Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Tesla tekercs építése
Egyszerű. Ha a 4 MOT egyforma, akkor sikerül és jó lesz, ha nem, hááát.... akkor csak az egyenáramú összekötés játszik. Az kicsit nehezebb - nem igaz: nagyon macerás.
Nos, ha egyformák, akkor fogsz kettőt-kettőt. A vasakat összecsavarozod, lesz így két párod, sorba kötött szekunderekkel - a vas az egyik szekunder kivezetés, így ezzel össze is kötöd a szekundereket, sorba. (De nem mindig! Láttam olyan MOT-ot, aminek a vasa nincs összekötve a szekunderrel...) A primereket párhuzamosan kapcsolod. A szekunderek szabad kivezetéseire teszel megfelelő drótot, úgy, hogy az életedet nem veszélyezteti - célszerűen valami szigetelő rudat csinálsz nyélnek. Bekapcsolás után próbálsz ívet húzni (ne közvetlenül a tekercskivezetésen, mert megégeted a szigetelést). Ha sikerül, akkor a két trafó úgy van kötve, hogy a szekunderek két vége ellentétes polaritást vesz fel egymáshoz képest. Ha nincs ív, vagy csak nagyon pici szikra van, akkor a primer tekercsek közül az egyik kivezetéseit megcseréled. Ugyanezt megteszed a másik párral. Majd a két pár primerjeit szintén párhuzamosan kapcsolod. A párok szekundereinek egy-egy végét összekötöd. A másik végek között próbálsz ívet húzni. Ha sikerül szép nagyot húzni, akkor meg is vagy. Ha nem, akkor az egyik trafópár primerjeit (mindkettőt, tehát egy összecsavarozott MOT-pár két primer tekercsének két vége egy-egy közös pontot alkot most) megcseréled a másik párhoz képest. Kipróbálod, örülsz. Idézet: „illetve hogy ennek mi a szerepe az egészben.” Most jön a jótanács: ha ennyire nem vagy képben, akkor ne nagyon szórakozz ilyennel. De legalább legyen ott valaki melletted, aki lekapcsolja az áramot, ha világít a szemed, meg füstöl a hajad! Egyedül ne kísérletezz!!! A másik, hogy valami lágyindítót csinálj, mert a 4 trafó le fogja vágni az automatát bekapcsoláskor, mint a pinty. De már kettő is le tudja. Vagy használj nagyteljesítményű variac-ot. Akkor még a szikráztatást is megspórolod, mert kisebb fesszel táplálva a trafókat, egyszerű multiméterrel is méricskélhetsz. Meg kisebb eséllyel vág agyon a nagyfesz, épp elég lesz arra figyelni, hogy ne áram alatt cserélgesd a primer kivezetéseket, mert a variac nem választ le... A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2012
Persze ezzel az erővel felhasználhat egy 12V-os trafót és a kísérletezés idejére erről járatja 230V helyett. A nagyfesz olalon a teljes feszültség így is lesz közel 500V, de sokkal kisebb áram vehető ki, és jobbak az életbenmaradási esélyek is mint 4...5kV/ 500....800mA esetén....
Papirkutya20: ha tényleg ennyire nem vágod a témát, akkor ez nem vicc: az életeddel játszol! Fogadd meg BIG tanácsait! Egyedül sohase, mindig legyen ott más is, aki lekapcsol, mentőt hív, stb - ha neadj'isten baj történik!
Sziasztok! Régebben belefogtam egy mini tesla építésébe nem nem működött és félbehagytam.
Jelenleg a szekunder tekercs adatai a övetkezők: huzal átmérő ismeretlen a további adatok: Tekercs hossza 60mm, csévetest átmérője 60mm, menetszám 328 ellenállása 51ohm ezen adatok szerint kb 0,18 lehet a CUZ huzal átmérő igaz? A kérdésem az lenne hogy tekerjek még rá vagy ne? Illetve lehet több rétegben tekerni, vagy sem, mert a 328 menet az pont kitölti a 60mm-es hosszt, szépen egymás mellett helyezkednek el a menetek.
Több réteget semmiképp mert elégeti magát( ha nem tudod megfelelően szigetelni).
Értem, majd kiderül hogy sikerül e életre kelteni Skorynak az oldalán található táblázat alapján próbáltam meghatározni a rézhuzal vastagságát, mivel minden feltétel megvan, illetve tudom a tekercs ellenállását így következtettem ha lehet hinni a multiméteremnek akkor a pontos huzal átmérő 0,1812mm mivel a tekercs pontos ellenállása 52,5 ohm ±0,8%
Remélem működni fog
A huzalátmérővel érdemes lenne beállítani a 3:1 vagy 4:1 arányt (hossz:átmérő).
Vagy tekerj 3-szor ennyi menetet. Nyugodtan növelheted a menetszámot, olyan 1000 menet nem sok.
Értem, de a menetek nem fedhetik egymást semmiféle képpen uyge ?
nem
Köszönöm szépen a választ!
Ha jól értelmeztem a dolgot, akkor a tulajdonképpen a 4 MOT primer oldala párhuzamosan a szekunder pedig sorosan van kötve. Igaz? Így kipróbáltam a dolgot és szép ívem is volt vele ( 6 kVA szabályozható toroid transzformátort használok), de amint a feljebb tekertem a szabályzó transzformátort a 4 MOT-közül az utolsó tehát amin megkapnám úgymond a kb. 8 kV-ot, ott a szekunder oldalon elkezd leégni a szigetelés magáról a szekunderről és zárlat keletkezik. Hogy tudnám kiküszöbölni ezt a hibát? Ha esetleg egy rajzot tudnál róla küldeni azt szívesen fogadnám. Volt egy kísérletem 3 MOT-tal azok még bírták a teljesen kitekertem a szabályozható transzformátort és a tesla tetején olyan 20 cm-es szikrát tudtam húzatni hogy odatartottam egy neoncsövet (persze a neoncsövet nem fogtam hanem szigetelőszalaggal egy pvc csőre erősítettem), viszont ezt elég kicsi és magától át sem üti a levegőt. A tanácsot megfogadom, sosem egyedül vagyok mert egy csapattal építjük a Teslát, viszont itt elakadtunk, neten több kapcsolást is láttam de egyiknél sem volt pontos magyarázat, viszont az alábbi képen lévő kapcsolást elég sok helyen megtaláltam és ezt akartam feltölteni ide csak valamiért nem sikerült és ezért volt a kérdés hogy mi a szerepe a képen a föld pontnak, mármint tudom hogy mi a föld csak ugye így próbáltuk bekötni de szikránk nem lett mivel a föld lehúzta az egészet. Hogy lehetne használni az alábbi kapcsolást? Előre is köszönöm a segítségedet, ha más is válaszolna akkor az ő segítségét is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2012
Na munkahelyemen megmértem a huzalátmérőt 0,17 nem is volt rossz következtetés számolással mer ugye azzal 0,18 jött ki.
Új szekundert tekerek, mivel a meglévő csévetest nem elegendő a 4:1 vagy a 3:1 arányhoz így egy másik teste kell feltekernem ennek az adatai átmérő: 49mm hossz: 196mm tehát 4:1 arányba tekerem meg remélem működni fog már 200 menet késze is van az 1118-ból A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2012
Elkészültem e remekmável, tökéletesen működik, ha tényleges kész lesz bedobozolva szekunder szigetelve stb.. arról is töltök fel képet, Jelenleg így néz ki
És egy videó Link
Váratlanul valami hiba történt, és állandón maximumon megy a szikra, a potméterrel nem tudom álítani a szaggatás mértékét.. :S lehetséges hogyaz 555-ös ic hibásodhatott meg ?
Nincs rövidzár a poti lábai között?
HA rossz lenne az 555-ös akkor egyáltalán nem szikrázna szerintem
Rövid-zár az biztosan nincs, egyébkén ment rendesen, csak egyszer csak ez lett vele, ezért gondoltam az ic-re vagy valami más okozhat ilyet?
Volt itthon egy tőből letörött lábú 555-öm amit megjavítottam némi cobar, ón és réz segítségével. (Előtte újra teszteltem a tekercset, eleinte működött a poti aztán ismételten maxon ment IC csere után tökéletesen megy valószínűleg döglődik az IC-m pedig új most lett először használva de a bontott IC-vel tökéletes most már
Elkészült ez a végleges verzió, annyiban változott hogy a 0,17-es szekundert letekertem és 0,12-es huzalra cseréltem 1520 menet lett. Sajnos egy helyen elszakadt a huzal, így javítani kellett, melyet szigeteltem lakkal és celluxszal és tökéletesen bevált.
Majd egyszer kipróbálom a szalagkábeles primer megoldást, kíváncsi vagyok mire képes úgy. A tápom Stab IC nélkül 16-17 Volt ( 12V AC) elméletben ezt még kibírná az 555, illetve ha nem szűrném a tápot, az miben változtatna a működésen? Jelenleg a táp stabilizálva van 12-voltra és a 10 000µF-al pufferelve. A kész tekercsről videó illetve a képeket csatolom.
A kapcsolás simán kibírja a 17V-ot, felesleges stabilizálnod 12V-ra.
Minél nagyobb a puffer annál jobb szikrákat tud adni a tekercs, mert kevésbé törik le a feszültség az impulzusok pillanatában. Akár több darab 10000µF-os pufferkondit is beköthetsz. A szalagkábeles primerrel is érdemes kísérletezni.
Hali mindenkinek!
Én is szeretnék építeni egy tesla tekercset. Első kérdésem az lenne h 0.5mm-es rézhuzalom van. Ezzel is össze lehetne honi valamit vagy szerezzek vékonyabbat? Egy mini teslára gondoltam amit akár fogdozni is lehet.
Szerintem azzal 0,25-től lefele kellene próbálkozni.
Nekem 1000 Menet 0,25-ös huzal 60mm-es átmérőn van.
Hali!
Valaki el tudná nekem küldeni a Skori féle 24V-os mini tela nyáltevét, amit meg tudok nyitni SprintLayout-ben.
Beírod itt a keresőbe ,hogy minitesla és keresés a fájlmellékletekben.
Meg van! Köszi szépen!
És ezt a file-t hogy tudom megnyitni SprintLayout 5-tel?
Layout-ban F
ile->Megnyitás ->és kikeresed ahova mentetted
Hali.
A kép alapján másold le, ha nem tudod importálni. Az átkötésekre figyelj! Amúgy nem is laksz messze tőlem.
Sziasztok!Mennyire veszelyes egy tesla tekercs,ha a nafesztrafoja egy 4KV 24mA NST(neontrafo)?1000milliamper=1 amper 4KV=4000V 4KVx0,024A=96 watt. lattam egy videot,a cime 100 watts Tesla transformer,ott lathato,hogy egy izzot erint hozza,vilagit,az izzon keresztul annyi aramot foldel,hogy a lampa vilagit
A hozzászólás módosítva: Nov 5, 2012
Heló
Megcsináltam a 24V os skori tesla tekercset, de csak 5 centis szikra van. egy 18v-os fúró aksiról megy. Mit variáljak rajta hogy nagyobbat szikrázzon?
Hali,
kicsit több infót írj le, pl.: tekercs adatok, tetőkapacitás, stb. valamint az L4-C4-et beépítetted?
Valamint képeket is rakj fel ha tudsz.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |