Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   146 / 587
(#) attila1 válasza ati790731 hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Szia. Szívesen! Azért írd majd meg,ha kiderült a hiba pontos oka,kitudja,hátha az enyém is produkál ilyet
Amúgy nyáron is érezni lehetett,hogy meleg víz készítéskor a radiátorok is melegedtek? Üdv!
(#) ati790731 válasza attila1 hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Szia!
Nyáron is fűtötte a radiátorokat is, de ezt úgy oldottam meg, hogy elzártam a fűtés két csapját a kazán alján, miután átváltottam nyári üzemmódra.
(#) toro válasza ati790731 hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Azért nem ártana kitisztítani a fűtőkört!
A váltószelep tele van vasiszappal!
(#) ati790731 válasza toro hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
OK köszi!
A probléma az volt eddig, hogy nem pontosan tudtam melyik a váltószelep, mert azt gondoltam, hogy kb az a bűnös, de VIM-nek köszönhetően átnéztem a rajzokat amit küldött, és már kezdem sejteni.
Már csak az a gond, hogy nem tudom jó ötlet e most szétszedni, mert ha kell egy tömítés, az ma nem kapható, holnap hajnalban meg, 3-kor indulok az ország túl felébe. (kamionsofőr vagyok) ami nem öröm de ez van.
Hívtam volna már szerelőt, de itt Pest környékén, tisztelet a kivételnek, csak átb...szák az embert.
(#) toro válasza ati790731 hozzászólására (») Jan 6, 2013 / 1
 
Próbáld meg ezzel tisztítani, majd passzíválni!
(#) ati790731 válasza toro hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Ok köszi!
Rápróbálok a jövő 7-en!
(#) VIM válasza ati790731 hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Nem tudom hol tartasz a "javításban" de amit előzőleg megnéztél az még a HMV oldalhoz tartozott, mert a membrán alsó és felső oldalán kialakuló víznyomás, plusz a rugó fogja elmozdítani a rudazatot, hogy a mikrokapcsolót tudja működtetni ha kell. Ezért ott "tiszta" volt a víz, de belül már nem biztos, hogy az lesz, de ehhez el kell engedni a kazánból a vizet, hogy meglásd és megszereld a váltószelepet. A szervízcsapokat alul elzárod, így nem kell az összes vizet elengedni a rendszerből.
(#) ati790731 válasza VIM hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Szia!
Hát még sehol, nem mertem szétszedni, mert, ha véletlenül valami tömítés elszakad, nem lesz itthon fűtés. Már átnéztem a rajzot amit küldtél és kb értem a működést is, csak azt nem tudtam eldönteni, hogy elég a másik mikrokapcsoló alatti szelepet szétszedni, és onnan hozzá férek a váltó szelephez, hogy ideiglenesen megjárassam, vagy le kell szedni az egész szerkezetet a hőcserélőről, valamint a többi bekötési pontról is?
(#) VIM válasza ati790731 hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Nem akarlak elszomorítani de ha csak a belső részét akarod kiszedni azzal nem oldasz meg semmit, mert ki kellene tisztítani a szelepüléseket és az egész belsejét ahhoz, hogy sokáig tünetmentesen működjön a hidroblokk. Ha nem tudod a membrán felőli oldalról kihúzni a rudat megfelelő mértékig akkor szinte biztosan szennyeződés van mögötte és azt kismértékű javítással nem lehet orvosolni. Persze előbb nem ártana egy hozzávaló javítókészletet venni és minden tömítést kicserélni benne.
(#) VIM válasza wkovi hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Ha jól sejtem valami olyasmi a vízáram kapcsolója mint ami a képen látható. Ez reed relés ha jól tudom és ha ennek zárnia kell ott nem akármennyi az ellenállás, hanem nulla kell, hogy legyen. Szerintem. A "kapcsoló" felső része lepattintható a "csőszakaszról", az tartalmazza a reed-et (kiöntött darab az egész).
(#) ati790731 válasza VIM hozzászólására (») Jan 7, 2013 /
 
Szia!
Mindent értek!
Az Attila1 által küldött címen van membrán de mást nem találtam. Tudnál esetleg valami helyet Pest környékén, ahol be tudom szerezni a szükséges dolgokat?
A rudazatot ki tudom fogóval húzni a teljes útja végéig, ameddig magától ki jön onnan még kb 4 mm-t, és akkor meg is áll ott, de önállóan csak kb fél útig jön ki!
Viszont ilyen "áramláskapcsolót nem találok benne.
(#) toro válasza ati790731 hozzászólására (») Jan 7, 2013 / 1
 
Azért nem tudja kinyomni teljesen, mert szennyezett a rendszer.
(#) ati790731 válasza toro hozzászólására (») Jan 7, 2013 /
 
Igen, gondolom vízkő stb, erre elég kemény a víz, és adalék tuti nem lett téve bele!
De muszáj lesz vele valamit kezdeni mert nehezen sikerült megfürödni az előbb is és már kezd nagyon elegem lenni a szívatásból, mert mindig akkor lesz jéghideg a víz amikor be van az ember szappanozva és még a szemét sem tudja kinyitni.
(#) VIM válasza ati790731 hozzászólására (») Jan 7, 2013 /
 
Szia! Az áramláskapcsoló a Berettákhoz való nem a Baxikhoz. Nem vagyok ismerős és jártas az alkatrészbeszerzésben. Ha ki tudod húzni az egész rudazatot, akkor csak a membránnal lesznek gondok, amit ha kicserélsz kitolja majd a mikrokapcsolóig a rúd végét. Jobbra lent van egy réz "kupak" (záróanya) ami mögött szűrő található, aminek tisztának kell lennie és a hozzá tartozó kettő csőszakasznak ahhoz, hogy ez a membrán kifogástalanul működhessen.
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2013
(#) tzolee71 hozzászólása Jan 8, 2013 /
 
Sziasztok!
Nálam nem hiba van inkább érdeklődnék.
Nekem egy Westen kazánom van, ami után betettek egy szivattyút. Ha a kazán fűtésen van, és érzékeli a háztartási melegvíz hiányát, átkapcsol, és meleg vizet készít. Ezalatt a kazán után berakott szivattyú továbbra is dolgozik. Ez nem is gond, abban az esetben ha van honnan szívnia a vizet. Sajnos nem értek hozzá. A kérdésem az volna, ha átkapcsol a kazán meleg vízre, a fűtési kör továbbra is tud cirkulálni?
Segítségeteket előre is köszönöm.
zoli
(#) konsa hozzászólása Jan 8, 2013 /
 
sziasztok régóta olvasom a fórumot sok érdekes dolgot látok 1 kérdés fégtherm K24 kazán gyújtó elektródák között a távolság 8-10mm ok-é ez .Ja nehezen gyujt néha nem is sikerül neki
(#) hugo hozzászólása Jan 8, 2013 /
 
sziasztok
szakkereskedő vagyok,hobbi szinten szerelő,kivitelező
olvastam a berette ciao kazán gondját,ha a készülék melegvíz készítés közben radiátor fűtési körre dolgozik,két probléma lehet.váltószelepes verziónál a váltószelep nem zár le teljesen a folyamatok közötti átváltásnál és összedoldozik a két folyamat,bithermikus hőcserélő esetén át van lukadva a hőcserélő,de ez fűtési nyomás növekedéssel jár amit a biztonsági lefúj hiába 3 bar
(#) hugo hozzászólása Jan 8, 2013 /
 
szikratávolság kazánonként változik,gyújtóelektronika függvényében immergas victrix kazánnál ez 7-8mm álló SD KLZ kazánnál 10-14mm,előfordul hogy a szikragyújtó eletróda eloxidálódik,bekormolódik minden kazán esetében,dörzsivel/csiszolovászonnal bizonyos tipusokat lehet takarítani,de van hogy ezüstbevonatos ha ezt lecsiszolják csak roszabb lesz.javasolt az elektróda cseréje ha erősen elvan szineződve,barnás esetleg feketedésbe hajlik át.,nem drága tétel
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2013
(#) hugo hozzászólása Jan 8, 2013 /
 
erőteljes szikra hiányának esetében, új elektródával is ha nehezen indul,gyenge ívet húz,gyújtáselektronika csere/javítás javasolt.tudomásom szerint ez 15-25 ezer között van
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2013
(#) hugo válasza tzolee71 hozzászólására (») Jan 8, 2013 /
 
kevés adatot írtál le,kazán pontos típusa kellene és hogy hova/mire kötötték rá a másik szivattyút mint csőhálózat,mint elektromosan.lehetetlen megmondani ezek nélkül
(#) nagbee hozzászólása Jan 8, 2013 /
 
Sziasztok!
A segítségetek szeretném kérni Vaillant VUW 240-3 kazán hiba ügyében.
Pár napja mikor be kellene indulnia folyton villogni kezd az egyik gomb és emiatt nem kapcsol be.
Ha megnyomom a hibatörlő gombot, akkor gond nélkül bekapcsol és fűt is rendesen. Aztán pár óra múlva megint nem indul be. Eleinte csak egyszer-kétszer fordult elő egy nap, de mostanában egyre többször, főleg a késő esti, éjszakai órákban.
A kezelési útmutató szerint, ha ez a gomb világít akkor vízhiány van a fűtési rendszerben.
Azonban a kiegyenlítőtartálynál nincs gond, sőt a víz is elegendő mennyiségű. Így nem értem mi lehet a gond.
Lenne esetleg valami ötletetek, vagy találkoztatok már hasonlóval?
A válaszokat előre is köszönöm!
(#) mindvacak hozzászólása Jan 9, 2013 /
 
Sziasztok!

Szeretnék én is egy kis segítséget kérni!
Szilveszterkor - mikor máskor? - az alig két éves AEG Gst 60literes kombi kazánom melegvíz "oldala" megadta magát. Két szerelő is látta, -hosszú történet - A lényeg: Kicseréltem vadi újra a SIT ABC elektronikát. ( Típusa ugyanaz, mint az elromlottnak ) Most már rendesen kapcsol, de.... Az emeleti fürdőben illetve a földszinti fürdőben is érezhetően kisebb lett a nyomás, illetve hallani elég hangosan a víz áramlását a szivattyúnak köszönhetően. Egyébként nem változott semmi... Tudom, hogy 13liter/perc a gép teljesítmény, de akkor is másként - rosszabbul - üzemel most a kicserélt elektronikával, mint azt megelőzően. Van valami összefüggés, leszabályozás vagy egyéb "tekergetnivaló", amely megoldaná a problémát? A sarokszelepek nincsenek beragadva, a nyomás 1,5 báron, automata légtelenítős a rendszer, akkor mi a bibi? Igy is 40ezernél járok, vicc az egész...
Köszönöm szépen előre is a segítséget.
(#) VIM válasza nagbee hozzászólására (») Jan 9, 2013 /
 
Szia! Már több alkalommal írtuk le itt és másik hasonló fórumon a légtelenítést és a kiegyenlítő tartály nyomásának beállítását, majd a rendszer feltöltését az optimális nyomásra. első körben ezeket kellene elvégezni, de ugye ez nem elektromos dolog és nem ide való téma.
(#) toro válasza nagbee hozzászólására (») Jan 9, 2013 /
 
Pontosítsd a villogást. Milyen piktogram van melette?
(#) kiliger hozzászólása Jan 9, 2013 /
 
Sziasztok! Véleményeteket, segítségeteket szeretném kérni a következő kazánproblémára. A kazánom egy Immergas EOLO STAR 23 KW-os turbós kazán. A probléma a fűtés bekapcsolása után 10-15 perccel jelentkezik egy rezgő folyamatosan erősödő hanggal amely pár másodperc után megszakad majd így folytatódik kb. 1 percen át. Ezután megszűnik de 20 perc múlva ismét elkezdi ugyanazt az éles, hangos rezgést. Kérdéseim ,hogy találkoztatok-e ehhez hasonló problémával, mi lehet a gond, és hogyan orvosolható?
Előre is köszönöm a segítséget!
(#) toro válasza mindvacak hozzászólására (») Jan 9, 2013 /
 
A HMV és a vezérlés csere nincs összefüggésben.
Nézd meg a sarok szelepeket a bekötési helyeken.
(#) zentral hozzászólása Jan 9, 2013 /
 
Szia toro!
A válaszaidból és a segítő készségedről az előzmények olvasásakor meggyőződtem,azt levettem nagyon vágod a témákat, jó és segítő válaszokat írsz. Ezért gondoltam a problémám megosztására,van egy Ferroli Domicompakt (bitermikus) kombim. a probléma: fűtésen tökéletes,hmv-nél jön rendesen a meleg víz aztán simán eláll és csak hideg víz van,csap zárás és újra csak hideg a víz. Ki a zuhany alól és lakapcs és újra indításra okés a meleg víz,ezt aztán eljátssza mindig. szerinted mi a probléma,ntc vagy panel? tanácstalan vagyok. Szerelő 2 hét múlva tud csak jönni.
(#) konsa hozzászólása Jan 9, 2013 /
 
köszönöm a segítségeteket VIM-nek és hugo-nak elektróda és kábel tisztitás vlamint a hézag beállítás a gy.elektródákon úgy nézki,hogy rendben
(#) toro válasza zentral hozzászólására (») Jan 9, 2013 / 1
 
Szia!
Kössz a bizalmat. De 40 év tüzeléstechnikában eltöltött idő alatt rakódik az emberre.
A problémád 2 részes. Vagy eláll a víz folyás vagy kikapcsol a kazán és újra indul. Melyik a valós?
(#) tzolee71 válasza hugo hozzászólására (») Jan 9, 2013 /
 
A kazán Westen 240 Fi.
Sajnos nagyon bénán csinálták meg a rendszert, emiatt a kérdés sem az, hogy hogyan kellene lennie
A kijövő fűtés cső, el van ágaztatva két körre, az egyik a padló, a másik a radiátor. Mindegyiken zónaszeleppel lezárva. Mindegyik körön van egy - egy szivattyú.
Jelenleg, ha a radiátoros termosztát bekapcsolja a kazánt, és a használati melegvíz fogyóban van, a kazán átkapcsol a melegvíz készítésre, de erről a termosztát nem tud, és továbbra is megy a kazán után berakott szivattyú.
A kérdésem az, hogy a kazán teljesen lezárja a fűtési kört, vagy továbbra is kering a víz, miközben a bojler a használati melegvíz készítésére állt át.
Elég bénán fogalmaztam, de remélem érthető.
Köszi
Következő: »»   146 / 587
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem