Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   106 / 228
(#) martin96 hozzászólása Okt 11, 2012 /
 
Sziasztok!
Érdeklődnék ,hogy értelmes lenne-e építenem egy elektromos biciklit? Naponta 16-30km-e.
Amit kinéztem így magamtól az egy 48V-os 1000W-os Golden motor. Ebbe ugye a szabályzó is benne van. Ha jól tudom van benne sebességkorlátozó meg lekapcsolja magát ha az akku 42V alá esik. Akku az 44.4V 20-30Ah LiPo, szerintem elég lenne.
Ehhez kéne jogosítvány? El bírna menni dombos vidékeken is?
(#) frici.hu válasza mobilos3 hozzászólására (») Okt 11, 2012 /
 
A vezérlőnél van rövid kábellel összedugva egy csati... kék vagy sárga, egyszínűek... én is véletlen találtam megh
(#) frici.hu válasza martin96 hozzászólására (») Okt 11, 2012 /
 
A kresz szeriint minden 300W feletti elektromos kerékpár segédmotoros kerékpárnak számít!
(#) martin96 válasza frici.hu hozzászólására (») Okt 12, 2012 /
 
Ilyet én is olvastam. Csak ha jól emlékszem olvastam utána olyat is, hogy "vagy 45km/h-át nem meghaladó". Ezért kérdeztem.
(#) frici.hu válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 12, 2012 /
 
Ajjaj, rakom vissza a láncot meg a pedált a TRD033-amra.
(#) martin96 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 12, 2012 /
 
Jogosítvánnyal már használható lenne akkor?
1000W az mennyire sok? D
(#) martin96 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 12, 2012 /
 
Akkuból én 4-6db párhuzamosan kötött 5000mAh-ás LiPo akksit gondoltam (Természetesen egy másik ilyen csoporttal sorba kötve 2x22.2V). KB 25C-sek lehetnek egyenként. KB 100A folyamatos terhelhetőség egy akkunál, kisebb feszültségeséssel.
(#) mobilos3 válasza frici.hu hozzászólására (») Okt 13, 2012 /
 
Hello.szét van huzva de akkor is csak 25-27-el megy.
(#) frici.hu válasza mobilos3 hozzászólására (») Okt 13, 2012 /
 
Akkor az úgy lett programozva, nyugodj bele, ennyi a vége.
(#) Pulyka hozzászólása Okt 14, 2012 /
 
Üdv.
Korábban már írtam ide pár hozzászólást ebbe a topicba, hogy szeretnék én is beletartozni a "már építettek elektromos kerékpárt, robogót" csoportba.
Mikor apum hazajött, és mondta, hogy hozott egy elektromos biciglit, gondoltam, eggyel több ócskavas lesz megint.. :/
..de amikor megláttam kellemesen csalódtam.
Vezetékek mindenhol tőben levágva(balról a második képen épp a motor "betápvezetéke" látható a tengely közepén, és bentebb a kefékkel), a PWM nincs meg, akku megvan(nem tudni milyen állapotban, de nehéz, és ez jó jel, mert van még benne elég ólom)dobmoci is megvan, de itt is tövig le vannak vágva a vezetékek.. első-hátsó lámpa is megvan, dudát nem találtam, de a gombja megvan(itt is mindegyik vezeték tövig levágva)nyereg szintén nuku, de a váz, és a fékek jó állapotban vannak, még teleszkóp is van benne.
Neki is láttam a dobmotornak(vezeték pótlása), és hát kellemes meglepetés fogadott.
Szénkefés, mágneses(de aztán lehet, hogy a szénkefe nélküli is mágneses.. ) dobmotor, aminek nagyon örülök, főleg, hogy szénkefés, mert jó nagy nyomatéka lesz, a másik, hogy szénkefe nélküli motor elektronika nélkül így kevesebb a meghibásodás lehetősége.
Működik is fa.án, mert a kábelerekhez, még amikor egyben volt hozzá tudtam csatlakoztatni 24V-ot, és nagyon ment, szóval életképes.
Most szárad a lakk,(mert nem volt lakkozva a tekercs), talán a kommutátor féle szeletkéket megcsiszoljuk még, de amúgy semmi baja.
Mindig is erre vágytam, ahol saját kezem gyümölcsét élvezhetem majd, mivel teljesen fel kell újítani, és vezérlőt is kap majd.
Egyébként kölkök gyilkolták ki, és mi ingyen elhozhattuk, úgy, ahogy van, mert ismerőstöl van, akinek úgyszintén mi is ugrunk, ha megkér minket valamire.
...szóval kezdetét veszi az én projectem is, amivel sietek majd a minőség melett, hogy még száraz úton ki tudjam próbálni,(még nem esik a hó) ha teljesen kész, de fix bekötés melett(kapcsolóval) tuti megyek vele egy kört, a hőmérséklet sem probléma nekem, van kabát.
Üdv.Tomi
A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2012
(#) mesti87 válasza gembird hozzászólására (») Okt 20, 2012 /
 
Üdv az lenne a kérdésem hogy a képen szereplő ellenállás értékét meg tudná-e mondani mert ugyan ez a tőltőm van s az az ellenállás elfüstölt de minden más rendben van
(#) Biro F. válasza mesti87 hozzászólására (») Okt 20, 2012 /
 
Üdv.
Az ellenállás értéke 0,1ohm 3W.
(#) mesti87 válasza Biro F. hozzászólására (») Okt 20, 2012 /
 
Köszönöm a gyors választ. Az lenne még a további kérdésem hogy volna 1 másik részben hasonló töltő na most ez volt az eredeti a kerékpárhoz ennek is az imént emlitet modon pont ugyan igy el halálozott az ellenállás a fentiekben emlitet db volt a pot töltő de ugyan úgy járt mint elődje szeretném öt is megmenteni kérdésem esetleg annak is tudná az értékét teszek fel képet róla.
(#) Biro F. válasza mesti87 hozzászólására (») Okt 20, 2012 /
 
Ugyan olyan értékű ellenállás kell bele, mint az elöző töltőnél.
(#) mesti87 válasza Biro F. hozzászólására (») Okt 22, 2012 /
 
Üdv az lenne még a kérdésem hogy ha 0.1 helyett 0.12 teszek bele az mien modon befolyásolná a töltött és a töltési müveletet mer hallottam olyat hogy álitolag a töltő variálja a tőltő áramot a töltés közben
(#) Biro F. válasza mesti87 hozzászólására (») Okt 22, 2012 /
 
Én 0,15ohmos ellenállást szoktam belerakni. Ezzel az ellenállással lehet beállítani a töltő áramot, vagyis 0,15ohmossal 1,2 amper körüli a töltés, de ez töltőtől is függ, mert lehet, hogy csak 1 amper lesz. Nézd meg hány amperos az akksi és ahoz állítsd be a töltőt, vagyis például az akku 12 amperos, akkor 1,2 amper a kimenő áram. Általában ezeknél a töltőknél 1,6 - 1,8 amper van. A töltő nem variálja a töltő áramot, de azt nézd meg, hogy a töltés végén hány voltnál kapcsol ki a töltő, ez az érték 44 volt körül van.
(#) frici.hu válasza Biro F. hozzászólására (») Okt 22, 2012 /
 
Hali!
Tökletsen jó amit írtál, de egy apró kiegészítést tennék hozzá. A töltőáramot az akku valós állapotához illene beállítani, tehát, ha már nem tudják az akkuk csak az eredeti kapacitásuk felét akkor a töltőáramot is így kellene beállítani. C/10, a valós kapacitásra értendő.
Üdv: Frici
A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2012
(#) Pulyka válasza Pulyka hozzászólására (») Okt 22, 2012 /
 
...igaz nem nagy szám, de ezzel is megvagyok.
Holnap meglesz az első lámpa is, de ahhoz még kell vennem ledeket, és megpróbálkozok egy 555-s, 3 FET-es vezérlővel is. Az egyik fékkar nyomógombját is meg kell ragasztani, mert az is letört, a gázkart is majd megnézem, és megtervezem majd az akku feszültség figyelőket, aminek szerencsére nagyon ki van találva a helye, ami csavarozható is, szóval a legeleslegkönyebben áttervezhető a mostani beázott, 3 ledes helyére, és egy duda is lesz.(bár én ilyet szeretnék. ), csak nincs neki hely.
A kulcsos kapcsolónak is kell egy kb. 40A-es relé, ami úgyszintén egyik sincs meg, és a fékkar behúzásakor jó lenne megszakítani egy relével a FET, és a 555-es közötti részt, így nem kellene ide is nagy áramú relé. (de szerintem ezt kihagyom, mert csak "ugrálni" fog a motor, ahogy hirtelen leáll a tápja, egyébként fékezéskor szépen lehet lassítani.)Erről mi a véleményetek?
Kell a fékezéshez, hogy meg legyen szakítva a motor tápja?
UI: Jobb szélső képen 24V-al hajtom a ledeket, ez lenne a fék lámpa, a mellette lévőn pedig 18-al, ez pedig a sima világítás lenne, a kettőt relével váltanám.
A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2012
(#) mesti87 válasza Biro F. hozzászólására (») Okt 22, 2012 /
 
Üdv akkor ezek szerint a 0.12 is megfelel csak azért kérdeztem mert nemrég cseréltem aku pakkot pontosan 2 honapja és nem szeretném ha tönkre mennének konkrétan ien akukrol van szó,na most ezekhez hol és mit modositsak a töltön hogy optimális legyen a töltés?

27.jpg
    
(#) Töröcsik Tibor hozzászólása Okt 23, 2012 /
 
Sziasztok!
Olvasgattam a forumot,láttam pár jó ötletet.
Akarok majd én is csinálni egy elektromos biciklit.
Nekem egy Tornádo motorja van,270W-os,36V.
Ehhez kéne nekem egy úgy mond egyszerű fordulatszám szabályzó.
Annyira nem vágom az elektronikát.De próbálkozom vele....
Ha netán tudtok valami jót megköszönném!
Üdv Mindenkinek:Tibi!
(#) frici.hu válasza mesti87 hozzászólására (») Okt 23, 2012 /
 
Úgy válaszd meg az ellenállás értékét, hogy a töltőáram 1,2A (C/10 = 12A/h /10) körül legyen, inkább kicsivel kevesebb, mint több, s ha lehet 5W-osat tegyél inkább bele.
(#) Töröcsik Tibor válasza Töröcsik Tibor hozzászólására (») Okt 23, 2012 /
 
Közben ezt
találtam.
(#) mesti87 válasza frici.hu hozzászólására (») Okt 24, 2012 /
 
Üdv az lenne a kérdésem hogy amit irtál számitást azt most hogy értelmezzem aksinként vagy a teljes aku pakra mert nekem ebböl van benne 3 db természetesen sorba kötve és igy 1 egész ebben az esetben mit javasolnál a tökéletes eredmény érdekében, most 1.45 1.50 A a tőlő áram és42volt nál kapcsol ki (jelez feltőltőtt álapotot) a töltő ez otimális vagy kel még valamit igazitani rajta eredetileg ugy szerepel a tőltőn hogy 44V és 1.8A ja és a 0.12-es van benne nemto hény W de egy biztos nem melegszik csak épp hogy minimálisat alig kéz meleg az jó vagy nem válaszód előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2012
(#) frici.hu válasza mesti87 hozzászólására (») Okt 24, 2012 /
 
Természetesen 1 akkura érvényes a számítás. 44V-nak kellene legyen. Az akkud 12A/h-s tehát 1,2A lenne neki az ideális. Ha jól láttam van a töltődben poti, azzal be tudod állítani a lekapcsolási feszültséget 44V-ra.
(#) ha8lls válasza mesti87 hozzászólására (») Okt 24, 2012 /
 
Vigyazz! A kikapcsolasi feszultseget nem akkor kell merni, amikor zoldre valt a tolto, hanem amikor pirosrol zoldre valt elotti pillanatban, ugyanis az lesz az atkapcsolasi feszultsege, amikor az aktiv toltesrol atkapcsol csepptoltesre. Ha ezt az erteket nem tudod eloallitani/pontosan merni, inkabb hozza se nyulj a potihoz, mert tobb bajt fogsz okozni mint hasznot. Udv!
(#) Pulyka válasza Töröcsik Tibor hozzászólására (») Okt 24, 2012 /
 
Lehet, hogy hülyeséget csináltam, de minden 62amperes n csatornás fethez vettem egy-egy 6A-es mosfet meghajtót, mivel olvastam, hogy nem elég csak az 555 időzitő kimenetét rákötni a mosfetre.. a kettő közé kell egy FET meghajtó is.
(ez nálam újdonság. )
..de megvan minden, a FET meghajtóért el kell mennem(de meghozták a chipcadhoz) és összerakni, felcsavarozni a bordára, és akkor ugrik a majom a vízbe..
Arra leszek én még kíváncsi, hogy mi lesz, ha a 3 meghajtót sorba kötöm.
Egy meghajtónak 18V kell max, nekem pedig 36V-os akkupackom van.(2 darab meghajtóval is elégséges lett volna, de egy teljesen feltöltött 36V-os akku 40V fölé is mehet, akkor pedig elhalálozik a meghajtó)
Sorbakötöm a meghajtókat, és így jut mindegyik meghajtóra 12V (remélhetőleg ) így az akkupack egyenletes terhelése is megoldott lesz.(mert nem nagyon akarom megcsapolni a packot.)
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2012
(#) mesti87 válasza ha8lls hozzászólására (») Okt 24, 2012 / 1
 
Értem viszont ma használva volt a kerékpár és fel lett téve tőltőre természetesen mértem mindent V-ot A-t fojamatosan figyeltem és azt tapasztaltam az aksit használat után 1orás pihenés-el szoba hőn mértem akkor 36.3 V volt és igy kezdtem tőlteni a tőltés igy alakult 1.6 A-el és 37.5 V rol indult ahogy nőtt a V ugy csőkkent az A a tőltő 46.7 volt ig és0.50A-ig tőltőtt majd áttkapcsolt pirosrol zőldre ekkor le esett 44.3 voltra a fessz és tartotta a 0.45A-t na ekkor vártam még 1kicsit mer kb 2 3 percig zőld piros váltotta egymást majd stabilan tartotta a zőldet és a 44.3 V 0.45A-t ezzen érték a tőltővel és az akuval együtt volt enyi mikor lekapcsoltam a tőltőt akor lement 42.3-ra majd szépen 42-re a fessz A-t nem mértem mer ugye nem ment a tőltő igy nincs felvételi érték
na erre mit tudtok mondani remélem elég részletes voltam
(#) ha8lls válasza mesti87 hozzászólására (») Okt 24, 2012 / 1
 
A 46,7V az nagyon sok! (vagy a műszered nem pontos!) Érdemes lenne a műszereddel egy olyan emberkét felkeresni, aki tudja, hogy a saját műszere pontos, és összehasonlitani a két műszert. Akár, ha jóindulatú az emberke, akkor be is tudjátok állítani a sajátodat, ha nem pontos. Miután meggyőződtél róla, hogy jó, pontos a műszered, jöhetnek a mérések. A cél, amit el kell érned, amikor zölden világit a töltő, akkor kb 13.5V * 3 = 40.5V +-0.9V tartományon belül kell lennie. Ezt a trimmerpotival tudod beállitani. Mivel le szokott hőre lágyuló ragasztóanyaggal kenve, először hálózatba bedugás nélkül próbáld meg megjáratni a potit. Ha megy, akkor bedug és teker és mér. Ha érték jó, akkor poti kiszed, érték lemér és fix ellenállással helyettesit (lehetőleg smd).
Ezután valószinű, hogy a töltéskori max fesz.érték is be fog állni olyan 43.2V körüli értékre. A töltő max áramát pedig akkor tudod mérni, amikor az aksid nagyon le van merülve és felteszed tölteni. No, akkor, annak az értéknek nem szabad 1.2A-nál többnek lenni jelentősen. Javaslom, ha 0.1 ohmos volt, akkor tegyél bele 0,15 ohmos ellenállást. Ja, és a 2W-os elég bele, nem kell nagyobb.
Üdv!
(#) Pulyka válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 25, 2012 /
 
Rendben, koszi.
Gondolom, hogy egy ilyen meghajto felvehet tobb ampert is, ami pedig azert nem jo nekem, mert egy 36v-os akkupackom van(elek. bico vezerloje lesz, es akkupackja, az a becsusztathatos) es arra az 1 db fet meghajtot nem tehetem ra, mert eldurran a 36v-tol, ha pedig egy 12v-os akkura kotom a vezerlot, az a tobb amperes terheles nem fogja ugyanugy a tobbi 2 akkut is meriteni.. :/ de majd meglatom. Rajovok en mindenre, csak ido kerdese.
(#) Pulyka válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 25, 2012 /
 
Majd meglatom akkor. Ez lesz az elso FET-es kapcsolasom, ami komolyabb terhelesnek lesz kiteve(a dc motor nagy nyomateka miatt) ezert sok bennem a kerdes. Koszonom a segitseget. Egyebkent egy elektromos bicigli PWM-je lesz, ha nem egy rakas szén. A motor teljesitmenyet sem tudom, de olyan 300W-ra saccolom.
Következő: »»   106 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem