Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok.
Azt szeretném kérdezni, hogy a cdi bekötésnél a 'leállítás'(absteller) kapocsra, ez a középső, elvileg fekete-fehér vezeték, egy kapcsolt testet kell rákötni? Ha bekapcsolom rá a negatívot, blokkolja a cdi-t? Köszi,üdv kerio.
Igen, ha testet kapcsolsz rá, akkor rövidrezárja a gyújtótekercs pozitív félperiódusait, azaz leáll a motor.
Köszi.
Amúgy így szokás leállítani a mocit, hogy rákapcsolják a testet, vagy a gyújtó tekercset szakítják, pl. gyújtáskapcsolóval?
van egyfajta higitó ami kioldja a mügyantát utána mézek
Mindig testeléssel kell leállítani az ilyen gyújtásrendszerű motorokat. A megszakítósat is (kivéve az akkuról üzemelőt: MZ).
Köszi az infókat, megpróbálom bekötni.
üdv.
Üdv.
Bekötöttem a cdi-t, adott szikrát, beindult a moci 15mp-re, leállt, és nem indult utána.A 'leállítás' pontja üres maradt, csak a 4 szélső pont volt bekötve. Indítóztam kb.2-órn keresztül, persze szünetekkel, de csak bele-bele 'rúgott'.Aztán már nem adott szikrát sem, másik trafó, azzal sem.Lehet, hogy a cdi nem bírta? Lehet, hogy a karbi is kuka? Mondjatok v.mi 5letet.
Megoldottam!!
Vettem új alaplapot, új trafót pipával, új cdi-t, új gyertyát. Most már megy a gép, de mire összeraktam bejött a hideg.
Helló! Engem az érdekelne hogyan tudnék tiltást tenni az 5érintkezős cdi-mre? Csak azért gondolom hogy lehetséges mert láttam láttam a youtube-n egy videót amin a simson tirisztorára szeretlek egy kondenzátort és annak a µF-jával határozták meg hogy milyen fordulaton tiltson. Hátha lehetséges ez a a Dionál is! Amúgy simsonon lesz a gyújtás(Y)!
sziasztok hogykel kiszedni a tiltást a cdi böl légyszi irjátok le mert nagyon kéne hogy mit hogyan kell cserélni mert elromlot a gyujtás és a másikal nem akar normálisan meni köszi
Nagybetűk, írásjelek és talán választ is kapsz. Most idehánytál valamit és ezek után azt hiszed van aki komolyan vesz?
Amúgy, meg olvass bele a témába...
Sziasztok!
Szerintetek triakkal lehet helyettesíteni a tirisztor gyujtásban ?
Feltötök 1-2 képet ide, hátha valakinek jól jön.
Honda Dio AF18 két csatlakozásos CDI.
Sziasztok!
Tönkrement a Honda NS1-es motorom CDI-je, szétszedtem, visszafejtettem csatoltam a képen. Fórumokon javasolják helyette a Honda Dio CDI-ket. Szerintetek jók lehetnek hozzá? illetve láttam itt a fórumon is ilyen egyszerű áramkört, érdemes megépíteni? Üdv. Zoli
Szia!
Nekem bejött a Honda Dio CDI.Én Honda MT-be szereltem bele. Üdv.: Laci
Szépen leszeted a rajzot ! Kapcsrajzra nem forditottad át ? Kiváncsi lennék a kapcsolásra !
Szia
Gondolkoztam rajta, de van benne 2 olyan alkatrész amit nem lehetett beazonosítani (feketével jelöltem) egy műszerész ismerősöm szerint azok a Hondának a saját tokozású alkatrészei, hogy ne lehessen lekoppintani az elektronikát, vagy javítani. Ezért nem csináltam meg a kapcs. rajzát. Ezért keresek valami más belevaló elektronikát. Nincs valami tippetek?
Sziasztok már végig olvastam mindent itt de sajnos nem lettem okosabb, van egy 6 voltos Honda mb5 motorom. Régebben ki pörgött 8500-ig most akármit csinálok nem hajlandó 6000-főlé menni olyan mint amikor a kocsibban elveszik a gyújtást. Kérdésem az hogy okozhatja e ezt olyan hogy a gerjesztő tekercs esetleg zárlatos és ezért kisebb gerjesztés jön létre vagy mi lehet a hiba. (cseréltem már gyertyát, takarítottam már karbit próbáltam kisebb nagyobb fúvókát a karbiba)
Tényleg amatőr vagyok ehhez a témához. Az jó ha alapjáraton a gerjesztő tekercs 24v add le és 6000 körül amikor elkezd ki hagyni akkor már csak 11v ? Valaki segítsen
Ha régebbi típus és ilyen kivitelű: akkor a gerjesztőtekercs a hibás. Néhány menet zárlata még nem okot teljes működésképtelenséget, csak az Általad is leírt jelenséget produkálja. A tekercs újracsévélése a megoldás.
Köszönöm a válaszod Akkor először elviszem újra tekercseltetni.
Szia!
Induktív terhelés (motor) lévén illenék antiparallel dióda is, ráadásul szabadonfutáskor generátoros üzemben is visszafelé folyna az áram. Valószínűleg ezt nem szeretik a fetek. Nyilván ha átüt az egyik, akkor a többin nem akaródzik annyira az áram folyni, ezért halálozik el csak egy.
A tekercseket kimérték azok elvileg jók, akkor most veszek bele egy új cdi-t. Kérdésem a következő a HONDA DIO melyik típusát kell megvennem, mert van af18 af25 stb...
Idézet: „A tekercseket kimérték azok elvileg jók” Ellenállásmérővel nem tudod teljes bizonyossággal megállapítani a tekercshibát. Az elvileg jó, azt jelenti, hogy elvileg vígan tudnál motorozni, csak gyakorlatban nehézkes a dolog... Ha az új CDI egységgel is ugyanazt a hibát produkálja, akkor egyvalamiben legalább biztos lehetsz: van egy tartalék gyújtóegységed.
Sziasztok. Igaz nem honda dio de még lehet annak is hasonló a gyújtása.
Naszóval van nekem egy ducati energia gyújtásom. simsonhoz lett építve. Közdarabban mindene megvan egyedül CDI-t ne kaptam hozzá csak egy kis trafócskát. No az a gondom hogy volt nekem itthon egy alap CDI-m (3 alkatrész kondi, tirisztor, dióda) amivel működött is kafán. aztán ma mikor indítani akartam a motort nem indult. Aztán ha világításra raktam elindult de alapjáraton leállt. Biztos rossz a gyújtáskapcsoló már régóta szórakozik. Lehúztam a sarut de semmi változás. A motor nem indul. a gerjesztő ad feszültséget a kondi fel is tölt 200-230V-ra amit 2x is sikeresen megfogtam... A jeladó is ad feszültséget, de a trafóig már nem jut el az áram. Ebből arra következtetek hogy a tirisztor halt meg. Viszont mivel ez egy nagyon alap CDI ami eredetileg babettához van így inkább szeretnék egy megbízhatóbb ehhez való CDI-t. Ehhez kellene nekem segítség rajz formátumban Ilyen a gyújtás.
Szia. Szerintem egy ellenállás. HA a kivezető drót és a ház között 6,7 ohm van akkor valószínű hogy az.
Sziasztok! Remélem nem lincseltek meg, hogy nem nyitottam új témát
Egy kis segítséget szeretnék kérni! Van egy Rieju Toreo 50ccm 4T-s robogóm, egyszer csak nem akart szikrázni (állítólag azért, mert visszaköttem a benzinszint jeladóját) én mint nagy elektrós szakember, kiröhögtem a tagot. Közben kicseréltem a CDI-t és a feszültség szabályzót. Nem volt szikra. A sok ezer forintos kiadás miatt annyira berágtam, hogy elvágtam a benzinszint jeladóját. Akkor szikrázott kb 3-at és utána megint elnémult. Szétszedtem és nekem komoly fejtörést okoz, hogy mi lehet a hibája, tekintettel arra, hogy a jeladó állórésze az a mágnes, és valami vasszerűség forog a lendkereken. Méregettem feszültség és áram jön le a tekercsről, a lámpák működnek, és még a duda is. Ha valamilyen rajz kell, vagy esetleg valakinek kell a CDI (racing 4t) visszafejtett nyákterve az írjon, és feltöltöm. A segítő válaszokat előre is köszönöm. Tisztelettel: Gaben
Egy pici kereséssel jobb témát is leltél volna.Bővebben: Link
Honnan veszed, hogy pont a CDI a hiba?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |