkább a vastest szigetelésére gyanakszom. Egy újratekercselésnél illik újraépíteni a szigetelőréteget is, különben előbb utóbb testzárlat lesz a vége. A menetszám nem olyan fontos mint első pillantásra látszik, ha kevesebb, alapjáraton nincs töltés, de a leégés nem ettől következik be.
Tipikusan a dolog úgy történik, (legalábbis az általam javítottaknál), hogy zárlatos lesz a szabályzó, és ez viszi magával a generátortekercseket is. A menetszám lehet 33-35 között tekercsfejenként, a huzalátmérő 0.8-nál kevesebb ne legyen.
Köszönöm a gyors választ.
Nagy valószínűséggel az lehet akkor a gond, hogy a szigetelést nem építette újra, mert említette a legelső javításnál, hogy nem cserélte ki az összes szigetelést, csak amit úgy látott hogy rossz. Ha csak emiatt égett le már sokadszorra, akkor lesz hozzá 1-2 keresetlen szavam, mivel ilyenkor az olajat is tönkreteszi a leégett zománc szigetelés, és azt is cserélhetem a szűrővel együtt. Még egy kérdésem lenne, hogyan tudom kideríteni, hogy az új feszültség szabályzó zárlatos-e vagy nem?
Üdv mindenkinek.
Tanácsot szeretnék kérni, adott egy autógenerátor és egy régi benzines láncfűrész(~50 köbcenti körül). Mennyire bírná meghajtani a láncfűrész motorja? Autóakku töltésére lenne használva, olyan helyen ahol nincs villany. Válaszaitokat előre is köszönöm.
Szerintem simán elviszi. Az más kérdés mennyi benzinbe kerül egy akku feltöltése. Egy az egyben mehet szerintem a fűrész kuplungjára körülbelül a fordulatok is jók lesznek.
Ok, köszönöm akkor belevágok.
Szia!
Arra figyelj majd, hogy a motort maxigázon kell hajtani, nagy fordulaton elég csak a hűtése (kis gázon megsülhet). üdv: hp
Vettem, köszi.
Sziasztok.
Egy autó generátorja ugye 3 fázisú aszinkron generátor, ha az ismereteim helyesek. Ha igen akkor mekkora frekvencián dolgozhat?
Nem helyesek az ismereteid mert azok Szinkron körmöspólusú generátorok, Póluspárszám p= 4, 5 vagy 6 szokott lenni. Fordulatszám ismeretében már számolható a frekvencia n=60*f/p
Sziasztok
szerváltam 1 kis villanymocit és azt szeretném megkérdezni hogy hogyan tudnám átalakítani generátorrá? http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_256056.html#256056 ez alapján mekkora kondira lenne szükségem? http://www.youtube.com/watch?v=nQPkqyXq7xo&feature=relmfu http://www.youtube.com/watch?v=MlPmX0nOCao vagy esetleg ezeket megnézni ott a rajzon csak 1 kondi van az egyik rajzon nekem az a lényeg hogy minél egyszerűbb és olcsóbb legyen
Mekkora feszültséget és mekkora teljesítményt szeretnél kivenni belőle. Adattábla szerint a motor 550 W-os (0,55 kW). Ehhez az első rajz szerint 3*3,6, 3*4 uF, legalább 500 V váltakozófeszültségre készült kondi kellene. Ekkor 3100-3150 fordulattal meghajtva ~400 V-ot kapnál ~400-450 W terhelhetőséggel. Nem lehet a teljes terhelést kivenni, mert a kondik meddőárama sokat elvisz. Ha a kondikat a fázisokról csillagba kötöd, elég lesz 400-450 V-os kondiból 3 db 6 µF-os. Egy kondival túl nagy lenne az aszimmetria, kisebb a kivehető teljesítmény.
nekem 230Vra lenne csak szükségem
és 150-200w-ois terheléssel kb
Arra jobb lenne, ha egyfázisú motort keresnél. Bár ennek is le lehet venni ennyit az egyik tekercséről és akkor valóban elég 1 db 5-6 uf-os kondi, de ez a motor "többre hivatott".
Mivel hajtatnád?
valami benzinmotort keresek rá
egyenlőre elég a 230 később megcsinálnám csak most még nincs annyi kondim és akkor hogy kössem be? meg hol kell adni a gerjesztést a 230 hoz?
Hiszen az előbb már mutattad a rajzokat hozzá. ???
Egy tekercset használunk, a többi szabadon marad. Ezzel az egy tekerccsel párhuzamosan kötünk 5-6 uf értékü, legalább 400-450 V váltakozófeszültségre, tartós üzemre készült kondit. Ugyanerről lehet levenni a feszültséget is. Vigyázat! A többi tekercsen is megjelenik közel ekkora feszültség. Azok is terhelhetőek lennének, csak kisebb árammal és kisebb feszültség mellett. |
Bejelentkezés
Hirdetés |