Fórum témák
» Több friss téma |
A diódahídnál "szerintem" az a gond, hogy a - lábon feszültség van, de az meg a + láb melletti váltón keresztül megy vissza a trafó negatív oldalára. Itt látom én a problémát?!
Ha jól sejtem az opto úgy viselkedik mint egy villanykapcsoló azaz nyitja/megszakítja illetve zárja az áramkört. Így ha a villanykapcsolót lekapcsolom megszakad az áramkör és a negatív oldalon van feszültség, de ha felkapcsolom/zárom akkor nincs. Ennek alapján az opto amikor nyitja/megszakítja az áramkört akkor ugyanúgy van feszültség a negatív oldalon, de "HA" zárja akkor NINCS. Ez alapján kezdem érteni, hogy miért van folyamazosan feszültség a negatív oldalon.
Na most teljesen elvesztettem a fonalat...
Szia,
Igen mind a 4-et kicseréltem gyondoltam az jobb mnt ha csat azt ami zárlatos volt. A Fet-eknél még nem mértem feszt, de estére megmérem. Az inverter transzformátorait hogy tudom kimérni pontossan? Üdv
A szekunderek ellenállását mérd meg, naggyából egyezniük kell. Sajnos okkal mentek tönkre a fetek és ez az ok legtöbbször a transzformátor menetzárlata.
Pedig nekem a műszeres mérés még eddig mindig bevált.Alapesetben csak az opto C-E része van kitéve impulzusoknak,viszont ezek sem nagyfeszültségűek.Persze ez kapcsolásfüggő is.Egyes esetekben például a visszacsatoló tekercs feszültségtüskéit is el kell viselniük az opto átmenetének,de ez egy dolog.Nagyfeszültséget inkább a primer-szekunder leválasztás között lehetne mérni...
Tehát én ezzel csak arra szeretnék asszociálni,hogy eddig ahány tönkrement optocsatolóval találkoztan,azok vagy csont zárlatosak voltak,vagy teljes szakadást jeleztek minden irányba (ahogy most tallerkrisztian esetében is tapasztalható).
Régebben én is méregettem, de éppen azért érdekes most a téma számomra, mert az utóbbi néhány hónapban jött sok ilyen monitor és volt aminek egy délutánt töltöttem a méregetésével, majd kínomban kicseréltem az optót és meg is volt, minden más hibátlan maradt, kivéve a primer biztit persze.
![]() 3-ból kettő teljesen jó értékeket mutatot, mégsem mukodott velük a táp. Már nem méregetek, mindent cserélek és így midnenki jól jár. ![]()
Olvastam Hodinka és a közted lezajlott eszmecseréteket és arra jutottam, hogy a vezetősáv hibájának figyelembevétele mellett mivel a diódahíd ismét halott így második fordulóban újra cserélem azt, illetve mivel nem biztos, hogy az új nFET nem szenvedett valamilyen sérülést így ismételten azt is kicserélem. Miután kiderült, hogy az opto megadta magát azt is kicserélem, aztán már csak biztit kell vennem rá utána jöhet a teszt üzemű áram alá helyezés. Ha minden jó és nincs több hiba akkor visszapakolom a monitort a burkolatába és BINGÓ!
Összességében ha első körben kiderült volna, hogy az opto-nak annyi akkor kb. 700 HUF-ból megúsztam volna az egészet.
Egyébként ha elfogadsz egy aprócska tanácsot,akkor amint kicserélsz minden hibás alkatrészt,és mielőtt tesztelnéd a tápot,tegyél be elé a 230V-os vonalba egy soros 60W-os izzót áramkorlátnak.Így ha netán még további gondok merülnének fel,csak felgyúllad az izzó és nem fogja hagyni,hogy újból tönkremenjenek az alkatrészek amiket azelőtt cseréltél.
Csak azt nem tudom, hogy hogyan? Főleg, hogy a diódahíd egyből a trafóról kapja a feszt és ha baj van akkor annak így is úgy is annyi szerintem. De ha kifejtenéd akkor esetleg el tudnám képzelni a felállást . Hova érdemes beiktatni a trafóhoz képest?
A 220 kábelére, az a biztos.
Jó, de hogyan? Bontsak meg egy gyári tápkábelt vagy milyen formában ilyenről most hallok először.
A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2012
Gondolom a nyákot nem akarod megszakítani így igen, de beteheted a biztosíték helyére is próba idejére.
Akkor ha jól rakom össze egy egyszerű lámpaizzó (60W) is megteszi polaritásnak megfelelően bekötve ( +;+ és -;- ) jelen esetben a bizti helyét használva, mert nincs szabad tápkábel kéznél amit nem használok.
Az izzónak nincs polaritása, úgy kötöd be ahogy akarod, de a lényeg, hogy sorba legyen kötve és 220V-os legyen az izzó.
Akkor majd jelzek a fejleményekről.
Az baj lehet ha egy lcd monitor tápjába a 330uFos kondi helyett 470uFot teszek?
Na akkor bele is pakolom, és kipróbálom. Remélem ez okozza, hogy a háttérvilágítás bekaplcsolás után 3-4mp mulva kikapcsol, de a kép megvan.
Szia,
Tegnap esetze rámértem a Fet-ek lábain a feszültségre és semmit sem lehetett mérni. Ezek után elkzdtem visszafelé haladni és végigmérni mindent. Eljutottam a biztiig (0,6W-os ellenállás mérető 3A bizti) ami szakadt volt. kicseréltem ezt követően egy pillanatra bekapcsolt a háttérvilágítás de hamar le is állt. Ezt követően valami halk kattanást, pattanás szerű hangot lehetett hallani és a táp folyamatossan újraindult. Üdv
Én szóltam! Megint elmentek a fetek aludni és a rövidzár miatt indult újra a táp.
A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2012
Szia,
Mértem a trafókat is, de szem zárlatot sem ellenálást nem mértem rajtuk. Üdv
Akkor sem szabad így ráengedni az új feteket, okkal mentek szét. Én is ebbe a hibába estem, pont most jött vissza egy BenQ monitor, amiben csak meghajtó tranzisztort cseréltem és 1 hét után vissza is hozták. A trafón most is tlejesen normális értékeket mérek, a csövek is rendben vannak, de valamiért mégis nyírják a trafók a tranzisztorokat.
Sok ilyen monitort csináltam már és a trafócserések a mai napig mennek... Ha valami tönkremegy először az okát kell megkeresni, utána cserélni. Olykor lehet az ok egyszerűen a meleg, vagy anyagfáradás, de most ez egyikünknek sem jött be.
A primeren pedig 'zarlatnak ' kell lennie, azt sajnos nem tudod ellenallasmerovel (mezei) lemerni. A szekunderen kell lennie ellenallasnak, attol fuggoen kb 400-1200 Ohm, hogy mekkorak a csovek. Hosszabb csonel nagyobb az ellenallas, kisebbnel kozelebb van az alacsonyabb ertekhez.
Akkor az uj biztit nem verte ki a cucc? Fetek megusztak? Mert elvileg lehet a 230-as tap hibaja is. hogy nem terhelheto a 15V-os aga. Probald ki egy autoizzoval, kb 5W-ossal, meg tudja-e hajtani, nem esik-e le tulsagosan a feszultseg.
Miután egyszer beindult, majd pattogtak a fetek gondolom, nem valószínű, hogy ez lenne a probléma..
Nem irta, hogy a fetek pattogtak volna. Szerintem a tekercsek voltak. De azert merje csak ki, okosabbak leszunk utana. Mindenesetre a trafot tutti, hogy rosszul merte.
Az én gyilkos trafóim egyformán 283 ohmosak, az övé azt hiszem 480 volt mind a kettő.
Úgy néz ki, hogy a kondik voltak halálukon, és azért kapcsolt le a világítás. Este tovább tesztelem, mert este, csak pár percre volt időm de azalatt rögtön bekapcsolt, és semmi hibát nem produkált a világítás.
Ez érdekes, hogy a scaler attól még megy.
![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2012
Szekunder oldali kondikat cseréltem, a primereket még nem.
Ugye a 330µF os kondikat cseréltem, ami helyett most 470esek vannak, meg ezeket 1000uF, 470µF és 2db 1uFot cseréltem. Kis LG 15colos monitor. Ja és csak a táp oldalán cseréltem. A vezérlő panelhez nem nyúltam ![]() A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2012
|
Bejelentkezés
Hirdetés |