Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Generátor építés
 
Témaindító: kisedison, idő: Ápr 19, 2008
Lapozás: OK   5 / 12
(#) Andrew8 hozzászólása Dec 23, 2011 /
 
előre is elnézést a tudatlanságomért, de ebben a témában nem vagyok annyira jártas. A kérdésem az lenne, hogy egy generátor teljesítményét lehet-e növelni kizárólag a mágnes erősségének növelésével?
(#) zolika60 válasza Andrew8 hozzászólására (») Dec 23, 2011 /
 
Bizonyos határok között igen.
(#) Andrew8 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 24, 2011 /
 
duplázni?
(#) erbe válasza Andrew8 hozzászólására (») Dec 24, 2011 /
 
Megduplázod a fordulatszámát és máris dupla teljesítményt vehetsz le róla. Még a mágnest se kell cserélni.
(#) Andrew8 válasza erbe hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
"A kérdésem az lenne, hogy egy generátor teljesítményét lehet-e növelni kizárólag a mágnes erősségének növelésével?"
(#) zolika60 válasza Andrew8 hozzászólására (») Dec 25, 2011 / 1
 
Mint már írtam lehet. De csak ha a fizika i határokon nem akarsz túlterjeszkedni. Egy bizonyos határ fölött hiába növeled a mágnes erejét ha a tekercs, a benne lévő vas ezt nem hasznosítja. Azt pedig hogy duplázni lehet-e, végképp nem lehet így megmondani mert az csak akkor lehetséges, ha az eredeti mágnes jóval gyengébb volt az optimálisnál.
(#) erbe válasza Andrew8 hozzászólására (») Dec 26, 2011 / 1
 
Többet tudnánk mondani, ha konkrét dologra kérdeznél rá. Mondjuk adatlap, fényképek, stb.
Vakon csak jósolni lehet, amiatt meg hívd az EZO TV-t!

A mágnes erősségének növelésével NEM lehet a generátor teljesítményét növelni. Legfeljebb azt a fordulatszámot lehet lejjebb vinni, ahol ezt a teljesítményt leadja. Ha fix a leadandó feszültség, akkor a felépítésből adódó áramterhelhetőség határolja be a max. teljesítményt. Ha feljebb lehet menni a feszültséggel, annak felső határa és a max. terhelőáram szorzata határolja be a kivehető teljesítményt.
(#) Andrew8 hozzászólása Dec 26, 2011 /
 
rendben. Köszike. A lényeg ez volt. Tehát nem lehet. Még1x köszi
(#) zolika60 válasza Andrew8 hozzászólására (») Dec 26, 2011 /
 
Miért ne lehetne? Nem ismerjük a generátorod. Bővebben: Link
Látod itt például majdnem sikerült. :yes:
(#) Andrew8 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 1, 2012 /
 
Nincs generátorom. általánosságban kérdeztem, hogy mennyire függ a teljesítmény a mágnestől. Pl 2000-2500 fordulattal lehet kb 1000w-os generátort építeni?
(#) erbe válasza Andrew8 hozzászólására (») Jan 1, 2012 /
 
Bármilyen fordulattal lehet 1000 W-os generátort építeni. A fordulatszámmal fordítottan arányos a méret és a beépítendő anyagmennyiség. A kivehető teljesítménynek semmi köze a mágnesek anyagához, mennyiségéhez. Ha jó a méretezés. !!!
(#) tat965 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 6, 2012 /
 
igazad van zolika60,a mágnes erőssége egyenes arányban van a tekercs leadott teljesítményével
(#) tat965 válasza erbe hozzászólására (») Jan 6, 2012 /
 
A kivehető teljesítmény függ :

1,a tekercs vezeték hosszától
2,a tekercs vezeték átmérőjétől
3,a fordulatszámtól
4,a vasmag,ferritmag H értékétől
5,a mágnes alakjától ,méretétől
6,a mágnes erősségétől ,N értékétől
7,a mágnes térbeli elhelyezésétől
8,a tekercs alakjától

/generátor építésnél /
(#) joco21 válasza tat965 hozzászólására (») Feb 23, 2012 /
 
Egyetértek.
(#) leslie000 hozzászólása Márc 15, 2012 /
 
Üdv mindenkinek.

Segítségeteket szeretném kérni.
Lenne egy Suzuki GSX-R 750 SRAD 1998-as évjáratú motorom.
A gondom az lenne, hogy a generátorom már harmadszor ég le.
Legelső leégéskor is egy újratekercselt állórész volt (így vettem a motort).
És attól félek, hogy akivel újra tekercseltettem ugyan azt a menetszámot tekerte vissza, nem volt meg a gyári értéke. (Legelső felújításnál hibázhattak szerintem)
Feszültség szabályzó hibáját kilehet zárni, mivel újat vettem rá, gyárit.
Vezetékeket is kicseréltem az állórésztől teljesen a feszültség szabályzóig, illetve a feszültség szabályzótól az akkumulátorig.
Így a kontakt hibákat is kizárnám.
A kérdésem az lenne, ki tudná megmondani nekem, mi a gyári tekercsek menetszáma, huzal vastagsága.

Képet csatoltam, pillanatnyilag, hogy néz ki a tekercs.

Válaszokat előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Laci
(#) mex válasza leslie000 hozzászólására (») Márc 15, 2012 /
 
Én inkább a vastest szigetelésére gyanakszom. Egy újratekercselésnél illik újraépíteni a szigetelőréteget is, különben előbb utóbb testzárlat lesz a vége. A menetszám nem olyan fontos mint első pillantásra látszik, ha kevesebb, alapjáraton nincs töltés, de a leégés nem ettől következik be.
Tipikusan a dolog úgy történik, (legalábbis az általam javítottaknál), hogy zárlatos lesz a szabályzó, és ez viszi magával a generátortekercseket is. A menetszám lehet 33-35 között tekercsfejenként, a huzalátmérő 0.8-nál kevesebb ne legyen.
(#) leslie000 válasza mex hozzászólására (») Márc 15, 2012 /
 
Köszönöm a gyors választ.
Nagy valószínűséggel az lehet akkor a gond, hogy a szigetelést nem építette újra, mert említette a legelső javításnál, hogy nem cserélte ki az összes szigetelést, csak amit úgy látott hogy rossz.
Ha csak emiatt égett le már sokadszorra, akkor lesz hozzá 1-2 keresetlen szavam, mivel ilyenkor az olajat is tönkreteszi a leégett zománc szigetelés, és azt is cserélhetem a szűrővel együtt.

Még egy kérdésem lenne, hogyan tudom kideríteni, hogy az új feszültség szabályzó zárlatos-e vagy nem?
(#) interneteger hozzászólása Ápr 18, 2012 /
 
Üdv mindenkinek.

Tanácsot szeretnék kérni, adott egy autógenerátor és egy régi benzines láncfűrész(~50 köbcenti körül). Mennyire bírná meghajtani a láncfűrész motorja? Autóakku töltésére lenne használva, olyan helyen ahol nincs villany.

Válaszaitokat előre is köszönöm.
(#) zolika60 válasza interneteger hozzászólására (») Ápr 18, 2012 /
 
Szerintem simán elviszi. Az más kérdés mennyi benzinbe kerül egy akku feltöltése. Egy az egyben mehet szerintem a fűrész kuplungjára körülbelül a fordulatok is jók lesznek.
(#) interneteger válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 18, 2012 /
 
Ok, köszönöm akkor belevágok.
(#) hibbantpasi válasza interneteger hozzászólására (») Ápr 18, 2012 /
 
Szia!

Arra figyelj majd, hogy a motort maxigázon kell hajtani, nagy fordulaton elég csak a hűtése (kis gázon megsülhet).

üdv: hp
(#) interneteger válasza hibbantpasi hozzászólására (») Ápr 18, 2012 /
 
Vettem, köszi.
(#) luluzulu hozzászólása Máj 2, 2012 /
 
Sziasztok.

Egy autó generátorja ugye 3 fázisú aszinkron generátor, ha az ismereteim helyesek. Ha igen akkor mekkora frekvencián dolgozhat?
(#) gulyi88 válasza luluzulu hozzászólására (») Máj 3, 2012 / 1
 
Nem helyesek az ismereteid mert azok Szinkron körmöspólusú generátorok, Póluspárszám p= 4, 5 vagy 6 szokott lenni. Fordulatszám ismeretében már számolható a frekvencia n=60*f/p
(#) tvo hozzászólása Szept 8, 2012 /
 
Sziasztok
szerváltam 1 kis villanymocit
és azt szeretném megkérdezni hogy hogyan tudnám átalakítani generátorrá?
http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_256056.html#256056
ez alapján mekkora kondira lenne szükségem?
http://www.youtube.com/watch?v=nQPkqyXq7xo&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=MlPmX0nOCao
vagy esetleg ezeket megnézni
ott a rajzon csak 1 kondi van
az egyik rajzon
nekem az a lényeg hogy minél egyszerűbb és olcsóbb legyen
(#) erbe válasza tvo hozzászólására (») Szept 8, 2012 / 1
 
Mekkora feszültséget és mekkora teljesítményt szeretnél kivenni belőle. Adattábla szerint a motor 550 W-os (0,55 kW). Ehhez az első rajz szerint 3*3,6, 3*4 uF, legalább 500 V váltakozófeszültségre készült kondi kellene. Ekkor 3100-3150 fordulattal meghajtva ~400 V-ot kapnál ~400-450 W terhelhetőséggel. Nem lehet a teljes terhelést kivenni, mert a kondik meddőárama sokat elvisz. Ha a kondikat a fázisokról csillagba kötöd, elég lesz 400-450 V-os kondiból 3 db 6 µF-os. Egy kondival túl nagy lenne az aszimmetria, kisebb a kivehető teljesítmény.
(#) tvo hozzászólása Szept 8, 2012 /
 
nekem 230Vra lenne csak szükségem
és 150-200w-ois terheléssel kb
(#) erbe válasza tvo hozzászólására (») Szept 8, 2012 / 1
 
Arra jobb lenne, ha egyfázisú motort keresnél. Bár ennek is le lehet venni ennyit az egyik tekercséről és akkor valóban elég 1 db 5-6 uf-os kondi, de ez a motor "többre hivatott".
Mivel hajtatnád?
(#) tvo hozzászólása Szept 8, 2012 /
 
valami benzinmotort keresek rá
egyenlőre elég a 230 később megcsinálnám csak most még nincs annyi kondim
és akkor hogy kössem be? meg hol kell adni a gerjesztést a 230 hoz?
(#) erbe válasza tvo hozzászólására (») Szept 8, 2012 / 1
 
Hiszen az előbb már mutattad a rajzokat hozzá. ???
Egy tekercset használunk, a többi szabadon marad. Ezzel az egy tekerccsel párhuzamosan kötünk 5-6 uf értékü, legalább 400-450 V váltakozófeszültségre, tartós üzemre készült kondit. Ugyanerről lehet levenni a feszültséget is.
Vigyázat! A többi tekercsen is megjelenik közel ekkora feszültség. Azok is terhelhetőek lennének, csak kisebb árammal és kisebb feszültség mellett.
Következő: »»   5 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem